نماینده‌ای که از ۵۰ درصد حقوق ماهیانه‌‌‌اش گذشت

گروه سیاسی الف،   3970927140 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

محمدرضا صباغیان، یک نماینده مجلس از دریافت ۵۰ درصد حقوق ماهیانه‌اش امتناع کرد.

نماینده‌ای که از ۵۰ درصد حقوق ماهیانه‌‌‌اش گذشت

به گزارش تسنیم، محمدرضا صباغیان، نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 27 آذر) پارلمان، در نطق میان‌دستور خود ضمن گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: برخی از مشکلات اساسی وجود دارد که بسترساز چالش‌های کنونی است.

وی افزود: در شرایطی قرار داریم که دشمن عهدشکن در کمین است تا نقشه‌های شوم خود را اجرایی کند؛ لذا می‌بایست هم‌اکنون، همه پشت سر رهبر انقلاب باشیم تا از کیان ایران و ملت دفاع کنیم.

نماینده مردم مهریز در مجلس اظهار داشت: باید ضعف‌ها و مشکلات و نقدهای‌مان را براساس اصول مشخص و برادرانه مطرح کنیم، یکی از مشکلات اساسی وجودِ رِبا است که امروزه اقتصاد کشور را آلوده کرده است و این مهم در حالی‌ است که این موضوع در قرآن کریم جنگ با خدا معرفی شده است.

صباغیان ادامه داد: در برخی از کشورهای پیشرفته و غیرمسلمان مانند هلند، کمترین ربا و سود را شاهد هستیم؛ این مهم در حالی است که کشورمان که دارای نظام اسلامی است، اما به نحوی عمل کرده‌ایم که صاحبان پول و ثروت بانک‌ها و موسسات را دلال خود کرده و بعضا 20 درصد مردم سود و رِبا می‌گیرند، اگر این سودها که خون مردم را در شیشه می‌کند و برخی را ورشکسته و خانه‌نشین می‌کند، رِبا نیست، پس معنای آن چیست؟

وی اضافه کرد: براساس ارزیابی‌های کارشناسی، فقط در دو منطقه مرفه‌نشین تهران، 147 هزار نفر بدون آنکه شغل داشته باشند، پول‌های کلان خود را به بانک‌ها سپرده و با سود رِبای آن زندگی می‌کنند، تعجب می‌کنم چرا مراجع عظام در این خصوص تذکر نمی‌دهند.

نماینده مردم مهریز در مجلس افزود: برخی از سیاسیون و مدیران در قابل کادو و هدیه، آلوده به رشوه شدند و این امر، بستر هر نوع سودجویی و اختلاس را فراهم می‌کند. حضرت علی‌(ع) در این رابطه می‌فرمایند که در زمان مسئولیت هدیه نپذیرید.

صباغیان با بیان اینکه در چین، مجازات اعدام و در کشورهای غربی عزل افراد، کوچکترین مجازات برای مسئولان رشوه‌خوار است، گفت: در کشور ما با مفسدان چطور رفتار می‌شود؟

وی با تاکید بر اینکه برای اصلاح کشور باید مجلس وارد عرصه شود، زیرا قوه‌مقننه در راس امور است و ابزار لازم را در دست دارد، اظهار داشت: متاسفانه به جای پرداختن به مسائل اساسی، به موضوعات حاشیه‌ای و منطقه‌ای پرداخته می‌شود، به همین دلیل، امروزه قوه‌مقننه آرام‌آرام از صحنه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کنار گذاشته می‌شود.

نماینده مردم مهریز در مجلس تاکید کرد: امروزه توجه نمی‌شود که تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی، نمادی برای به حاشیه راندن مجلس است، وقتی مجلس نتواند از ابزارهای قانونی برای رفع مشکلات قانونی استفاده کند، برایش تصمیم می‌گیرند و این مهم موضوعی است که در دو سال قبل نسبت به آن هشدار داده بودم.

صباغیان افزود: باید برای شورای هماهنگی اقتصادی، مدت زمان کاری مشخص شود تا مجلس به حاشیه رانده نشود، اگر این امر رعایت نشود، آثار مخرب و هزینه‌های سنگینی خواهد داشت.

وی ادامه داد: پیشنهاد بنده این است که در شرایط سخت اقتصادی، اگر نمی‌توانیم برای مردم کار قابل‌توجهی انجام دهیم، حداقل مانند روسای جمهور کرواسی و آمریکای لاتین، مسئولان نیز 30 تا 50 درصد حقوق‌شان را کاهش دهند، نمایندگان مجلس باید به این کمپین بپیوندند و اینجانب نیز 50 درصد حقوق خود را تا زمان بهبود شرایط، نخواهم گرفت.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه تضعیف هر نهادی در جمهوری اسلامی  به صلاح نیست، گفت: متاسفانه در این خصوص مجلس هر رزو نقشی که به عهده دارد، ضعیف‌تر می‌شود، بنابراین نمایندگان باید تلاش کنند این امانت را به درستی به آیندگان تحویل دهند؛ در این خصوص بیشترین تقصیر، به عهده هیئت‌رئیسه مجلس است، شاید تا روزی که رهبر انقلاب با درایتشان حواسشان به امور است مشکلی پیش نیاید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۸۲۶۵۱۱۹:۳۰:۲۰ ۱۳۹۷/۹/۲۷
باید حقوق همه افراد بالای 10میلیون کم شود وبا این اوضاع حقوق بالای 10میلیون نداشته باشیم وهمه با هم با استکبار جهانی مبارزه کنیم .
ناشناس۶۸۲۹۹۱۰۱:۱۴:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۲۸
جناب نمابنده. سودی که بانکها به سپرده.ها میدهند ، خیلی کمتر اژ تورم است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین