چه محله هایی برای اجاره نشین ها در تهران مناسب است

گزارش بازرگانی،   3970928091 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

افزایش ناگهانی قیمت مسکن از یک سو و کاهش قدرت خرید مردم از سوی دیگر باعث شده است تا اجاره نشینی در تهران و دیگر شهرها روند رو به رشدی داشته باشد. در این مطلب قصد داریم اقتصادی ترین محله های تهران برای اجاره نشین ها را به شما معرفی کنیم.

چند سالی است با توجه به افزایش قیمت ناگهانی مسکن، کاهش قدرت  خرید خانه در تهران، افزایش مهاجرت به کلانشهرها، بهره‌برداری از املاک به عنوان سرمایه‌گذاری و... روند اجاره نشینی در تهران یا شهرهای بزرگ را با صعود چشمگیری مواجه کرده است. بازار رهن و  اجاره‌ی آپارتمان در تهران تا حدی رونق گرفته که کنترل آن از دست خارج شده است و هر موجری بسته به نظر خود قیمتی را تعیین می‌کند.

به نظر می‌رسد هیچ نظارتی روی بازار اجاره نشینی وجود ندارد و صاحبخانه‌ها علاوه بر در نظر گرفتن نرخ قیمت در محله‌ی خود، با بررسی نیازهایی که برای خرید ملک، خودرو یا پرداخت اقساط دارند میزان ودیعه و اجاره بها را مشخص می‌کنند.

این وضعیت طی چند ماه اخیر حتی به جایی رسیده است که برخی از مالکان به جای اجاره‌بهای ملک خود طلب سکه یا دلار می‌کنند و به آشفته بازار اجاره‌نشینی بیش از پیش دامن می‌زنند. همین مسئله باعث شده است تا نه‌تنها اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه، بلکه افرادی که در گروه اقشار متوسط قرار می‌گیرند نیز با مشکل پیدا کردن خانه‌ی مناسب برای اجاره روبه‌رو شوند.

از طرف دیگر روند رو به رشد مهاجرت از سراسر ایران به تهران باعث شده تا اجاره دادن ملک در تهران داغ‌تر از گذشته شود و قیمت‌ها سر به فلک بکشد. اما بی‌شک بسیاری از مستاجران دنبال جایی هستند که متناسب با بودجه‌ی آنها باشد و نمی‌توانند از عهده‌ی پول پیش چنده ده یا چند صد میلیونی و اجاره‌های سنگین برآیند.

در این مطلب می‌خواهیم سراغ معرفی اقتصادی ترین محله های تهران برای اجاره نشینی برویم و ببینیم کدام مناطق ارزان‌ترین محله های تهران برای مستاجران را دارند.

همیشه پای جنوب شهر در میان است

با اینکه مبلغ اجاره بها در تهران نیز مانند دیگر کلانشهرهای ایران ثبات و نرخ مشخصی ندارد و بیشتر صاحبخانه‌ها تعیین‌کننده هستند، و ممکن است اجاره بهای یک منطقه از یک خیابان تا خیابان دیگر متفاوت باشد، اما هنوز هم محله‌ هایی پیدا می‌شود که قیمت مناسبی داشته باشند.

بی‌شک محله‌های جنوب شهر اولین گزینه‌ای است که به عنوان یکی از اقتصادی ترین محله های تهران برای اجاره نشینی به ذهن هر کسی می‌رسد. به عنوان مثال محله‌های چون جوادیه، اذری یا شهر ری گزینه‌های مناسبی هستند که بتوانید با 30 تا 50 میلیون پول پیش و مقداری اجاره بها بتوانید گزینه‌ای را برای سکونت پیدا کنید.

از سوی دیگر مناطقی چون پرند و شهرک اندیشه که در حاشیه‌ی تهران قرار دارند نیز با وجود افزایش قیمت‌ها، هنوز جزو اقتصادی ترین محله های تهران برای اجاره نشینی به شمار می‌روند. اگر به این دو منطقه شهر پردیس را هم اضافه کنیم، تقریبا این سه منطقه طی چند سال گذشته مستاجران زیادی را در خود جای داده‌اند.  با توجه به افزایش اجاره نشینی و مهاجرت در این مناطق، محله های گفته شده در چند سال اخیر از نظر امکانات رفاهی و دسترسی پیشرفت خوبی داشته‌اند.

اما اگر بخواهیم داخل شهر تهران مناطق دیگری را به جز جوادیه و آذری نام ببریم، می‌توانیم به موارد زیر به عنوان آشنایی با بهترین محله های تهران برای اجاره نشینی اشاره کنیم:

  • شمیران نو
  • حکیمیه
  • یافت آباد
  • نظام آباد
  • میدان خراسان
  • خواجه نظام
  • پاسدار گمنام
  • بروجردی
  • صد دستگاه
  • استاد معین
  • نیکنام
  • وحیدیه
  • بریانک

اما مناطق گفته شده نیز از گزند افزایش قیمت و بازارگرمی مشاوران املاک و واسطه‌ها دور نبوده است و از آنجایی که به صورت ناگهانی خیلی‌ها به این محله‌ها هجوم برده‌اند، بعید نیست تا چندی دیگر این مناطق نتوانند لقب پرطرفدارترین محله های تهران برای اجاره نشینی را یدک بکشند.

به طور طبیعی عواملی چون منطقه‌ی شهری، میزان امکانات رفاهی و تفریحی، دسترسی‌ها، تنوع فرهنگی ساکنان و... از جمله مواردی است که در تعیین ارزش یک ملک و به تبع آن میزان ودیعه و اجاره بها تاثیر مستقیم دارد. از همین روی اقتصادی ترین محله های تهران برای اجاره نشینی را باید جزو مناطق حاشیه‌ای یا نستبا پایین‌ شهر دانست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۸۳۴۲۴۱۱:۵۴:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۲۸
دولت مردم رو مسخره گرفته
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین