مردم خسته شده‌اند؛ این هم دستاورد خیرات و حسنه برجام است؟!/ آقای روحانی مشکلات اقتصادی را حل کنید

سعید نوروزی،   3971011046 ۲۰۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
مردم خسته شده‌اند؛ این هم دستاورد خیرات و حسنه برجام است؟!/ آقای روحانی مشکلات اقتصادی را حل کنید

روز گذشته رئیس‌جمهوری کشورمان در حالی که در جمع مدیران وزارت نیرو صحبت و به مشکلات آبی اشاره می‌کرد، بازهم از برجام سخن گفت و مدعی بود برجام کار خیری بوده که دولت ایشان انجام داده است! آنطور که روحانی می‌گوید: برجام یکی از خیرات دولت یازدهم است که حسنه آن مداوم بوده و برای همیشه باقی می‌ماند و مانند کار خیری است که پایان ندارد، اما نباید آن را تنها اقدام دولت یازدهم دانست.

اینکه آقای روحانی از برجام دفاع می‌کند چندان عجیب نیست، زیرا آنکه تیمی را با آن همه ادعا و بزرگی به میدان می‌فرستد و همه مسائل را به آن موضوع (برجام) ربط می‌دهد وقتی تیمش به موفقیت دست پیدا نمی‌کند، نمی‌آید بگوید ما بد بودیم! واضح است که اشتباهاتش رو قبول نمی‌کند و مشکل را به زمین و زمان ربط می‌دهد. برجام آقای روحانی نیز همین است؛ دولت و مجموعه ایشان یک توافقی را قبول کرده که به گفته یکی از مدیر ارشد دولتی دستاوردش تقریبا هیچ بوده است. وقتی از تعابیری چون «فتح‌الفتوح»، «بزرگ‌ترین دستاورد تاریخ ایران»، «پیروزی بزرگ‌تر از فتح خرمشهر» و... برای یک توافق تاریک و بدون تضمین استفاده می‌کنند، معلوم است که قبول نمی‌کنند که برجام دستاوردی برای مردم نداشته است و تا قیامت هم می‌گویند خوب بوده و بانی خیر گشته برای ملت! همانطور که آقای ظریف نیز بعد از ناکارآمدی و بی‌خاصیتی برجام همچنان می‌گوید برخی‌ها کفران نعمت کرده و برای برجام باید شکر نعمت کنیم.!

پس توقعی نیست که آقایان خود فتح‌الفتوح از هم پاشیده‌شان انتقاد کنند و اندازه سر سوزنی نقد به آن را قبول کنند.

اما سوال اینجاست که دولت تدبیر و امید چرا دو دستی به برجام چسبیده و همچنان که اروپایی‌ها ۷ ماه است ما را سرکار گذاشته‌اند و وقت کشی می‌کنند، فکری برای اقتصاد و وضعیت فعلی نکرده و آن‌ را سر و سامان نمی‌دهند؟ مگر کشور فقط برجام است که تا فرصتی می‌آید و وقت حرف زدن می‌شود از روحانی گرفته تا وزرا و.. همه به منتقدان کنایه زده و باز پرچم برجام را بالا می‌برند!

حالا برجام چه خوب چه بد، برای مردم چه داشته و میوه‌های آن چه تاثیری در سفره مردم و زندگی ملت داشته است که با وجود انتقادات مردم و حتی اصلاح‌طلبان به آن، این‌ قدر سنگ آن را به سینه می‌زنند.

دلسوزان که شدند کاسب تحریم، چرا آنها که تیتر زدند «روز شکست حصر اقتصادی»، «سد تحریم شکست»، «پیروزی تدبیر بر تحریم» امروز انتقادات مردم به برجام را پوشش نمی‌دهند و یکبار برای همیشه به آقای روحانی نمی‌گویند از برجام چه چیزی را در مسائل اقتصادی، سیاسی به دست آوردیم و سفره مردم با برجامی که این همه کشور را به آن گره زدیم کوچک‌تر شد یا بزرگ‌تر؟!

بهتر است آقایان به جای برجام به وضعیت زندگی کارگران و معیشت مردم فکر کنند و آنقدر دلسوزی برای توافق هسته‌ای نکنند! وضعیت فرهنگی، اجتماعی و معیشت که به برجام مرتبط نمی‌شود و نیست! آقای روحانی وضعیت آنها را درست کنید، مردم از وضعیت اقتصادی‌شان راضی نیستند و رهبری هم به این موضوع اشاره کرده‌اند، شما موظف‌اید به آنها رسیدگی کنید. اقتصاد و بازار سکه و ارز را با آن تدبیری که از آن دم می‌زنید، رونق بدهید و مردم را به آینده امیدوار کنید، قبل از آنکه دیر شود.

حقیقت آن است که مردم از وضعیت اقتصادی، وضعیت زندگی‌شان و... خسته شده‌اند و با این روند امیدی به هیچ چیز ندارند. مردم باید از اینکه دولتی با وعده و حرف‌های پوپولیستی سرکار بیاید و بخواهد با یک توافق اوضاع را درست کند و بهشت را بیاورد اینجا، ناامید شوند و بدانند که بخشی از این بار نیز بر دوش آنهاست. با این همه اما همان مردم نیز حق دارند که زندگی آرام را بچشند و دغدغه‌های زندگی‌شان کم شود؛ آقای روحانی باید برای آن‌ها کاری کند چون مسئول است..

در دی سال ۹۳ و در زمان مذاکرات هسته‌ای، رهبر معظم انقلاب فرمودند: «باید دل را به نقطه‌های امیدبخش حقیقی سپرد نه به نقطه‌های خیالی». ای کاش رئیس ‌جمهور نیز قدری از برجام و توهمات آن کاسته و چشم از خارج بردارد. اقتصاد را از داخل و با مدیریت صحیح و کارآمد سر و سامانی بدهد و نقاط قوت داخلی را ببیند و به سرمایه‌های داخلی‌مان توجه کند؛ هر چند که این کاش‌ها دیده نمی‌شود و آقای رئیس دولت...

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۰۲۰۶۶۱۰:۴۲:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
از حسن و اسحاق مللوم و ثمرات برجامم ارزوست
عاطفه۷۰۲۱۴۴۱۱:۱۴:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
ثمرات برجام؟؟؟ باش تا علف برجام زیرپای مبارک سبز شود
علی۷۰۲۴۶۴۱۳:۳۲:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
گره زدن اقتصاد ایران به فرجام و اعتماد به دشمنان ایران نهایت ساده لوحی بود،منتظر احمدی‌نژاد موندن هم نهایت ساده لوحی است.آگاهی،تخصص و شفافیت وعزم برای ساختن میخواهیم و هر مسیری جز این غلط و باعث پشیمانی در آینده است.آباد کردن ایران زحمت میخواهد.والسلام
ناشناس۷۰۲۶۵۸۱۴:۵۶:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
عمو جون حتی دستگاهای تصفیه اب خارجی هستن و با دلار وارد میشوند شما به چی افتخار می کنید ؟ ساخت پراید ؟
ناشناس۷۰۳۴۲۶۲۳:۰۲:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
به اراده ی جوانان و دانشمندان داخلی افتخار میکنیم کسانی که ماهواره ساختند صنعت هسته ای راه انداختند ووو تا وقتی که امثال شما خودحقیقر پنداران کدخدا پرست در کشور هست اوضاع همینه همونایی که با پژو و رنو بستند تا ما هنوز خودروی ملی نداشته باشیم و پراید سوار باشیم
ناشناس۷۰۳۷۷۱۰۸:۲۷:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
مثلا یک رئیس جمهور کدام یک از تخصصها را داشته باشد تا بشود متخصص ، یک رئیس جمهور باید مدیر باشد و وزرا و معاونین باید متخصص باشند و امین که خیلی ها نیستند
ناشناس۷۰۲۵۱۰۱۳:۵۱:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
ایا وقت ان نرسیده که اعلام کنید جام زهر برجام را به شما نوشاندند
ناشناس۷۰۲۵۶۲۱۴:۱۲:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
دولت ساده زیست شما رو هم دیدیم
ناشناس۷۰۲۹۱۸۱۶:۵۲:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
هرقدر دولتهای قبلی بد بودن ، ولی بازم شرف داشتن به این دولت
ناشناس۷۰۳۱۰۸۱۸:۳۸:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
اره بخش خاوری و زنجانیش برای خوب بوده
ناشناس۷۰۳۷۳۰۰۸:۱۱:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
با نفت 110 دلاری هیچ گلی به سر این مملکت نزدند که هیچ گرانی با انها آمد
ناشناس۷۰۲۱۶۰۱۱:۲۱:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
مملکت نیاز به مختار زمان دارد
ناشناس۷۰۲۱۶۲۱۱:۲۲:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
ایا مختاری پیدا میشود ؟
ناشناس۷۰۲۴۰۹۱۳:۰۱:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
جناب ریسی می توانند
ناشناس۷۰۲۵۰۷۱۳:۵۰:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
آقای ضرغامی هم میتوانند کشور را درست کنند بعلاوه آقای فتاح
ناشناس۷۰۲۵۴۵۱۴:۰۴:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
محسن رضایی میتونه
ناشناس۷۰۲۶۴۰۱۴:۴۷:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
اگر اقتصاد ونزوئلا و کره شمالی در شرایط تحریم موفق شدند شماها هم میشوید
ناشناس۷۰۳۳۸۶۲۲:۳۴:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
اخه ایران و مکانات و ... با ونزوئلا مقایسه میشه عجب چیزی گفتی
ناشناس۷۰۲۷۵۲۱۵:۳۱:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
حلقه ی خودی ها را فراموش کنید
ناشناس۷۰۲۷۵۶۱۵:۳۳:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
حلقه ی خودی ها را فراموش کنید این افراد سالهاست پست و مقام داشته اند و برایند کارشان اوضاعیست که می بینید
ناشناس۷۰۲۶۳۱۱۴:۴۳:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
قالیباف و مدیریت جهادی ما رو نجات میده هم وطن
ناشناس۷۰۲۱۶۶۱۱:۲۳:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
هرچه میگذره به بزرگواری و درایت و صداقت دکتر احمدی نژاد بیشتر پی میبریم ________________ از روحانی و دولتش بیزاریم
ناشناس۷۰۲۲۴۷۱۱:۵۷:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
شمامردم معلوم نیست چتون هست .زمان ایشون هم دیدیم .انگارهمیشه باید بین بدوبدتر انتخاب کنیم.بنیانهای اقتصاد کشور زمان ایشون از سال 90لرزان شد وگرنه تو دهه 80وزمان دولت اصلاحات کشور تو مسیر خوبی داشت پیش می رفت .
محمد قاسمی۷۰۲۵۱۹۱۳:۵۳:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
اگه تو مسیر مناسبی بود چرا مردم به معین رای ندادن و علی رغم حضور خاتمی در ستادش و حمایت علنی از او و حمایت حزب مشارکت و مجاهدین به 4 میلیون رای و انتخاب احمدی نژاد ختم شد؟
ناشناس۷۰۲۸۹۹۱۶:۳۸:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
متاسفانه 8 سال بحران سازی برای دولت اصلاحات و و مخالفت بیشتر ارکان با آن دولت و پیدایش دولت پنهان باعث شد تا آن دولت ادامه پیدا نکند والا اگر به شاخصهای اقتصادی و اجتماعی کشور را در سال 76 با سال 84 مقایسه کنید متوجه میشوید که کشور در مسیر پیشرفت بوده ولی افسوس که شیفتگان قدرت باعث شدند تا کشور از سال 84 در مسیر دنده عقب حرکت کند.
ناشناس۷۰۳۳۳۵۲۱:۵۱:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
الف که بعیده درج کنه اما دوست من بس ازتریبونها تورم 20درصدی رو چماق کردن سر اصلاحات فضا سازی کردن برای گفتمانی مستضعف پرور! احمدی نژاد شکوفایی اقتصادی و توسعه سیاسی اجتماعی دل ملت رو زده بود و فکر میکردن بیشتر حقشونه پ.ن هنوز احمدی رو باور ندارم اما فکر میکنم بهتر از روحانی بود و خاتمی با تَکرار کردناش بیشتر خدماتش رو لوث کرد
ناشناس۷۰۲۶۳۵۱۴:۴۴:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
در دولت اصلاحات پرونده هسته ای ما به شورای امنیت رفت و مشکلات از سال 82 شروع شد.
ناشناس۷۰۳۲۲۴۲۰:۲۱:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
از سال 90 نه از سال 88 یعنی دقیقتر خرداد 88 یعنی همونوقت که یه عده 24 میلیون نفر رو به تقلب متهم کردن و باعث شدن انگیزه ای تحریم ایران بالا بره و از سال بعدش تحریمهای فلج کننده شروع بشه.
ناشناس۷۰۲۲۶۴۱۲:۰۵:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
برو عمو جون تحریم ها زمان همون احمدی نژاد درست شد . کاغذ پاره ها
ناشناس۷۰۲۳۹۴۱۲:۵۵:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
تحریم نتیجه سیاست خارجیه و سیاست خارجی در اختیار رئیس جمهور نیست.
ناشناس۷۰۲۴۴۹۱۳:۲۸:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
نحریم های زمان احمدی نژاد حاصل مدیریت جناب روحانی طی سالهای 80 تا 83 می باشد.
ناشناس۷۰۲۶۹۳۱۵:۰۷:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
هیلاری کلینتون : تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
راه۷۰۲۷۴۳۱۵:۲۵:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
تحریمهای زمان احمدی نژاد حاصل خیانت و وطنفروشی فتنه گران بود ______________
ناشناس۷۰۲۹۰۰۱۶:۴۰:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
تحریم زمان احمدی نژاد حاصل کاغذ پاره گفتن به تحریم ها بود
ناشناس۷۰۳۴۳۰۲۳:۰۵:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
نخیر حاصل عدم پایبندی به قانون و تهمت تقلب در انتخابات و راه انداختن آشوب در کشور بود
ناشناس۷۰۲۹۱۹۱۶:۵۲:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
آقای جلیلی هر روز با یک تحریم جدید بر میگشت نه روحانی !
محمد قاسمی۷۰۲۶۸۶۱۵:۰۴:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
تحریم زاییده معاهده سعد آباد آقای روحانی بود
ناشناس۷۰۲۷۴۶۱۵:۲۷:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
هاشمی فسنجانی از سال 75 ای انرژی هسته ای رو شروع کرده بود و مدیریتی که سالهای قبل محمود در مذاکرات داشتند کار رو به اونجا رساند خود کارگزاران این بنا را نهادند و اونها باید جوابگو باشند به محکمود هم گفته بودند میلیاردها دلار هزینه اش ش ده مفیده و فلان و چنان
ناشناس۷۰۲۹۳۹۱۷:۰۴:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
برو تحقیق کن ببین چه کسانی به دشمن گرا میدادن که کجا رو تحریم کن
ناشناس۷۰۲۱۷۸۱۱:۲۸:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
جناب روحانی کمی به فرانسه فکر کنید و ببینید چه ملت نجیبی داریم ایا نباید جبران کنید
ناشناس۷۰۲۴۹۳۱۳:۴۶:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
آقایون گلابی های برجام رو چیدندو خوردند
علی۷۰۲۹۱۰۱۶:۴۶:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
اگر می دانستی و یا خودت را به کوچه علی چپ نمی زدی ، می دانستی که ظریف و روحانی کار خود را کردند و دستشان درد نکند . ولی آنها یی که از اول مخالف برجام بودند و خطشان با اسرائیل و عربستان و ترامپ یکی بود و از اول سنگ اندازی کردند باید پاسخگو باشند . شماها هم یا نمی دانید و یا کاسبان تحریم و جنگ هستید و خوشحال هستید .
ناشناس۷۰۳۸۹۸۰۹:۴۰:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
برجام حتی اگر امروز از دست رفته باشد در چند سال گذشته فرصت تکمیل پروژه ای مثل پالایشگاه بندر عباس را داد تا امروز مشکل بنزین نداشته باشیم یا از زیر منشور 7 شورای امنیت بیرون آمد و وجهه بین المللی ایران را به عنوان کشوری پایبند به قوانین بین الملل و صلح طلب اثبات کرد و ...
ناشناس۷۰۲۰۶۷۱۰:۴۲:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
برجام ، بزرگترین کلاهبرداری تاریخ معاصر بود..
ناشناس۷۰۲۳۲۹۱۲:۳۰:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
مذاکرات برجام و بعد از برجام 5 سال اقتصاد کشور را حفظ کرد تا اخر شماها بهمش زدید .
ناشناس۷۰۲۴۱۱۱۳:۰۲:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
آره ، ما ترامپیم
ناشناس۷۰۲۵۶۵۱۴:۱۳:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
شما همون شعار نویسی رو موشکی !
ناشناس۷۰۲۶۴۳۱۴:۴۹:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
در برجام تعهد نداده بودیم که موشک هوا نکنیم و شعار مرگ بر اسرائیل ندهیم در ضمن در 5 سال گذشته رکود مطلق اقتصادی بود که باعث تعطیلی بسیاری از کارخانجات و افزایش نرخ بیکاری شد.
ناشناس۷۰۲۷۱۴۱۵:۱۵:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
اگه برجام به خاطر یک شعار نویسی از بین رفت که دیگه هیچی!!! شما به چه برجامی دل خوش کرده بودید؟
ناشناس۷۰۳۰۹۱۱۸:۲۷:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
شما با شعار نویسی برای مردم هزینه درست می کنید
ناشناس۷۰۲۴۱۸۱۳:۰۵:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
خود ظریف گفته هدف برجام اقتصادی نبود باور کن برجام یه گاو نر بود
ناشناس۷۰۲۴۹۹۱۳:۴۷:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
احتمالاً در این 5 سال وضع جیب شما خوب حفظ شده است ؛ ولی بقیه مردم را با خودتان مقایسه نکنید.
ناشناس۷۰۲۷۵۳۱۵:۳۲:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
ناشناس محترم ۷۰۲۳۲۹ شما احیانا آشنا نیستید؟!!! شما را بخدا اینقدر مشاوره غلط به حسن ندهید
ناشناس۷۰۲۳۷۲۱۲:۴۶:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
اره برجام بد بود فقط وقتی صدمه خورد همه چیز 10 برابر شد !!!
ناشناس۷۰۲۶۵۳۱۴:۵۱:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
4 برابر شدن حجم نقدینگی در 5 سال گذشته و هجوم این نقدینگی به بازارهای مختلف در اثر کاهش نرخ سود بانکی در سال 96 باعث افزایش نرخ دلار و مسکن و خودرو و غیره شد.
طوبی۷۰۲۶۷۵۱۵:۰۱:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
اولا برجام بهم نخورده و همه چیز چندبرابر شده دوم ظریف اعتراف کرد اصلا اقتصادی نبود
ناشناس۷۰۳۰۵۲۱۸:۰۸:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
چرا بهم خورد؟ چرا تضمین نگرفتند؟ مگه اولین باری است که امریکا به تعهدش عمل نمیکنه؟؟؟!! چرا پنج سال هیچ کاری نکردید ؟ چرا اقتصاد تعطیل شده؟ چرا نجومی همچنان هست؟ چرا فساد دولت کم نمیشه؟
ناشناس۷۰۳۶۳۴۰۵:۱۱:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
البته این نظر جلیلی است که تحریم ها را کاغذ پاره میدانست و عاشق تحریم و جنگ بود هست و خواهد بود
ناشناس۷۰۲۰۷۰۱۰:۴۴:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
خودشون اعتراف می کنند که به عمد اقتصاد را به برجام گره زده اند تا به هر قیمتی توافق کنند، الان با پررویی تمام، همون حربه رو با fatf دارن اجرا می کنند.. اخلاق را هم باختند..
ناشناس۷۰۲۴۰۷۱۳:۰۰:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
cft اجرا نشود ارتباط بانکی با دنیا قطع میشه یعنی افزایش قیمت دلار ....
ناشناس۷۰۲۶۳۹۱۴:۴۶:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
با تصویب ctf تحریمهای امریکا هوشمند می شود و این یعنی افزایش نرخ دلار .
ناشناس۷۰۲۶۴۵۱۴:۵۰:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
همین حرفها برای برجام هم زده شد ، ولی حالا آقای ظریف می فرمایند که هدف برجام رفع تحریمها نبوده و برای استفاده سیاسی از مردم مسائل اقتصادی را به برجام گره زده اند. آدم عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود.
ناشناس۷۰۲۶۷۶۱۵:۰۲:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
فریبکاری دیگه
ناشناس۷۰۲۸۰۸۱۵:۵۴:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
الان که اجرا نشده دلار داره می یاد پایین
ناشناس۷۰۲۴۰۸۱۳:۰۰:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
یادمون نره که مقام معظم رهبری بعد از نظر مجلس برجام را تایید کردند و با امضای ایشان برجام از طرف ایران قبول شد .
ناشناس۷۰۲۵۳۶۱۳:۵۹:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
نه دادش ما هیچ چیز یادمون نرفته !!! شما یادتون نره که مقام معظم رهبری فرمودند که خط قرمزهای ایشان در برجام رعایت نشد.
ناشناس۷۰۲۶۵۷۱۴:۵۴:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
زمان برجام آنرا فتح الفتوح و دستاورد دیپلماسی خودشان میدانستن و به یکدیگر لقب امیرکبیر و مصدق می دادند !!! حالا که برجام شکست خورده آنرا به گردن رهبر معظم انقلاب می اندازند که این جفای بزرگی است .
farhad m۷۰۳۵۶۵۰۱:۰۵:۳۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
وقتی به خط قرمزهای یک رهبرعمل نمیشود و کاراینقدر خسارت بار بود؛باید همان وقت امضاء نمیشد!
ناشناس۷۰۲۰۷۴۱۰:۴۶:۱۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
قبل از آنکه دیر شود...
ناشناس۷۰۲۰۸۰۱۰:۴۸:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
برجام ، یک عملیات روانی گسترده از سوی غربگراها و حامیان رسانه ای خارجی شون بود که هدفش هضم ایران در دایره قدرت کدخدا بود ....
ناشناس۷۰۲۰۸۳۱۰:۴۸:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
افراطی ترین کارها تحت عنوان اعتدال انجام گرفت.
افراطی۷۰۲۶۳۲۱۴:۴۳:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
اره خصوصا شعار نویسی روی موشک توسط شماها
ناشناس۷۰۲۰۸۷۱۰:۵۰:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
با برجام موضوع هسته ای ،حل نشد ، بلکه منحل شد.
ناشناس۷۰۲۳۳۱۱۲:۳۱:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
همون بهتر که منحل شد هسته ای جز تحریم و 30 میلیارد دلار هزینه چیزی برای مردم نداشته
ناشناس۷۰۲۵۷۷۱۴:۱۹:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
حالا که صنعت هسته ای بتن ریزی و تخریب شد چرا تحریمها تشدید شد ؟!
ناشناس۷۰۲۶۱۸۱۴:۳۸:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
چون شعار نابودی این و اون رو می دهید
ناشناس۷۰۲۵۶۳۱۴:۱۲:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
دادش من ایران هسته ایی لازم ندارد.
ناشناس۷۰۲۶۵۹۱۴:۵۶:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
اگر به حرف شماها باشد که میگویید ایران به خودرو و موبایل و اینترنت و هواپیما هم نیاز ندارد !!!
ناشناس۷۰۳۱۸۲۱۹:۴۳:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
اگه شعار اصلاحات انرژی هسته ای بود چی میشد ؟ اون وقت انرژی هسته ای از نون مردم واجب تره
محمد۷۰۲۰۹۳۱۰:۵۱:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
ای دولت امید! ما را به خیر تو امیدی نیست! شر مرسان
ناشناس۷۰۲۱۲۸۱۱:۰۷:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
وز طلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید
ناشناس۷۰۲۰۹۸۱۰:۵۳:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
ظریف با مطرح کردن برخی موضوعات داخلی ، می خواهد منتقدان را تحریک کند ، تا به جای پاسخگویی درباره افتضاح برجام ، خود را مظلوم تحت فشار ، جا بزند.
ناشناس۷۰۲۴۲۲۱۳:۰۷:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
ظریف میخواد خودشو آدم ظریفی جا بزنه
ناشناس۷۰۲۸۰۳۱۵:۵۱:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
ظریف توهم رئیس جمهور شدن دارد!
ناشناس۷۰۲۱۰۳۱۰:۵۵:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
بدون ارتباط با جهان مشکلات اقتصادی حل نمی شود . کشور باید با دنیا تعامل داشته باشد و تکنولوژی و سرمایه انتقال یابد تا وضع اقتصاد بهبود پیدا کند!
ناشناس۷۰۲۳۵۹۱۲:۴۳:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
دقیقا همینه اقایان فقط بلد هستن بگن لنگش کن !
ناشناس۷۰۲۳۹۹۱۲:۵۷:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
اقایان میخواهند پراید رو به کره صادر کنند ! چی کارشون داری
ناشناس۷۰۲۴۶۹۱۳:۳۴:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
دیگه باید چکار کنیم تا تعامل مورد نظر امثال شما تحقق پیدا کنه؟؟؟؟ 8 ماهه منتظریم ببینیم اروپا در قبال خروج آمریکا از برجام چکار می‌کنه!!!! شما هم باید صریح بگید منظورتون از تعامل چیه؟ همکاری بر اساس منافع ملی یا سرسپردگی براساس منافع غرب؟؟؟
ع.ح۷۰۲۵۲۷۱۳:۵۶:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
فرانسه مگه جزء جهان نیست!!! پس چرا مردمش بر ضد اقتصاد لیبرال سرمایه داری و افزایش تضاد طبقاتی قیام کردن؟!!! مشکل اقتصاد لیبرال سرمایه داری است که در حال فروپاشی است ... از جمله اقتصاد لیبرالی کشور خودمون ....
امید۷۰۲۱۱۱۱۰:۵۹:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
بسم الله الرحمن الرحیم مشکل فقط و فقط و فقط روحانی است. حتی اگر دشمنان هم در راس امور بودند باز هم نمی توانستند اقتصاد را به این وضع دچار کنند که همه چیز را نابود کنند.
ناشناس۷۰۲۲۲۵۱۱:۴۶:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
اتفاقا مشکل دقیقا احمدی نژاد بود و است
ناشناس۷۰۲۳۵۴۱۲:۴۰:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
شیرین کارهای احمدی نژاد : 1- مسکن مهر : چاپ پول میلیاردی اسکناس و افزایش نقدینگی ایجاد تورم 2-یارانه ها : افزایش چند صد میلیاردی نقدینگی و ایجاد تورم ، این پول ها بعدا همگی به سمت دلار رفتن 3-افزایش 7 برابر قیمت بنزین و ایجاد تورم ! ابتدای دوره ایشون بنزین 90 تومن بود در اخر دوره ایشون شد 700 تومن ! 4-کاغذ پاره خواندن تحریمها و افزایش تحریم ها تا وقتی که دلار 990 تومنی شد 3800 تومن ! 5- افزایش 3 برابر قیمت مسکن 6- تبدیل پراید 7 میلیونی به 17 میلیونی ! 7-رانت 16 میلیاردی دانشگاه خودش 8-فروش نفت از طریق بابک زنجانی و دستانش ! 9-و....
ناشناس۷۰۲۵۸۷۱۴:۲۲:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
از سال 92 تاکنون که مسکن مهر تعطیل شد و یارانه افزایش نیافت چرا حجم نقدینگی 5 برابر شد و قیمت مسکن نجومی شد و قیمت پراید 40 میلیون شد ؟!!
ناشناس۷۰۲۶۵۲۱۴:۵۱:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
عمو جون یارانه هر سال داره چند هزار میلیارد تومن زیاد میشه . جمع کردن بلد هستی ؟ پولی هم که در مسکن رفته جمع نشده از بانکها خارج شد و به سمت دلار رفت
ناشناس۷۰۲۶۹۴۱۵:۰۸:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
چاه یارانه هنوز داره پول می خوره! سالانه چنده هزار میلیارد تومن .... شده حکایت سنگ انداختن تو چاه یک نفر که 1000 تا عاقل نمی تونن در بیارن!
ناشناس۷۰۲۷۳۸۱۵:۲۲:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
طرح مسکن مهر نقش بسزایی در نقدینگی ۴۷۰ هزار میلیارد تومانی موجود در جامعه داشت . این پول ها در بانکها بود وقتی دلار گران شد به سمت بازار دلار امد و دلار را تا 20 هزار تومن بالا برد ! و بعد خارج شدن ....
ناشناس۷۰۲۷۴۵۱۵:۲۶:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
هر سال ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت میشده جمع بزن چند سال پرداخت شده و چه نقشی در افزایش نقدینگی داشته. این پول ها در بانکها بوده وقتی دلار گران میشه به سمت دلار میاد و اوضاع اینگونه میشه
ناشناس۷۰۲۷۶۳۱۵:۳۷:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
چون کشور تحریم شد مگر نه پول های داخل بانک به سمت دلار نمیآمد
ناشناس۷۰۲۸۸۵۱۶:۳۲:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
چون ترامپ زد زیر برجامی که شما می گویید بی نتیجه است ! قدر مسلم اگر برجام بود این گرانی ها نبود. اما برجام یک اشکال بزرگ داشت وآن این بود که آمریکا باید کلی امتیاز به ایران می داد در حالی که خودش کمترین بهره ای از برجام نمی برد .آمریکاحتی حق نداشت با ایران روابط اقتصادی برقرار کنه!
ناشناس۷۰۲۶۲۴۱۴:۴۰:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
در پسابرجام چرا قیمت دلار تا 19000 تومان و سکه تا 5 میلیون تومان صعود کرد ؟! و چرا قیمت موبایل و خودرو نجومی شد ؟!
ناشناس۷۰۳۰۴۴۱۸:۰۴:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
چون کشور دوباره تحریم شد عمو جون
ناشناس۷۰۲۴۲۴۱۳:۰۹:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
احمدی‌نژاد و روحانی گل و بلبل
بهرام۷۰۲۱۳۴۱۱:۱۰:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
این روحانی مردمو نفهم حساب میکنه بابا مردم از دروغای تو آسی شدن بس کن دیگه
ناشناس۷۰۳۴۸۳۲۳:۳۲:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
چرا ناراحتی همین مردم بهش رائ دادن بایدم تحمل کنن ، ما روحانی رو قبول نداشتیم پیروز هم نشدیم ،سطل اشغال هم سالمه ، خدا رو شکر ما صبرمون خیلی زیاده .
م۷۰۲۱۴۹۱۱:۱۶:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
بیجاره حسن سالها در حبهه دیپلماسی جنگید تا بایک ماه تلاش روسیه و دهها میلیارد دلار عرب وصهیون و داعش همه به باد فنا داد بیچاره حسن که نمی دانست که برای برهم خوردن توافق برجام حتی می شود برای سر سفره نتانیاهو هم نشست بیجاره حسن که نفهمید چاه ویل اختلاسها و دستور به اختلاسها و دوز زنها هزار برجام را می بلعد
ناشناس۷۰۲۳۳۴۱۲:۳۲:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
احسنت
ناشناس۷۰۲۴۴۵۱۳:۲۶:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
بیچاره مردم که فریب خوردن !!!
ناشناس۷۰۲۵۲۶۱۳:۵۶:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
تو خوبی داداش و تو فریب نخوری
ناشناس۷۰۲۱۵۱۱۱:۱۶:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
برجام خیلی هم خوب بوده شما دنبال منافع خودتی نگو بده افرین
ناشناس۷۰۲۴۲۹۱۳:۱۱:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
« خیلی » رو هم با چشمهامون دیدیم
ناشناس۷۰۲۶۸۸۱۵:۰۵:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
خیلی!!!! هسته ای که هیچی تضمینش که امضای کری ۱۸۰ میلیارد دلار ما هم که توی آمریکاست کانال های ارتباطی ایران با اروپا هم که هنوز برقرار نشده تحریم ها هم که سرجاشون هستن نتیجه میگیریم برجام « خیلی » خوب بود البته برای آمریکا
ناشناس۷۰۲۱۵۲۱۱:۱۶:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
درود بر روحانی
ناشناس۷۰۲۳۱۱۱۲:۲۶:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
مرگ بر امریکا !
ناشناس۷۰۲۵۴۹۱۴:۰۷:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
درود بر درازهی و روحانی هر دوشون
ناشناس۷۰۲۱۶۹۱۱:۲۵:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
با این همه هزینه ای که دولت کرد و 30 میلیارد دلار را هدر داد و جاهایی را بتن ریزی کرد تنها 5 سال مشکلات را به تاخیر انداخت.
محمد۷۰۲۱۷۰۱۱:۲۶:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
نویسنده محترم، بی ثباتی اواخر دوره احمدی نژاد و ثبات اقتصادی و سیاسی 5 سال اول روحانی و قبل ترامپ را فراموش کرده اند! یکسری طرفداران بازندگان انتخابات داخلی و ترامپ برجام را بهم زدند و دودش به چشم مردم رفت! لطفا خودتان را بخواب نزنید
ناشناس۷۰۲۴۶۶۱۳:۳۲:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
5 سال اول احمدی نژاد ثبات بیشتر از 5 سال اول روحانی بود ؛ تازه این همه باج هم به آمریکاییها نداده بودیم.
ناشناس۷۰۲۵۳۴۱۳:۵۸:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
چون اون 5 سال هنوز امریکا راه اثر کردن تحریم ها رو بلد نبود ! وقتی سوئیف رو بست احمدی نژاد با خاک یکشان شد
ناشناس۷۰۲۶۶۶۱۴:۵۸:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
تحریمهای بانکی و نفتی درست بعد فتنه 88 تصویب شد و نتیجه فتنه دوستان شما در سال 88 بود.
ناشناس۷۰۳۰۴۸۱۸:۰۶:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
عمو جون تحریم ها نتیجه برنامه هسته ای و موشکی شماها بود هیچ ربطی به 88 نداشت . شما نبودید گفتید تحریم ها بی اثر ؟ یادتون رفت ؟
ناشناس۷۰۲۷۵۱۱۵:۳۱:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
بله!!!
ناشناس۷۰۲۹۵۷۱۷:۱۴:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
چون 5 سال اول احمدی نژاد میراث خوار دولت خاتمی بود اما روحانی میراث دار دولت احمدی نژاد بین این دو ارث فاصله بسیار بود !
ناشناس۷۰۳۱۸۹۱۹:۴۹:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
روحانی رییس جمهور شد برای بهتر شدن اوضاع یه طرح ۱۰۰ روزه داده بود که بعد از اون زندگی مردم به حالت عادی باشه دقت کن ۱۰۰ روز الان بعد از ۵ سال و اندی میگین تقصیر احمدی نژادی
ناشناس۷۰۲۱۷۵۱۱:۲۷:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
برجام برای روحانی و دار ودشته اش ابزاری جهت فریب افکار عمومی وجمع اوری رای جهت دور دوم ریاست جمهوری بود و از این لحاظ هم انصافا برجام موفق بود و کار کردش رو داشت بنابرین ازدید روحانی برجام واقعا یک موهبت هست چرا توقع دارین خلاف اینرو بگه
ناشناس۷۰۲۱۸۴۱۱:۳۱:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
درود بر روحانی و ظریف و...اعتدال و میانروی و گفتگو..
ناشناس۷۰۲۳۵۶۱۲:۴۲:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
تا وقتی روابط کشور با دنیا عادی نشه و سرمایه وتکنولوژی روز دنیا به کشور نیاد اقتصاد هر روز بدتر میشه . در شرایط نحریم کشور پراید رو نمیتونه صادر کنه
ناشناس۷۰۲۱۸۹۱۱:۳۵:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
یه بچه دو سه ساله فکر میکنه پدرش قوی ترین فرد جهانه و هر کاری از دستش بر میاد. یواش یواش که بزرگتر میشه می فهمه که پدرش خیلی از کارها از دستش بر نمی یاد . انتظاراتش بی جا بوده. حکایت انتظار شما از دولت هم همینه. هیچ کجای دنیا دولت حلال همه مشکلات نیست. دولت وظایف محدودی داره. کارای محدودی از دستش بر میاد. بودجه محدودی داره که براش هزار چاله کنده شده. بخش خصوصی پر قدرت اگه نباشه، تعامل قوی با خارج اگه نباشه دولت میخواد چکار کنه. دولت وظیفه اصلیش تسهیل و ساده سازی امور و قانونمند کردن فعالیت‌ها و نظارت بر اموره. تازه این مورد هم وظیفه کل حاکمیت شامل قوه مقننه، مجریه و قضائیه است. حالا اگه شرایطی پیش بیاد که به خاطر تحریم و نااطمینانی اقتصادی بخش خصوصی فعالیتش رو به حداقل کاهش بده دولت در توانش نیست که خلا بخش خصوصی رو پر کنه.
ناشناس۷۰۲۷۱۳۱۵:۱۵:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
پس چرا در دولت قبل همه مشکلات را به گردن دولت می انداختین ؟!
ناشناس۷۰۳۸۵۲۰۹:۱۳:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
به قول معروف ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان. از دولت انتظار خیر نیست.
ناشناس۷۰۲۲۲۲۱۱:۴۵:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
نه تنها این دولت بلکه هیچ دولت دگیری دیگه نمی تواند مشکلات اقتصادی ایران و مردم را حل کند! روحانی را تبدیل به سیبل کرده اند و و می کوبند! بابا اوضاع خراب تر از این حرف هاست و تحریم ها کمر شکن! اگر کمر شکن نبود برجامی هم در کار نبود که الان شکستش به فاجعه دوباره تبدیل شده
ناشناس۷۰۲۶۸۹۱۵:۰۵:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته و به تحریمها مربوط نیست دولتی ها خیلی تلاش می کنند تا ناکارآمدی خودشان را پشت تحریمها پنهان کنند.
ناشناس۷۰۲۲۷۱۱۲:۰۷:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
مخالفان برجام هیچ راه حلی جز افزایش تحریم ها ندارند
آرش۷۰۲۳۳۰۱۲:۳۱:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
...... «باید دل را به نقطه‌های امیدبخش حقیقی سپرد نه به نقطه‌های خیالی». ای کاش رئیس ‌جمهور نیز قدری از برجام و توهمات..........
ناشناس۷۰۲۵۹۶۱۴:۲۷:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
شدیدترین تحریمها(کاتسا) بر علیه ایران بعد از برجام تصویب شد در حالیکه قرار بود بعد از برجام تحریم نباشد.
ناشناس۷۰۲۲۷۴۱۲:۰۸:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
بله مردم خسته شدن نه از روحانی بلکه از دخالت های شما در منطقه و شعار دادن ها !
علی 671۷۰۲۲۷۹۱۲:۱۰:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
ایکاش این حسن آقا این برجام را رها و حرف تازه ای می زد .خسته شدیم بس دروغ گفت . .بابا برجام ولش که همه می دانند فکر نان کن که گرانی و نداری پدر مردم را در آورده .حسن و اسحاق فکر می کنند شقالقمر کرده اند .شما این همه مشکلات و نداری را نمی بینی و خود را به خواب زده ای و برای خودت پیروزی برجام را می شماری .مشگ آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید .بس کن دیگر خسته شدیم از این برجام ناکامت
ناشناس۷۰۲۲۸۴۱۲:۱۲:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
نکرده کار ، نبر به کار .
ناشناس۷۰۲۲۹۶۱۲:۱۹:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
خیلی ساده لوحانه است که از اصلی ترین به وجود آورندگان مشکلات اقتصادی و معیشتی برای ملت ایران ، توقع حل آنها را داشته باشیم .
ناشناس۷۰۲۴۰۴۱۲:۵۹:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
مثلا شماها بودید چی کار میکردید ؟ دولت ساده زیست شما رو هم دیدیم دلار 990 تومنی شد 3800
ناشناس۷۰۳۵۸۲۰۱:۲۹:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
چرا هر کسی را که از این دولت انتقاد می کند متهم به هواداری از دولت احمدی نژاد می کنید و خدا شاهد است که هیچ کدام ایشان را لایق مقام ریاست جمهوری کشور و ملت ایران ندانسته و نمی دانم
محمد۷۰۲۳۰۵۱۲:۲۴:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
چند روز پیش یه شبکه فارسی خارجی مصاحبه ای با مدیر مسئول چی چی نیوز داشت و نامبرده صریحا گفت ما به عمد از روحانی حمایت کردیم چون میدونستیم هیچ کاری نمیکنه و میگفت به صدای اعتراضات که از همه جای کشور بلند شده نگاه کنید حالا تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل را ب راستی روحانی این اعتراضات مردمی رو نمیبینه یا هدف دیگری در سر دارد اینکه رهبری از یک فتنه جدید خبر میدهد بی شک پی ب ده در سر بعضی آقایان چ میگذرد آیا دوستان اطلاعات و قوه قضاییه برای جلوگیری از فتنه تدبیری اندیشیده اند و.....
ناشناس۷۰۲۳۱۶۱۲:۲۷:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
تا وقتی تحریم هست اوضاع اقتصادی همینه زمین احمدی نژاد هم همین بود دلار 4 برابر شد
ناشناس۷۰۲۳۲۲۱۲:۲۸:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
همه گناه کردن دولت نیست . سیاست خارجی و منطقه ای کشور باید عوض شود .
ناشناس۷۰۲۴۵۵۱۳:۲۹:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
آره دادش !!! دولت هیچ گناهی و هیچ تقصیری نداره !!!
ناشناس۷۰۲۴۹۸۱۳:۴۷:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
الان اگر سیاست عربستان را پیش بگیریم و به نوکر امریکا در منطقه تبدیل شویم فکر میکنید اوضاع اقتصادی کشور خوب می شود. اتفاقا هر چه پیشرفت بوده به خاطر استقلال و تکیه بر توان داخلی به دست آمده است. لطفا قبل از نوشتن اندکی فکر کنید!
ناشناس۷۰۲۶۰۵۱۴:۳۱:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
کل دنیا نوکر امریکاست فقط ما خوبیم :)
ناشناس۷۰۲۶۷۳۱۵:۰۱:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
ما ملتی استقلال طلب هستیم که زیربار زور نمی رویم و نوکر امریکا نخواهیم شد.
ناشناس۷۰۳۱۰۲۱۸:۳۳:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
پس دلار 19 هزار تومنی نوش جونت ! از طرف مردم هم حرف نزن از طرف خودت حرف بزن مردم خواستار زندگی بی درد سر هستن
ناشناس۷۰۴۰۵۹۱۱:۰۸:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
قبل از برجام دلار 3000 تومان بود دلار 19000 تومانی سیب و گلابی برجام است ! (الف جان لطفا"منتشرکن)
ناشناس۷۰۳۶۶۷۰۷:۰۹:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
کسایی که منفی دادن با کجای این جمله مشکل دارن؟
ناشناس۷۰۲۷۰۲۱۵:۱۲:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
نوکر بودن رو دوست داری؟
ناشناس۷۰۲۹۸۹۱۷:۲۹:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
عربستان نوکر آمریکاست ؟!!! برجهای دوقلو رو زد ریخت پایین و نزدیک 4000 نفر رو کشت خاشقچی رو تو روز روشن ودر برابر دوربینهای مشغول به کار تیکه تیکه کرد با این وجود آمریکا تمام جنایتهای عربستان رو نادیده گرفت ورفع ورجوع کرد این چی میتونه باشه به جز نوکری آمریکا در قبال ارباب ثروتمندی مثل عربستان واین عربستان نیست به
ناشناس۷۰۲۳۳۵۱۲:۳۲:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
هسته ای و شعار نویسی روی موشک عامل تحریم کشور . تا وقتی هم حل نشه اقتصاد هر روز بدتر میشه
ناشناس۷۰۲۶۱۷۱۴:۳۷:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولت هاست و به تحریم مربوط نیست زیرا در دولت هاشمی رفسنجانی هم که تحریم نبودیم تورم 50 درصدی و چندین برابر شدن نرخ دلار و مسکن را تجربه کردیم .
ناشناس۷۰۲۳۴۹۱۲:۳۸:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
گناه روحانی و دولتش فقط یک چیزیه.ناتوانی در ساختن ویرانی های گسترده دولت احمدی نژاد.
ناشناس۷۰۲۶۰۲۱۴:۳۰:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
در دولت قبل جزو 8 کشور هسته ای و فضایی دنیا بودیم حتی موجود زنده به فضا فرستادیم اما حالا باید بدنبال یک قوطی رب گوجه فرنگی باشیم .
ناشناس۷۰۲۹۰۹۱۶:۴۵:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
این افکار در زمان شوروی هم وجود داشت در حالی که شوروی در فضا از آمریکا هم جلو افتاده بود ولی از ایجاد امکانات برای زندگی مردم عادی عاجز بود. این انرژی هسته ای و فضا رفتن چه مشکلی از مردم حل کرد فقط برای پز دادن بدرد میخورد. اگر دولتی خود را قوی و خدمتکار مردم میداند عوض انرژی هسته ای و تسخیر فضا ، زندگی مردم عادی را سروسامان دهد.
ناشناس۷۰۲۳۶۷۱۲:۴۵:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
کاسبان تحریم خوشحال
ناشناس۷۰۲۳۸۸۱۲:۵۴:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
یاری اندر کس نمی بینیم یاران چه شد رستم دستانم آرزو است
ناشناس۷۰۲۳۸۹۱۲:۵۴:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
اقتصاد ایران :1-صادرات نفت و محصولات پتروشیمی 2- صادرات پسته فرش زعفران و مخصولات کشاورزی دیگر 1- نفت و محصولات پتروشیمی : در شرایط تحریم امکان فروش نفت نداریم - محصولات پتروشیمی هم اگر فروخته شوند چون سیستم بانکی تحریم باز گشت پول نداره 2-صادرات پسته فرش و...هم در شرایط تحریم سیستم بانکی کشور فقط از طریق مرزها ممکن است در نتیجه ارز زیادی وارد کشور نخواهد شد و دلار باز میشه 20 هزار تومن !!!
ناشناس۷۰۲۳۹۳۱۲:۵۵:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
مردم دیدن که بعد از صدمه خوردن برجام اقتصاد کشور چی شد . پس بهتره پشت سر برجام حرف نزنید
ناشناس۷۰۲۴۵۰۱۳:۲۸:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
اگر دین ندارید لااقل ازاده باشید اقا بسته تا دیروز برجام برای رفع تحریمها بوده اصلا ول کنید برجام خوب الان بحث چپ و راست نیست بحث عملکرد است اقا به نظر شما الان وضعیت اقتصادی مردم چطور خوبه بیکاری قیمت ارزوطلا چطور اختلاص ها چطور اگرخوبه پس حرفی نباشه اگر بعده خوب این بستگی به عملکرد دولت دارد اقایان می گویند دوره احمدی نژاد تحریم شدیم بازهم قبول خوب به خاطر همین تحریمها مگر برجام قبول نکردید که وضع بهتر بشه خوب الان چرا بدتر شد به نظر بنده مشکل در مدیریت دولت باید از کسانی که مدبر وکار دان هستند در همه زمینه ها از نخبگان کشوری وجوانانان و وبه دورا ز جناح بندی چه از راست وچه چپ اگر کاردانند استفاده شود وکشور را طایفه ای یا قبیله اداره نکنیم اقایان که کاری از دستتان بر نمی اید ار صندلی قدرت کنار بکشید دلتان برای مردم بسوزد هم در مجلس وهم در دولت .البته کوگوش شنوا به قول حضرت علی با نادان بحث نکن چو حرف خودش را میزند نرود میخ اهنین در سنگ التماس تفکر .
ناشناس۷۰۲۴۵۱۱۳:۲۸:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
در شرایط تحریم فقط متوهم ها مثل زمان احمدی نژآد به جای میرسن
ناشناس۷۰۲۶۷۹۱۵:۰۳:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
متوهم آنهایی هستن که شب امضاء برجام با اسکناس یک دلاری و 500 تومانی رقص و پایکوبی می کردند !
ممد۷۰۲۴۶۸۱۳:۳۴:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
انصافتان کو!! یکی دیگه موشک پرت می کنه میندازین گردن روحانی
ناشناس۷۰۲۵۱۲۱۳:۵۱:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
انصاف شما خیلی خوبه؟؟؟ اتفاقا اگه بد شده تقصیر دولت هست که به امضای کری اعتماد کرد
ناشناس۷۰۲۶۱۴۱۴:۳۶:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
عمو جون شما این و اون رو تهدید نمیکردید کسی با ایران کاری نداشت
ناشناس۷۰۲۶۱۲۱۴:۳۵:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
ما در برجام تعهد نداده بودیم که موشک هوا نکنیم در برجام محدودیت هایی در زمینه هسته ای برای مدت 15 تا 25 سال پذیرفتیم تا تحریمها لغو بشوند که نشدند !
ناشناس۷۰۳۴۹۹۲۳:۵۱:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
ممد ببین خوشمون میاد پرت میکنیم مرگ بر اسرائیل
ناشناس۷۰۲۵۲۳۱۳:۵۵:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
مخالفان برجام هیچ راه حلی برای تحریم ندارند اونها خواستار اقتصادی مثل کره شمالی و ونزئلا هستن
ناشناس۷۰۲۶۰۴۱۴:۳۱:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
تورم 200 درصدی فعلی کم از ونزوئلا نیست .
ناشناس۷۰۲۶۵۶۱۴:۵۳:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
عزیزم برو عکس های ونزئلا رو نگاه کن تا ببینی چه خبره !
ناشناس۷۰۲۸۹۸۱۶:۳۸:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
تورم در ونزئلا 1000% عمو جون!
علی۷۰۲۵۳۰۱۳:۵۷:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
درود بر شرف احمدی نژاد.
ناشناس۷۰۲۶۱۳۱۴:۳۵:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
دقیقا برای چی ؟ افزایش تحریم ها با کاغذ پاره گفتن به اونها ؟ یا تبدیل بنزین 90 تومنی به 700 تومنی ؟ یا دلار 990 تومنی به 3800 ؟ یا یارانه 50 تومنی که داد با افزایش قیمتها ده برابرش رو پس گرفت ؟
ناشناس۷۰۲۵۳۷۱۳:۵۹:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
حل مشکل با غرب تنها راه نجات کشور!
ناشناس۷۰۲۶۰۸۱۴:۳۳:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
همه مشکلات کشور زیر سر غرب است از کودتای 28 مرداد 32 تاکنون در حق ملت ایران ظلم کرده اند.
ناشناس۷۰۲۸۱۲۱۵:۵۷:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
حل مشکل با غرب تنها راه نجات
ناشناس۷۰۳۱۹۲۱۹:۵۳:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
حل مشکل با غرب رو تعریف می کنی؟ چی کار باید میکردیم که نکردیم ؟ کشور رو دست داعش میدادیم تحریم ها برداشته میشد ؟
ناشناس۷۰۲۵۷۸۱۴:۱۹:۱۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
تنها گناه امثال روحانی وخاتمی این است که درصورتی که خودشان را تدارکاتچی می دانند وبی اختیار اما به سبب قدرت پرستی ول کن ماجرا نیستند اگر اینها ذره مثل بازرگان وماندلا بودند حتی یک روز هم نقش قربانی را بازی نمی کردند.
ناشناس۷۰۲۵۸۰۱۴:۱۹:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
مشکل کشور فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که خودشان را در اقتصاد نشان می دهد.
ناشناس۷۰۲۶۲۱۱۴:۳۸:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
مشکلات اقتصادی زمانی درست می شود که خداوند را ببنیم
ناشناس۷۰۳۴۴۳۲۳:۱۲:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
خداوند به شما عقل داده که ازش استفاده نمیکنی، خود خدا نعوذبالله بانکدار نیست که بهمون وام میلیاردها دلاری بده مشکلاتمون حل بشه
ناشناس۷۰۲۶۳۰۱۴:۴۳:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
ترکیه با مذاکره با امریکا و تحویل کشیش امریکایی از اوضاع بد اقتصاد نجات یافت . ولی در ایران یکسری دنبال توهم هستن
ناشناس۷۰۲۶۳۶۱۴:۴۵:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
نمونه اقتصاد موفق دلواپس ها اقتصاد کره شمالی و ونزئلا هست اگر اونها به خود کفایی رسیدن شماها هم می رسید
ناشناس۷۰۲۶۹۹۱۵:۱۱:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
احمدی نژاد و روحانی 2 روی یک سکه هستندوالسلام
ناشناس۷۰۳۱۰۵۱۸:۳۶:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
یکی پدر تحریم ایران و دیگری برای رفع تحریم تلاش کرده . چه ربطی به هم دارن ؟
ناشناس۷۰۲۷۱۵۱۵:۱۶:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
وقتی مردم به کسی رای می دهند که به جای خدا بگوید کدخدا اوضاع باید اینطور شود..........
ناشناس۷۰۲۷۲۰۱۵:۱۸:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
با سلام لطفا از رانت آقای وزیر بهداشت در تاسیس«کلینیک چشم پزشکی نور» در کشورهای دیگه مثل عمان، کویت و... تحقیق به عمل بیاورید
پیراسته فر۷۰۲۹۱۲۱۶:۴۹:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
فرض کنید ازفردااعلام کردند«ایران ازبرجام خارج شد» ،چه اتفاقی می افتد!؟ نرخ دلارکاهش پیدامی کند ویا همه کشورهای اروپایی وامریکایی ،تجار وکمپانی های بزرگشان رامی فرستندبرای امضای قراردادهابا ایران! ویا شرکتهای داخلی تولیداتشان افزایش پیدامی کند ویا قیمتها میادپایین وهمه چی ارزون میشه!؟ویا خستگی ازتن بعضی ها درمیره
ناشناس۷۰۳۴۳۷۲۳:۰۹:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
دژمن دنبال بهانه است، نباید بهانه دست دژمن داد
ناشناس۷۰۲۹۶۳۱۷:۱۶:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
مگر مشکلات اقتصادی را روحانی بوجود اورده که حالا ان را حل کند ؟ حتی اگر حل هم بکند دوباره میزنند خرابش میکنند تا از مردم انتقام گرفته باشند
ناشناس۷۰۳۱۷۶۱۹:۲۸:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
پس برای چی اومد رییس جمهور شد؟
ناشناس۷۰۳۴۲۰۲۲:۵۷:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
30 بعد از انقلاب زمام اداره امور کشور بدست اصلاح طلبان و کارگزارانی ها بوده و نتیجه عملکردشون اوضاع تاسف بار فعلی است.
۱۱۲۰۷۰۳۰۰۷۱۷:۴۱:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
کاش آقایان فقط به این یک جمله رهبر انقلاب که گفتند :«باید دل را به نقطه‌های امیدبخش حقیقی سپرد نه به نقطه‌های خیالی» توجه میکردن و دست از رویا پردازی های بی مورد و غرب زدگی های افراطی بر میداشتند، و به جای تمرکز بر روی برجام به وضع معیشتی مردم توجه بیشتری میکردند و در کار هایشان رضایت خدا و مردم را ملاک قرار میدادند، که اگر این چنین میشد بی شک ایران مدینه فاضله بود. به امید ظهور منجی عالم بشریت اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس۷۰۳۰۶۱۱۸:۱۴:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
روحانی خدا شاهده با وزیران سالخورده و بی حوصله, توان اداره یه مدرسه رو نداره....
ناشناس۷۰۳۰۹۶۱۸:۳۰:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
اقای روحانی شما که توان هدایت کشور را نداشتی چرا کاندید ریاست جمهوری شدی
ناشناس۷۰۳۲۲۳۲۰:۲۱:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
چرا کسی اشاره نمی کنه که امریکا چگونه از تحریم استفاده می کنه ؟ما در تحریم هستیم و مطمنا مشکلات خواهند ماند
ناشناس۷۰۳۳۱۳۲۱:۳۱:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
حسن یه باره دیگه شاه کلیدتو از جیب عبات در بیارو به ملت نشون بده . شاید فرجی بشه .
علی۷۰۳۴۲۹۲۳:۰۳:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
فقط عصبانی هستم ومنتظر
ناشناس۷۰۳۵۷۵۰۱:۲۰:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
برجام همانجا رفته که کلیداقای روحانی رفته ایشون سراغ کلیدش نمیگیردولی چرااینقدردنبال جسدبرجام میگردد!؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  11. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین