مسئولان را دریابید!

علی دارابی،   3971002138 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
مسئولان را دریابید!

با کمال تاسف و افسوس مسوولان ارشد کشور امروزه در خط مقدم گسترش بی‌اعتمادی، ناامید کردن مردم، سیاه‌نمایی، تخریب همدیگر، تسویه حساب‌های سیاسی و باندی و ارسال نشان و علامت‌(سیگنال) به دشمنان قسم‌خورده مردم و انقلاب‌اند و این از حیرت‌های تاریخی در سابقه ملتی چون ما ایرانیان است!

این مسوولان از مردم رای گرفته‌اند که پاسدار اسلام و مذهب رسمی، مجری قانون اساسی و قوانین کشور، برقرار‌کننده عدالت و خادمان بی‌منت مردم باشند.

آن‌ها در شعارهای انتخاباتی خود را «خادم مردم» و در مسند قدرت «ارباب مردم» می‌دانند! در موسم تبلیغات و رای‌گیری از «ارزش‌های دینی و انقلابی»، «برقراری صلح و عدالت» و «گفت‌و‌گو» حتی با «دشمنان» سخن می‌گویند؛ اما در مسند قدرت منتقدان خود را «نادان و بی‌شعور» خطاب می‌کنند و راه هرگونه گفت‌و‌گو و تضارب آراء را مسدود می‌کنند. به‌راستی در کجای جهان چنین مدیران و مسوولانی وجود دارد؟ چرا ساز‌و‌کاری در برخورد با «گسترش ویروس بدبینی» و «اشاعه تنفر و اختلاف‌افکنی» نداریم؟ نقش بزرگان و اصحاب اهل «حل و عقد» کجاست؟

واقعیت آن است که کشور را داریم «پرهزینه» اداره می‌کنیم و این هزینه‌های گزاف متوجه مسوولان است؛ وگرنه مردم در هر عرصه‌ای از انقلاب از جنگ، سازندگی، مقاومت و... پیشگام بوده‌اند. با بزرگواری و نجابت مشکلات، گرانی و تورم را تحمل می‌کنند تا مبادا گزندی به نظام و انقلاب وارد شود. شهید رجایی می‌گفت: «در جهنم خداوند جایی را قرار داده است که فشار عذابش مساوی با گناه 36‌میلیون انسان است. آنجا برای من و امثال من است که حرکت، سخن و برخوردمان روی زندگی 36‌میلیون انسان اثر می‌گذارد.» اگر خدا‌باوری و آخرت‌گرایی مدیران کشور شبیه رجایی بود، آیا باز هم این همه پمپاژ نفرت و بدبینی در جامعه را شاهد بودیم؟

نماینده‌ای در مجلس می‌گوید: «50درصد مجلس به‌دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی هستند.» این همان مجلسی است که باید عصاره فضایل ملت و در راس امور باشد و نماینده مذکور هیچ تذکر و توبیخی نمی‌گیرد! و اگر سخن او درست است پس چرا شورای نگهبان که احراز صلاحیت کرده است و مجلس که اعتبار‌نامه آن‌ها را تایید کرده است، پاسخگو نیستند؟!

یکی از دلایل این‌گونه سخنان و استمرار این مواضع «انتخابات و صندوق رای» است؛ مقاماتی که برای خوش‌آمد مخاطبانی که رای آن‌ها را جلب کنند حرف می‌زنند و اوج این بی‌صداقتی‌ها و افزایش بی‌اعتمادی مردم در انتخابات و به‌ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری است. مروری بر سخنان نامزدها که یکی از آن‌ها رییس‌جمهوری می‌شود نشان می‌دهد که «رای‌آوری به هر قیمتی» و «راهی پاستور شدن» با هر وسیله و ابزاری حتی باطل و ناحق، مشروع و درست شمرده می‌شود!

علت دیگر «حافظه تاریخی مردم» و فراموشی آن‌هاست. مردم درگیر هزاران مشکلات بزرگ و کوچک خود هستند و فراموش می‌کنند که چرا و چگونه باید رای دهند! مسوولان خود را براساس شناخت، بصیرت و آگاهی انتخاب کنند و آواج تبلیغات زودگذر و پوپولیستی نباید آن‌ها را اسیر خود کند.

سومین عامل نقش رسانه‌ها، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی است. البته که نقش صدا‌و‌سیما در این میان از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید همه رسانه‌ها پرسشگری و نظارت عمومی را فارغ از مسائل جناحی در دستور کار خود قرار دهند. رسانه‌ها باید زبان مردم و پل ارتباطی آن‌ها با مسوولان باشند. در جامعه‌ای که رسانه‌های مستقل، کارآمد، پرسشگر و ناظر وجود دارد، مدیران، پاک‌دست‌تر، کارآمدتر و قانون‌گراتر هستند.

احزاب و تشکل‌های سیاسی، نخبگان حوزه و دانشگاه چهارمین عامل در سالم‌سازی افکار عمومی و برون‌رفت از این وضعیت هستند. احزاب سیاسی در حکم چرخ دنده دموکراسی هستند. جامعه‌پذیری سیاسی و کمک به اجتماعی شدن آحاد مردم، ارتقاء نظم و انسجام تشکیلاتی در جامعه، افزایش سطح آموزش و دانش عمومی و آگاهی‌های سیاسی از جمله کار ویژه‌های احزاب است. اما در این میان تجمیع تقاضاهای متعدد، متنوع و متکثر مردم، دسته‌بندی و فرموله کردن آن‌ها و انتقال به مسوولان و تلاش سازمان‌یافته برای اخذ پاسخ به نمایندگی از مردم یک امتیاز منحصربه‌فرد از سوی احزاب است که متاسفانه به‌دلیل عدم فقدان احزاب حرفه‌ای و کارآمد این نقیصه بزرگ را در کشور شاهد هستیم. و بالاخره بزرگان و اعاظم، استادان اخلاق و گروه‌های مرجعی که بخش قابل توجهی از مردم به سخنان و رفتار و گفتار آن‌ها توجه می‌کنند در «امر به معروف و نهی از منکر» که برای همین موارد است، به‌دلیل جامعه سیاست‌زده ما به دلایلی ورود نمی‌کنند. 

اگر همه این مسائل طی شد، اما باز به‌جای آنکه مسوولان به وظایف خطیر خدمتگزاری خود عمل کنند، مشکلات را به گردن دیگری بیندازند و از زیر بار پاسخگویی فرار کنند و باز هر تریبون و رسانه‌ای که به‌دست ‌آوردند علیه نظام، انقلاب و ارزش‌های آن مصاحبه و سخنرانی ‌کنند، باید قوه قضاییه به‌عنوان مدعی‌العموم وارد شود و این قبیل مسوولان نالایق و بی‌کفایت را به پای میز محاکمه بکشاند تا دیگران یاد بگیرند که «بر سر درخت ننشینند و بُن نَبُرند».

منبع:صبح‌نو

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۸۹۱۵۰۱۷:۰۸:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲
تا این ها هستند در دولت احتیاج به امریکا نداریم
علی 671۶۸۹۲۲۳۱۸:۱۰:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲
از واقعیت نباید ترسید از بودن این افراد باید ترسید .که تیشه برداشته اند و آگاهانه به ریشه ی انقلاب ضربه می زنند .
ناشناس۶۸۹۲۵۵۱۸:۲۶:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲
مردم نسبت به دوات مردان بی اعتماد هستند دولت مردان از نا توانی فقط قیمتها افزایش می دهند دولت با مردم معامله می کند
ناشناس۶۸۹۳۲۸۱۹:۲۷:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲
متاسفانه مطیوعات ماهم جناحی و غیر شفاف عمل میکنند. اگر رسانه ها به مردم در شناخت مقصر واقعی کمک کنند قطعا مطالبات مردم به جهت صحیح هدایت شده و نتیجه حاصل خواهد شد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین