رئیس پلیس پیشگیری ناجا: دشمن با تهدید و تحریم به دنبال کاهش علاقه مردم به نظام است

گروه اجتماعی الف،   3971001104

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: دشمن به دنبال تغییر باورها، استحاله فرهنگی و سیاسی مردم از درون و کاهش علاقه مردم به نظام با استفاده از دو روش تهدید و تحریم است، ما برای خنثی کردن این نفشه ها باید اول راهبردهای دشمن را بدانیم و شناسایی کنیم و پس از آن به توانمندی‌های دفاعی خودمان تکیه کنیم.

به گزارش الف، سردار محمد شرفی در همایش عمومی فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی استان قم، اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت وجود فرمانده معظم کل قوا ،شهدای عزیز و مردم همیشه در صحنه از یک اقتدار ملی پایدار برخوردار است .

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: امنیت نیاز فطری و ذاتی انسان هاست ، حالتی اجتناب ناپذیر در زندگی جمعی، بستری برای بهره مندی از مزایا و مواهب حیات بشری و وسیله ای برای تکامل و تعالی انسان هاست.

وی با تقسیم امنیت به دو بخش درونی و اجتماعی گفت: امنیت درونی ، امنیتی است که انسان با عمل و باور خود به آرامش و سکینه برسند "الا بذکر الله تطمئن القلوب"یعنی انسان ها به قدرت لایزال الهی تکیه کنند و آرامش یابند،اگر عمل انسان صالح بود احساس خوف و ترس نمی کند، در صورتی که به این مرحله از کمال برسد این امر تبدیل به سرمایه اجتماعی می شود که همه از او تجلیل می کنند ، بنابراین سکینه و آرامش ظهور و تجلی پیدا می کند .

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: امام علی (ع) نیروهای مسلح را موجب عزت دین و زینت حاکمان معرفی کرده که بایستی دژ مستحکم برای مردم باشند یعنی مردم در زمان ترس و خطر در پشت این دژ پناه بگیرند تا آسیب نبینند و ما باید به این باور برسیم.

سردار شرفی با تشریح امنیت اجتماعی به خطبه 131 نهج البلاغه اشاره کرد و گفت:در این خطبه آمده است، خدایا تو می دانی جنگ و جهاد ما به خاطر به دست آوردن دنیا و درهم و دینار نیست، بلکه به خاطر پیاده شدن احکام دینی است تا بندگان ستم دیده در آرامش و امنیت قرار گیرند ،مطالعه غزوات پیامبر اکرم(ص) نشان می دهد که تمام این جنگ ها برای تامین امنیت عده ای مظلوم رقم خورده است.

وی با اشاره به برخی شاخص های امنیت ملی در نظم نوین جهانی، اظهار داشت: اگر هر کشوری بتواند شرایط و بستری را مهیا و امکانات و ابزارهایی را فراهم کند و با تمسک به آن ها هر نوع تهدید خارجی و داخلی را دفع کند و از سوی دیگر در زمان صلح و جنگ از همه ارزش های خود به خوبی پاسداری و با کسب توانمندی از تمامیت ارضی خود دفاع و میزان حضور مردم در امور حاکمیتی و سیاسی را افزایش و اتحاد و انسجام را در آن کشور نهادینه کند، آن کشور برابر شاخص های نظم نوین جهانی از اقتدار و امنیت ملی برخوردار است.

سردار شرفی افزود: جمهوری اسلامی ایران به برکت وجود فرمانده معظم کل قوا، شهدای عزیز و مردم همیشه در صحنه که جلوه های بیرونی آن به وفور در راهپیمایی ها مشاهده می شود، از یک اقتدار ملی پایدار برخوردار است .

وی با اشاره به وضعیت کشور در رابطه با شاخص های امنیت داخلی،گفت: معمولا متخصصان امر برای امنیت داخلی 5 شاخص را مطرح می کنند،اولین شاخص میزان و نرخ جرایم آن کشور و شهر است، افزایش نرخ جرایم یکی از نشانه های ناامنی داخلی و کاهش آن بیانگر امنیت است .

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اضافه کرد: دومین شاخص نرخ آسیب های اجتماعی است، معضلاتی که به سبب کارکرد نامناسب نظام اجتماعی پدید می آید، مانند بحران هویت، طلاق، بیکاری و فقر و قانون گذار هم برای آن مجازاتی تعیین نکرده است.

این مقام ارشد با بیان اینکه سومین شاخص را آشفتگی های اجتماعی که از نرم و حالت طبیعی خود خارج شود ، تصریح کرد: چهارمین شاخص، اقتدار پلیس است، شما از دروازه هر کشوری وارد شوید و مشاهده کنید پلیس آنجا مقتدر ، منظم ، هوشمند، با اخلاق، با احساس مسئولیت و با صلابت ماموریت و وظایف خود را انجام می دهد و نسبت به حوادث و رخدادها بی تفاوت نیست، شک نکنید که امنیت چنین جامعه ای تضمین شده است .

وی ابراز کرد: پنجمین شاخص، تعامل بین پلیس و دستگاه های دیگر است ،اگر پلیس کشوری با دستگاه های دیگر همسو، هم جهت و همدل شد و در راستای هم افزایی قدم بر داشت و به همدیگر مساعدت و کمک کردند و دست در دست هم برای تامین امنیت و ارائه خدمت به مردم فعالیت کردند ،بدون شک آنجا امنیت وجود دارد .

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: در بیانات مقام معظم رهبری آمده است در دهه 4 انقلاب ،دشمن جرات حمله نظامی و فیزیکی به نظام جمهوری اسلامی ایران را نداشته و دلیلش این است که نظام بیش از آنکه متکی به مولفه های قدرت سخت باشد، متکی به مولفه های قدرت نرم خود است.

سردار شرفی تصریح کرد: خط مشی معمار کبیر انقلاب بعد از 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، در ایران جاری و ساری است و جوان های این نظام عاشق امام  و کشور هستند و زایش ها و رویش های زیادی در نظام رخ داده است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تاکید کرد: در مقطع فعلی عمق استراتژی کشور خیلی فراتر از مرزهای قانونی نظام جمهوری اسلامی تعریف شده و ما مایل هستیم به حول و قوه الهی دشمن را در خاک و منطقه خودش زمین گیر کنیم و این امر یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است .

سردار شرفی با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دشمن در این مقطع به دنبال دو کار است، یکی نفوذ و دیگری ایجاد اختلاف، گفت: دشمن نمی تواند با ما جنگ نظامی کند ولی امکان نفوذ در لایه های مدیریتی و جمعیتی وجود دارد؛ وحدت ملت ایران، اثر بخش و دشمن شکن است، دشمن به دنبال رخنه و خدشه در این اتحاد و انسجام است، اگر موفق شودحتماً نظام جمهوری اسلامی، تضعیف خواهد شد.

بر اساس گزارش سایت پلیس، رئیس پلیس پیشگیری ناجا در خاتمه گفت: هنر ما در این است که بدانیم دشمن چه نیتی در سر دارد  و از چه مرزی می خواهد به ما حمله کند ، اگر شناسایی کردیم یعنی دشمن شکست خورده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین