امیر سیاری: کوچکترین پهپاد‌ها در فاصله ۱۲۰ کیلومتری در تیررس موشک‌های ما قرار دارند

گروه سیاسی الف،   3971003143

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: در پدافند هوایی بسیار قدرتمند هستیم و کوچکترین پهپاد‌ها در فاصله ۱۲۰ کیلومتری در تیررس موشک‌های ما قرار دارند.

به گزارش میزان، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش که صبح امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، با بیان اینکه دانایی یکی از محور‌ها و شاخصه‌های اصلی پیشرفت و تعالی جوامع است، گفت: هر قدر ما داناتر باشیم قطعا شاهد پیشرفت جامعه خود هستیم.

وی با بیان اینکه دانایی با تکیه بر علم حاصل می‌شود و علم نیز از طریق پژوهش و تحقیق حاصل می‌شود، عنوان کرد: هیچ سازمان و هیچ کشوری بدون پژوهش و تحقیق رشد نمی‌کند و صاحب ثروت و دانش و رفاه نمی‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه بدون پژوهش، دانش هم رشد نمی‌کند و هم راکد می‌ماند و نتیجه این راکد ماندن دانش، عقب افتادگی خواهد بود، گفت: پیشرفت و توسعه بدون پژوهش و تحقیق، پایدار نخواهد بود، چون ریشه ندارد و متکی بر دانش نیست.

امیر سیاری با بیان اینکه امروز دیگر زمان صحیح و خطا کردن نیست مگر اینکه مورد اضطراری وجود داشته باشد، تاکید کرد: امروز باید از اعمال سلیقه در کار‌ها جداً جلوگیری کنیم و منابع را هدر ندهیم.

وی با باید کار با تکیه بر پژوهش و دانش پیش برود، عنوان کرد: متاسفانه ما در خیلی جا‌ها گله‌مندیم که منابع موجود برای پژوهش تامین نمی‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش اضافه کرد: ما در عصری زندگی می‌کنیم که آینده با عدم قطعیت روبروست و برای آنکه ما آینده خود را بسازیم باید با علم و پژوهش کار کنیم و محیط را خوب بشناسیم.

امیر سیاری با بیان اینکه امروزه سرعت انتقال اطلاعات و تغییر فناوری‌ها در جهان فراوان است و ما باید همراه با فناوری جلو برویم، گفت: اگر ملت و جامعه نتواند روندی را تولید کند و در آن مسیر به سمت آینده حرکت کند قطعا موفق نخواهد بود.

وی با بیان اینکه ما صرفا با مهندسی معکوس نمی‌توانیم پیشرفت کنیم، افزود: ما باید از راه‌های میانبُر حرکت کنیم و راه‌های میانبُر جز از طریق پژوهش حاصل نمی‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه شناخت نیاز‌های آینده از طریق پژوهش به دست می‌آید، گفت: اگر نیاز‌های آینده را نشناسیم، در نقشه راه و هدف‌گذاری‌های آینده موفق نخواهیم بود.

امیر سیاری با بیان اینکه ما باید محصولی در عرصه نظامی تولید کنیم که نیاز‌های آینده ما را برآورده کند نه صرفا نیاز‌های امروز را، تاکید کرد: اگر برای حل مسئله، پژوهش و تحقیق کنیم و بر مبنای آن حرکت کنیم، به جایی می‌رسیم که دیگران بیایند از ما تبعیت کنند.

وی با بیان اینکه نیرو‌های مسلح نباید از دیگران تبعیت کنند و نباید با علم عاریه‌ای حرکت کنند، گفت: نیرو‌های مسلح باید تبعیت از دیگران را برای خود ننگ بدانند و با استقلال فکر و اندیشه حرکت کنند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: اگر با علم عاریه‌ای سلاح تولید کنیم آن سلاح هم یک سلاح عاریه‌ای است و اگر امنیت ما با آن سلاح عاریه‌ای حاصل شود، دارای امنیت عاریه‌ای خواهیم بود و امنیت عاریه‌ای مثل جزر و مد است.

امیر سیاری با بیان اینکه همین الان برخی از کشور‌های همسایه ما دارای امنیت عاریه‌ای هستند، گفت: آمریکا با حربه ایران‌هراسی، سلاح‌ها و مهمات و تجهیزات خود را به برخی از کشور‌های همسایه ما می‌فروشد و امنیت عاریه‌ای را در آنجا ایجاد می‌کند.

وی همچنین گفت: دشمن گفت: جمهوری اسلامی ایران چهل سالگی خود را نخواهد دید و ما به کوری چشم دشمنان بزرگترین جشن دهه فجر را امسال خواهیم گرفت.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: علی رغم همه تهدیدات و تحریم‌ها و فشارها، دهه فجر امسال، در دو سه نمایشگاه را برگزار خواهیم کرد و دستاورد‌های خود را به نمایش خواهیم گذاشت.

امیر سیاری در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های بسیار زیاد نیرو‌های چهارگانه ارتش، گفت: نیروی زمینی یک نیروی کاملا خودکفاست و تجهیزات بسیار استراتژیکی تولید می‌کند. در پدافند هوایی بسیار قدرتمند هستیم و کوچکترین پهپاد‌ها در فاصله ۱۲۰ کیلومتری در تیررس موشک‌های ما قرار دارند. در نیروی هوایی با قدرت جنگنده هوایی صددرصد بومی می‌سازیم و به آسمان می‌فرستیم. در نیروی دریایی نیز با ناو‌های بومی خود امنیت اقتصادی کشور و منطقه را تامین می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تکیه بر جوانان مستعد و متخصص، کشور ما را به جایگاه مرجعیت علمی در جهان می‌رساند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین