روحانی: اینکه می‌گویند "دولت کشور را رها کرده" ناپسند است/ دولت خدمات را گران به مردم ارائه می‌کند/ بعد از ۱۳ آبان شرایط کشور آرام‌تر شد

گروه سیاسی الف،   3971004041 ۹۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور با بیان اینکه موفق شدیم لایحه بودجه ۹۸ را در موعد قانونی خود تقدیم مجلس کنیم گفت: ما خدمات را گران به مردم می‌دهیم ما یعنی دولت. دولت خدمات را گران به مردم ارائه می‌کند. اگر شما می‌خواهید از گرانفروشی صحبت کنید نام دولت را در این لیست بگذارید.

روحانی: اینکه می‌گویند "دولت کشور را رها کرده" ناپسند است/ دولت خدمات را گران به مردم ارائه می‌کند/ بعد از ۱۳ آبان شرایط کشور آرام‌تر شد

به گزارش الف، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در صحن علنی مجلس و پیش از تقدیم لایحه بودجه 98 به رئیس مجلس گفت:‌ در موعد قانونی بودجه 98 را تقدیم مجلس شورای اسلامی کردم.

وی همچنین با اشاره به درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ این واقعه را به نمایندگان مجلس حوزه‌های علمیه،‌ مقام معظم رهبری و بیت آن مرحوم تسلیت می‌گویم.

رئیس‌جمهور همچنین میلاد حضرت عیسی (ع) را تبریک گفت.

روحانی ادامه داد: لایحه بودجه 98 در شرایطی تقدیم مجلس می‌شود که ما از اواخر سال گذشته با شرایط فشار و تحریم ظالمانه آمریکا مواجه شدیم. دی امسال پربرکتی برای مردم ما خواهد بود و همچنین بهمن ماه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم،  اما دی سال گذشته با مشکلاتی مواجه شدیم. همان حوادث دی ماه باعث شد آمریکایی‌ها با برداشت غلط و تصور ناروا اواخر دی ماه موضع‌گیری جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران و توافق هسته‌ای اعلام کنند و بعد هم در هر مقطعی قدمی فریادی صحبتی کردند تا به خیال خامشان به اهداف مورد نظر خودشان دست پیدا کنند.

* هدف آمریکایی‌ها فشار به مردم ایران است

وی تصریح کرد: هدف آمریکایی‌ها از این فشارها که مستقیماً بر دوش ملت ایران و  بر مردم منطقه و شرکت‌های تجاری و اقتصادی جهان است و بر خلاف مقررات بین‌المللی هدف اصلی‌اشان به زانو درآوردن نظام پرقدرت جمهوری اسلامی ایران است. آمریکایی‌ها مانع بزرگشان را در این منطقه حساس ایران سرافراز و قدرتمند می‌بینند و لذا هرگاه که ما در پیشرفت‌های داخلی توانستیم حرکت بزرگی بوجود آوریم آنها خود را پیش روی ملت ایران قرار دادند.

رئیس‌جمهور با اشاره به تب و تاب بازار در 6 ماه اخیر گفت: آمریکایی‌ها دنبال دو هدف اصلی بودند،‌ یکی ناامیدی مردم ایران نسبت به آینده کشور و دیگری القای ناکارآمدی نظام بود که مردم تصور کنند دولت بر اوضاع مسلط نیست و به تعبیر برخی سایت‌ها و روزنامه‌هایی که متاسفانه گاهی تعبیرهایشان نادرست و ناپسند است گفتند دولت کشور را رها کرده است و اقتصاد کشور از کنترل خارج شده است. حتی دیدید بعضی‌ها که اقتصاد هم کمی بلد هستند از "اَبَرتورم" حرف زدند و بعضی‌ها ار اینکه ایران به زودی ونزوئلا خواهد شد در روزنامه‌ها نوشتند و تلاش کردند مردم را ناامید کنند و دولت را ناکار آمد کنند هرچند ممکن است اینها هدف سویی نداشته باشند اما دوستانی که در زمان سختی حرف دشمن را تکرار می‌کنند متاسفانه آثارش برای ملت و نظام خطرناک خواهد بود.

* بیشترین سود را سوداگران و دلال‌ها می‌برند اما کمترین مالیات را آنها می‌دهند

روحانی با انتقاد از بی‌توجهی به بخش خصوصی گفت: اگر بخش خصوصی در کشور فعال بود و بار بودجه بر دوش نفت نبود اثر تحریم کمتر بود. بینید یک موسسه غیرمجاز چه بلایی سر کشور آورد و چگونه مردم، خانواده‌ها و سپرده‌گذارها گرفتار شده و دولت را گرفتار کردند. امروز بیشتر از هر روز دیگر در تلاش برای اصلاح بانک‌ها هستیم و خوشبختانه جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شد، یکی از مباحثی که تقریباً بیشترین وقت این جلسات را گرفته موضوع بانکی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه موضوع بازار ارز هم مقطعی بود و امروز بیشتر مسایل بانکی است، گفت: تا بانک سالم نشود، اقتصاد سالم نمی‌شود؛ در مالیات مشکل داریم،‌ رئیس سازمان برنامه و یودجه اعلام کند  چه کسانی از معافیت معاف هستند و کدام بنگاه‌ها مالیات نمی‌دهند. مردم باید با شفافیت و با صراحت بدانند. بیشترین سود را سوداگران و دلال‌ها می‌برند اما کمترین مالیات را آنها می‌دهند. باید نظام مالیاتی را تسهیل کیم، نه اینکه از مالیات دهنده در شرایط رکود مالیات بیشتری بگیریم بلکه پایه مالیاتی را گسترش دهیم و این پایه باید شامل همه شود و هرکه درآمد بیشتری دارد باید مالیات بیشتری بدهد. هرکه بامش بیشتر برفش هم بیشتر. مالیات و عوارض گمرکی امسال در بودجه 98 شرایط مناسبی دارد و 153 هزار میلیارد تومان بودجه سال آینده ما را بخش مالیاتی و عوارض گمرکی تشکیل می‌دهد.

روحانی با اشاره به اینکه مشکل در شرایط‌ ساختاری اقتصاد از جمله بودجه‌ریزی بود، خاطرنشان کرد: در بودجه حرکت‌های مخفی بسیاری داریم که باید آشکار شده و بودجه شفاف باشد؛ هیچ راهی برای نجات از فساد و رانت جز شفافیت نداریم. بزرگترین اقدامی که دولت دوازدهم باید انجام دهد و فکر می‌کنم شما هم با صحبت من موافق باشید، دولت الکترونیک است. تا زمانی که دولت الکترونیک را تکمیل نکنیم و همه داده‌های اطلاعاتی در یکجا جمع نشود و مردم از شرایط کشور کامل مطلع نباشند، باز هم دچار فساد و رانت خواهیم شد؛ بودجه پارسال نقطه مثبت داشت و آن نقد مفصل مردم نسبت به بودجه بود. خواهش می‌کنم امسال هم مردم ما بعد از انتشار بودجه حرف بزنند، اشکال و نقد کنند.

رئیس‌جمهور با یادآوری نقدهای صورت گرفته به بودجه 97 در سال گذشته اظهار داشت: امسال هم مردم ما پس از انتشار بودجه حرف بزنند، اشکال و نقد کنند. یک قدرتی در کشور ما است که آن باید کشور ما را از دست مشکلات نجات دهد و آن قدرت مردم وافکار عمومی است.

وی بر همین اساس خاطرنشان کرد: در برخی حوزه‌ها دولت و مجلس توان ندارند، با هم،‌ هم  تلاش کنیم باز هم توان نداریم. از ما و شما توانمندتر، ملت بزرگ ایران و افکار عمومی است و افکار عمومی می‌تواند ما را مجبور کند که راه درست را انتخاب کنیم و این در گرو این است که داده‌های ما در اخیتار مردم قرار گیرد و همه باید بدانند چه کسانی بودجه می‌گیرد، از خودم شروع می‌کنم چرا بعضی وزارتخانه‌های ما چند دانشگاه و دانشکده و پژوهشکده  دارند. مگر بیشتر از یک آموزش عالی باید داشته باشیم. یک آموزش عالی است و باید تمام بخش‌ها یا منهل شوند و یا ادغام شوند. 

رئیس‌جمهور گفت:‌ جای شرمندگی است که یک لیسانسیه دکتری صادر می‌کند. خودش سوادش لیسانس است  اما زیر دکتری را امضا می‌کند. این یعنی آموزش عالی ما در مسیر درست قرار ندارد. هر دستگاهی اموزش عالی دارد و هرکسی دانشکاه و استاد و دانسجو دارد و مدرک صادر می‌کند.

روحانی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان عزیز در تبصره 21 بودجه به این مسئله اشاره کردیم، خواهش می‌کنم شما هم یاری کنید و این قدم مهم را برداریم. ما خدمات را گران به مردم می‌دهیم ما یعنی دولت. دولت خدمات را گران به مردم ارائه می‌کند. اگر شما می‌خواهید از گرانفروشی صحبت کنید نام دولت را در این لیست بگذارید.

روحانی با اشاره به اینکه  ما برای هر دانش‌آموزی به طور متوسط 4 میلیون تومان از خزانه مردم و بیت‌المال هزینه می‌کنیم، گفت: البته به طور متوسط، در حالی که اگر دولت بخواهد این خدمت را از مردم بخرد و مردم خودشان این کار را انجام دهند، حداکثر یک میلیون تومان می‌شود که 4 برابر از پول بیت‌المال برای یک دانش‌آموز هزینه می‌کنیم در حالی که می‌توانیم این را ارزان کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: البته این کار یکساله امکان پذیر نیست و ممکن است 5 الی 10 سال طول بکشد. امسال در بودجه این پیشنهاد را ارایه کردیم که سال آینده حداقل 10 درصد به صورت خرید خدمت باشد و این می‌تواند بعدا نیز با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادامه پیدا کند.

روحانی با بیان اینکه از شما می‌پرسم و می‌خواهم مثال بزنم چرا تحریم در ما اثر می‌گذارد، تاکید کرد: برای اینکه ساختارها را اصلاح نکردیم. آمریکایی‌ها از دی ماه پارسال شروع به تبلیغ علیه ما کردند و ما چقدر توانستیم روبروی آمریکا بایستیم، خاطرنشان ساخت: رسانه‌ها، رادیو، تلویزیون، سایت‌ها و همه آنها که یک موبایل در دست‌ دارند را خطاب قرار می دهم که چقدر توانستیم در برابر آمریکا از لحاظ روانی و تبلیغاتی ایستادگی کنیم؟

وی با بیان اینکه در ابتدا دستگاه‌های تبلیغاتی ما خیلی خسته و ناتوان حرکت کردند و مقداری بعد بهتر و در ماه‌های بعدی بهتر شد که بخش روانی تاثیر بسیار عمیقی داشت، تاکید کرد: درست است که تحریم مستقیماً در اقتصاد تاثیر می‌گذارد، اما در عین حال بخش روانی آن؛ انتظارات مردم می‌تواند برای شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست‌های روابط خارجی گفت:‌ سیاست خارجه ما باید مستحکم‌تر شود، از شما نمایندگان محترم می‌پرسم، الان که آمریکا ما را تحریم کرده است، چند کشور دنیا حامی آمریکا هستند و اگر بخواهید بشمارید، باید با انگشتان یک دست بشمارید که چه کسانی حامی آمریکا هستند.   آمریکا در 40 سال گذشته همیشه علیه ما توطئه کرده است. جنگ و تحریم درست کرده و مشکلات آفریده است.

*‌ در ماجرای توافق هسته‌ای نه سازمان‌های بین‌المللی با آمریکا هستند و نه کشورهای بزرگ

روحانی افزود: آمریکا در طول این مدت هواپیمای مسافربری ما را سرنگون کرده، در سرزمین ما نیرو پیاده کرده و به سکوی نفتی ما حمله کرده است  اما همیشه  در توطئه‌اش علیه ایران شکست خورده است. آمریکا قبلاً توانسته بوده بسیاری از کشورها را با خود همراه کند، در شورای امنیت سازمان ملل، دیپلماسی جهانی و در افکار عمومی، آمریکا خیلی‌ها را همراه خودش کرده بود.  با تبلیغات غرب، آمریکا و همراهانش در منطقه، خیلی‌ها فکر می‌کردند در ایستادگی ما در برابر تجاوز عراق، کمی حق با عراق است. اما امروز بعد از 40 سال این اولین بار است که آمریکا منزوی شده و وقتی علیه ملت ایران توطئه می‌کند، کسی با این کشور نیست.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکا که همیشه ادعا می‌کرد ایران را منزوی می‌کند، امروز منزوی‌ترین کشور است، گفت: در ماجرای توافق هسته‌ای نه سازمان‌های بین‌المللی با آمریکا هستند و نه کشورهای بزرگ با این کشور همراهی می کنند، نه شورای امنیت با او است نه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اروپا آسیا، چین و روسیه با آمریکا . خودش با دو سه تا از اذنابش این مسیر را دنبال می‌کنند.

روحانی تاکید کرد: هر چه بتوانیم رابطه بهتری با سایر کشورها داشته باشیم و به استثناء چند کشوری که با ما خصم هستند، روابط خارجی خود را تقویت کنیم، این روابط می‌تواند به ما کمک کند.هر چه بتوانیم هم‌پیمان داشته باشیم، ‌هم سو و هم ‌نظر داشته باشیم، به ما کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود، تحریم خارجی، ساختارهای غلط اقتصادی در کشور، جنگ روانی و تبلیغاتی و شرایط روابط خارجی را 4 عامل ایجاد التهاب در کشور عنوان کرد و گفت: همه این عوامل دست به دست هم دادند تا امروز ما به این نقطه رسیده ایم .

روحانی در تشریح اقدامات دولت در طول چند ماه گذشته برای کنترل التهاب بازار، گفت: اولاً بانک مرکزی ما تصمیم گرفت که بر مبنای مشکلات روزمره برنامه‌ریزی نکند، در گذشته بانک مرکزی هر روز که در بازار التهابی پیش می‌آمد ناچار می‌شد، پول بیشتر و اسکناس بیشتری را به بازار عرضه کند تا جلوی التهاب را بگیرد اما امروز به عکس عمل کردیم .

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ذخایر بانک مرکزی از لحاظ ذخایر اسکناس از هر روز دیگر بهتر است، گفت: امروز مشکلات بانک مرکزی به حداقل ممکن رسیده است و تلاش برای روابط بانکی با سایر کشورها برغم تحریم ادامه دارد  و در واقع ثبات مالی و ارزی در یکی دو ماه گذشته مخصوصاً بعد از 13 آبان را شاهد هستیم. همانطور که به مردم قول داده و عرض کردم که 13 آبان هیچ تاثیری در ما نخواهد گذاشت و آمریکا از همه توان خودش درمورد ایران استفاده کرده و 13 آبان کار جدیدی نکرده و مشکل جدیدی را برای مردم ایجاد نخواهد کرد، اتفاقا دیدیم که  بعد از 13 آبان شرایط کشور، آرام‌تر شد.

به گفته روحانی دشمن هر تیری که در چله کمان داشت رها کرد و مردم دیدند توان آمریکا چه مقدار است.

روحانی در ادامه سخنانش با بیان این مطلب که باید از توانمندی دولت برای سال آینده بیشتر استفاده کنیم، گفت: ما ثروت و دارایی زیادی داریم اما آن را در گاوصندوق گذاشته و قفل کردیم. دولت دارای با ارزش‌ترین زمین‌ها در داخل شهرها و در کنار شهرها در مناطق مختلف کشور است. این زمین‌ها قفل است. ما به استانی رفتنم یک زمین بسیار وسیعی کنار شهر بود، پرسیدم این زمین برای چه کسی است؟ گفتند فلان وزارتخانه برای طرحی مالک آن است و از 30 سال پیش زمین را گرفته و می‌خواهد 40 سال بعد طرحی را پیاده کند. نباید اینگونه باشد.

* شستا به بازار سرمایه خواهد آمد

رئیس‌جمهور اضافه کرد: ما باید دارایی‌ها را مولد کنیم نه منجمد. دارایی‌ها را منجمد کردیم، بانک‌های ما املاک غیرمنقول در سراسر کشور دارند و اینها نمی‌فروشند، بعد می‌گوییم بانک نقدینگی ندارد. همه و تمام دولت باید ملزم شوند اموال خود را عرضه کنند. با قولی که وزیر جدید کار داده است سال 98 سال عرضه بنگاه‌های اقنصادی به بازار سرمایه خواهد بود و انشاالله همه "شستا" به بازار سرمایه خواهد آمد. البته ممکن است برخی ضرر کنند هیئت مدیره‌ها و مجامع مختلف،، داستان‌هایی وجود دارد ما باید همه توان خود را به کار بگیریم. دولت ثروتمندو قدرتمند است.

روحانی با بیان اینکه دولت ثروتمند و قدرتمند است، اظهارداشت: بخش نفت‌ما می‌تواند به میدان بیاید  و اعتبار نفت به اندازه دولت است و بعضی از شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی گاهی بخش نفت را بهتر از کل دولت و وزارت دارایی می‌پسندند. این نفت قدرتمند باید به صحنه بیاید. باید سرمایه‌گذاری‌های جدید شروع شود. اگر امروز آمریکا جلوی سرمایه‌گذاری خارجی را گرفته است باید سرمایه‌گذاری‌های داخلی را با مشوق‌های لازم و سرمایه ایرانیان خارج از کشور جذب کرد.

وی خاطرنشان کرد: اخیراً در شورای عالی امنیت ملی با مصوبه‌ای که داشتیم کار تمام ایرانی‌های دو تابعیتی را تسهیل کردیم و برخی از مقررات را اصلاح کردیم. و این مصوبه شورای عالی امنیت ملی را ابلاغ کردیم که هیچ ایرانی‌ برای ورود به ایران، تلاش در ایران و فروش اموالش ولو دو تابعیتی هیچ مشکلی نداشته باشد. این اقدام بزرگ شورای عالی امنیت ملی در ماه‌های اخیر به این دلیل بود که بتوانیم سرمایه ایرانیان را جذب کنیم.

روحانی با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای سال 98 قول هایی داده که در بودجه هم بخشی از آن منعکس شده است، گفت: تکمیل بیش از 2 هزار بنگاه اقتصادی و صنعتی نیمه تمام توسط این وزارتخانه تعهد شده است؛ بیش از 2 هزار هم بازسازی می‌شود و 20 هزار میلیارد تومان هم تسهیلات برای این کار در نظر گرفته شده است؛ برنامه ما در سال آینده این است که بیش از 4 هزار واحد صنعتی را فعال کنیم.از اول بودجه تعدادی از نمایندگان محترم با هم بحث می‌کنند که بحث نان نیست، بحث‌ اینها بحث آب است و آب به عنوان یک مساله مهم در کشور مطرح است و دولت در این راستا وظیفه دارد.

رئیس جمهور اظهار داشت: وزارت نیرو  و کارگروه 3 نفره متشکل از وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان محیط زیست، موظفند مشکل آب را حل کنند؛ در اینجا به نمایندگان مجلس قول می‌دهم که شورای عالی آب را هم در باقیمانده سال و سال آینده بیشتر تشکیل دهیم. وقتی دولت اعلام می‌کند، یکجایی باید احیاء شود، فقط مختص آن مکان نیست بلکه وظیفه دولت، نسبت به تمام کشور، مساوی است، همان‌قدر که برای ما زاینده رود مهم است، کارون هم اهمیت دارد؛ همانقدر که دریاچه ارومیه مهم است، هامون هم اهمیت دارد؛ ممکن است دولت بر مبنای اولویت‌ها قدم‌هایی را بردارد، اما دولت تنها به یک استان یا یک محله یا یک منطقه یا یک بخش ایران تعلق ندارد بلکه دولت به عنوان خادم، نوکر همه ملت ایران است.

رئیس جمهور افزود: راجع به رود کارون اقدامات بسیار مهمی انجام دادیم و از وزارت نیرو می خواهم لیست آن را منتشر کند که چه مقدار جلوی آلودگی‌ها را گرفتیم و خواهیم گرفت؛ کارون تنها نقش حیاتی برای مردم خوزستان ندارد. کارون رودخانه حیات ملی است و ما را به خلیج فارس متصل می‌کند.  دولت نسبت به معضل آب و مشکل آب برای همه مناطقی که حاد و بحرانی هستند، تصمیمات اساسی خواهد گرفت و خواهش می‌کنم نمایندگان محترم راجع به این مساله نگران نباشند؛ حتماً و بی‌تردید به فکر همه مناطق کشور و استان‌های عزیز خواهیم بود؛ همانطور که باید برای اصفهان دلسوزی کنیم باید برای یزد، کرمان، سمنان، خوزستان و قم و برای همه کشور دلسوز باشیم.

روحانی با تاکید بر اینکه آب به عنوان یک مساله مهم و اساسی برای ما مطرح است. بنابراین این مشکل را باید حل کنیم و این مشکل را حل می‌کنیم، گفت: بودجه در اختیار شما است. به هر حال در بودجه اقداماتی که باید انجام بدهید، را تلاش کنید و انجام دهید و ما نیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. بنابراین برای اینکه بتوانیم از معضل عبور کنیم، دولت باید همه توان خودش را بکار بگیرد و در کنار دولت، مجلس نیز باید همه توان خود را بکار بگیرد و باید از توانمندی خودمان برای شرایط بهتر سال آینده استفاده کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در سیاست بودجه‌ای سال آینده همانند سیاست بودجه‌ای سال گذشته، چند نکته برای ما بسیار مهم است، ادامه داد: اولین مساله در تحریم، فشار به اقشار جامعه بویژه دهک‌های پایین جامعه است که به اینها فشار بیشتری وارد می‌شود چراکه شرایط تورمی در ماه‌های گذشته، شرایط مناسبی نبود و مردم به زحمت افتادند و در این شرایط باید برای اقشار ضعیف جامعه برای سال آینده و بودجه سال آینده تصمیم‌گیری‌های مهمی را اتخاذ می کردیم که این کار را در بودجه سال آینده انجام دادیم.

روحانی گفت:‌  اولاً برای کالاهای اساسی، درمان و تجهیزات پزشکی در سال 97، 13 میلیارد دلار با دلار 4200 تومان در نظر گرفتیم و برای سال آینده این رقم را به 14 میلیارد دلار با همان قیمت افزایش دادیم. یعنی قیمت دلاردر سال آینده برای همه کالاهای اساسی ما 4200 تومان خواهد بود. رئیس جمهور تاکید کرد: خواهش می‌کنم از بخش های عمومی، غیردولتی و همه بخش های اقتصادی کشور تا در این زمینه متعهد باشند و مردم ما را کمک و یاری کنند و دولت به سهم خودش در این زمینه یک قدم بسیار بزرگ برداشته است.

وی تاکید کرد: قدم دوم در بودجه سال آینده برای معیشت مردم و بخش هایی از جامعه است که حقوق ثابت از جمله حقوق بگیران شاغل، بازنشسته و مستمری‌بگیران هستند و دولت تصمیم گرفته حقوق شاغلین، بازنشسته‌ها و مستمری‌بگیران را سال آینده 20 درصد افزایش دهد تا باری که بر دوش مردم قرار گرفته است مخصوصاً آنهایی که حقوق ثابت دارند، کاهش پیدا کند.

 رئیس‌جمهور با اشاره به اختصاص بسته های حمایتی برای اقشار نیازمند جامعه و با تاکید بر اینکه مردم باید بدانند که دولت هم به فکر است و هم همه توان خود را بکار خواهد بست، گفت: تصمیم گرفتیم  اقدامات جبرانی یا حمایتی را برای تامین کالاهای ضروری انجام دهیم که پرداخت آن یک بار انجام گرفت و امیدوارم یک نوبت دیگر هم تا پایان سال انجام دهیم و سال آینده هم این روند ادامه خواهد داشت.

روحانی در ادامه سخنان خود از "تولید" به عنوان مسئله دوم یاد کرد و با بیان اینکه تولید امروز در بعضی از بخش ها با مشکل مواجه است، افزود: تولید هم از نظر  میزان کالا در بازار و هم برای صادرات و هم برای اشتغال کشور بسیار مهم است. در هشت ماه امسال 31.5 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم که نسبت به پارسال حدود 13 الی 14 درصد بیشتر بوده است و واردات نیز حدود 12 درصد نسبت به مشابه پارسال کاهش یافته است پس تراز ما نزدیک 1.9 مثبت بوده و از یک نظر خوشحال‌کننده است .

روحانی گفت: وقتی واردات کاهش پیدا می‌کند، در بخش مربوط به کالاهای مصرفی عمدتا با کاهش مواجه می شویم که معمولاً خیلی مشکل ایجاد نمی‌کند اما در بخش کالاهای واسطه‌ای که در آنجا سرمایه گذاری می شود باید مراقبت کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دو تصمیم مهم در این زمینه اتخاذ کردیم، گفت: تصمیم قبلی این بود که تمام واردکنندگان می توانند بدون ثبت سفارش، مواد اولیه مورد نیاز برای تولید و کارخانجات را در مناطق آزاد وارد کنند که این تصمیم مهمی بود و برای ما اهمیت داشت.

رییس جمهور اشتغال را بعنوان سومین اقدام مورد تاکید قرار داد و گفت: ‌سازمان برنامه و بودجه مکلف شد که با تمام دستگاه‌های اجرایی بتواند با یک توافقی که بین هم مبادله می‌کنند برای اشتغال سال آینده ، یک حرکت بهتری داشته باشیم. در این راستا بخش مسکن بار سنگینی بر دوش گرفته است البته مسکن که می‌گویم شما هنوز جدا نکردید و راه و مسکن و شهرسازی همه چیز با هم است مثل صنعت و بازرگانی که هنوز جدا نکردید و البته ما هنوز در انتظاریم که مجلس شورای اسلامی کمک کند تا بتوان کشور را در شرایط بهتری اداره کرد.

وی افزود: در بخش مسکن، وزیر مسکن و وزیر راه و شهرسازی قول داده که در دو سال آینده 400 هزار واحد مسکونی برای بازسازی بافت‌های فرسوده و یا ایجاد مسکن و 500 هزار برای تکمیل آنها مجموعاً 900 هزار اقدام کند این اقدام برای اشتغال و صنعت مسکن تاثیرگذار خواهد بود. در بخش مربوط به گردشگری، هم برنامه و بودجه کمک کرده و هم قول بخش گردشگری ما این است که بتوانیم جاذبه گردشگری را زیاد بکنیم، هم در بخش جاری و هم در بخش سرمایه‌گذاری،  سازمان برنامه و بودجه نیز بودجه خوبی گذاشته است. بنابراین مساله اشتغال برای ما بسیار مهم است و این را با کمک وزارتخانه‌ها و بخش‌های مربوطه ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اینکه در بخش آب تلاش ویژه‌ای هم برای کاهش مصرف آب و هم برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی خواهیم داشت، گفت: در بخش کشاورزی برای کاهش مصرف آب اقدامات خوبی انجام شده و ان شاء الله سال آینده این اقدامات ادامه پیدا می‌کند. در بخش کشت گلخانه‌ای تا اول دولت یازدهم 8 هزار هکتار  داشته‌ایم و امروز این رقم به 15 هزار  رسیده که این یعنی دو برابر شده است. در طول این 5 سال کشت گلخانه‌ای ما 2 برابر شده است و به معنای صرفه‌جویی در آب است.

روحانی افزود: وزارت نیرو تصمیم دارد نرخ خاصی را برای 2، 3 ماه مصرف آب در نظر بگیرد که در دولت بحث می‌شود و این هم برای صرفه‌جویی و تعادل در مصرف آب است.برای آب شیرین‌کن‌ها و انتقال آب به دشت مرکزی حتماً سال آینده تلاش خواهیم کرد  و همه اینها می‌تواند هم بخش اشتغال و هم بخش مشکلات اجتماعی ما را حل کند.

وی با بیان اینکه محیط زیست برای ما اهمیت ویژه دارد و نسبت به مساله محیط زیست برای سال آینده اقدامات ویژه خواهیم کرد، افزود: ما آب را از دریا شیرین  و منتقل می‌کنیم؛ این حساسیتی که نمایندگان محترم راجع به آب دارند، یک حساسیت درستی است. موضوع آب، موضوع بسیار مهم و  حیاتی است؛ همه استان‌ها و مناطق حساس‌‌اند و دولت باید به نیاز ملت ایران کامل توجه داشته باشد. در بخش محیط زیست برای سال آینده، بودجه جاری‌ و بودجه عمرانی را ویژه در نظر گرفتیم کما اینکه در بخش پژوهش و آموزش عالی هم اقدامات ویژه‌ای انجام دادیم.

روحانی با اشاره به اینکه بودجه امسال را در مجموع با 407 هزار میلیارد تومان، دو سقفی کردیم، گفت: در سقف اول 4 هزار و 700 هزار میلیارد تومان و در سقف دوم دو تا 20 هزار میلیارد تومان دیگر در صورت کسب منابع جدید که در بودجه آمده است، خواهد بود. در هفته‌های اخیر بودجه را اصلاح کردیم و در بودجه‌ای که برای 15 آذر آماده کرده بودیم با دستوراتی که مقام معظم رهبری دادند، اصلاحاتی انجام دادیم،  بودجه‌ای که امروز تقدیم می‌شود بودجه‌ای است که با این اصلاحات انجام گرفته است و بودجه عمرانی هم در سال آینده 62 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

روحانی ادامه داد: امیدوارم با تلاش نمایندگان محترم بتوانیم بودجه را در بهمن ماه برای تدوین آیین‌نامه‌ها در اسفند و همچنین اجرای آن برای سال آینده از مجلس دریافت کنیم. سال آینده، اولین سال دهه پنجم و این بودجه برای اولین سال دهه پنجم انقلاب است؛ در سال آینده در دهه پنجم انقلاب اولین انتخابات مهم، یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد که این هم ان شاء‌الله برای ما مبارک خواهد بود.

گفتنی است محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، معصومه ابتکار معاون امور زنان مجلس شورای اسلامی، زنگنه وزیر نفت، دژپسند وزیر اقتصاد، رحمانی فضلی وزیر کشور، رضا رحمانی وزیر صنعت، علوی وزیر اطلاعات، واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور و اردکانیان وزیر نیرو رییس‌جمهور را همراهی کرده‌اند.

منبع:تسنیم

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۹۱۳۷۶۰۹:۰۴:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۴
روحانی: تحریم های اخیر امریکا نشان می دهد که انها از ما عصبانی اند و راهمان درست است... حاج اقا! زمان احمدی نژاد که امریکایی ها عصبانی تر بودند!!
ناشناس۶۹۱۵۴۰۱۰:۳۹:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۴
تا دیروز صداش میزد کدخدا آمریکا ؛ بد . درست تو برو تورم رو بیار پائین مردم رو به خاک سیاه نشوندی
ناشناس۶۹۱۶۲۸۱۱:۵۱:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۴
خب خدا رو شکر که مشکل دو تابعیتی ها رو هم حل کردید دست شما درد نکنه اون وقت این مسیله با اصل 41 قانون اساسی که میگه تابعیت کشور ایران حق مسلم هر فرد ایرانی و دولت نمی‌تواند از هیچ ایرانی سلب تابعیت کند، مگر به درخواست خود او یا در صورتی که به تابعیت کشور دیگری درآید تضادی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۶۹۱۶۳۵۱۱:۵۳:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۴
خیلی هنرمندی دمت گرم تو 5 سال هر چی داشتی رو که رو کردی
ناشناس۶۹۱۶۷۱۱۲:۱۸:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۴
مشکلات از وقتی شروع شد که تابلو شیطان بزرگ به کدخدا تغییر نام داده شد .
ناشناس۶۹۲۰۲۳۱۵:۴۶:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۴
نیست قبلش گل و بلبل بود خصوصا در دولت قبل !
ناشناس۶۹۱۷۵۱۱۳:۰۷:۱۶ ۱۳۹۷/۱۰/۴
مردم کم حافظه هستن و گرانی های زمان احمدی نژاد رو فراموش کردن
ناشناس۶۹۱۷۱۹۱۲:۴۹:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۴
آقای رییس جمهور شما که اینقدر فریاد می‌زنید شفاف سازی ،شفاف سازی چرا پرونده مالی برادرتان آقای حسین فریدون و پرونده مالی برادر معاونان آقای مهدی جهانگیری را با برگزاری محاکمه علنی شفاف سازی نمیکنید ،شفاف سازی فقط برای دیگران نیست اول باید آنرا از خود شروع کنیم ،رطب خورده کی کندمنع رطب
تبریزی۶۹۱۸۵۳۱۳:۳۷:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۴
دعای خیر ما همیشه پشت توست ای مرد بزرگ!
ناشناس۶۹۲۲۶۵۱۹:۱۱:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۴
مرد بزرگ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۶۹۱۹۱۳۱۴:۱۶:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۴
همه گرفتاریها اززمان رییس جمهورمحبوب شما شروع شد
ناشناس۶۹۱۹۵۶۱۴:۴۷:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۴
پس قبول داری تحریمهای این دفعه خیلی کمتر از قبل است و برجام و ارتباط با دنیا در این ناتوانی آمریکا موثر بوده !! حالا کمی از نق زدن کم کن تا انشا الله همه چیز درست بشه ! البته میل خودته دوست داری نق بزنید !!
ناشناس۶۹۱۳۸۸۰۹:۱۳:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۴
فعلا که شما زانو زده اید وهیچ راهکاری بلد نیستید.
ناشناس۶۹۱۵۵۴۱۰:۵۰:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۴
روحانی ارزش پول مملکت رو نصف کردی دیگه دنبال چی هستی !!!!!!؟؟؟؟؟
له شده زیر بار خرج و مخارج۶۹۱۷۱۷۱۲:۴۸:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۴
یه جور صحبت کرد انگار اصلا توی ایران زندگی نمیکنه و ساکن فضاست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۶۹۱۸۳۶۱۳:۳۳:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۴
کشور تحریم میخوای دستور بده دلار چاپ کنند ؟؟
ناشناس۶۹۱۸۵۲۱۳:۳۷:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۴
نصف نه ،یک سوم...
ناشناس۶۹۱۸۹۴۱۳:۵۹:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۴
بلدند در بودجه 33 درصد به قبض اب اضافه کنند یعنی گرانی و دست در جیب مردم تمامی ندارد
ناشناس۶۹۱۴۱۳۰۹:۲۸:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۴
حرف های تکراری و اخرش هم ما پیروزیم مثل همیشه برجام هنوز تمام نشده
ناشناس۶۹۱۴۱۵۰۹:۲۸:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۴
روحانی : بعضی در روزنامه هایشان نوشتند ایران ونزویلا خواهد شد ...می خواستند مردم را ناامید کنند... جسارتا این حرف ها رو که روزنامه های دولتی اعتماد و افتاب و ارمان می زدند برای توجیه امتیازدهی به ترامپ.. حالا افتاد گردن منتقدان ؟!
ناشناس۶۹۱۵۶۷۱۰:۵۸:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۴
والله توی ونزوئلا پوشک کمیاب نیست و رب گوجه فرنگی 20 هزار تومان نشد !
ناشناس۶۹۱۴۲۷۰۹:۳۴:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۴
بعله راست گفتی . این تورم 500 درصدی که ساختی و مردم را غارت کردی را چطور می تونی ماست مالی کنی .
ناشناس۶۹۱۴۳۱۰۹:۳۷:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۴
روحانی ! فکر کنم 5 سال زمان ؛ برای شناخت توانایی ها و ناتوانایی های یک نفر کافی باشد . و نیازی به صحبت نباشد
ناشناس۶۹۱۴۳۲۰۹:۳۷:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۴
دوباره شروع شد حرف حرف حرف
ناشناس۶۹۱۴۳۳۰۹:۳۸:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۴
حنای شما دیگر رنگی ندارد
ناشناس۶۹۱۴۳۵۰۹:۳۹:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۴
ایشان دوباره وعده داد ( دی ماه علی برکت ا... ) فکر کنم دی ماه بیچاره بشیم
ناشناس۶۹۱۴۳۷۰۹:۴۰:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۴
راجع به رب صحبت نکرد ؟
ناشناس۶۹۱۴۴۵۰۹:۴۴:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۴
دولت کشور را رها نکرده علی برکت الله فقط مقداری رب و پوشک و مرغ و گوشت و پراید رها شده
ناشناس۶۹۱۴۵۵۰۹:۵۶:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۴
بسه دیگه توره خدا
ناشناس۶۹۱۴۵۸۰۹:۵۷:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۴
بابا ولمون کن
مازنی۶۹۱۶۰۳۱۱:۲۴:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۴
ولمون کن چیه ؟ اینا تازه ما رو گیر آوردن ، مثل مسابقه کشتی کج میمونه تا نزدن له ولورده مون نکردن ول کن نیستن
ناشناس۶۹۱۴۶۳۰۹:۵۸:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۴
بلیط تله کابین چند ؟!
ناشناس۶۹۱۴۶۷۰۹:۵۹:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۴
چه معجزه ای در دیماه صورت خواهد گرفت ؟ افسوس که ایشان متوجه نیستند سلب اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت چه لطماتی به بنیان های حکومت که همان مردم هستند وارد میکند .
ناشناس۶۹۱۴۷۰۱۰:۰۲:۱۷ ۱۳۹۷/۱۰/۴
ما که دیگه رمقی برای گله کردن هم نداریم با درایت شما این دی پربرکت با جان دادن طبقه ضعیف بیکار و کارگر وکارمندوبازنشسته تمام میشه و برکتش برای شما و سرمایه دارهای دور و برتون میمونه واین شعارها دیگه خریدار نداره آقای روحانی.
ملازهی۶۹۱۴۷۴۱۰:۰۴:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۴
خجالت هم خوب چیزیه !
ناشناس۶۹۱۴۷۶۱۰:۰۵:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۴
مرغ14000 گوشت80000 دوتالاستیک پراید420000 رب18000 پسته 200000 کله پاچه200000 پوشک85000 همه چه حداقل دوبرابر ویاسه برابر تا1400 ببین چه میشود حقوق کارمندان وکارگران حداقل 20درصد مرغ نخوریم ماشین نخریم موبایل تعطیل زندگی تعطیل برجام جان کدخدا رحمی بکن
گوشمان پر است از حرف۶۹۱۴۷۸۱۰:۰۵:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۴
روحانی دیگه نباید در صحن صحبت میکرد بهتر بود لایجه بودجه رو با پیک موتوری میفرستاد
حسین۶۹۱۴۸۵۱۰:۱۰:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۴
ببخشید آقای رییس جمهور که ما حرف ناپسند می زنیم. لیکن آنچه می بینیم و درک می کنیم را می گوییم. شما به خودت نگیر. ما مردم بی سوادیم. حواله بدهید ما را به جهنم.
معتقد به روز جزا۶۹۱۴۹۰۱۰:۱۲:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۴
خدایا شکرت ما رو رئیس جمهور نکردی
ناشناس۶۹۱۴۹۳۱۰:۱۴:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۴
مخاطب( باید )ها کیست؟!
ناشناس۶۹۲۲۶۹۱۹:۱۳:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۴
محموده لابد..
ناشناس۶۹۱۴۹۶۱۰:۱۵:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۴
باز حرف های پوچ و بی فایده برای مردم؟؟
ناشناس۶۹۱۴۹۷۱۰:۱۶:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۴
باشه بابا تو خوبی تو فعالی تو نرخ تورم رو 0 کردی تو با تدبیری عجبا !
ناشناس۶۹۱۴۹۸۱۰:۱۷:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۴
الان میگه تورم تک رقمیه
ساکن حلبی آباد۶۹۱۵۹۹۱۱:۱۸:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۴
تورم سر کوچه اش تک رقمیه
ناشناس۶۹۱۸۷۰۱۳:۴۴:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۴
اخرین تورم اعلام شده 18% پس حرف بی ربط نزنید
ناشناس۶۹۲۵۹۹۰۶:۴۲:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۵
تورم200% است ....
ناشناس۶۹۲۶۶۶۰۸:۳۴:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۵
خوب نمی توانستند تومر 279 درصدی را هفت درصد اعلام کنند! حالا باید برایش کف بزنیم؟!
ناشناس۶۹۱۵۰۱۱۰:۱۸:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۴
من اگه جای روحانی بودم بعد از تقدیم لایحه با یه خداحافظی دل ملت ایران رو شاد میکردم
ناشناس۶۹۱۵۰۵۱۰:۱۹:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۴
روحانی رای منو پس بده
محمد مهدی۶۹۱۵۰۶۱۰:۱۹:۲۶ ۱۳۹۷/۱۰/۴
آقای رئیس جمهور شما از ابتدا دروغ گفتید هربار سخنرانی کردید دروغ تحویل مردم دادید وعده های پوچ فراوان دادید و میدانستید از عهده شما خارج است شما یک عده را ثروتمند کردید و بخش اعظمی از مردم زحمتکش و آبرو دار را به خاک سیاه نشاندید . شما ارزشها را از بین بردید . بس کنید و بروید
ناشناس۶۹۱۵۰۷۱۰:۲۰:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۴
دولت روحانی ؛ضعیف ترین دولت ایران از زمان هخامنشی تا الان
ناشناس۶۹۱۵۱۷۱۰:۲۶:۲۲ ۱۳۹۷/۱۰/۴
بعضیا با چه رویی صحبت میکنن ؟!
ناشناس۶۹۱۵۲۰۱۰:۲۸:۲۰ ۱۳۹۷/۱۰/۴
روحانی دور دوم ریاست اش را به لطف عدم حضور احمدی نژاد سپری میکند
ناشناس۶۹۱۵۲۱۱۰:۲۸:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۴
با اینهمه مالیات وعوارض ایا سرمایه گذاری تو کشور باقی می مونه.سال 98 و99 را بایستی فرار سرمایه گذاران نام نهاد
ناشناس۶۹۱۵۲۵۱۰:۳۰:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۴
100 رحمت به درازهی !!!!
ناشناس۶۹۱۵۹۳۱۱:۱۶:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۴
درازهی دیگه اینقدر به ملت توهین نکرد با حرفاش
ناشناس۶۹۱۵۲۶۱۰:۳۱:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۴
خوش بحالت حسن !
ققنوس۶۹۱۵۲۸۱۰:۳۲:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۴
وقتی خیلی از مغازه ها و کارهای تولیدی یکی پس از دیگری تعطیل می شوند معلوم است که باید به دنبال افزایش پایه های مالیاتی بود داشتن سال پر برکت تنها به حرف یک شخص نیست ملاک فکر و نظر افرادی است که هر روز در اتوبوس و مترو و خیابان میبینیم!!!!!!!
ناشناس۶۹۱۵۲۹۱۰:۳۲:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۴
اینکه صحبت میکنه تا استخونام درد میگیره
ناشناس۶۹۱۵۳۰۱۰:۳۳:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۴
درد و بلای احمدی نژاد بخوره ... ....
ناشناس۶۹۱۶۵۲۱۲:۰۶:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۴
محمود به دادمون برس
ناشناس۶۹۱۷۹۶۱۳:۱۹:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۴
بازگشت احمدی نژاد یعنی بین المللی شدن تحریمها و نفت در برابر غذا یعنی ونزوئلا شدن
ناشناس۶۹۱۹۸۵۱۵:۱۳:۰۴ ۱۳۹۷/۱۰/۴
آخه الان کانادائیم !!!!
ناشناس۶۹۱۷۶۰۱۳:۱۰:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۴
از 16 میلیارد وامی که به دانشگاه خودش (ایرانیان ) داده بود چه خبر ؟
ناشناس۶۹۲۲۷۸۱۹:۲۶:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۴
16 میلیارد تومان دانشگاه ایرانیان پس داده شد اما مهدی هاشمی رشوه 15 میلیون دلاری استات اویل را هنوز پس نداده است .
ناشناس۶۹۱۷۸۵۱۳:۱۶:۰۹ ۱۳۹۷/۱۰/۴
بهترین روش احمدی نژآد 900 تومن یارانه میده مردم ذوق میکنن بعد میاد بنزین رو میکنه لیتری 10000 هزار تومن- اب و برق و .... 10 برابرش رو از مردم پس میگیره مردم هم خوشحال !
ناشناس۶۹۱۸۰۲۱۳:۲۰:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۴
خودش دلار 4 برابر کرده حالا شده معترض ؟از 990 تا 3800 !!! عامل این تحریم ها هم خودش بود
ناشناس۶۹۱۵۴۱۱۰:۴۱:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۴
روحانی یا هر کسی دیگر تا قانون اساسی اصلاح نشود همین بساط است.
ناشناس۶۹۱۵۶۴۱۰:۵۵:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۴
آقای روحانی اگر نمی تونی کاری بکنی حداقل سموم تنفر در رگهای مردم تزریق نکنید
ناشناس۶۹۱۵۹۷۱۱:۱۸:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۴
احمدی نژاد بنزین 100تومانی را کرد 400تومان و این اختلاف قیمت را به مردم یارانه داد. رو حانی بنزین 400تومانی را کرد 1000تومان و همه ی پولش را ریخت تو جیب پزشکان
ناشناس۶۹۱۷۱۸۱۲:۴۹:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۴
بنزین اخر دوره احمدی نژآد 700 تومن بود نه 400 تومن !
ناشناس۶۹۱۷۷۰۱۳:۱۳:۲۸ ۱۳۹۷/۱۰/۴
گناه روحانی فقط اینه که نتونست خرابکاری های احمدی نژاد رو درست کنه !!
ناشناس۶۹۱۵۹۸۱۱:۱۸:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۴
بالا غیرتا سرمایه این مملکت را نفروشید . اسم شما دولت است یعنی ثروتمند پس املاک این سرزمین را به غارتگران ندهید .
ناشناس۶۹۱۶۰۶۱۱:۲۶:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۴
دولت بهتره استعفا بدهد تا بلکه انتخابات شود یک فرد کارامد بیاید
ناشناس۶۹۱۷۶۶۱۳:۱۲:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۴
در شرایط تحریم هیچ دولتی نمی تواند دلار چاپ کند !!!
ناشناس۶۹۱۶۰۷۱۱:۲۷:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۴
ناپسند یا خوش پسند کاری هستش که کردی و مملکت و ول کردی همون بهتر که رییس جمهور نمیشدی
ناشناس۶۹۱۶۰۸۱۱:۲۸:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۴
دکتر جان برنده نقش بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر امسال خودتی!!!! حقته به خدا!!!!
علی۶۹۱۶۱۶۱۱:۳۳:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۴
گوشت شده هفتادو پنج
ناشناس۶۹۱۶۷۳۱۲:۱۹:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۴
حرف حرف حرف فقط حرف!
ناشناس۶۹۱۶۸۶۱۲:۳۰:۱۰ ۱۳۹۷/۱۰/۴
کد 114089بودجه سال 98 :300 میلیارد تومان بیمه روحانیون غیر شاغل =تجهیز تمام مدارس بدون بخاری استاندارد+راه اندازی ده ها بنگاه اقتصادی تولیدی جهت رونق اقتصادی
علی 671۶۹۱۷۰۱۱۲:۴۱:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۴
رئیس جمهور حرف هایش یادش رفت .قبلاٌ اعلام کرد تا عید سه نوبت کمک مالی به افراد ضعیف و حقوق بگیر می کنیم .حالا که اوضاع بدتر شده گفت تا عید یکبار دیگر شاید کمکی بکنیم .در بودجه گفت باید اینطور بشود یا اینکار را بکنند و ذکرش آبرسانی به سمنان بود و بس .گرونی و نداری هم که قابل بحث نبود .فقط از خودش تعریف کرد و بس و ملت را پشیزی به حساب نیاورد و وعده سر خرمن .
ناشناس۶۹۱۹۳۵۱۴:۳۰:۳۸ ۱۳۹۷/۱۰/۴
کلا به هر ایرانی چیزی در حدود ۴ دلار ماهیانه تحت عنوان یارانه تعلق میگیره که اونم هرسال تهدید به قطع میکنن.... علی برکت اله
مفت الله۶۹۱۹۷۹۱۵:۰۸:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۴
شما با تمام حرف ها و برنامه ها و اعمالتون به مردم گفتید ما توان مملکت داری بلد نیستیم البته افرادقبل تر از شما هم مینطور بودند جز یکی دو نفر اول انقلاب ما کسی ندیدیم که حرفش با عمل و کردارش یکی باشه و متاسفانه امارهای دروغین مثل تورم 18درصدی افزایش حقوق 10درصدی به نام 20درصدی در سال 97بازار رها شده در بحران همه و همه از اثار مدیریتی شماست
ناشناس۶۹۲۰۱۳۱۵:۳۹:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۴
راه حل جایگزین برجام را ارائه بدهند
ناشناس۶۹۲۰۴۷۱۶:۰۶:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۴
قطعا جمله ((( دولت کشور را رها کرده ))) ناپسند و کذب است ، چون اگر چنین شانسی نصیب و قسمت ملت ایران شده بود ( امروز سفره مردم تا این حد کوچک و محقر و تهی از نعمات الهی ) نبود .
ناشناس۶۹۲۰۵۸۱۶:۰۹:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۴
انصاف نیز خوب چیزیه ؟ زندگی مردم شده بازیچه دست دولت ، مجلس ؟ دولت لایحه میده مجلس تصویب میکنه ؟ بعد دو قوه پاس میدهند من اینکار را انجام ندادم . حکایت کی بود کی بود من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود .......‌. خدا یا به تو پناه میبریم از دست مسئولان اجرایی کشور .
ناشناس۶۹۲۱۱۸۱۶:۵۰:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۴
وزارت کار ترکیه اعلام کرد که این کشور در سال ۲۰۱۹ حداقل دستمزد ماهانه را ۲۶ درصد افزایش خواهد داد و آن را به ۲۰۲۰ لیره (۳۸۱.۳ دلار) خواهد رساند
ناشناس۶۹۲۱۲۴۱۶:۵۴:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۴
آقای روحانی یعنی خدا وکیلی خودشما باور ندارید که مملکت را رها کردید
ناشناس۶۹۲۲۲۳۱۸:۳۵:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۴
معلوم است که رها نکرده. آقای روحانی! چند میگیری دولت را رها کنی و دست از سر ملت برداری؟
ناشناس۶۹۲۳۳۱۲۰:۲۴:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۴
آقای روحانی گرفتن مالیات را از اطراف خودت شروع کن بالاخص فرار مالیاتی شرکت های داروسازی رانتی با عنوان دانش بنیانی و با ذات خصولتی وابسته به دفتر خودتان .
ناشناس۶۹۲۵۱۵۰۰:۰۲:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۵
دولت بازار را رها کرده هر کس هرجور دلش می خواذ می فروشه
ناشناس۶۹۲۵۴۳۰۰:۴۷:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۵
یکی از ویژگیهای آقای روحانی حرفهای بسیار شیک و جالبی که ایشون میزنه. جوری هم حرف میزنه که واقعا خیلی هم منصفانه بنظر میاد. ولی نوبت به عمل که میشه....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

      2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

      3. این صدای اقتدار ایران است ...

      4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

      5. وحدت ملی با وعده صادق

      6. استخوانی در گلوی اسرائیل!

      7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

      8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

      9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

      10. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

      11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

      12. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

      13. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

      14. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

      15. اسراییل چه باید بکند؟ 

      16. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

      17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

      18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

      19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

      20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

      21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

      22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

      23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

      24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

      25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

      آخرین عناوین