وزیر آموزش و پرورش: ۱۶۰ هزار کلاس درس «بخاری ناایمن» دارند

گروه اجتماعی الف،   3971005170 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید پویشی راه بیندازیم و وسایل گرمایشی ناایمن را جمع کنیم؛ در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار کلاس درس داریم که وسایل گرمایشی غیرایمن دارند.

وزیر آموزش و پرورش: ۱۶۰ هزار کلاس درس «بخاری ناایمن» دارند

به گزارش فارس، همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز زلزله کرمانشاه با عنوان «با هم مدارس کرمانشاه را ساختیم» در مرکز همایش‌های هتل ارم برگزار شد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله شاهرودی اظهار کرد: راه افتادن مدارس و احداث مدارس جدید بعد از زلزله کرمانشاه، دمیدن روح امید برای مردم زلزله‌زده بود چرا که آمد و شد بچه‌ها به مدرسه آغاز جدید برای شادی و امید به زندگی در بین مردم زلزله‌زده بود.

وی خطاب به خیرین مدرسه‌ساز، تصریح کرد: کار شما خیرین دمیدن روح امید و زندگی مجدد در بین مردم زلزله‌زده بود و به خاطر نوع دوستی و احساس مسوولیت اجتماعی صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

بطحایی ادامه داد: در آموزش عمومی، اهداف متعددی را پیگیری می‌کنیم اما یکی از اهداف ما این است بچه‌ها در مدرسه زندگی کردن را تمرین کنند؛ بچه‌ها باید آنچه را در سال‌های بعد در زندگی فردی و اجتماعی مواجه می‌شوند، در مدرسه تمرین کنند یعنی در کنار هم بودن، مدارا کردن و صبوری و مهارت‌های زندگی را تمرین کنند.

وی اضافه کرد: همکارانم در آموزش و پرورش تلاش می‌کنند این مسیر را به مسیر اصلی نزدیک کنند و دانش‌آموزان، ضمن بچگی کردن، برای زندگی فردا آماده ‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدرسه‌ای که شما ساختید فقط یک کلاس درس نیست بلکه کاری که شما کردید ساختن و آجر روی آجر گذاشتن فردای بچه‌هاست.

وی اضافه کرد: دولت‌ها تلاش بسیار زیادی کردند که فضای آموزشی لازم را برای بچه‌ها فراهم کنند اما همچنان مدارس مشکلات دارند و برای کارهایی که عرض کردم مناسب نیستند؛ فضای ناایمن داریم که بچه‌ها نمی‌توانند امکانات لازم را برای تمرین زندگی در اختیار داشته باشند.

بطحایی ادامه داد: ۳۰ درصد مدارس ما در حال حاضر نیاز به مقاوم سازی و تخریب و بازسازی دارد اما ۱۲ سال پیش این عدد ۷۰ درصد بود.

وی ادامه داد: اگر مساعدت شما خیرین نباشد نمی‌توانیم برای حل مشکل مدارس فرسوده کار کنیم و نمی‌توانیم تنها تکیه به بودجه دولت داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش به حادثه آتش‌سوزی اخیر مدرسه زاهدان اشاره کرد و گفت: وجود یک بخاری و فضای آموزشی غیرایمن باعث شد که ۴ نوگل را از دست بدهیم البته این مدرسه فاقد مجوز بود و بدون اجازه آموزش و پرورش راه افتاده بود اما همه ما باید نسبت به این مسائل احساس مسوولیت کنیم.

وی تصریح کرد: باید پویشی راه بیندازیم و وسایل گرمایشی ناایمن را جمع کنیم؛ در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار کلاس درس داریم که وسایل گرمایشی غیرایمن دارند البته غیرایمن با غیراستاندارد فرق می‌کند.

بطحایی ادامه داد: علی‌رغم مشکلات دولت، در ۷ ماهه اول سال، نه تنها اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش تخصیص یافت بلکه ۱۳ درصد هم بیشتر بود و نشان از آن دارد که دولت به مشکلات اذعان دارد اما محدودیت‌ها اجازه نمی‌دهد که این مشکل حل شود یعنی عزم جمعی می‌خواهد تا با خیال راحت شب را به صبح برسانیم.

وی افزود: البته همه این مشکلات به امکانات بر نمی‌گردد و روش های مدیریتی باید اصلاح شود که دوره‌های ایمنی برای مدیران مدارس طراحی شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دوره جدیدی برای مدیران مدارس با عنوان «مراقبت از سلامت و بهداشت دانش‌آموزان» داریم و همه باید بگذرانند و هر کس این دوره را نبیند امکان استمرار خدمت در این پست را نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: مدرسه باید خانه دوم دانش‌‌آموزان شود و بچه‌ها در مدرسه احساس شادی و نشاط کنند و وقتی زنگ پایان مدرسه خورد، بچه‌ها به سختی از مدرسه جدا شوند؛ آن روز را یقین بدانید که دیگر آیندگان پله‌های دادگستری را بالا و پایین نمی‌روند و مسائل و مشکلات خود را حل می‌کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۹۳۷۴۶۲۱:۰۶:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۵
آقای وزیر اگر مدرسه زاهدان همین امسال هم تاسیس شده باشد شما چهار ماه وفت داشتید جلوی فعالیت آن رابگیرید عذر بدتر از گناه نیاورید این توجیهات دل خانواده های دانش اموز مصیبت زده ومردم را بیشتر میسوزاند.
ناشناس۶۹۳۹۶۳۰۱:۵۵:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۶
بشین پشت میز ، خودش درست میشه وزیر !! روحانی هم همین کار رو میکنه ، نگران نباش !!
ناشناس۶۹۳۷۷۶۲۱:۳۲:۵۷ ۱۳۹۷/۱۰/۵
من حاضرم هزینه یکی از آنها را تامین کنم . لطفا" شماره حساب و مبلغ را مشخص کنید .
ناشناس۶۹۳۹۴۰۰۰:۵۹:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۶
شما بهتر این سوال را بکنید کشوری که روی نفت و گاز قرار گرفته حاکمانش این ثروت را چطور خرج می کنند که آموزش و پرورش آن قادر به تامین نیازهای اساسی اش نیست!
ناشناس۶۹۳۷۹۶۲۱:۴۹:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۵
بدون شرح
ناشناس۶۹۳۹۳۹۰۰:۵۵:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۶
باعث خجالت هستوزیر آموزش و پرورش آن باید دست به دامان خیرین مدرس ساز شود در حالی که مدیران آن در چپاول ثروت ملت با هم در رقابت هستند.
ناشناس۶۹۴۱۹۴۰۹:۵۷:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۶
160000 مدرسه ناامن بخاطر 1 وزیر بی خیال وجود دارد 1000000 معلم ناراضی بخاطر 1 وزیر بیخیال آقای وزیر میگویید 12 سال قبل 70درصد مدارس نا امن بودند الان 30درصد بگویید در ایمنسازی 40 درصد شما چقدر نقش داشتی خیرین چقدر؟ من معلم من ولی دانش آموز از وزیر 90 درصد ناراضی ام
محمد۶۹۴۲۰۸۱۰:۰۴:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۶
اما تو همین صداو سیما خودم برنامه ای دیدم که مهمانش میگفت دیگه هیچ مدرسه ای که بخاری قدیمی و قطره ای داشته باشم نداریم اگه سراغ دارید اطلاع بدید.حالا وزیر اعلام میکنه 160هزار تا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین