در بیست‌وششمین شماره ماهنامه «دنیای سرمایه‌گذاری» منتشر شد مالیات؛ چالش دولت در بودجه 98/ انتقادات فعالان صنف طلاوجواهر از دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده

گروه اقتصادی الف،   3971003155
مالیات؛ چالش دولت در بودجه 98/ انتقادات فعالان صنف طلاوجواهر از دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده

بیست‌وششمین شماره ماهنامه «دنیای سرمایه‌گذاری» ویژه صاحبان سرمایه و تجارت و علاقمندان به مباحث اقتصادی در 6 سرفصل شامل دنیای سرمایه، پرونده ویژه، دنیای انرژی، دنیای صنعت، اقتصاد کلان و خواندنی‌ها منتشر شد.  

در بخش دنیای سرمایه، ضمن تحلیل چالش­های بازار بورس ایران و مباحثی همچون موانع سرمایه­گذاری خارجی در بورس، مسایل روز بازارهای مالی ایران به همراه دورنمای صنعت بیمه و تحلیلی از صنعت نساجی کشور منتشر شده است. در این بخش برای بررسی موضوعات مذکور مطالبی از غلامرضا سلیمانی، رییس‌کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ گلناز نصراللهی، مشاور وزیر صمت؛ ابوالفضل گلپایگانی روغنی، رییس گروه صنایع اتاق بازرگانی ایران؛ مهدی پورقاضی، عضو اتاق بازرگانی تهران؛ ابوالقاسم شیرازی، رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک و گفت­وگوهایی با نادر بوالحسنی، مدیرعامل، موسس و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سبدگردان نوویرا؛ حسین خزلی خرازی، کارشناس بازار سرمایه و مدیرعامل سابق کارگزاری بانک کشاورزی منتشر شده است.

در پرونده ویژه این شماره از ماهنامه «دنیای سرمایه‌گذاری»؛ صنعت فرش ماشینی و مشکلات آن مورد بررسی قرار گرفته و در مصاحبه با کارشناسان و اساتید این حوزه، راهکارهایی برای حل مشکلات این صنعت ارائه شده است. در این بخش، مصاحبه‌هایی با محمد سعیدپور، مدیرعامل شرکت فرش اسلیمی؛ سعید حقیقی، کارشناس و مشاور شرکت­های ریسندگی و بافندگی؛ ناصر صدوقی، رییس هیات مدیره شرکت فرش زمرد کاشان؛ علی صدوقی مدیرعامل شرکت فرش آویسا کاشان؛ ابوالفضل مبینی، مدیر فروش شرکت فرش شاهکار دُرّین؛ علیمردان شیبانی، عضو انجمن صنایع نساجی ایران و مدیرعامل گروه صنعتی موکت همدان؛ مهدی نوروزپور، مدیرعامل شرکت فرش جردن و عبدالرحیم مفیدی، مدیرعامل شهرک صنعتی سلیمان صباحی انجام شده است.

در بخش انرژی نیز، چالش‌های پیش‌روی صنعت پتروشیمی کشور؛ جایگاه انرژی­های تجدیدپذیر در ایران و جهان و مشکلات خروج قطر از اوپک در گفت و گو با کارشناسان این حوزه مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین گزارشی از ضرورت ایجاد نهاد رگولاتوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی منتشر شده است. در این بخش، مصاحبه با فریبرز کریمایی، قائم‌مقام انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران و احسان باقریان، نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده­های نفتی، گازی و پتروشیمی درج شده است.

در بخش صنعت این شماره از ماهنامه "دنیای سرمایه‌گذاری"، چشم­انداز صنعت طلاوجواهر و تاثیر مالیات بر ارزش افزوده در این صنعت مورد بررسی قرار گرفته است. در این بخش، گفت‌وگو با محمد کشتی­آرای، رییس گروه تخصصی طلاوجواهر اتاق اصناف ایران؛ ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلاوجواهر تهران و احمد کاشانی یکی از بازرسان و داود سلمانیان، عضو هیات مدیره و خزانه دار این اتحادیه؛ کیومرث امیریان؛ رییس اتحادیه طلاوجواهر شمیرانات؛ سعید رضوی، عضو اتحادیه طلاوجواهر و مدیر گالری الهام؛ مهران جواهریان، مدیر گالری جواهریان؛ منتشر شده است.

در بخش اقتصاد کلان نیز، چالش دولت در بحث مالیات و نیز مشکلات اقتصادی کشور مورد بررسی قرار گرفته و تحلیلی از دلایل رکود عمیق بازار مسکن کشور به همراه نقش اتاق­های مشترک بازرگانی در بهبود دیپلماسی اقتصادی بین کشورها ارائه شده است. در این بخش علاوه بر یادداشتی از مرتضی فغانی، عضو اتاق بازرگانی تهران با عنوان «مالیات؛ چالش دولت در بودجه 98»؛ مصاحبه‌هایی نیز با شریف نظام‌مافی، رییس هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و سوییس؛ مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس؛ محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس؛ شهرام کوسه قراوی، عضو کمیسیون عمران مجلس؛ علی گلمرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس؛ سیدحسین نقوی­حسینی، عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس؛ جبار کوچکی­نژاد، نایب­رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به چاپ رسیده است.

«نگاهی به بزرگترین معادن طلای جهان»؛ «رشد چشمگیرثروت افراد پولدار دنیا در سال 2017» و «تاثیر ژن خوب بر موفقیت کسب­وکار» نیز از جمله مطالب خواندنی این شماره از ماهنامه «دنیای سرمایه گذاری» می‌باشد.

بیست و ششمین شماره ماهنامه "دنیای سرمایه‌گذاری" در 100 صفحه با قیمت 10 هزار تومان از طریق اشتراک و نیز پایگاه خبری این نشریه در دسترس علاقمندان قرار دارد.

 

 

 

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین