چرا افزایش بیش از بیست درصدی حقوق به ضرر کارکنان دولت است؟

گروه اقتصادی الف،   3971010008 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو هیات علمی دانشگاه تهران درباره تبعات منفی افزایش بیست درصدی حقوق و دستمزد کارکنان دولت توضیحاتی ارائه داد.

خبرآنلاین نوشت: حسن مرادی با اشاره به تصمیم دولت در خصوص افزایش بیست درصدی حقوق و دستمزد  افزود:برخی معتقدند باید برای افزایش قدرت خرید دستمزد بیش از این رقم افزایش یابد این در حالی است که افزایش بیشتر حقوق، خود موجبات رشد دوباره تورم را فراهم می کند در نتیجه عوارض چنین تصمیمی دوباره حقوق بگیران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او اضافه کرد: در شرایط عادی دامن زدن به این کار تبعاتی دارد اما اکنون شرایط عادی نیست. اگرچه بنده به عنوان یک شهروند بازنشسته و نه فقط کارشناس باید بگویم از افزایش ۲۰درصدی منتفع می شوم اما بنا نیست همه فقط به نفع خود حرف بزنند هر دولتی جرات نمی کند چنین افزایش حقوقی را در نظر گرفته و اعمال کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: اما با توجه به شرایط ویژه و بالارفتن قیمت و در حقیقت عدم توانایی دولت و نهادهای نظارتی از جمله قوه قضاییه در تعدیل قیمت ها متاسفانه راهی جز این نیست که به خاطر کمک به اقشار کم درآمد و قشر حقوق بگیر ۲۰درصد افزایش حقوق را اعمال کنند.

وی تصریح کرد: افزایش ۲۰درصد حقوق ها اجتناب ناپذیر بوده و راهی است که به ناچار انتخاب شده است اما اگر در شرایط نرمال و سالم قرار داشتیم قطعادولتی که به آینده فکر می کند زیر بار این چنین افزایشی نمی رفت.

وی درباره تاثیر افزایش حقوق بر افزایش احتمالی نقدینگی گفت: این افزایش فقط صرف حل بخشی ازمشکلات و نیازهای مردم خواهد شد و به سمت افزایش نقدینگی نمی رود، هرچند در افزایش تورم بی تاثیر نخواهد بود اما با توجه به شرایط ویژه کنونی افزایش ۲۰درصدی حقوق ها اجتناب ناپذیر است و دولت نمی تواند این کار را انجام ندهد، در عین حال رشد بیشتر حقوق خود به عاملی ضد خودش بدل می شود چرا که رشد تورم را به همراه دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۰۰۰۳۶۰۷:۲۰:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
آدم شک می کند به همه چیز وقتی این اظهارات ناقص اساتید را می بیند. برادر سبد معیشت رسیده به پنج و سیصد، متوسط حقوق کارمندها دو و هشتصد است. بفرمایید چه باید کرد؟! کل اضافه حقوق کارمندها و بازنشستگان در سال 98 حدود 35 هزار میلیارد میشه اما سود بانکی بالای 200 هزار میلیارد است
الف ر۷۰۰۰۳۹۰۷:۲۷:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
ما حقوق بگیران ازاینکه حقوق کم است نمی نالیم از این تبعیض ها ناروا در پرداخت هاو استفاده بعضی از کارکنان دستگاهها و شرکتهای دولتی از تسهیلات مانند درمان و غیره به ستوه درآمدیم یک نفر با پارتی وارد شرکت نفت و.گاز میشه حقوقش با پرسنل شرکتی همان دستگاه با همان کار اختلاف فاحشی داره انگار کارمند شرکتی از افغانستان آمده این ناتوانی ها در نظارت و مدیریت هاست هیچکس جوابگو نیست
یوسف۷۰۰۰۶۳۰۷:۴۵:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
شاید حقوق و مزایای شما انقدری هست که نیازی نداشته باشید به افزایشش، یه کمپین درست کنید بگید حقوقاتونو زیاد نکنن، راستی مگه چند درصده این نقدینگیه وحشتناک بصورت پول نقده؟
ناشناس۷۰۰۰۶۶۰۷:۴۷:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
تورم خجالت بکش من کارمندم
ناشناس۷۰۰۰۹۳۰۸:۰۸:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
راست میگه بنده خدا این بقیه اش رو هم بدین آقازاده ها اختلاص کنند بره پی کارش!!
ناشناس۷۰۰۱۱۰۰۸:۲۱:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
باز کسبه و تولید کننده با افزایش ضریب حقوقی گران خواهند کرد و مجددا با افزایش یا سهمیه بندی بنزین گران خواهند کرد و دوباره با گران شدن دلار گران خواهند کرد و دولت هم بازیچه دست بازار و رانت خواران با قیمت 5 در صد زیر قیمت بازار موافقت خواهد کرد و ...... بازند حقوق بگیره و بس.
ناشناس۷۰۰۱۴۷۰۸:۴۳:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
بالاخره راهکار کارمند برای مقابله با سه برابر شدن اجناس چیست؟ حتما مرتاض شدن
ناشناس۷۰۰۱۵۲۰۸:۴۴:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
قبل از اینکه ایشان تبعات منفی اضافه کردن حقوق را بیان کند. لازم است تبعات منفی خیلی اقدامات دیگر بیان کند که ما را در این وضعیت قرار داده است.
ناشناس۷۰۰۱۷۷۰۸:۵۵:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
در غرب بدون معنویت، حقوق و دستمزد طوری تعیین می شود که نه تنها کفاف زنده ماندن یک خانوار 4 نفری را بدهدبلکه رفاه حداقلی هم داشته باشند!
س۷۰۰۲۰۸۰۹:۱۲:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
آقای حسن مرادی اگر دولت برنامه ریزی درست و واقعی نه فیلم داشته باشد و من نوعی بدانم حتی تا فردا مشکل کار و زندگی ندارم پول به چرخش در می آید و باعث حل مشکلات میشود توی کشور های پیش رفته مردم تامین هستند پس ترس برای آینده ندارند
ناشناس۷۰۰۲۸۶۰۹:۴۰:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
تورم ایجاد شده است. کارمندی که در کمتر از 6 ماه ارزش مالی تمام دارایی و حقوقش نصف شده است چگونه باید خود را به سطح قبلی جامعه برساند؟؟؟ چگونه باید زندگی کند؟؟؟
ناشناس۷۰۰۳۰۹۰۹:۵۵:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
عضو هیات علمی جان چرا در مورد تبعات منفی رشد 4 برابری قیمتها چیزی نمیگی این وسط فقط حقوق بگیرا زیر فشار له شدن حقوق ثابت قیمتها چند برابر اینها تبعات اقتصادی اجتماعی فرهنگی و هزار تا چیز دیگه نداره!!!!!!!!!!! فقط از زاویه دید خودت به همه چیز نگاه نکن
شهروند ایرانی۷۰۰۳۴۱۱۰:۱۰:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
از انجایکه عامل تورم رشد دستمزدها نبوده است لذا تورم تقریبا مستقل از دستمزدها به رشد خود ادامه خواهد داد و اگر دستمزدها معادل تورم افزایش نیابد قدرت خرید به اندازه عقب ماندگی دستمزدها از تورم کاهش یافته و منجر به فقر بیشتر حقوق بگیر ها خواهد شد.
ريزبين۷۰۰۳۴۶۱۰:۱۲:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
افزایش 200 درصدی نرخ همه چی به ضرر کارکنان دولت نبود؟؟؟
مختار۷۰۰۳۵۶۱۰:۱۷:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
چطور است حقوق کارمندان و کارگران را 40 درصد کاهش بدید تا به نفع شون باشه؟!!! خدایا این دولتمردان ما چقدر به فکر ما هستند و ما از این موهبت غافلیم!!! خدایا از گناهان ما در گذر!!!
ناشناس۷۰۰۴۰۳۱۰:۴۲:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
20درصد را هم نمی دن فردا مجلس دنگ پلکانی درمیاره بعدش میشه 6درصد
املی۷۰۰۵۰۹۱۱:۴۰:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
اقای مرادی یعنی دولت برابر نرخ تورم افزایش حقوق ندهد چون بارتورمی بخود میگیرد؟ واگر20درصد بیشتر افزایش حقوق نداشته باشد اقتصاد وتورم بازار نرمال میشود؟ نخیر چه دولت بیش ازنرخ تورم یعنی بالا30درصد افزایش حقوق داشته باشد وچه همین 20درصد درهردوحالت درسال اتی افزایش تورم داریم منتهی اینجا سرکارمندان دولت وکارگران طبق ستواتهای گذشته کلاه میرود وسودش را دولت کریمه
علی۷۰۰۵۳۹۱۱:۵۵:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
چون کارمند بلد نیست پولشو خرج کنه ولی مسئولین خوب بلدند پول مردم را خرج کنند
ناشناس۷۰۰۵۴۷۱۲:۰۲:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
نیست امسال که حقوق ها در حد 12 در صد افزای یافت یا سالهای قبل که افزایش حقوق نداشتیم ، تورم افزایش نداشت ! این حرف ها خنده دار رو برای دلخوشی کی میزنید؟
ناشناس۷۰۰۵۵۶۱۲:۰۹:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
میخواین اصلا اضافه نکنید که ما ضرر نکنیم؟؟؟؟؟
مجمع کارمندان مظلوم ایران۷۰۰۷۷۳۱۳:۳۵:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
افزایش حقوق 20 درصدی - نمایش بی تدبیری و ناامیدی
ناشناس۷۰۰۷۹۹۱۳:۴۶:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
پس چطور هزینه خدمات دولتی برای مردم در ادارات دو برابر می شود و به حقوق کارمند که میرسند امکان پذیر نیست.
ناشناس۷۰۰۹۴۰۱۴:۴۱:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
چطوره اصلا کمش کنید
حمید۷۰۰۹۵۲۱۴:۴۶:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
مرد حسابی خودت از دانشگاه کمتر از ده میلیون نمی گیری بعد برای کارمندی که حداکثر دو میلیون می گیره نسخه می پیچی؟ آقا من میخوام ضرر کنم شما نگران نباش
نزدیک بین۷۰۰۹۷۶۱۵:۰۶:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
چرا وزیر محترم آموزش و پرورش حتی یکبار در مجلس سر کسر بودجه این وزارت خانه استعفای خود رابه رییس جمهور نداده اگر واقعا دلسوز است ولصف کند وفیش حقوقی خودش و معاونین دلسوز خودرابرای معلمان انتشار دهد
ناشناس۷۰۱۰۱۲۱۵:۲۰:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
جالب است که افزایش حقوق کارمندان و کارگران فلک زده باعث تورم بیش از حد می شود، اما حقوق سر به آسمان زننده پزشکان و خواص باعث تورم نمی شود!!! این هم از عدالت...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین