سفر‌ی به لرستان / پیشگام در ساحت علم و اندیشه

علی دارابی *،   3971010141

"رزم فرزندان لر قبل از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است "این جمله‌ای است که رهبر معظم انقلاب در وصف یکی از اقوام بزرگ ایرانی بیان کرده‌اند، جمله‌ای که به تنهایی بار صلابت و شجاعت و تعهد مردمان لر را به تصویر می‌کشد و برای توصیف قوم لر، زیبنده‌ترن عبارت به شمار می‌رود.

سفر‌ی به لرستان / پیشگام در ساحت علم و اندیشه

نقش و سهم مردم خطه پهلوان‌پرور لرستان در سال‌های مختلف مبارزه علیه رژیم پهلوی، دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه‌های حماسه و جهاد برای میهن اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست، مردان و زنانی که خالصانه و متعهدانه برای دفاع از سرزمینشان پیشگام شدند و با مرزبانی شایسته از مرزهای جغرافیایی و عقیدتی، دین خود را به بهترین وجه ممکن ادا کرده‌اند.


لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع)، لشکر ۸۴ ارتش جمهوری اسلامی و یگان ۱۱۰ قائم(عج) نماد شجاعت و غیرت لرستانی ها در دوران دفاع مقدس بودند و در راه دفاع از مام میهن حماسه‌ها آفریدند تا آنجا که شایسته توصیف زیبای رهبر فرزانه انقلاب شدند که رزم فرزندان لر قبل از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است.

 لرستان نه فقط در عرصه دفاع و حماسه، بلکه در ساحت علم و اندیشه هم پیشگام و پیشتاز بوده است؛ صدها شخصیت برتر علمی، ادبی، فرهنگی، دینی و هنری، در گاهواره قوم لر پرورش یافته‌اند و از دیار لرستان، سر از قله‌های افتخار ملی و بین‌المللی برآورده‌اند.
از بزرگمردی همچون آیت‌الله العظمی سید حسین بروجردی مرجع عالیقدرت جهان تشیع تا دکتر سید جعفر شهیدی مورخ و ادیب بزرگ، از عبدالحسین زرین‌کوب تا مهرداد اوستا شاعر بزرگ کشورمان و از لوریس چکناوریان رهبر ارکستر سمفونی ملی تا استاد بدیع‌الزمان فروزانفر ادیب و مصحح بزرگ ایرانی؛ ده‌ها نفر از ورزشکاران، هنرمندان سینما و تلویزیون، شعرا، سیاست‌مداران و نویسندگان مشهور کشورمان اهل لرستان بوده‌اند و در همین آب و خاک پرورش یافته‌اند.

 هر چه از خوبی‌های لرستان بگوییم کم گفته‌ایم؛ ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری مختلف در کنار استعدادهای درخشان و توان کم نظیر برای بهره‌مندی از پتانسیل‌های طبیعی، اجتماعی و فرهنگی، این استان را یکی از متمایزترین مناطق کشورمان کرده‌اند اما این همه سبب نمی‌شود از کنار محرومیت‌ها و عقب‌ماندگی‌ها هم به سادگی بگذریم چرا که ریشه برخی از این معضلات در گذشته‌های دور و برخی هم در سوء مدیریت و تدبیر نهفته است.

 شرکت در آیین تکریم و معارفه مدیرکل صداوسیمای مرکز لرستان در روز شنبه ۹۷/۱۰/۹ که رادیو و تلویزیون آن به نام شبکه افلاک شناخته می‌شود، بهانه اصلی سفر به این استان بود؛ در این مراسم  دکتر علیرضا شیروی به عنوان مدیر کل جدید مرکز لرستان معرفی و از تلاش‌های محمد بازوند تقدیر شد.
 یکی از رسالت‌های صدا و سیما حرکت در جهت توسعه پایدار است و مرکز لرستان هم با توجه به ظرفیت‌های بی شمار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، باید پیشران توسعه پایدار باشد.
 مسولان باید با رسانه ملی و استانی در جهت رفع مشکلات مردم همراهی و تعامل مستمر داشته باشند.
 امید آفرینی از رسالت‌های صدا و سیماست، بر این اساس مسولان باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و در جهت ارائه خدمات موثر به مردم تلاش کنند.

همچنین در راستای برنامه‌ریزی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما مبنی بر تولید ۱۳۰ مستند پیرامون زندگی ۱۳۰ شهید_مدافع_حرم در مراکز استانی، مستند شهید مدافع حرم رضا رستمی مقدم هم در شبکه افلاک ساخته شده است.
بر این اساس و به منظور تکریم خانواده شهید رستمی مقدم، به همراه تنی چند از مدیران و مسئولان صدا و سیمای مرکز لرستان در منزل این شهید والامقام حاضر شدم.

* معاون استانهای صدا و سیما 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. مجلس مقابل این اقدام بایستد

آخرین عناوین