استرالیا: نظامیان ما در خاورمیانه باقی خواهند ماند

گروه جهان الف،   3971002174

با وجود اعلام آمریکا مبنی بر ترک خاورمیانه، استرالیا به عنوان یکی از متحدان واشنگتن از تداوم حضور نظامیان خود در منطقه خبر داد.

به گزارش فارس، استرالیا، یکی از متحدان آمریکا که همواره در لشکرکشی‌های این کشور در اقصی نقاط جهان حاضر است، اعلام کرده با وجود تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج از سوریه، نظامیان استرالیایی در خاورمیانه باقی خواهند ماند.

به نوشته روزنامه «سان مورنینگ هرالد» «اسکات موریسن» نخست وزیر استرالیا یکشنبه گفت که حضور نظامیان کشورش در خاورمیانه ادامه خواهد داشت.

بر این اساس، بیش از 600 نظامی این کشور در عراق و افغانستان عملیات و آموزش نیروهای محلی این دو کشور را ادامه می‌دهند.

نخست وزیر استرالیا همچنین گفت: «باید با توجه به قابلیت بازگشت بالقوه داعش هوشیار باشیم. ما گفت‌وگوهای مرتبی داریم، ما با آمریکا درباره برنامه‌های آن‌ها و اطمینان از این‌که می‌توان با تفکر و برنامه‌ریزی آن‌ها هماهنگ شد، در تعامل هستیم.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: «چه القاعده، داعش، جماعت اسلامی یا هر گروه افراطی دیگری باشد که بخواهد به استرالیا آسیب برساند، می‌توان همواره بر روی دولت ما [در مقابله با آنها] حساب باز کرد.»

دونالد ترامپ هفته گذشته در خبری غیرمترقبه خروج نیروهای خود از سوریه را اعلام کرد. این رویداد با واکنش‌هایی مواجه شد و حتی «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا از استعفای خود خبر داد.