تکالیف مهارت محور جایگزین مشق شب می‌شود

گروه اجتماعی الف،   3971004181

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تکالیف مهارت محور جایگزین مشق شب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ رضوان حکیم زاده افزود: برنامه وزارت اموزش و پرورش حذف تکالیف درسی دانش آموزان نیست بلکه تغییر این تکلیف‌ها از رونویسی و روش‌های سنتی به تکالیف و مشق‌های مهارتی است.
وی گفت: موسسات آموزشی و اقتصادی در سال‌های اخیر با چاپ میلیون‌ها کتاب کمک آموزشی و حل المسائل ضربه روحی و تربیتی بزرگی به نظام اموزشی کشور وارد کرده اند واکنون اجازه اظهار نظر درباره تعلیم و تربیت ندارند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی و برگزاری هر گونه آزمون در مقاطع اول تا ششم ابتدائی نیز ممنوع است.
حکیم زاده گفت: بیش از ۸ میلیون نفر در مدارس پیش دبستانی حضور دارند که نسبت به پارسال ۶ درصد افزایش دارد.
وی گفت: با توجه رشد جمعیت دانش آموزی نیاز به ۳۰ هزار معلم جدید در کشور است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص شمار کودکان بازمانده از تحصیل افزود: ۱۴۰ هزار نفر بازمانده از تحصیل در کشور شناسایی شده است که نزدیک به ۲ هزار نفر از این افراد در مقطع ابتدائی و متوسطه جذب شده اند.
حکیم زاده افزود: برنامه مشترکی با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای شناسایی عوامل فرهنگی و اقتصادی بی سوادی در کشور تشکیل شده است.
وی گفت: طرح انسداد مبانی بی سوادی در کشور نیز بصورت همزمان در ۴ استان کشور از جمله هرمزگان در حال اجراست.
معاون ابتدائی وزارت آموزش و پرورش افزود: در مناطق کمتر برخوردار و محروم راه اندازی مراکز پیش دبستانی اجباری است و در آینده نزدیک بصورت سراسری در همه مناطق کشور این مراکز راه اندازی می‌شود.
حکیم زاده در خصوص برنامه بازی در مدارس گفت: این برنامه بصورت آزمایشی در ۱۰ استان کشور از سال آینده تحصیلی اجرا می‌شود.