کره شمالی خطاب به آمریکا: خلع سلاح یک‎جانبه توهم است

گروه جهان الف،   3970929087

پیونگ یانگ هشدار داد خلع سلاح شبه‎جزیره کره تنها زمانی عملی است که تهدید هسته‏‌ای آمریکا رفع شده باشد و هرگونه یک‎جانبه‎گرایی در این مقوله مردود است.

به گزارش مهر، رسانه رسمی کره شمالی امروز پنجشنبه تاکید کرد تعهد پیونگ یانگ به «عاری سازی شبه‎جزیره کره از تسلیحات هسته‌‏ای» شامل «حذف کامل تهدید هسته‎ای آمریکا علیه کره» نیز می‎شود.

از بعد از دیداری که سران آمریکا در ماه میلادی ژوئن در سنگاپور داشتند، مطلب ارائه شده از سوی رسانه کره شمالی یکی از واضح‎ترین اظهارنظر‎هایی است که درباره دیدگاه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی درخصوص مقوله خلع سلاح هسته‏‌ای، ارائه شده است.

در بخشی از این مطلب می‏‌خوانیم: از شبه‎جزیره کره که سخن به میان می‎آید؛ باید گفت این عبارت بسیار فراتر از کره شمالی می‎رود و منطقه استقرار تسلیحات هسته‎ای آمریکا در کره جنوبی را نیز پوشش می‌‏دهد. پیونگ یانگ خواستِ آمریکا مبنی بر خلع سلاح یک‎جانبه را مردود اعلام کرده و هشدار می‌‏دهد که آمریکا باید توهم واداشتن کره شمالی به رها کردن تسلیحات هسته‌‏ای خود را دور بریزد.

به گزارش مهر، اگرچه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مدعی است روند مذاکره با کره شمالی خوب پیش می‎رود اما شواهد اخیر مبنی بر لغو دیدار از پیش تعیین شده وزیر خارجه آمریکا با مذاکره کننده ارشد کره شمالی، گویای  به بن بست خوردن تلاش‎ها برای بهبود رابطه است.