امام جمعه شیراز: کاهش بودجه دفاعی به هیچ وجه درست نیست

گروه سیاسی الف،   3971007072 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام جمعه شیراز گفت:دولت و مجلس در بستن بودجه دفاعی کشور خیلی دقت کنند اینکه ما از آمادگی دفاعی خود چیزی کم کنیم به هیج وجه درست نیست زیرا دشمن به دنبال این است که نیروی دفاعی ما تقویت نشود تا بتواند حمله کند.

امام جمعه شیراز: کاهش بودجه دفاعی به هیچ وجه درست نیست

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به ارتباط تقوا و عدالت، اظهار داشت: اگر بخواهیم با تقوا باشیم باید عدالت پیشه کنیم و انسان عادل کسی است که در شخصیتش یک حالت ثابت فرمانداری از خدا وجود دارد.

وی افزود: اگر بخواهیم عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه به وجود بیاید حتما باید کسانی را که در اداره جامعه به کار می‌گیرم انسان‌های عادلی باشند و این اشتباه است که فکر کنیم که صرفا با درست کردن چارچوب‌ها و ساختارها عدالت در جامعه رعایت می‌شود؛ گرچه ما باید این چارچوب‌ها را هر روز بهتر کنیم اما تا زمانی که انسان عادل در جامعه تربیت نکنیم نمی‌توانیم عدالت را در جامعه پیاده کنیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه انسان باید در همه کارهایی که به او محول می‌شود عادل باشد و اگر عادل نباشد حق مردم ضایع می‌شود زیرا مسئولیت‌ها در واقع امانت هستند، افزود: مجموعه مسئولیت‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی است یک امانت است و مردم باید بدانند امانت را به دست چه کسی می‌دهند.

وی گفت: تاکید می‌کنم اگر می‌خواهید عدالت در جامعه باشد باید ببینید که امانت حکومت خود را به دست چه کسی می‌سپارید. هر جا مدیریتی هست که مردم تعیین کننده‌ آن هستند باید حواسشان باشد که به دست چه کسی می‌سپارند. خودمان این امانت را به دست خائن می‌دهیم و از اول بی‌احتیاطی می‌کنیم و بعد از کارها و بی‌عدالتی این فرد گله می‌کنیم.

آیت‌الله دژکام عنوان کرد: گاهی اوقات ما خیال می‌کنیم که این وظیفه متوجه یک گروه‌های خاصی است اما در فقه ما وظایف تفکیک شده است. یک  مسئولیت به کسی که می‌خواهد کاندیدای کاری شود باز می‌گردد اگر در خودش نمی‌بیند و بهتر از خودش را سراغ دارد قبول کردن آن مسئولیت حرام است.

وی افزود: یک مسئولیت نیز به مردم که می‌خواهند به آن شخص رای دهند و یا به آن رئیسی که می‌خواهد حکم بزند بازمی‌گردد اما مردم و رئیس ظاهر فرد را می‌بینند ولی آن شخص خودش می‌داند که صلاحیت و اهلیت دارد یا ندارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اوضاع منطقه غرب آسیا که مرکز مسلمانان جهان است، گفت: در همین روزهای اخیر شاهد دو حرکت از طرف آمریکا بودیم که ابتدا رئیس جمهور نادان آمریکا ادعا کرد که می‌خواهد نیروهای نظامی خود را از سوریه خارج کند و بعد اخبار به یکبارگی از سفر اعلام نشده ترامپ به عراق خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است که اگر احساس کنیم آمریکا از سوریه عقب‌نشینی کرده است خشنود شویم اما نیروهای مقاومت اسلامی باید همیشه به این نکته توجه داشته باشند که این عقب‌نشینی معلوم نیست که واقعا برای رفتن و برنگشتن باشد. ممکن است یک عقب‌نشینی تاکتیکی باشد و نقشه‌هایی پشت آن باشد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه شاید این سفر آمریکا به عراق برای این باشد که از سوریه خارج شود اما به شکل دیگری در کنار هم‌پیمانانش در سوریه حضور داشته باشد و خودش در عراق در همسایگی ایران قرار گیرد و این حرکت‌ها برای تقویت و ابقای آمریکا در منطقه است، عنوان کرد: اگر بنا باشد ما غفلت کنیم دشمن جلو ‌می‌آید. ما معتقدیم که توبه گرگ مرگ است و آمریکا تا زمانی که خوی استکباری دارد ما یک شعار بیشتر نداریم آن هم مرگ بر آمریکا است.

وی افزود: همین جا یک توصیه خیرخواهانه به برنامه‌ریزان کشور در دولت و مجلس می‌کنم که در بستن بودجه دفاعی کشور خیلی دقت کنید. اینکه ما از آمادگی دفاعی خود چیزی کم کنیم به هیج وجه درست نیست. کسانی که در مجلس هستند در قانون بودجه 98 خدا را در نظر بگیرند و از خدا بترسند و تا آنجا که در توان بودجه کشور است در زمینه بودجه دفاعی کوتاهی نکنند.

 امام جمعه شیراز گفت: دشمن به دنبال این است که نیروهای نظامی و دفاعی ما تقویت نشوند تا بتوانند حمله کنند اما عزت، عظمت و استقلال ما نیروهای دفاعی و نظامی ما هستند که از مرز و بوم این کشور دفاع می‌کنند بنابراین در بستن بودجه دفاعی هیچ کوتاهی نکنید زیرا دشمن می‌خواهد هر جا ما کوتاهی کردیم ضربه بزند.  

وی با بیان اینکه حاسه 9 دی‌ماه یادآور عظمتی است که ملت ایران بار دیگر به جهانیان نشان دادند، گفت: واقعیت میدانی 9 دی را همه به خاطر دارند اما یک مسئله محوری مهم در باب 9 دی وجود دارد که  اگر این را از دست ندهیم عزتمان پایدار می‌ماند و آن این است که 9 دی نماد بصیرت و ولایت‌مداری مردم بود چیزی که آمریکا و همه قدرت‌های دنیا از آن می‌ترسند.

آیت‌الله دژکام افزود: رکن اصلی هویت ایرانی ولایت است و این موضوع مربوط به حالا نیست بلکه ما ایرانیان 1400 سال است که با زمزمه سلمان فارسی این پیر پارسی ایرانی عشق به امام زمان در وجودمان هست و این عشق به ولایت همه هویت ما است و در طول این 1400 سال هر چه می‌گذرد دل مردم از این محبت برداشته نشده و این هویت درونی و نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه هر جا حرکت‌های معنوی اصیل اتفاق افتاده در پرتو ولایت بوده است و علی و اولاد علی محور تشکل، اتحاد و اتفاق ایرانی جماعت است، تاکید کرد: بر همین محور گرد وجود مقام معظعم رهبری می‌چرخیم و به برکت ولایت مرز و بوم ایران از گزند خوادث محفوظ بوده است.

امام جمعه شیراز گفت: به فتنه‌گران اقتصادی و جمعی که خواسته و ناخواسته در این اوضاع بد اقتصادی خون مردم را می‌مکنند و در این فشار اقتصادی با رفتارهای خود گلوی مردم را فشار می‌دهند و سختی آنها را مضاعف می‌کنند تذکر جدی می‌دهم که همان طور که این مردم در 9 دی فتنه‌گران سیاسی را در جای خود نشاندند خشم مردم این فتنه‌گران اقتصادی را نیز بر جای خود می‌نشاند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین