رئیس دانشگاه آزاد: تله‌کابین برای هتل طراحی شده است! چرا حرفی می‌زنند که درد ما را بیشتر می‌کنند/ توضیحاتی درباره حادثه اتوبوس دانشگاه

گروه اجتماعی الف،   3971005112 ۴۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به توضیحاتی درباره حادثه اتوبوس واحد علوم و تحقیقات گفت: تله‌کابین برای هتل طراحی شده است، چرا حرفی می‌زنند که درد ما را بیشتر می‌کنند. آقایانی که این دانشگاه را طراحی کردند، بدون گاردریل طراحی کردند، پیچ آنچنانی گذاشته‌اند، تله‌کابین برای آن محیط مناسب نیست. چرا حرف‌های غیر کارشناسی می‌زنند. مسائل دیگری پشت آن وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد: تله‌کابین برای هتل طراحی شده است! چرا حرفی می‌زنند که درد ما را بیشتر می‌کنند/ توضیحاتی درباره حادثه اتوبوس دانشگاه

تسنیم نوشت: محمد مهدی طهرانچی با حضور در برنامه "پارک شهر" رادیو تهران، درباره حادثه روز گذشته دانشگاه "علوم و تحقیقات" در پاسخ به اینکه تعداد زیادی از دانشجویان علوم و تحقیقات از وضعیت تردد خود بسیار گله کردند چرا تاکنون رسیدگی نشده بود، گفت: شما می‌دانید که دانشگاه علوم و تحقیقات در موقعیت جغرافیایی خاصی طراحی شده است.جاده‌های پر شیب و تندی در طراحی آن‌ جانمایی شده است. مسئله حمل و نقل دانشجویان توسط پیمانکارانی که در مناقصه‌هایی شرکت می‌کنند، باید انجام شود. مسئله حمل و نقل دانشجویان به شرکت‌هایی که در مناقصه برنده می‌شوند، سپرده می‌شود. برای حمل‌و‌نقل، حدود ۵۰ ماشین در دانشگاه فعالیت دارد که مسئولیت جابه‌جایی دانشجویان را از درب ورودی تا دانشکده‌های مختلف انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: یک سال و نیم پیش این پیمانکار در مناقصه‌ای انتخاب و با قراردادی که بسته شد، مسئولیت حمل‌ونقل بر عهده وی قرار داده شد. وظیفه این پیمانکار این بود که تمام مواردی که در قرارداد لحاظ شده است را انجام دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مدیریت جدید علوم و تحقیقات نیز حدود ۲ ماه است که مسئولیت این دانشگاه را برعهده گرفته است. در این مدتی که من مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی را بر عهده گرفتم، عمده اعتراض بچه‌ها در زمینه نوع رفتار رانندگان بوده است. دانشگاه به صورت جدی در طول ۲ ماه گذشته ۴ بار تذکر داده است. حتی به پیمانکار اخطار داده بودند که اگر مفاد قرارداد را انجام ندهد با او لغو قرارداد می‌کنند. اکنون دادستان روز قبل به این ماجرا ورود کرده است که مسائل پیمانکار بررسی می‌شود.

طهرانچی در پاسخ به اینکه مگر قرار نبود تله‌کابین در دانشگاه آزاد اسلامی طراحی شود پس چه شد؟ گفت: ترجیح می‌دهم به قضیه تله‌کابین ورود نکنم. برخی درباره تله کابین حرف‌هایی می‌زنند که به دور از عقل است. در حال حاضر نمی‌خواهم به بحث تله کابین ورود کنم.

وی اظهار کرد: حدود ۵۰ ماشین در حال جابه جایی دانشجویان هستند. جمعیت علوم و تحقیقات زیاد است. امکان انتقال این جمعیت از در ورودی دانشگاه به دانشکده‌ها وجود ندارد. از لحاظ کارشناسی تله‌کابینی که کابین ۴نفره دارد، چگونه می‌تواند این تعداد دانشجو را جابه جا کند. تله‌کابین یک خط مستقیم است در حقیقت چگونه می‌تواند به دانشکده‌های مختلف سرویس دهد؟

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تله‌کابین در چند جای خاص می‌ایستد که هیچ ربطی به دانشکده‌ها ندارد. تله‌کابین برای هتل طراحی شده است، چرا حرفی می‌زنند که درد ما را بیشتر می‌کنند. آقایانی که این دانشگاه را طراحی کردند، بدون گاردریل طراحی کردند، پیچ آنچنانی گذاشته‌اند، تله‌کابین برای آن محیط مناسب نیست. اگر در باز شود و دانشجو به پایین پرت شود مسائل خاص خودش را دارد. چرا حرف‌های غیر کارشناسی می‌زنند. مسائل دیگری پشت آن وجود دارد.

طهرانچی در مصاحبه با برنامه پارک شهر در برنامه رادیو تهران در پاسخ به اینکه چرا مسئولان وقتی می‌دانستند، شرایط این پیمانکار مناسب نبوده است با آن قرارداد بستند،گفت: تنها چند ماه است که مسئولیت این دانشگاه را بر عهده دارم. در مفاد قرارداد با پیمانکار آمده است که رانندگان باید گواهی سلامت، عدم اعتیاط و معاینه فنی داشته باشند. اینکه عده‌ای می‌گویند مسئولان دانشگاه خبر داشتند و با آن قرارداد می‌بندد درست نیست. حادثه که ایجاد می‌شود، هرکس از زعم خود می‌گوید که مسئولان مقصر هستند.

وی در پاسخ به اینکه برخی دانشجویان می‌گویند روز قبل ترمز اتوبوس مشکل داشته و ظاهر اتوبوس‌ها نشان دهنده این است که عملاً اتوبوس‌ها ایمن و با کیفیت نیستند، چرا روز بعد از اتوبوس استفاده کردند، گفت: من از ابتدای سانحه حضور داشتم و دیشب همه به بیمارستان‌ها رفتم و بچه‌ها را دیدم. ۵۰ تا اتوبوس شبیه هم هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: خبری که بعد از سانحه در حال انتشار است به هیچ وقت قبل از حادثه شنیده نشده بود. شما رسانه ملی هستید، مردم عزادار هستند. نمی‌توانیم با اما و اگر مسائل را بررسی کنیم. به هیچ وقت این خبر را تا لحظه سانحه از هیچ کس نشنیده بودم. در این مدت ۲ ماهه مدیریت وقت، حدود ۴ اخطار صریح در رفتار راننده‌ها به پیمانکار داده شده بود.

طهرانچی ادامه داد: حتی نامه‌ای داده بودند که اگر مفاد قرارداد رعایت نشود، قرارداد لغو و مناقصه جدید برگزار شود. اجازه دهید مقام قضایی به این موضوع ورود کند. این توضیحات را دقیق و کارشناسی ببیند و نتیجه این اما و اگرها را داشته باشد. ما هم در جامعه دانشگاهی معتقد هستیم که امنیت بچه‌ها باید به نحو احسن رعایت شود و پیمانکار مناسب انتخاب و جاده‌ها باید ایمن شود. باید گاردریل طراحی شده باشد. این سه، چهار ماهه که مسئولیت گرفتم با تمام توان برای ایمن‌سازی تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: زدن گاردریل برای یک جاده ۸کیلومتری مناسب نیست. انشاالله سعی می‌کنیم در آینده با کارشناسی دقیق علت شناخته و این مسائل پیش نیاید. این حادثه‌ها، حادثه‌هایی است که باید دقیق علت‌یابی شوند. از اما، اگر و شائبه نسبت به واقعیت خودداری‌ کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره امنیت دانشجویانی که به سوهانک منتقل شدند نیز گفت: از مترو ایمن‌تر چه چیزی داریم؟ ایستگاه مترو در ۲۰۰ متری سوهانک است. از مترو تا دانشکده برای پیاده‌روی حدود ۱۰ دقیقه است. بسیاری از این نکاتی که درباره ایمن‌سازی بیان می‌شود، غیرکارشناسی است.

طهرانچی اظهار کرد: تلاش ما این است که در مدت زمستان جاده را ایمن کنیم. شما خودتان در سیستم اداری کار کردید و مشکلات را می‌شناسید. اینکه می‌گویند دو ماه مدت زمان کمی برای زدن گاردریل نبوده است، صحیح نیست. اینجوری برداشت می‌شود که ۳۰ سال مشکل نداشته است اما دو ماه مشکل داشته است. روزانه ۵۰ ماشین رفت‌وآمد می‌کنند. حادثه دیروز بسیار حادثه سختی است.

وی گفت: من هم می‌دانم که جای دانشگاه علوم و تحقیقات مناسب نیست،‌ من هم می‌دانم که گاردریل باید زده شود. من هم معتقد هستم که پیچ‌های دانشگاه بسیار تند است اما باید با کارشناسی کار انجام شود. حتی اگر گاردریل هم بزنیم پیچ‌ها بسیار تند است. در برخی از قسمت‌ها پیچ‌ها حدود ۹۰ درجه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نکات بسیار جدی است که باید دنبال شود. من صرفاً‌ مسئول علوم و تحقیقات نیستم، حدود ۴۰۰ واحد در کل کشور دارم. علوم و تحقیقات یکی از واحدها است. اینکه دیروز سریع خودم را به دانشگاه علوم و تحقیقات رساندم به دلیل این بود که سازمان مرکزی در جنب ساختمان علوم تحقیقات است به همین دلیل سریع رفتم.

طهرانچی اظهار کرد: باید تلاش کنیم که این حادثه با دقت کارشناسی و علت را پیگیری کنیم. علت اینکه دانشجویان را به بیمارستان فرهیختگان انتقال ندادیم این بود که با اینکه در یک سال گذشته کار بسیار زیادی انجام شده است اما در حال حاضر بیمارستان در مرحله راه‌اندازی است. ما منتظریم مجوز لازم از سوی وزارت بهداشت داده شود تا کار درمانی را شروع کنیم.

وی ادامه داد: ساخت این بیمارستان از سال ۷۹ شروع شده اما در یک سال گذشته کار بسیاری انجام شد. اکنون در مرحله بهره‌برداری است. بعد از اینکه وزارت بهداشت مجوز لازم را صادر کرد، کار بهره‌برداری را شروع می‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اورژانس تهران دانشجویان را انتقال داده است و ما در انتقال نقشی نداشته‌ایم. هیچ کدام از مصدومان هم در راه انتقال به بیمارستان دچار مشکل نشدند. یکی از دانشجویان هم که در بیمارستان فوت کرد. چندین ساعت بعد از انتقال به دلیل شرایط دشوار جان باخت.

طهرانچی ادامه داد: از روسای دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران، اورژانس و آتش‌ نشانی و بیمارستان‌هایی که در این حادثه همکاری کردند تشکر می‌کنم. یکی از بچه‌ها در کما است، از مردم می‌خواهم برای سلامتی مصدومان دعا کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۹۳۳۵۶۱۵:۲۱:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۵
مدیریت قبلی حاضر نبوده جاده رو گارد ریل بزنه ..اونوقت مدعی شده که نگذاشتند تله کابین بزنیم !!!
علی۶۹۳۴۶۵۱۶:۴۰:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۵
خوب خود شما چرا گارد ریل نزدی ؟ چرا اجازه دادی اتوبوسهایی که ۶ سال پبش از رده خارج شدند را در این جاده پر شیب و پر پیچ تردد کنند ؟ چرا فقط گردن قبلی میندازید ؟
ناشناس۶۹۳۶۳۵۱۹:۱۶:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۵
مدیریت قبلی در انتخاب و نظارت بر پیمانکار درست عمل کرده که تا پیش از این چنین حوادثی روی نداده
ناشناس۶۹۳۹۶۰۰۱:۴۹:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۶
جای شاکی و متشاکی عوض شده مقصرین دیروز طلبکاران امروز شدن
ناشناس۶۹۴۰۱۵۰۶:۵۷:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۶
اونوقت مدیریت جدید چرا گاردریل نزده؟
ناشناس۶۹۳۳۶۱۱۵:۲۲:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۵
مقصر اصلی الان در قید حیات نیست..
ناشناس۶۹۳۶۳۴۱۹:۱۵:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۵
این علاقمندان به خدمت چرا قبل از تحویل گرفتن مدیریت و پس از آن مشکلات را شناسایی و رفع نکردند. گذشته از این پیش از مدیریت اینها چرا در آنجا چنین حوادثی روی نداده است
ناشناس۶۹۳۳۶۸۱۵:۲۵:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۵
اولا که شکل دانشگاه طوری هست که همه دانشجویان از تله کابین استفاده نمی کنند. حتی از اتوبوس. دانشکده های علوم پایه و ساختمان آموزشی. دوما مگر هتل شما چقدر. مهمان داره. سوما چرا برای دانشکده مدیریت و اقتصاد ایستگاه گذاشته شده. ماست مالی کنید بره. کی به کیه
ناشناس۶۹۳۳۷۰۱۵:۲۵:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۵
تورو خدا ببخشید دردتون گرفت!
ناشناس۶۹۳۳۷۳۱۵:۲۷:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۵
اصلا یکی بگه اونجا رو چطور صاحب شدن و دانشگاه ایجاد کردن زمین یا بهتره بگم کوه اونجا مال کی بوده که اینها صاحب شدن؟!!!!
ناشناس۶۹۳۷۸۵۲۱:۴۲:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۵
یک فکری هم به حال دانشگاه پیام نور تهران شمال بکنید . بخصوص در زمستان دیدن دارد .
علی۶۹۳۳۹۹۱۵:۴۴:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۵
گاردریل برای یک جاده ۸کیلومتری مناسب نیست! !!؟؟؟ چی میگه این. من متوجه نمیشم یا همینجوری داره متناقض حرف میزنه! ؟
ناشناس۶۹۳۴۲۶۱۵:۵۸:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۵
دروغ و لاپوشانی در تمام حرفهای این ادم موج میزنه
ناشناس۶۹۳۷۰۱۲۰:۰۲:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۵
وقتی آنجا را نمی شناسید چرا حکم می دهید؟
ناشناس۶۹۳۴۳۶۱۶:۰۶:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۵
همه طلبکار !!!! ببخشید ما جون سگ نداریم و می میریم ، من شرمنده ام و عذر خواهی میکنم از مسئولین خدوم و سختکوش !!!!
ناشناس۶۹۳۴۴۰۱۶:۰۸:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۵
من از طرف همه اونهایی که مردن و زخمی شدن از ایشون عذرخواهی میکنم که دردشون رو بیشتر کردم !!!
ساسان۶۹۳۵۰۹۱۷:۲۰:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۵
سلام خدا رحمتشون کنه واقعا دردناکه، بنده خدا دو ماه نیست اومده انصاف داشته باشین...ا
ناشناس۶۹۳۴۴۸۱۶:۱۵:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۵
نحوه تصرف منابع طبیعی و تخریب منابع طبیعی را اقایان جاسبی و مرحوم هاشمی باید پاسخگو باشند.
ناشناس۶۹۳۴۶۸۱۶:۴۵:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۵
می خوای دیه این ده نفر رو بدیم بهت باهاش اتوبوس بخری؟
ناشناس۶۹۳۴۸۹۱۷:۰۳:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۵
ایشان مهندس نیست به همین دلیل متناقض اظهار نظر می کند. من بیش از دو سال علوم تحقیات بودم . البته من با ماشین شخصی رفت و آمد می کردم. خیابان ها مشکل ندارند. مشکل از وسیله ی نقیله و راننده است. تله کابین هم برای هتل نیست.
ashenas۶۹۳۴۹۲۱۷:۰۵:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۵
باید ولایتی و طهرانچی عزل و محاکمه شوند
ناشناس۶۹۳۴۹۶۱۷:۱۲:۳۶ ۱۳۹۷/۱۰/۵
هر جای دنیا بود حداقل استعفا ریس دانشگاه انجام مَی شد.چرا توًمسولیتهایی قرار مَی گیرین که از توانتان خارجه؟چرا به جای تلاش توجیه مَی کنید؟
ناشناس۶۹۳۵۰۵۱۷:۱۸:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۵
دانشگاه بدون گاردریل طراحی شده!!! یک جوری میگه بدون گاردریل، انگار بدون اب و برق طراحی شده، خوب شما گاردریل میزدید، مدیرهای قبلی میزدند!
ناشناس۶۹۳۵۳۹۱۷:۴۷:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۵
عبدالله جاسبی که در دهه 60 زمانی که زمین های فراوان مسطح در غرب تهران وجود داشت رفت سر قله کوه دانشگاه ساخت خدا ازش نگذرد ان شاالله
یک ایرانی۶۹۳۵۴۶۱۷:۵۸:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۵
من دوره دانشجوییم تصادف تجربه کردم دوستم فوت کرد و مادرش هیچوقت اون ادم قبل نشد از صمیم قلبم تسلیت میگم داغ جون خیلی سخته
ناشناس۶۹۳۵۸۸۱۸:۳۰:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۵
آقای رئیس شما درد میدونی چیه؟
ناشناس۶۹۳۵۹۸۱۸:۳۸:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۵
تمام دانشگاه های ایران رو رفتن رو تپه ساختن
ناشناس۶۹۳۶۶۹۱۹:۴۰:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۵
سفسطه نکن چند دهه همچین اتفاقی نیفتاده حالا داره از راه ایراد میگیری
نسیم۶۹۳۶۹۶۱۹:۵۹:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۵
آقای دکتر طحرانچی ظاهرا مسائل فیزیک 1 سطح شیب دار رو خیلی خوب بلد نیست . آقای دکطر گاردریل ارتباطی با پیچ تند نداره در ارتباط با شیب تعریف میشه . می دونی ؟؟
رسول۶۹۳۷۰۰۲۰:۰۲:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۵
مرد حسابی حد اقل عذر خواهی کن .
ناشناس۶۹۳۷۰۵۲۰:۰۷:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۵
یک زمین هموار در اطراف تهران نبوده که رفتن تو کوه دانشگاه زدن و مجبور شدن جاده با پیچ های حتی 90 درجه بزنن؟
سید۶۹۳۷۳۲۲۰:۵۲:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۵
الف جان قسمت میدن اینو نشر بده ِ تو ایران در مناقصه برای پیدا کردن پیمانکار شرکتهایی برنده میشوند که شرایط لازم را داشته باشند و الحق که برنده میشوند ولی مشکل از آنجا شروع میشود که با گرفتن مبلغی کل پیمان را به پیمانکاران دست دوم و سوم میفروشند و خود کنار میروند. نمونه زیاد هست مثل راهسازی و ..چون شرکت باید ماشین آلات خوب داشته باشد برنده و خود کنار میرود و کار را به کسی دیگر میسپارد. قصه تلخی است
ناشناس۶۹۳۷۳۴۲۰:۵۳:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۵
استعفا کن اقا
رضا۶۹۳۷۵۱۲۱:۱۰:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۵
از آقایان ولایتی , طحرانچی , مسعودی , کلانتری و دیگران دعوت می شود با همین اتوبوس ها به محل کار خود بروند . انشا ا... به سلامت برسید.
ناشناس۶۹۳۷۶۲۲۱:۲۱:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۵
مقصران اصلی این حادثه اونهاین که مجوز ساخت دانشگاه روی کوه را صادر کردن .
ناشناس۶۹۳۷۶۹۲۱:۲۹:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۵
وای خدایا این چی میگه برای خودش. تازه فکر کنم یک چیزی هم بدهکار شدیم....
شهروند۶۹۳۷۸۱۲۱:۴۰:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۵
پس با شهریه های نجومی کا از دانشجویان تحصیلات تکمیلی می گیرید چکارمی کنید
ناشناس۶۹۳۷۹۷۲۱:۵۰:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۵
دردتون گرفت , بببخشید
محمدرضا۶۹۳۸۳۶۲۲:۴۱:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۵
اگر این اتفاق در کشور دیگری مثلا اروپا افتاده بود( که نمی افتد) وزیر علوم هم استعفا میداد چه برسه به رئیس دانشگاه که ظاهرا طلبکار هم هست
ناشناس۶۹۳۸۸۲۲۳:۳۵:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۵
امریکا اتوبوس را هم تحریم کرده ؟ یا دانشگاه آزاد ماشاله پول کم داره ؟؟ چرا پشت پیمانکار قایم میشوید ؟ چرا از اینکه اتوبوس های سالمی دارند مطمئن نشدید ؟
حسن دهقانی۶۹۳۹۲۴۰۰:۳۱:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۶
امیدوارم این مساله کوچک باعث نشه خدمتگزاران عزیز مجبور به عذر خواهی بشن .
تاواریش۶۹۳۹۲۵۰۰:۳۲:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۶
آقای دکتر طهرانچی میشه لطفا بگید چطوری توی روسیه دکتری گرفتید و یک کلمه روسی بلد نیستید . میشه لطفا همین یک جمله رو به روسی ترجمه کنید . ؟؟!!؟؟!!؟؟!!..............................!!؟؟
ناشناس۶۹۳۹۵۱۰۱:۱۷:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۶
طهرانچی واقعا با این عملکرد بخصوص با این مصاحبه چهره ماندگار شد
ناشناس۶۹۳۹۶۶۰۲:۰۹:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۶
خجالت , شرم و حیا بعضی وقتها چیز خوبی ...
ناشناس۶۹۴۰۴۱۰۷:۴۸:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۶
وقتی مناقصه های صوری برگزار و فرم مناقصه صوری پر و شرکت دلخواه انتخاب می شود حتما مشکلات عدیده ای بوجود خواهد اورد
ناشناس۶۹۴۰۶۶۰۸:۱۳:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۶
ایشان و تمامی کارکنان آن دانشگاه از جمله معاونان و ... می دانند که سرویس حمل و نقل آن دانشگاه اصلا ایمن نیست. اتوبوس های واقعا فرسوده .... مشخص است که الان میگنند کی بود کی بود ما نبودیم ... متاسفم براتون جناب رییس .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین