خروج 65 هزار نیروی مزدور تحت فرماندهی سعودی و اماراتی از یمن

گروه جهان الف،   3970930057

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به مذاکرات اخیر سوئد بین متجاوزین غربی و سازمان ملل با انصارالله گفت: خروج 65 هزار نیروی مزدور یمنی و غیریمنی تحت فرماندهی سعودی‌ها و اماراتی ضربه بزرگی برای جبهه متجاوز است.

به گزارش فارس، سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) فرموده‌اند که این قرن، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است و خدای متعال اراده کرده که کاخ‌های آنها به تصرف بندگان مظلوم درآید.

وی افزود: روز گذشته اعلام شده است که سه هزار نیروی آمریکایی قرار است از سوریه خارج شوند اما هم زمان آنها اعلام خروج نیروهایشان از افغانستان را مطرح کردند. این در حالی است که بیش از 20 هزار نیروی نظامی مستقر آمریکایی در افغانستان وجود دارد.

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: آمریکایی‌ها 18 سال پیش به بهانه مبارزه با طالبان وارد افغانستان شدند. در حالی که تابلوی حرکت آنها در این کشور مهار طالبان بوده و گفته شد که آنها می‌خواهند شر یک گروه تروریستی از سر ملت افغانستان را کم کنند اما امروز شاهد مذاکرات آنها با طالبان هستیم.

زارعی در مورد مذاکرات آمریکایی‌ها با طالبان، خاطرنشان کرد: این کار آنها با هدف امنیت نیروها و مقرهای نظامیان آمریکای در افغانستان صورت گرفته تا بتوانند در فرصت مناسب در مورد خروج آمریکایی‌ها از افغانستان تصمیم‌گیری کنند.

وی گفت:آمریکایی‌ها در طول 18 سال اخیر در افغانستان 4 هزار نیروی نظامی خود را از دست داده و تعداد زیادی مجروح بر روی دست‌شان باقی مانده است ضمن اینکه میلیاردها دلار هزینه کرده واعتبار زیادی از دست داده‌اند و با سرافکندگی زیاد در حالی این کشور را قصد دارند ترک کنند که قرار بوده گروهی را به نام طالبان نابود کنند اما تضمین امنیتی از این گروه برای خرید زمان خروج می‌خواهند.

کارشناس مسائل منطقه افزود:‌مذاکرات چهارجانبه‌ای که آمریکای‌ها، انگلیسی‌ها، اماراتی‌ها و عربستانی‌ها در ابوظبی دنبال می‌کنند یعنی اعلام رسمی شکست کامل یک ائتلاف در منطقه است.

زارعی گفت:‌مذاکره آمریکا با طالبان در شرایط قدرت این گروه در افغانستان شکل نگرفته که بگوییم آنها در اوج اقتدار هستند. ضمن اینکه در شرایط فعلی هم تفکر طالبان در منطقه به انزوا رفته و آمریکایی‌ها با این گروه منزوی در حال مذاکره هستند.

وی تصریح کرد: آنهایی که به پشتیبانی و حمایت آمریکایی‌ها دل خوش کرده‌اند بهتر است به وضعیت منطقه نگاهی بیندازند تا متوجه شوند این خانه عنکبوت قادر به حفظ امنیت خود نیست چه برسد به دیگران.

کارشناس مسائل منطقه گفت:‌امروز آمریکایی‌ها بعد از پشتیبانی و ایجاد داعش و جبهه‌النصره در سوریه به دنبال خروج از این کشور هستند. این در حالی است که نابودی این گروه‌های تروریستی توسط جبهه مقاومت صورت گرفته است و خروج آمریکایی‌ها و سوریه هم در شرایط نابودی داعش و جبهه‌النصره با دستان محور مقاومت در حال اجرا شدن است.

زارعی افزود: ترامپ می‌گوید که مبارزه با داعش موضوعی محلی است که به ایران، سوریه و روسیه بازمی‌گردد. این در حالی است که سیاست خارجی آمریکا مبتنی بر میلیتاریسم بوده و در مسائل داخلی‌شان مشکلات زیادی دارند. ضمن اینکه ترامپ با پذیرش شکست در منطقه می‌گوید که باید نیروهای نظامی این کشور به خانه بازگردند.

وی با اشاره به قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار عربستانی توسط یک جریان آمریکایی صهیونیستی و سعودی گفت: برملا شدن اقدامات آنها در خصوص قتل این فرد ضعف بزرگی برای آنها در صحنه داخلی و خارجی محسوب می‌شود. ضمن اینکه نشان داد که آمریکایی‌ها قدرت پیش‌بینی و مدیریت تحولات را نداشته و این امر به همگان اثبات شد.

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد:‌آمریکایی‌ها در سوریه فتنه‌انگیزی کردند اما در روند امنیتی و سیاسی این کشور هیچ کاری از دست‌شان برنیامد و بعد از 4 سال هزینه دادن در امورات مختلف قرار است با دست خالی و سرافکندگی زیاد سوریه را ترک کنند.

زارعی افزود:‌ آمریکایی‌ها اعلام کردند که برای حفظ امنیت اسرائیل به سوریه آمدند و این موضوع را خط قرمزشان عنوان کردند ولی با شکست مفتضحانه قرار است سوریه را ترک کنند که این امر نشاندهنده آن است که پشتیبان خارجی از اسرائیل کم شده است.

وی گفت:‌آغاز فروپاشی قدرت اسرائیل در حالی است که با خروج آمریکایی‌ها از سوریه،‌ تل‌آویو باید فقط روی قدرت داخلی خود حساب باز کند چرا که آمریکایی‌ها دیگر توان حمایت از آنها را ندارند.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به مذاکرات چند جانبه در سوئد در خصوص صلح یمن افزود: جبهه مذاکره کننده خارجی با انصارالله یمن کسانی هستند که چندین سال پیش به دنبال نابودی انصارالله و محو آن با محاصره همه جانبه بودند. در حالی که مذاکرات صورت گرفته به منظور آتش بس با انصارالله و گفت‌وگو با این گروه یعنی پیروزی آنها و ملت‌های منطقه با اراده خداوند و شکست مطلق عربی و وابستگان شرور آنها در منطقه.

زارعی تصریح کرد: انصارالله در مذاکرات سوئد علیرغم فشار 4 ساله گسترده‌ای که در تمامی ابعاد تحمل کرده بود در مقابل جبهه جهانی توانست خواسته‌های خود را به طرف غربی بقبولاند.

وی گفت:‌حضور موفق انصارالله و ملت یمن در سوئد تمامی تارهای شیطانی قطعنامه‌های سازمان ملل را از بین برده و نشان داد که می‌تواند یک ملت بر ظالمان جهانی، پول سعودی و تزویر سازمان ملل غلبه کند.

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد:جنگ جهانی علیه یمن از طرف سعودی‌ها در حالی آغاز شد که می‌گفتند پرونده انصارالله یمن ظرف 40 روز بسته خواهد شد اما 4 سال از این اتفاق گذشته و مجبور شدند مذاکره با انصارالله یمن برای صلح را بپذیرند.

زارعی گفت: در جنگ یمن نشان داده شد که اراده‌های مومنینی که از سلاح کمتری استفاده کرده‌اند با دشمن باطلی که انواع سلاح مدرن را در اختیار دارند، بالاتر است.

وی افزود:‌ایران می‌تواند با افتخار اعلام کند که از ابتدای بحران امنیتی یمن تردیدی در حمایت از مردم مظلوم یمن نکرده و ثبات موضع دارد.

کارشناس مسائل منطقه گفت: با توجه به اینکه یمن محاصره دریایی، زمینی و هوایی بوده است اما هر جا که توانستیم از کمک به مردم این کشور دریغ نکرده‌ایم ولی دست‌مان برای کمک فراوان در عرصه‌های مادی بسته بود. ضمن اینکه ثبات مواضع ایران در جنگ یمن افتخار بزرگی محسوب می‌شود.

زارعی گفت: پیروزی حقوقی ملت یمن بر جبهه مقابل از اهمیت بالایی برخوردار است.این در حالی است سعودی‌ها به قطعنامه 2216 شورای امنیت که علیه یمن صادر شده است، برای حملات وحشیانه و محاصره این کشور اشاره می‌کردند.

وی افزود: آمریکایی‌ها ناگزیر شدند که به امارات و عربستان فشار آورند تا با انصارالله یمن مذاکره کند ضمن اینکه سعودی‌ها از این به بعد برای مواجهه با ملت یمن هیچ مشروعیتی در اختیار ندارد.

کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: در مذاکرات سوئد اعضای شورای امنیت به گروهی که قبلا مارک تروریستی داده بودند مدال افتخار دادند و گفتند که انصارالله یمن و مسئولین فعلی این کشور مذاکره پذیرترین و مسئولیت‌پذیرترین هستند که این یعنی اقتدار و قدرت انصارالله.

زارعی گفت: انصارالله و ملت مبارز یمن در کانون معادله قدرت داخلی و خارجی قرار گرفته‌اند چرا که مذاکرات با انصارالله در گام اول عنوان می‌شد. انصارالله با منصور هادی و در گام بعدی انصارالله با دیگران و در نهایت مذاکره فقط با انصارالله که معنای این موضوع آن است که انصارالله یمن از فاز یک گروه محلی به گروهی با تاثیرات بین‌المللی تبدیل شده است.

وی گفت:‌انصارالله در مذاکرات یمن موفق به باز کردن بنادر غربی این کشور یعنی الحدیده شد. این یعنی اینکه از این به بعد کشتی‌های دارای اجناس و کالا می‌توانند بدون هیچ تعرض و مشکلی در این بندر پهلوگیری کنند.

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: انصارالله امروز توان تولید انبوه موشک‌های تا 400 کیلومتر را به دست آورده است. همچنین بین گروه‌های مختلف یمنی در شمال با محوریت انصارالله و گروه‌های یمنی در جنوب با محوریت منصور هادی توافقی صورت گرفته که این مذاکرات درون یمنی باشد که نشاندهنده محوریت انصارالله و شناسایی قدرت بالای آن است.

زارعی در پایان گفت: بیش از 65 هزار نیروی مزدور یمنی و غیریمنی تحت فرماندهی سعودی‌ها و اماراتی بوده‌اند که آتش بس صورت گرفته در یمن یعنی ضربه بزرگ به جبهه متجاوز.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین