۱۰سوال بی پاسخ در ماجرای فیلم محمد باسط درازهی/ مجلس شفاف سازی کند

امیرحسین رحمانی،   3971001190 ۶۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

درگیری لفظی محمدباسط درازهی، نماینده مجلس شورای اسلامی با کارمند گمرک و توهین نماینده سراوان و انتشار گسترده فیلم آن موجب واکنش‌های بسیاری شد.

۱۰سوال بی پاسخ در ماجرای فیلم محمد باسط درازهی/ مجلس شفاف سازی کند

مجلس شورای اسلامی روز بعد از این اتفاق (یعنی ۲۷ آذرماه) جلسه‌ای غیرعلنی برگزار کرد و به بررسی موضوع پرداخت. در فیلمی که از جلسه در فضای مجازی منتشر شده، محمد باسط درازهی پشت تریبون مجلس با ظاهری حق به جانب در حال سخنرانی است. او به دیگر نمایندگان هشدار می‌دهد در صورت عدم پیگیری، فردا روزی نوبت آنها نیز خواهد رسید و اگر وزیر اقتصاد استیضاح، رئیس گمرک عزل و کارمند آن اخراج نشود، استعفا و برای تدریس به دانشگاه بازخواهد گشت. در بین سخنان نماینده سراوان، رئیس مجلس خواستار برخورد با فردی می‌شود که از جریان درگیری فیلم گرفته است.

اما بعد از جلسه غیرعلنی، اتفاقاتی رخ داد که ضرورت دارد مجلس شورای اسلامی برای دفاع از جایگاه خود به این سوالات و ابهامات پاسخ دهد. این سوالات در فضای مجازی، رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده و در صورت عدم پاسخ موجب افزایش ابهامات و بدبینی مردم خواهد شد:

۱- دلیل اصلی مراجعه باسط درازهی به گمرک چه بوده است؟ آیا نماینده سروان بدلیل مشکلات حوزه انتخابیه به گمرک مراجعه کرده بود؟ آیا اخباری که در برخی رسانه‌ها درباره همراه بودن یک دلال و وارد کننده خودرو با وی مطرح شده، صحت دارد؟

۲- نماینده سروان عنوان کرده حدود ۴۵ دقیقه در گمرک معطل شده، اما سخنگوی هیئت نظارت مجلس، این میزان را هشت دقیقه عنوان کرده است. کدام یک حقیقت را عنوان می‌کنند؟

3- چرا محمد باسط درازهی در فیلمی که از خود منتشر کرده تلاش دارد در تقابل با منافع و امنیت ملی، ماجرای درگیری را به مسائل مذهبی و قومیتی ربط دهد؟ آیا اینکه از یک نماینده توقع داشت، منافع ملی را بر همه چیز رجحان دهد، خواسته زیادی‌ست؟

۴- چرا مجلس شورای اسلامی درباره فیلمی که انتشار علنی یافته و موجب ناراحتی افکار عمومی شده اقدام به برگزاری جلسه غیرعلنی می‌کند؟ آیا بهتر نبود جلسه علنی برگزار شود تا ابهامات و سوءتفاهم های مردم که با انتشار فیلم گمرک شکل گرفته بود، برطرف شود؟ به عبارتی دیگر مگر موضوع امنیتی یا مرتبط با مسائل حساس و چالشی امور ممکلت بود، که جلسه غیرعلنی برگزار شده است؟

۵- چرا مجلس در اتفاقات، مسائل و مشکلات دیگر به این سرعت تشکیل جلسه نمی‌دهد؟ مثلاً اگر در ماجرای ارز یا پیش فروش طلا چنین سرعت عملی وجود داشت، منابع ملی این گونه به تاراج می‌رفت؟

۶- علی رغم برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس که فقط نمایندگان در آن حضور داشته‌اند، چرا و چگونه بخش‌هایی از فیلم به بیرون درز کرده است؟ آیا این موضوع نباید موجب ایجاد نگرانی درباره انتشار محتوای جلسات غیر علنی دیگر شود؟ به خصوص این که گفته می‌شود این فیلم ابتدا از یکی از کانال‌های خارج از ایران منتشر شده است. در این بین یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در رشته توییت‌هایی ماجرا را از دیدگاه خود و به عنوان یک نماینده توضیح می‌دهد. موضوع جالب این است سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در بند ۱۳ عنوان می‌کند فیلم مجلس ابتدا از بی بی سی پخش شده است.

۷- هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بر اساس چه دلایلی با اکثریت آرا تصمیم گرفته پرونده را مختومه نماید؟ این موضوع را سخنگوی هیئت نظارت در ۲۹ آذر عنوان کرده است. اصولاً فلسفه ایجاد هیات نظارت بر رفتار نمایندگان چه بوده است؟ این هیئت در کدام زمینه فعالیت می‌کند؛ «نظارت بر نمایندگان»  یا «حمایت از نمایندگان». نکته جالب اما این جاست روز ۳۰ آذر ، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو دیگر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان عنوان می‌کند اصلا جلسه‌ای در خصوص رسیدگی به پرونده نماینده سراوان تشکیل نشده که خروجی آن مختومه شدن پرونده محمد باسط درازهی باشد.

۸- چرا ۴۰ نماینده مجلس روز ۲۷ آذر ماه خواستار استیضاح وزیر اقتصاد می‌شوند؟ این نمایندگان فقط به اتکای این که پای یکی از همکارانشان در میان بوده چنین اقدامی انجام داده‌اند؟ آیا این شیوه استیضاح یک وزیر صحیح است؟

۹- اصولاً نظر هیات رئیسه مجلس و نمایندگان محترم درباره ادبیات همکارشان در فیلم منتشر شده چیست؟ و چه اندازه ایشان را مقصر می دانند؟

۱۰- در روزهای اخیر برخی شبکه‌ها و رسانه های اجتماعی، اخباری درباره مقاله نماینده سراوان مطرح کرده‌اند که ضرورت دارد در این باره روشنگری صورت گیرد. بخصوص این که ایشان استاد دانشگاه‌اند و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عضویت دارد.

در آخر نیز باید گفت هر اقدامی که در این ماجرا صورت می‌گیرد باید به گونه‌ای باشد که مقصر یا مقصران مبتنی بر عدالت و انصاف بازخواست شوند تا زمینه رضایت افکار عمومی فراهم شود. همچنین از قدیم گفته‌اند حرمت امامزاده را متولی نگه می‌دارد؛ بنابراین با انتشار گسترده فیلم درگیری و توهین نماینده سراوان و بعد از آن فیلم جلسه غیرعلنی، مجلس بهتر است برای شفاف سازی موضوع و دفاع از حق پیش قدم باشد تا بین مردم در این باره سربلند شود.

دیدگاه کاربران

محبی / قم۶۸۸۳۷۸۰۹:۳۶:۵۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲
این هتاک را بیرون کنید و با ابروی خانه ملت بازی نکنید
ناشناس۶۸۸۴۸۶۱۰:۵۶:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲
آلمانی ها هم از نماینده سراوان شاکی شدند پروفسور آلمانی دانشگاه فرایبورگ، مدعی شد که "محمد باسط درازهی" از مقاله وی سرقت علمی کرده نسبت به عمل این نماینده‌ مجلس اعتراض کرد وی نوشته ظاهراً مولفان برای «کار» خود جایزه هم گرفته‌اند! پروفسور وولفرام بِرگِرد برای نشان دادن این ادعا لینک نقشه‌ی گوگل از مکان دوچرخه‌هایی که در مقاله از عکس آنان استفاده کرده را داده
ناشناس۶۸۹۲۲۲۱۸:۰۸:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲
فردی که جعل تقلب میکند صلاحیت نمایندگی ندارد
سعید۶۸۸۶۳۵۱۲:۲۱:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲
چه ربطی به آبروی مجلس داره. کلا مگر غیر از این از نماینده مجلس انتظار دارین؟ حالا از یکیشون فیلم گرفتن. کلا مجلسی که در اون حق انتخاب مردم به خودی و خیلی خودی باشه آبرویی نداره که بخواد با این چیزها بره
ناشناس۶۸۹۴۳۶۲۱:۳۵:۳۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲
حالا که پرده کنار رفته و ماهیت مجلس تکرار معلوم شده تازه شدند خودی و خیلی خودی؟؟!!!! تا قبلش که فراکسیون امید و اصلاحطلب و نمایندگان واقعی ملت بودند!!!
ناشناس۶۸۸۶۴۹۱۲:۳۲:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲
کدوم خونه ملت ؟ نوع رفتار و سطح سواد و از همه مهمتر ، بعضی از اینها رو نگاه کن و ببین باز میشه به همچین جایی گفت خونه ملت ؟ این مجلس باعث شرمندگی مملکت و مردمه !
ایمان۶۸۸۶۸۰۱۲:۴۴:۳۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲
کسی که باد میکاره توفان درو می کنه.
ناشناس۶۸۸۷۴۲۱۳:۲۸:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲
همه اینا کنار.الان او کارمند کجاست و چه بلایی سرش آواردن
ناشناس۶۸۹۰۴۱۱۶:۰۰:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲
اگر جزو جناح ما باشه که موردی نداره اگر جزو جناح رقیب باشه باید مساله ر تا حد ممکن بزرگ کرد اصولکگراها هم خودشون رو کشتن
ناشناس۶۸۸۳۸۰۰۹:۳۸:۴۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲
درازهی + 40 نماینده حامی عمل درازهی = استعفا
ناشناس۶۸۸۵۶۴۱۱:۴۴:۴۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲
لاریجانی تونست فیلمبردار رو پیدا کنه ؟
ناشناس۶۸۸۵۹۹۱۱:۵۹:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲
اتهامات جعل و هتاکی و بی ادبی رو ول کرده چسبیده ب شناسایی فیلمبردار !!!!!!!!!!!!! عمیقا متاسف ام .
آینده نگر۶۸۸۶۲۴۱۲:۱۶:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲
شاید میخواسته از فیلمبردار بپرسه : دوربین ات رو چن خریدی ؟
کارگر ساده۶۸۸۶۴۱۱۲:۲۶:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲
از آثار زیانبار و مخرب ریاست طولانی مدت
ناشناس۶۸۸۷۱۴۱۳:۰۰:۰۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲
جناب لاریجانی ! من هم فیلمبردار هستم دنیا مجهز به دوربین مدار بسته میباشد
ناشناس۶۸۸۳۸۳۰۹:۴۱:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲
80 میلیون کارمند گمرک داریم
ناشناس۶۸۸۶۷۵۱۲:۴۲:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲
از لاریجانی و مطهری هم میخواهیم تا کارمند افتخاری گمرک شوند
ناشناس۶۸۸۷۳۰۱۳:۱۳:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲
البته دیگه بدون حقوق و مزایا دیگه بسه دیگه
عثمانی۶۸۸۹۳۴۱۵:۱۶:۲۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲
فعلا وقت ندارند چون وکیل مدافع نماینده هتاک شدند
ناشناس۶۸۸۳۸۸۰۹:۴۷:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲
کارمند گمرک شاید خطای کوچکی کرده و بدلیل سر ریز شدن صبرش ارباب رجوعی که مرتبط نبوده را داخل ماجرا کرده، هرچند کارمد مذکور بعدا تذکر میدهد که ارباب رجوع دخالت نکند، اما مقصر اصلی این داستان قطعاً درازهی است که مقاصد نامعلومی در مراجعه به گمرک داشته، فحاشی و گردن کلفتی کرده و سپس تلاش کرده مساله شخصی خود را به صحن جامعه کشانده و دعوای قومی و مشکل امنیت ملی ایجاد کند...همچنین فراکسیون تکرار امید هم قطعا مقصر است که از خاطی حمایت کرده و بجای مجبور کردن وی به عذر خواهی، 40 نماینده استیضاح وزیر را امضا کردند. بعلاوه رییس مجلس نیز در این بلوا به علت تلاش برای سرپوش گذاشتن بر ماجرا مقصر است و بهترین کار این بود که رییس مجلس پرونده درازهی را به کمیسیون بررسی رفتار نمایندگان میفرستاد که متاسفانه لاریجانی استنکاف کرد...
ناشناس۶۸۸۳۸۹۰۹:۴۸:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲
به عنوان شهروند سراوانی شرمنده و متاسف ام
ناشناس۶۸۸۶۵۲۱۲:۳۳:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲
آخه چرا به امثال اینها رای میدین ؟ آبروی شهرتون رو میبره !
ناشناس۶۸۹۳۵۶۱۹:۵۶:۵۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲
حالا نه اینکه شما به نماینده بهتری رای دادی!!!!
ناشناس۶۸۹۱۱۰۱۶:۴۱:۱۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲
عمل هر کس به خودش مربوط میباشد ولی هم وطن باعث افتخار هستی که توانائی عذر خواهی داری و رفتار این شخص ربطی به مردم شریف سراوان ندارد . کسی که حتی حاضر نیست بابت حرف بی ادبانه خود عذر خواهی کند کسی که به کشور خود که با جان هزاران ایرانی از آن حراست شده توهین میکند آیا لیاقت قانون گذاری برای این سرزمین را دارد؟
ناشناس۶۸۸۳۹۸۰۹:۵۲:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲
11) چرا شورای نگهبان صلاحیت چنین فردی را تائید کرده؟ 12) چرا مردم بدون شناخت به چنین فردی رای دادند؟
مهران۶۸۸۴۸۱۱۰:۵۴:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲
دوست عزیز شورای نگهبان بر دو حالت تایید صلاحیت میکند یکی استعلام از مراجع قضایی و امنیتی و دوم بر اساس سوابق گذشته اکثر مجلسی ها چون جدید وارد میشوند فقط استعلام از مراجع قضایی دارند که اگر سابقه نداشته باشند تایید میشوند و شورای نگهبان نمیتونه جلوتر پیش داوری کنه در ضمن همین الانش این همه فحش به شورای نگهبان میدن برای رد کردن صلاحیت افرادی که صد در صد عدم صلاحیتشون واضح است همین نماینده اصلاح طلب فحاش که به کارمند گمرک فحش داد اگر رد میشد همین اصلاح طلب ها میگفتن چرا رد کردید
سرو۶۸۸۶۲۳۱۲:۱۶:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲
خیلی ها سابقه نداشتن ولی رد صلاحیت شدن.
ناشناس۶۸۹۰۴۷۱۶:۰۴:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲
عزیز من این آقا مدرک تحصیلیش هم ایراد داره
ناشناس۶۸۹۱۹۷۱۷:۴۴:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲
مگه کم رد صلاحیت می کنند؟؟؟
:-)۶۸۸۶۰۳۱۲:۰۵:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲
اون موقع آدم خوبی بود الان که نماینده شده اینجوری شده !
ناشناس۶۸۸۶۶۳۱۲:۳۷:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲
لابد جزو لیست امید بوده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۶۸۹۲۲۹۱۸:۱۲:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲
هست؛ اصلاحاتی هست طرف
ناشناس۶۸۸۷۱۸۱۳:۰۴:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲
شورای نگهبان میتواند الان اینو برکنار کنه نظارت اش استصوابیه مثل نماینده زن اصفهان
ناشناس۶۸۸۴۰۵۰۹:۵۴:۴۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲
و سئوال یازدهم : چرا مطهری و لاریجانی از درازهی حمایت کردند ؟!
کارمند اتحادیه عکاسان۶۸۸۵۵۱۱۱:۳۵:۲۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲
و سئوال دوازدهم : چرا لاریجانی به جای رسیدگی به اصل ماجرا دنبال فیلمبردار این میگشت ؟!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۶۸۸۶۲۱۱۲:۱۴:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲
شاید خواسته باش عکس یادگاری بگیره !
ناشناس۶۸۸۶۵۶۱۲:۳۵:۰۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲
اگر مطهری حرف درستی بزنه یا یکی از مشکلات مردم رو پیگیری کنه باید تعجب کنی ! اینها آخرت خودشون و دنیای ما رو با هم ، به اون صندلی کذایی و منافع حزبی و جناحی فروختن !
ناشناس۶۸۸۶۵۹۱۲:۳۶:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲
با توجه به انعکاس نظرات مردم و مشخص شدن مقصر ماجرا الان بهترین فرصته که این 2 نفر بگن : رسانه ها حرفای ما رو به صورت کامل منتشر نکردند و رسانه ها در بیان نظرات ما امانتداری نکردند !!! ما گفتیم که درازهی باید از ان کارمند فرهیخته و انسان شریف عذر خواهی کند !
ناشناس۶۸۸۹۴۷۱۵:۲۲:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲
مطهری هم سابقه استفاده از این کلمات را دارند شما خودشو ناراحت نکن
عدالت۶۸۸۴۱۷۱۰:۰۲:۴۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲
چاره کار اخراج نماینده خطاکار از مجلس میباشد، این نمایندگان در واقع نماینده مردم هستند و اگر به مردم توهین کنند باید از کار برکنار شوند، نه اینکه طلبکار هم باشند و مردم را تهدید به شکایت هم کنند. اصلا نماینده مجلس توسط رای مستقیم همین مردم به مجلس ورود پیدا کرده مگر اینکه از راه های غیر قانونی و تقلب و فریبکاری توانسته باشد به مجلس ورود پیدا کند که در آن صورت، نماینده خاطی دیگر دلیلی نمیبیند که پاسخگوی مردم باشد، موردی که در اتفاق فوق به شدت توی ذوق میزند همین مسئله هست که نماینده به نظر از سوی مردم انتخاب نشده تا بخواهد به آنها پاسخگو باشد و به جای عذرخواهی از مردم، طلبکار هم شده، پس این نماینده مردم نیست.
ناشناس۶۸۸۴۷۸۱۰:۵۱:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲
و سوال یازدهم: ایشان در خصوص مدارک علمی و تحقیقاتی منتر شده شفاف سازی کند. اگر مدارک و مقالات ایشون سرقت علمی بود، شورای نگهبان در خصوص تایید صلاحیت ایشون شفاف سازی کند.
ناشناس۶۸۸۴۸۸۱۰:۵۷:۵۶ ۱۳۹۷/۱۰/۲
هر کسی مسئول اعمال خویش است و عواقب عملش به خودش بر می گردد.
ناشناس۶۸۸۶۱۰۱۲:۰۸:۳۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲
یعنی امر به معروف و نهی از منکر تعطیله ؟!
ناشناس۶۸۹۰۴۴۱۶:۰۲:۴۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲
شما تا زمانی که آسیبی به کسی نمی رسونی آره ولی وقتی نماینده ای و برای مردم داری قانون می نویسی اون وقت فرق می کنه
reza۶۸۸۴۹۵۱۱:۰۴:۵۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲
تبعیض تبعیض تبعیض اگر این خانه ملت از ترس به خطر افتادن موقعیت خودشان به این صورت رگ گردنشان باد می کند تا جاییکه که به جای بازخواست نماینده متخلف و شفاف سازی برای عموم خواهان استیضاح وزیر می می شوند جای بسی شرمساری است. به هیچ عنوان ادبیات ایشان در شان نماینده ملت نبوده و نیست و می بایست مجلس برخوردی مناسب داشته باشد.
علی 671۶۸۸۵۳۷۱۱:۲۹:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲
وقتی می گن نماینده الکی یعنی همین .با دروغ و استفاده از مقام وتحریک قومیتی میخواست هم عقده اش را خالی کند و هم نون جونی را ببرد .این انسانیت است .اگر قانونی باشد باید با چنین فردی برخورد شود
ناشناس۶۸۸۶۸۸۱۲:۴۷:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲
بخش غم انگیز اینجاست که این آقایان برای ما تصمیم می گیرند و قانون تصویب می کنند.
عبدالله۶۸۸۵۹۴۱۱:۵۶:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲
با اتفاقاتی که در مجلس می افتد و رفتارهای زشتی که بعضی از نمایندگان در بیرون از مجلس انجام میدهند و گروه کثیری از نمایندگان در داخل مجلس بدون بررسی از اقدام زشت همکارشان حمایت میکنند و با پول ملت جلسه غیر علنی تشکیل میدهند آیا میشود گفت که این مجلس به فرموده حضرت امام خمینی عصاره فضایل ملت و در راس امور است. شورای محترم نگهبان قانون اساس برای تایید این افراد چه پاسخی دارد؟!
عبدالله۶۸۸۶۲۶۱۲:۱۷:۳۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲
با سلام.متاسفانه اقدام شتابزده رئیس مجلس،نایب رئیس(مطهری) و برخی دیگر از نمایندگان مجلس و همچنین معاون پارلمانی رئیس جمهور(امیری) در گناهکار دانستن کارمند گمرک(یک فرد عامی) و تبرئه نماینده سراوان(یک فرد مسئول) بدون تحقیق و روشن شدن مسئله،برخلاف فرمایش امیر المومنین علی علیه السلام می باشد که با ید در اینگونه موارد "افراد را با حق سنجید ،نه حق را با افراد" ولی متاسفانه ملاک این آقایان در تعیین حق،فرد مسئول یعنی نماینده مجلس است نه کارمند ساده گمرک!!
موکل مظلوم۶۸۸۶۳۲۱۲:۲۰:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲
این نماینده باید مورد بازخواست و توبیخ قرار گیرد . حتی از سمت نمایندگی اخراج شود و پروانه اعبار نمایندگی ایشان باطل شود هر چقدر مسوولیت و اختیارات مسوول بیشتر باشد در مواقع خطا و اشتباه به همان اندازه و بیشتر باید جوابگو باشند و مستحق مجازات بیشتر. هرکه بامش بیش برفش بیشتر ای کاش امام خمینی بودند ولی نه بهتر که نیستند و این روزها را نمی بینند...
ناشناس۶۸۸۶۶۹۱۲:۳۹:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲
آقیان لاریجانی ومطهری به اندازه کافی رای هاتون رو از دست دادین، لطفا خراب تر از این که هست، نکنید کار رو
شرمنده ام۶۸۸۷۳۹۱۳:۲۵:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲
به عنوان شهروند قمی از ملت ایران غدر خواهی میکنم
ناشناس۶۸۸۷۰۵۱۲:۵۶:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲
اقای قاضی زاده هم یکی به نعل کوبیده یکی به میخ. ولله اگر یکی توی خیابون به هرکسی چنین چیزی بگه اصلا به خونسردی کارمند برخورد نمی کنه. هرکی باشه برخورد فیزیکی می کنه. واقعا شرم بر این مجلس و کل نماینده هاش.
ناشناس۶۸۸۷۱۱۱۲:۵۷:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲
باز سوء استفاده اصولگرایان از این داستان شروع شد اگر جزو خودتون بود هم داستان همین بود؟
ناشناس۶۸۸۷۱۷۱۳:۰۲:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲
درازهی نه صلاحیت استادی دانشگاه را دارد و نه صلاحیت نمایندگی مجلس را
ناشناس۶۸۸۸۰۴۱۴:۰۸:۵۱ ۱۳۹۷/۱۰/۲
مگه استاد دانشگاهه ؟؟؟؟!!!!! یا حضرت عباس ! برای وزارت علوم هم متاسف ام
ناشناس۶۸۸۷۷۰۱۳:۵۲:۰۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲
سوال ۱۲ کسی که مقاله تقلبی داره چه جوری تو کمسیون آموزش وزیر را بازخواست کنه که با نویسندگان مقالات جعلی چرا برخورد نمی کنید. یا بالعکس اگر وزیر برخورد کنه می برن استیضاح می کنند
ناشناس۶۸۸۷۷۵۱۳:۵۴:۱۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲
اقای درازهی نگران نباش یه کمی دندون رو جگر بذار یکی دو روز دیگه یه مسله جدید رخ میده ملت میرن سراغ اون دست از سر تو برمی دارن راحت می شی می تونی کارت رو ادامه بدی
ناشناس۶۸۸۸۳۸۱۴:۲۹:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲
من موندم دور بعد مجلس به کاندیدای مجلس رای بدم یا برگه رای رو سفید بندازم چه کنم؟
ناشناس۶۸۹۰۹۰۱۶:۲۷:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۲
کلا رای نده
ناشناس۶۸۸۸۴۱۱۴:۳۰:۱۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲
خوشم میاد از این مردم که بی محاکمه حکم صادر می کنند ! آقا جان اجازه دهید تحقیق ها تمام شود بعد !
ناشناس۶۸۹۲۵۸۱۸:۲۷:۵۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲
اتمام تحقیقات = معمولا ماست مالی
ناشناس۶۸۸۸۸۹۱۴:۵۳:۰۷ ۱۳۹۷/۱۰/۲
سلام اکثر ماها کارمند هستیم و با اصول و روابط کارمندی آشنایم سوال اینجاست ؟ آقای نماینده مجلس : گمرک چیکار داشتی ؟ آقای نماینده مجلس : اگر کار هم داشتی بایستی از طریق نامه نگاری کارت پیگیری کنی !!! اقای نماینده مجلس : محل کار شما یا در مجلس است یا در محل دفترتون اونجا چیکار داشتی ؟ آقایون 40 تا نماینده مجلس که همه تون میدونید حضور ایشون در اونجا خلاف عرف بوده چرا با ایشون هم کلام شدید ؟؟ آقای لاریجانی یه سوال از ایشون بپرسید توی گمرک چیکار داشته ؟؟ وقتی کسی گمرک میره : یا وارد کننده یا صادر کننده یا کارمند گمرک یا پیک موتوری یا حامل خبر یا گزینه دیگه ای متصور نیست !!! دقیقا نقش شما اونجا چی بوده ؟؟ آقای استاد دانشگاه جواب بده اونجا چیکار داشتی ؟؟؟
ناشناس۶۸۸۹۳۰۱۵:۱۵:۱۲ ۱۳۹۷/۱۰/۲
من در یک شرکت پتروشیمی در عسلویه کار می کنم برای ارسال یک قطعه برای تعمیر به تهران گمرک انقدر مارو اذیت می کنه که از خیرش می گذریم.در بعضی مبادی ورودی کشور رسما گمرک رشوه گرفتن توش عادیه.ضمن اینکه من به عنوان یک تهرانی بارها در ادارات توهین شنیدم از بانک مسکن تا شهرداری.گمرک پیش کش. و در آخر... سوال-اگر نمایده مذکور اندکی نرمش و مهربانی از نوع خاص داشت بازم کارمند چنان می کرد و بازم فیلم بریده شده بیرون می داد؟؟؟!!!!
ناشناس۶۸۸۹۵۵۱۵:۲۵:۵۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲
به تعداد انگشتان دست ما نماینده مردمی در مجلس نداریم. بقیه مشغول نمایندگی خودشان و منافع شخصی شان هستند!1
ناشناس۶۸۹۰۳۸۱۵:۵۸:۵۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲
باز هم جنگ زرگری و جناحی اصولگرا و اصلاح طلب!
ناشناس۶۸۹۰۹۸۱۶:۳۲:۵۸ ۱۳۹۷/۱۰/۲
سئوال سیزدهم : چه تعداد نماینده با شرایطی مشابه شرایط جناب درازهی در مجلس وجود دارد ؟
محمد۶۸۹۴۷۳۲۲:۱۱:۲۴ ۱۳۹۷/۱۰/۲
آقای درازهی فقط می توانم بگویم گوشهای ما دراز نیست
جناب۶۸۹۵۶۵۲۳:۵۳:۱۹ ۱۳۹۷/۱۰/۲
کسر بودجه و مشکلات مملکت کمتر نمی شود؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  21. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  22. یک سیلی برای تنبیه

  23. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  24. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

  25. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

آخرین عناوین