این گوشی های موبایل را نخرید!

گروه فناوری الف،   3970927144

بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری به کاربران توصیه کرده اند با وجود اینکه شرکت های تولیدکننده موبایل درصد هستند گوشی های مجهز به فناوری ۵G تولید و عرضه کنند، فعلا به خریداری این محصولات اقدام نکنند.

 این گوشی های موبایل را نخرید!

با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت‌ شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگی میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل از اینترنت ۵G را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

اما حالا به تازگی کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری و ارتباطات خطاب به کاربرانشان اعلام کرده اند با وجود اینکه شرکت های تولیدکننده موبایل این روزها به شدت بر روی تولید و عرضه گوشی های هوشمند مجهز به فناوری شبکه اینترنت ۵G تمرکز کرده اند، کاربران فعلا برای خریداری این محصولات دست نگه دارند و بالافاصله بعد از رونمایی نخستین گوشی هوشمند مجهز به این فناوری به خریداری و تهیه آن اقدام نکنند.

آنها در تشریح علت این توصیه چنین خاطرنشان کردند که زیرساخت های لازم برای توسعه و برقراری فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت ( ۵G ) هنوز به صورت کامل در تمامی کشورها  راه اندازی و توسعه داده نشده است و در صورتی که کاربران گوشی هوشمند مجهز به این فناوری را تهیه و خریداری کنند، قادر نخواهند بود در کشور محل سکونت خود از قابلیت های آن بهره مند شوند.  

یکی دیگر از دلایلی که به طور کلی بر روی پروژه برقراری اینترنت ۵G سایه شک و تردید انداخته است، احتمال تاثیرات منفی آن بر روی وضعیت سلامت جسمی بشر، حیوانات و محیط زیست است که دانشمندان و پژوهشگران فعال در این حوزه از آنها سخن گفته و از دولت های پیشگام در جهان درخواست کرده اند که به مقابله با تلاش اپراتورها و شرکت های مخابراتی برای برقراری اینترنت  ۵Gبپردازند.  

در این گزارش و درخواست بلندبالا آنها عنوان کرده بودند که توسعه نسل پنجم اینترنت همراه می تواند خطراتی همچون افزایش رشد و تکثیر سلولی، افزایش احتمال ابتلا به سرطان، آسیب های ژنتیکی،  تغییرات منفی در سیستم تولیدمثل، اختلالات یادگیری و مشکلات ذهنی، اختلالات عصبی و مغزی و همچنین تاثیرات منفی بر محیط زیست ایجاد کند.

بر اساس گزارش وب سایت android Authority، همچنین کارشناسان دیگری نیز پیشتر گفته بودند که هنوز به نظر می رسد که زیرساخت های لازم برای برقراری همگانی و عرضه عمومی آن در بسیاری از کشورهای جهان با کندی روبرو شده است و روند پرسرعت و صعودی نخواهد داشت. پیش بینی کرده اند که با توجه به روند پیشرفت راه اندازی و برقراری زیرساخت‌های لازم برای توسعه اینترنت ۵G در جهان، به نظر نمی رسد که نسل پنجم اینترنت همراه به این زودی در دسترس کاربران قرار بگیرد. آنها همچنین برآورد کرده‌اند که حتی در صورت معرفی زودهنگام گوشی‌های مجهز به پشتیبانی از فناوری نسل پنجم اینترنت، این گوشی‌ها تا زمانی که زیرساخت های لازم برای اتصال به شبکه مذکور در کشورهای محل سکونت کاربران فراهم و آماده سازی نشوند، قابل استفاده نخواهد بود.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

شورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه   ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

منبع: ایسنا

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین