رشد ۱۰۳ درصدی قطع خطوط تلفن همراه مزاحم

گروه اجتماعی الف،   3971008135

وزارت ارتباطات در راستای برخورد با شماره‌های تلفن همراه مزاحم که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌کنند، رویه‌ای را در یک سال گذشته پیش کشیده که جدی‌ترین برخوردهای آن مربوط به دو هفته گذشته می‌شود که رکورد تعداد خطوط قطعی را ثبت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ سامانه دریافت شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی حدود یکسال است که با هدف دریافت شکایات مردم از پیامک‌های تبلیغاتی که از سرشماره‌های شخصی ارسال می‌شود، راه‌اندازی شده است.

بر این اساس مشترکانی که پیامک‌های تبلیغاتی و مزاحم دریافت می‌کنند، می‌توانند با ارسال شماره پیامک‌دهنده به شماره پیامکی 195 شکایت خود را گزارش کنند.

با توجه به فرآیند در نظر گرفته شده برای برخورد با مزاحمت‌های پیامکی، برای نخستین بار تعداد خطوط شخصی قطع شده به دلیل ارسال پیامک‌های تبلیغاتی (مزاحمت پیامکی) تا 24 آذر ماه سال جاری از 30 هزار خط گذشت.

اما با وجود فعالیت یک ساله این طرح، اکنون آمارهای عددی نشان می‌دهد که در بازه زمانی کمتر از یک ماه، به اندازه کل سال گذشته با قطعی سیم‌کارت‌های مزاحم مواجه شدیم.

در حال حاضر (امروز هشتم دی ماه) تعداد خطوط شخصی قطع شده به دلیل مزاحمت پیامکی از 62 هزار و 300 خط گذشته است.

این رشد چشم‌گیر نشان می‌دهد که برخورد سلبی با خطوط مزاحم به شکل قاطعانه‌تری در حال انجام است؛ به گونه‌ای که در دو هفته اخیر نسبت به یک سال گذشته با 103 درصد رشد در قطع خطوط تلفن همراه مزاحم مواجه بودیم.

علاوه بر این سامانه گزارش‌دهی، سامانه دستوری 800 نیز امکان لغو دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را برای مشترکان تلفن همراه فراهم کرده است؛ در واقع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با راه‌اندازی این سامانه‌ها در تلاس است که به مقوله مزاحمت‌های پیامکی برای خطوط تلفن همراه پایان دهد.