سردار سلیمانی: محسن رضایی حق بزرگی به گردن همه ما دارد/ بعد از موفقیت کربلای ۵ دشمن تصور کرد کربلای ۴ عملیات فرعی ما بوده است

گروه سیاسی الف،   3971010050 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

سردار قاسم سلیمانی با بیان اینکه محسن رضایی حق بزرگی به گردن همه ما دارد، درباره حواشی ایجاد شده درمورد عملیات کربلای ۴ گفت: عملیات کربلای ۴، عملیات اصلی ما بود نه فرعی. بعد از موفقیت کربلای ۵ دشمن تصور کرد کربلای ۴ عملیات فرعی ما بوده است.

سردار سلیمانی: محسن رضایی حق بزرگی به گردن همه ما دارد/ بعد از موفقیت کربلای ۵ دشمن تصور کرد کربلای ۴ عملیات فرعی ما بوده است

به گزارش الف، سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، صبح امروز دوشنبه در تماس تلفنی با برنامه «حالا خورشید» در مورد حواشی ایجاد شده برای توئیت محسن رضایی درباره عملیات کربلای ۴ گفت: بعضی از بحث‌ها در مورد جنگ در سال‌های اخیر را ضروری نمی‌دانم. در سال‌های اخیر بحث های انحرافی دل خانواده شهدا را به درد آورده است، مثل موضوع فتح بیت المقدس و قبل و بعد از آن.

سردار سلیمانی افزود: امام (ره) به عنوان فرمانده ای مقتدر و حکیم بالای سر ما بود که بر همه شئونات جنگ نظارت و در سطوح مختلف نیز نماینده داشتند.

فرمانده سپاه قدس در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه این نوع بحث‌های انحرافی قداست و ارزش‌های دفاع مقدس را زیر سوال می برد گفت: البته من بحث طولانی در این خصوص دارم و اگر بخواهم در این موضوع صحبت کنم انتقادات زیادی نسبت به کسانی که به این موضوعات می‌پردازند، دارم.

وی ادامه داد: آقای محسن رضایی حق بزرگی به گردن همه ما دارد. آقا محسن در واقع طراح عملیات های بسیار بزرگی در دوران دفاع مقدس مثل عملیات بیت المقدس، طریق القدس، ثامن الائمه، رمضان و همه عملیات های مهمی که در جنگ صورت گرفت بودند که اغلب آنها هم موفق بود.

سردار سلیمانی گفت: در همه این عملیات ها، طراحی و نقش ایشان برجسته بود. البته برخی از دوستانمان که به شهادت رسیدند در این عملیات ها نقش برجسته‌ای داشتند مثل شهید باکری و شهید باقری.

سردار سلیمانی گفت: نباید فردی که دوره طولانی ۸ سال دفاع مقدس رمز موفقیت های ما بوده است، [نمی‌خواهم بگویم مورد عقده‌گشایی] محور انتقادات، مورد شماتت قرار گیرد.

فرمانده سپاه قدس با تاکید بر اینکه عملیات کربلای چهار عملیات اصلی ما بود و عملیات فرعی نبود، تصریح کرد: سپاه پاسداران سالانه عملیات های زیادی انجام می داد و برای اجرای این عملیات، اقدامات مهمی انجام می‌داد.

وی ادامه داد: ما عملیات‌های مختلفی در دفاع مقدس داشتیم که ۵-۶ ماه بر روی آن کار می کردیم اما به موفقیت دست نمی‌یافتیم؛ فقط عملیات کربلای چهار دچار چنین سرنوشتی نبود. عملیات رمضان نیز دچار مشکلاتی شد و به نتایج مورد نظر دست نیافت.

سردار سلیمانی گفت: برای عملیات والفجر مقدماتی، مقدمات زیادی صورت گرفت و عملیات هم انجام شد اما به نتیجه نرسید. عملیات بدر هم جزء چنین عملیات هایی بود.

وی یادآور شد: در طول جنگ، ۵-۶ عملیات داشتیم که اقدامات زیادی بر روی آن انجام شد اما به موفقیت نرسید. در طول جنگ این اتفاقات طبیعی است.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه در طول جنگ عملیات های موفق و غیر موفق انجام شد، اظهار داشت: کربلای چهار جزء عملیات های اصلی ما بود. مثل عملیات رمضان و والفجر مقدماتی که ناموفق بودند.

سردار سلیمانی در ادامه صحبت‌هایش در برنامه حالا خورشید گفت: در فضای مجازی برخی مطرح کرده و شماتت کردند که چرا وقتی عملیات لو رفت آقای محسن رضایی دستور عملیات دادند؟ این دستور دستور شخصی نبوده است بلکه یک جمعی در مسئله جنگ تصمیم گیرنده بودند.

وی اظهار داشت: یک منطق نظامی وجود دارد و آن این است که در همه عملیات ها نسبتی از لو رفتگی وجود داشت. در عملیات والفجر هشت که یکی از غافلگیر کننده ترین عملیات های دفاع مقدس بود، من شب، لب رودخانه نشسته بودم وقتی غواص های ما وارد آب شدند همان زمان دشمن منور روی آب زد و به ساحل ما شلیک کرد. آیا باید عملیات را لغو می کردیم؟

سردار سلیمانی ادامه داد: در کربلای پنج، من روی دژ ایستاده بودم. نیروها آماده می شدند تا وارد آب شوند. دشمن نزدیک به ۱۰۰ کاتیوشا به خط ما شلیک کرد. آیا باید عملیات را لغو می کردیم؟

فرمانده سپاه قدس تاکید کرد: اگر در جنگ چنین تصوراتی را مبنا قرار می‌دادیم قادر به اجرای هیچ عملیاتی نبودیم و باید همه عملیات ها را متوقف می کردیم. بنابراین این منطق نمی‌تواند مانع اجرای کارهای مهمی که برای یک عملیات انجام شده بود، باشد.

وی یادآور شد: منتها وقتی که در حین عملیات کربلای چهار با مواجهه شدید دشمن روبرو شدیم. من یکی از فرماندهانی بودم که در جزیره ام الرصاص عملیات کردم. شهید خرازی، آقای قربانی، شهید کاظمی و لشگرهای مهم سپاه در این جزیره عملیات کردند.

سردار سلیمانی گفت: وقتی دیدیم امکان عبور از ام الرصاص وجود ندارد تصمیم گرفتیم که این عملیات متوقف شود.

فرمانده سپاه قدس اظهار داشت: آقای رضایی در بیانشان می خواستند به این نکته اشاره کنند که ما وقتی با فاصله کمتر از ۱۵ روز عملیات کربلای پنج را که پیچیده تر از کربلای چهار بود انجام دادیم و بزرگترین موفقیت را به دست آوردیم، آن وقت هم ما موافق نبودیم و بحث می‌کردیم.

حاج قاسم سلیمانی درباره نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز بیان داشت: بحث مفصلی محضر مرحوم آقای هاشمی پیرامون عملیات کربلای پنج شد. آقای هاشمی اصرار داشتند که عملیات کربلای ۵ صورت گیرد. تصور این بود که با توجه به چسبندگی که بین زمین عملیات کربلای چهار و کربلای پنج وجود داشت، دشمن در زمین عملیات کربلای پنج نیز هوشیار است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: به همین دلیل بسیاری از فرماندهان مخالف این عملیات بودند اما فرماندهی جنگ اصرار داشت که این عملیات انجام شود و این اصرار درست بود و دشمن در کربلای پنج غافلگیر شد. کربلای چهار عملیات فرعی ما نبود اما بعد از اینکه ما عملیات کربلای پنج را شروع کردیم و پیروزی بزرگی به دست آوردیم و توانستیم از کانال ماهی عبور کنیم و خود را به بصره برسانیم، دشمن به این جمع بندی رسید که کربلای چهار، عملیات فرعی ما بوده است.

فرمانده سپاه قدس تاکید کرد: با توجه به سرعتی که ما در اجرای عملیات کربلای پنج به خرج دادیم این تصور در دشمن به وجود آمد که کربلای چهار عملیات فرعی ما بوده و عملیات کربلای پنج، عملیات اصلی بوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می توانیم در مورد جنگ سوالاتی را مطرح کنیم یا خیر؟ خاطرنشان کرد: جنگ به اندازه کافی منطق برای دفاع از خود دارد که می تواند هر ذهنی را اگر در آن آگاهی لازم وجود دارد، روشن کند. فکر نمی کنم بتوان با توجه به فرماندهی مقتدر جنگ، معنویت و ملیتی که در جنگ وجود داشت به آن ایرادی گرفت.

وی با تاکید بر اینکه جنگ ما بی نظیرترین جنگ بوده و من همه جهادها را دیدم و هیچ جهادی به پاکی جهاد ما نیست، گفت: دفاع مقدس به اندازه کافی منطق دارد.

سردار سلیمانی درباره پرسش‌هایی که جوانان در فضای مجازی در رابطه با جنگ دارند، اظهار کرد: نمی‌توان مبنای عملیات‌های جنگ را فرض بر لو رفتن درمقابل دشمن دانست و اگر بر این مبنا تصمیم گیری می‌کردیم هیچ عملیاتی انجام نمی‌شد و در ابهام می‌ماند.

سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس در پایان صحبت‌هایش گفت: هیچ وقت نگاه نمی‌کردیم در صحنه مقابل چه اتفاقی می‌افتد و شاید ما برخی از عملیات‌ها را مانند عملیات والفجر یک خیلی مهم نمی‌دانستیم اما وقتی مرحوم رفسنجانی گفتند به فرموده امام(ره) مهران را پس بگیرید ما انرژی بسیاری گرفتیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۰۰۲۲۶۰۹:۱۷:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
حرف درست و حسابی همینه. نه اینکه بگیم عملیات فریب بوده .
کریمی۷۰۰۳۳۲۱۰:۰۵:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
حالا حاج قاسم هم مورد اماج بی اخلاقیها قرارمیگیرد
ناشناس۷۰۰۶۵۳۱۲:۵۴:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
اگر آقای محسن رضایی از جناح مقابل شما بود باز هم از ایشان دفاع می کردید؟!
ناشناس۷۰۰۸۶۰۱۴:۰۹:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
شما بفرمایید حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی چه تخصصی داشتند که فرمانده جنگ شده بودند ؟!
تیموری۷۰۰۹۰۰۱۴:۲۴:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
همه چا همینو کپی پیست کردی که چی؟ بله چون سردار سلیمانی هم شهادت به موفقیت آقای رضایی داد چون یک وجب خاک ندادیم حالا دولت تکراری مورد حمایت شما چکار کرد؟ از افتضاح کمبود پوشک تا فساد.........
ناشناس۷۰۰۵۰۸۱۱:۳۹:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
حرف درست و حسابی تر اینه که حضرات دولتیها به جای حاشیه سازی پاسخگوی خرابکاریهای خودشون در حوزه اقتصادی وسیاست خارجی باشند ؛ و توضیح بدهند که چرا و چگونه این مضیقه اقتصادی را به ملت تحمیل کردند؟! درباره حیف میل 18 میلیارد دلار سرمایه ملت و کاهش ارزش پول ملی توضیح بدهند. توضیح بدهند که چرا دستگاه سیاست خارجی ما در برابر تکرار بی احترامی به دیپلماتهای ایرانی ساکت و منفعل است؟! درباره عملیات شکست خورده برجام توضیح بدهند و این که چرا درباره برجام به مردم دروغ گفتند؟! و خیلی چراهای دیگر .....
علی۷۰۰۵۱۶۱۱:۴۴:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
سطح فکر،حساسیت و مطالبه مردم افزایش یافته است و دیگر نمی توان به صورت سنتی وفارغ از تخصص و شوق عنان مسئولیت را در دست گرفت.قدردان زحمات سراداران خود نیز هستیم
ناشناس۷۰۰۲۳۸۰۹:۲۱:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
نان فتنه گر ، در ۲ قطبی سازی و بگومگو است.
ناشناس۷۰۰۳۹۹۱۰:۴۰:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
بدتر از آن این است که حقایق پوشانده شود و باب انتقاد بسته شود که نهایتا موجب فلج همه جانبه ی مملکت می شود
ناشناس۷۰۰۵۱۴۱۱:۴۳:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
بهتر است دولتیها به فکر روشن کردن حقایق برجام و دروغهایی که درباره برجام به مردم گفتند باشند. و امور نظامی را به نظامیان واگذارند
ناشناس۷۰۰۶۴۳۱۲:۵۰:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
یقینا همه ی مقامات باید در برابر ملت پاسخگو باشد
ناشناس۷۰۰۸۶۷۱۴:۱۱:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
آقای آشنا که بعنوان دستیار رئیس جمهور خودش باید پاسخگوی ملت باشد ؛ حق ندارد برای حاشیه سازی و فرار از پاسخگویی طرح سوال بکند.
ناشناس۷۰۰۶۸۲۱۳:۰۴:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
مقامات امریکایی بارها در طول مذاکرات میگفتن که عمده تحریمهای ضد ایرانی باقی می مانند و لغو نخواهند شد اما ظریف و عراقچی میگفتن این حرف ها برای آنها مصرف داخلی داره !!!! و میتوان نتیجه گرفت که شکست برجام هم لو رفته بود اما آقایان مذاکرات بی حاصل را ادامه دادند.
ناشناس۷۰۰۲۵۷۰۹:۳۰:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
برقرار باشید سرداران اسلام توجهی به غارغار ورشکستگان سیاسی نکنید
رضا۷۰۰۳۲۱۱۰:۰۱:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
دمت گرم اقا قاسم سلیمانی واقعا پشتمون بهت گرمه
ناشناس 38.59.الف۷۰۰۳۲۶۱۰:۰۴:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
بسمه تعا لی با سلام سردار بزرگ اسلام دورد بر شما سر دار حاج محسن رضا یی حق زیادی بر گردن کشور ایران دارد چون به فر مان حضرت امام اگر سپاه نبود کشور هم نبود الخصوص فرمانده مقتدر مثل حاج محسن رضایی اگر اقا یان از نظر سیاسی شکست خورده اند نباید مسایل جبهه وجنگ را طوری دیگر نقل کنند پس زنده باد دلاوران وقهرمانان جبهه وجنگ وزنده باد کشور انقلاب اسلامی ایران تا زنده ایم رزمنده ایم
ناشناس۷۰۰۳۳۹۱۰:۱۰:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
با سلام، بهتراست آقای آشنا بروند در مورد بحران اقتصادی که دولت شان برای افراد محروم و متوسط جامعه با اجرای سیاست های غلط ایجاد کرده اند اظهار نظر کنند و باید گفت آقا محسن و دیگر فرماندهان بهترین و دلسوزانه ترین تصمیم را گرفتند.
ناشناس۷۰۰۳۶۳۱۰:۲۱:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
گذشته ها گذشته، ولی بعد از فتح خرمشهر بهترین موقعیت برای قطع جنگ آیا نبود؟
ناشناس۷۰۰۸۵۰۱۴:۰۶:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
اگر آقای روحانی و آشنا به این سوال مهم پاسخ بدهند که چرا حجت الاسلام هاشمی بعد از فتح خرمشهر با پایان جنگ مخالف بود ؟! ممنون خواهیم شد.
رسول۷۰۰۳۶۷۱۰:۲۴:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
حاج قاسم حاج محسن دوستون داریم وایمان بهتون داریم
معلم۷۰۰۳۷۸۱۰:۲۹:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
امروز زمان اتحاد است.باید از همه نهادهای نظام حمایت کرد.
بنده‌خدا۷۰۰۳۹۰۱۰:۳۶:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
با این حرفِ درست که «در هر عملیات حدی از لو رفتن وجود دارد» نمی‌توان ادامه‌یِ عملیاتی را توجیه کرد که شواهد نشان می‌داد کاملاً لو رفته است.
nader۷۰۰۴۲۳۱۰:۵۱:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
سلام سردار عزیز البته تجربه شما از خیلی از ما بیشتره ولی باید دید هدف از انجام عملیات چه باشد. تا جائی که من خبر دارم اکثر عملیات های ما با هدف عقب راندن و به شکست کشاندن دشمن، تحمیل خسارات سنگین ( جانی و تجهیزاتی) به دشمن و باز پس گیری زمین های اشغال شده توسط دشمن، انجام شده است و با این پیش فرض در صورتی که حمله لو رفته باشد بنظر میرسد که با توجه به مطلع بودن و آمادگی دشمن موضوع غافلگیری منتفی و دسترسی به اهداف فوق یا غیر ممکن و یا بسیار دشوار و با تحمل خسارات بالا انجام می شود. یا علی
مهران۷۰۰۴۲۴۱۰:۵۱:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
از محسن رضایی زیاد خوشم نمیاد اما مطمئنم این حواشی یه دلیل بیشتر نداره اونم منحرف کردن ذهن مردم از عملکرد روحانی و دولتش و مجلسی های لیست امیدی و جالب اینکه این حواشی توسط کسانی ایجاد شده که خودشون با همه دار و دستشون رو هم یه ماه جبهه نرفتن حالا نظر هم میدن درحالی که زمان جنگ همشون یا خونشون بودن یا تو خارج
ناشناس۷۰۰۴۷۵۱۱:۲۴:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
از نظر شما فقط جبهه رفته ها در این مملکت حق اظهار نظر دارند حتی در مسایلی که هیچ تخصصی هم در ان نداشته باشند
ناشناس۷۰۰۵۹۲۱۲:۲۵:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
البته مسلماً جبهه رفته ها و فرماندهان دوران مقدس برای اظهار نظر در خصوص مسائل جنگ و دفاع مقدس اولویت دارند.
میثم۷۰۰۵۲۲۱۱:۴۷:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
بابا رضایی توییت کرده نه روحانی!
مهران۷۰۰۸۹۰۱۴:۲۲:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
منظورم آشنا است دوست عزیز
ناشناس۷۰۰۴۳۴۱۰:۵۷:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
آقای آشنا در باتلاق دولتی که مشاورش است دارد غرق می شود معلوم است که مترصد این هست به همه ضربه بزند تا خودشان از پاسخگویی در امان باشند!
ناشناس۷۰۰۴۵۴۱۱:۰۸:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
ملت بعد از کارشناسی در همه امور از جمله سیاست، اقتصاد خرد و کلان، جامعه شناسی، روانشناسی، پزشکی،... جدیدا کارشناس نظامی هم شدن. خیلی ها حتی زحمت مطالعه دو تا کتاب از این همه کتابی که تو حوزه دفاع مقدس نوشته شده رو به خودشون نمی دن. به هر حال جنگ روانی علیه ملت با شدت ادامه داره و مردم خودشون هم گاهی پیاده نظام این جنگ علیه خودشون میشن. قراره توی تمام دستاوردهای چهل ساله تشکیک بشه و بی ارزش جلوه داده بشن، که یکی از مهمترین هاش که هنوز الهام بخش جمع زیادی از مردم هست همین دفاع مقدسه. پر رنگ کردن نقد و زیر سوال بردن عملیات ها و فرماندهان و روال جنگ و اختلاف نظرات ارتش و سپاه، به نظر میاد به این منظوره و گرنه مرکز مستندسازی سپاه خودش روایت دقیق و کامل و روز به روز جنگ رو سال ها پیش منتشر کرده، مستندهای خوب و نقادانه هم ساخته شده، عنوان های زیادی خاطره هم موجوده، بنابراین ابهامی وجود نداره. مانور دادن روی این مساله بخاطر کمرنگ کردن نقش و پیروزی های سپاه تو محور مقاومت هم هست.
ناشناس۷۰۰۹۶۵۱۵:۰۱:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
کسانی که خسارت محض برجام را به کشور تحمیل کردند و صنعت هسته ای 30 میلیارد دلاری را تخریب کردند می خواهند موفقیت های سپاه در منطقه را کم رنگ جلوه بدهند.
nader۷۰۰۴۶۱۱۱:۱۴:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
منطق ( بنده حقیر) میگه که اگر حمله ای لو رفت و ما متوجه لو رفتن آن شدیم، ادامه کار متوقف و با توجه به شناسائی های قبلی که از منطقه انجام داده ایم ، سریعاً نیروها و تجهیزات را به منطقه دیگری که مستعد انجام عملیات است گسیل و حمله از آن نقطه انجام شود ( قبل از حمله و تحمل شکست در منطقه لو رفته ) ،چون دشمن منتظر حمله در این نقطه می باشد و نیروهای خود را در اینجا متمرکز کرده است قدرت مقابله با حمله جدید را ندارد . حمله کربلای 5 ( آنطور که از یکی از دوستان شنیدم) باینصورت بود که با توجه به شکست عملیات کربلای 4 وقتی با حضرت امام (ره) موضوع درمیان گذاشته شد ایشان دستور دادند هر چه سریعتر حمله دیگری را طراحی نمایید ، که حمله کربلای 5 طراحی و با تمام قوا پشتیبانی و اجرا گردید. (که بنظرم قبل از انجام حمله کربلای 4 این کار باید رخ میداد). بله سردار شما درست فرمودید که در حملات احتمال لو رفتن همیشه وجود دارد ولی در این لو رفتن دو وضعیت ممکن است وجود داشته باشد : 1- نیروی حمله کننده متوجه لو رفتن موضوع حمله نشده باشد که پس از شروع حمله متوجه می شود که در دام افتاده است. 2- لحظات شروع عملیات متوجه لو رفتن حمله شود و عملاً زمان برای توقف حمله دیر باشد. که در این دو حالت کاری جز حمله نمی شود انجام داد و در غیر دو صورت فوق عملیات بایستی متوقف می شد. یا علی
نرگس۷۰۰۴۸۶۱۱:۲۷:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
درود بیکران خداوند بررادمردان عرصه شهادت که با خون خود شرف وناموس این مملکت را حفظ کردند اگرنبودند این دلاورمردان معلوم نبود که چه بلایی برسرزنان ومردان این مرزبوم می اوردند ودرود بیکران برسردارمخلص وبی توقع سردارسلیمانی بنده به عنوان خواهرشهید میخوام بگم کاش جناب آقای آشنا به جای انحراف افکارازعملکرد بد ومفتضح دولت دراقتصاد وسایرجنبه ها بهتره یه کم به فکرمردم مستضعف باشند که خیلی ازافراد درزیرباراین فشارهاکمرخم کرده اند واطمینان دارم شهدا وخانواده ها ی داغدیده آنان ازعملکرد شما راضی نیستند
ناشناس۷۰۰۵۲۸۱۱:۵۲:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
ادب این مرد بزرگ رو با آشنا و بقیه اسلاحتلب ها مقایسه کنید
ناشناس۷۰۰۶۰۸۱۲:۳۵:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
چرا با ادب خودت مقایسش نکنیم کمی ازش یاد بگیر شما
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  10. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  11. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین