درباره کلیپ منتشر شده نماینده سراوان و چند نکته

گروه سیاسی الف،   3970927130 ۸۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

روز گذشته کلیپی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که حاوی درگیری لفظی بین نماینده سراوان و یکی از کارکنان گمرک بود. بعد این اتفاق، مجلس شورای اسلامی در جلسه غیر علنی به بررسی آن پرداخت و صحبت هایی مبنی بر احتمال استیضاح وزیر اقتصاد نیز مطرح شده است.

درباره کلیپ منتشر شده نماینده سراوان و چند نکته

به گزارش الف، دیروز ویدیویی حدوداً یک دقیقه‌ای از یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی منتشر شد. محمدباسط درازهی، نماینده سراوان در این فیلم خطاب به انتظامات اداره گمرک الفاظ نامناسبی به کار می‌برد. حین این درگیری هم یکی از شهروندان ورود و نماینده را از آن جا بیرون می‌کند.

توضیح وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با خبرنگار الف در مورد عذرخواهی از نماینده سراوان

بعد از انتشار گسترده این فیلم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، نماینده مردم سراوان به کلیپ درگیری لفظی‌اش با دو کارمند واکنش نشان داد.

محمد باسط درازهی در این باره ضمن اشاره به تلاش برای دیدار با رئیس گمرک می‌گوید: بنده حدود ۴۰ الی ۴۵ دقیقه جلوی درب معطل بودم. دو کارمندی که در آنجا حضور داشتند در واکنش به پیگیری بنده با رییس گمرک ضمن توهین، گفتند که هر چه می‌کشیم از دست امثال شماست!

بعداً نماینده سروان کلیپی هم منتشر کرد و آن را به مسائل قومی و مذهبی نسبت داد.

در پی این اتفاق، بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز از نشست غیرعلنی مجلس با حضور وزیر اقتصاد  خبر داد و گفت: نمایندگان اعتراضاتی نسبت به انتشار کلیپی از توهین به آقای محمدباسط درازهی نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی داشتند که در نشست غیرعلنی امروز مجلس با حضور وزیر اقتصاد مورد بررسی قرار گرفت و وزیر اقتصاد در صحن صحبت کوتاهی در این مورد داشت و از سوی خود در این مورد عذرخواهی کرد(اینجا را بخوانید) و قرار شد این موضوع را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهد. (اینجا را بخوانید)

یکی دیگر از نمایندگان هم از کلید خوردن استیضاح فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد به دلیل آنچه توهین به نماینده سراوان عنوان شد؛ خبر داد که  ۴۰ نماینده آن را تهیه کرده‌اند. علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس در همین زمینه در جمع خبرنگاران، اعلام کرد که نمایندگان استیضاح وزیر اقتصاد را به دلیل توهین به نماینده سراوان کلید زده شد و عزل رئیس گمرک و رئیس حراست گمرک را دنبال خواهند کرد. (اینجا را بخوانید)

محمد جواد جمالی نوبندگانی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان هم گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم اعتراضی به این مسئله در جلسه صبح داشتند و وزیر امور اقتصاد و دارایی هم در یکی از فراکسیون های مجلس برای بررسی این موضوع حضور یافت.

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سوال خبرنگار الف مبنی بر اینکه آیا عذرخواهی از نماینده سراوان صحت دارد یا نه، گفت: نه؛ عرض کردم اگر همکاران گمرک اشتباه کرده باشند، هم با آنها برخورد می‌کنم و هم عذرخواهی می‌کنم.

چند نکته

انتشار این کلیپ و برخورد نامناسب نماینده سراوان و بررسی آن در جلسه صبح امروز در مجلس در کمتر از ۱۲ ساعت توسط نمایندگان، چند نکته را یادآور می‌شود.

بدون شک ادبیات نماینده سراوان با کارمند گمرک صحیح نیست و هیچ فردی نمی‌تواند آن را تائید کند. همچنین توضیحات نماینده مجلس (محمد باسط درازهی) در کلیپی که از وی منتشر شده و اتفاق رخ داده را به مسائل قومی و مذهبی نسبت می‌دهد، فرار رو به جلو و فرافکنی است؛ حداقل در فیلمی که منتشر شده هیچ کدام از ادعاهای نماینده وجود ندارد. نماینده مجلس نباید در شرایط فعلی که نیاز به همدلی و انسجام ملی بین اقوام و مذاهب مختلف در کشور وجود دارد برای تبرئه خود، از این موضوعات که مخل امنیت ملی است، سوء استفاده کند.

از سوی دیگر اگر حرف نماینده مجلس صحت داشته باشد، قابل قبول نیست ۴۵ دقیقه وی معطل بماند، بالطبع می‌شد به نحو مناسب‌تری برخورد کرد.

البته عکس العمل فوری مجلس شورای اسلامی و برگزاری سریع جلسه غیرعلنی برای بررسی موضوع هم قابل تامل است. آیا واقعاً مجلس در قبال موضوعات دیگر که تمامی مردم را در ماه ها و هفته های اخیر تحت تاثیر قرار داده و ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد و معیشت وارد کرده این گونه عمل کرده است. مثلاً آیا واکنش نمایندگان در قبال مالباختگان موسسات مالی، بازار نابسامان ارز، طلا، مسکن گرانی‌ها و کاهش قدرت خرید مردم و ... نیز با این سرعت و قاطعیت بوده است؟؛ نمایندگان زمانی از دیدگاه مردم سربلند خواهند بود که این تعصب و سرعت العمل را نسبت به مسائل دیگر هم بروز دهند.

البته همه این سخنان توجیه کننده رفتار تند آن جوان در برخورد با نماینده نیست، اما مشخص است شهروندان نسبت به کارکرد و عملکرد مجلس دیدگاه مثبتی ندارند و نمایندگان را چندان دغدغه‌مند نمی‌بینند و خشمگینی و تندخویی ارباب رجوع نیز باید مورد ملاحظه قرار گیرد و ضرورت دارد آستانه تحمل جامعه بار دیگر بررسی شود.

همچنین عذرخواهی وزیر اقتصاد از نماینده سروان مشخص نیست دقیقاً به چه دلیل بوده است. آیا این عذرخواهی به معنای معطلی بدون دلیل یک نماینده مجلس است؟ یا اینکه عذرخواهی تائید محق بودن رفتار نماینده است؟

جمع آوری امضا در مجلس و استناد برخی نمایندگان به احتمال استفاده از ابزار استیضاح در قبال وزیر اقتصاد هم صحیح و قابل قبول نیست و نمایندگان نباید برخورد واکنشی و سریع داشته باشند و از ابزار قانونی خود در جای نامناسب استفاده کنند؛ بهتر است دغدغه اصلی نمایندگان در قبال مسائل کشوری و عملکردهای نامناسب نهادها و دستگاه‌های اجرایی در قبال مشکلات مردم باشد.

دیدگاه کاربران

سلام۶۸۲۱۶۷۱۴:۲۸:۳۶ ۱۳۹۷/۹/۲۷
جالب شد چون نماینده در رفتار خود با عوامل گمرک نهایت بی ادبی را از خود نشان داده پس هم وزیر باید استیضاح شود و هم رییس گمرک ... در وحله بعد نماینده سعی کرده به دروغ با هدف قرار دادن احساسات قومی از وضع پیش آمده فرار نماید . بیش از این آبروی خود را در پیش ملت نبرید
پور ابوطالبی۶۸۲۳۷۷۱۵:۵۷:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۲۷
با شخصی که این فیلم را در شبکه های مجازی گذاشته باید به شدت برخورد شود شاید این خانمی که الان در فیلم هست راضی نباشد تصویرش پخش شود از نمایندگان مجلس درخواست میشود قانونی تصویب کنند که اشد مجازات را برای نشر کنتدگان کلیپ در فضای مجازی حتیداگر حق هم با ایشان باشد شکایت باید از مجاری قانونی خود باشد
ناشناس۶۸۲۹۱۳۲۳:۴۱:۵۵ ۱۳۹۷/۹/۲۷
چقدر تو خوبی!!!!
ادم حرصش میگیره از بعضی نظرات مردم۶۸۳۰۲۲۰۶:۵۹:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۲۸
ادم حرصش میگیره از بعضی نظرات این چنینی
فری۶۸۳۱۹۸۰۹:۴۶:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۲۸
اینجا سویس نیست عامو
ناشناس۶۸۲۵۹۶۱۸:۳۷:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۲۷
در اینکه نماینده و مامور گمرک به هر دلیل مشاجره داشتند و درست و نادرستش حرفی نیست و موضوع قابل بررسی است. اما اینکه یک ناظر و یا ارباب رجوع به خود اجازه می دهد مداخله کند و یکی از طرفین را با خشونت اخراج کند حرف است. این فرد نشانه چه قشری از جامعه سالم ایران و محق آن است.
ناشناس۶۸۲۷۶۴۲۱:۰۷:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۲۷
این فرد نشانه یک آدم با غیرت است که جواب یک آدم هتاک را میده
ناشناس۶۸۲۷۷۷۲۱:۱۴:۵۵ ۱۳۹۷/۹/۲۷
اون نماینده بی ادبی که مثل ...... حرف میزنه ، باید دستگیر و محاکمه بشه
ناشناس۶۸۳۱۷۵۰۹:۳۴:۲۰ ۱۳۹۷/۹/۲۸
همه مشکلات مملت جای پارکینگ هست. این نماینده به جای گمرک می رفت مشکل پارکینگ در شهر را پیگیری می کرد
ناشناس۶۸۲۱۶۸۱۴:۲۸:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۲۷
کار اون نماینده غلط محض بود ، اما لیست امیدی ها و رسانه های زنجیره ای ، بنا به دستور پدر خوانده های بیرونی اتاق فکر « تکرار» ، قضیه رو مذهبی قومی کرده اند و خواستار عذرخواهی وزیر و گمرک شدن..چرا که برای پر کردن سبد رای ۱۴۰۰ ، به رای بعضی جریانات حوزه انتخابی مورد نظر نیاز است..
ناشناس۶۸۲۳۸۴۱۵:۵۸:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۲۷
نماینده دوره قبل مجلس هم دماغ مامور پارکینگ فرودگاه مهر آباد رو شکست. اون چی؟
ناشناس۶۸۲۵۳۱۱۷:۲۳:۱۸ ۱۳۹۷/۹/۲۷
دور قبل نبود اتفاقا ایشون لیست امیدی بود
ناشناس۶۸۲۱۶۹۱۴:۳۰:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۲۷
نماینده هتاک رو اخراج کنید..
ناشناس۶۸۲۷۱۶۲۰:۳۴:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۲۷
اگر نماینده برای کار شخصی رفته ومی خواسته خارج از نوبت کار او را انجام دهند حق با کارمند است. اما اگر به خاطر رسیدگی به امور مردم وقت قبلی گرفته بوده وبه او بی اهمیتی شده رفتار این کارمند توهین به مردم بوده !
شاهرخ۶۸۲۱۹۲۱۴:۳۷:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۲۷
مقاله خوبی بود.....نکته مهم همون بود که در مقاله گفته شد که فارغ از به حق یا ناحق بودن نماینده مردم بخاطر منفعل بودن و بی کفایتی نمایندگان هیچ دل خوشی از آنها ندارن و قطعا همین انباشته دلخوری و نا امیدی نتیجه ش میشه این رفتار ارباب رجوع که وقتی میشنوه ایشون نماینده هستن فارغ از صحت و سقم اتفاق جاری اون حرصه انباشته شده رو به شکلی کاملا قابل درک به نمایش میذاره و به خودش اجازه میده از منطق خارج شده و تن به رفتار احساسی بده......خدایی این اتفاقات و بازخوردها و بدتر از همه سرعت عمل نمایندگان در برخورد کاملا تقابل توده مردم با مجلس رو بیش از پیش به منظر قضاوت میذاره......
ناشناس۶۸۲۵۱۲۱۷:۱۳:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۲۷
دقیقا اون آقا که برخورد کرده نماینده افکار امثال من بوده و نمایندگانی که اینقدر سریع به این موضوع حساسیت نشان دادند در مقابل ما .
ناشناس۶۸۲۱۹۳۱۴:۳۷:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۲۷
اول ثابت کنید حق با این نماینده بوده بعد وزیر رو استیضاح کنید !
ناشناس۶۸۲۱۹۶۱۴:۳۸:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۲۷
ما مردم بیچاره ساعتها که هیچ سالها پشت درهای بسته مراکز دولتی در انتظار می مانیم و کسی به داد ما نمی رسه حالا این نماینده برای 45 دقیه ناقابل اینقدر جنجال به پا کرده .یکی بگه این آقای اصلا کارش تو گمرک چی بود .
ناشناس۶۸۲۲۰۲۱۴:۴۱:۱۵ ۱۳۹۷/۹/۲۷
متاسفام واسه این مجلس و این نماینده .
ناشناس۶۸۲۲۱۴۱۴:۴۴:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۲۷
بسمه تعالی - باسلام تاجائیکه من متوجه شدم،این حادثه درساختمان شماره2 گمرک ج.ا.ا رخداده وکارمند هم مامور حفاظت (نگهبانی) است.به نظر من آقای نماینده باید به میز خدمت موجود در همکف ودر دبیرخانه وجود دارد،به میز خدمت مربوط به رئیس کل مراجعه وموضوع را مطرح وبرای تسهیل امر مورد نظر(که ظاهرا هدایت وسیله نقلیه مربوط به پارکینگ بوده)یادداشتی اخذ ویا درخواست می کرد که موضوع با نگهبانی همآهنگ شود،ولی ظاهرا این کار را نکرده ومستقیم به نگهبان مراجعه کرده واو وی را راهنمائی نکرده وشایدهم خواسته خودی نشان دهد.واز سوی دیگر نگهبان محترم باتوجه به معرفی به اینکه آقای نماینده خود را معرف کرده بوده ،شئونات نمایندگی مجلس را رعایت ومحترمانه به وی توضیح می داد که مطابق ضوابط نمی تواند خودسرانه این کار انجام دهد.والله اعلم
ناشناس۶۸۲۷۹۷۲۱:۲۶:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۲۷
کلا اعلام علنی مامور گمرک به این شرح که ایشان نماینده مجلس هستند خلاف اخلاق و قوانین و حرمت است. نتیجه آن تحریک فرد ثالث و مداخله او در یک برخورد اداری ارباب رجوع و مسئول است. ایشان باید از آقای درازهی می خواستند به بخش مربوطه مراجعه کنند و یا خود مسئول ذیربط را مطلع می کردند.
ناشناس۶۸۲۲۲۵۱۴:۴۹:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۲۷
واقعا برخی نماینده ها دنبال استیضاح وزیر و برکناری رئیس گمرک و حراست و.. هستند؟؟ همکار خودشان بددهنی و توهین کرده به جای مواخذه ی ایشان دنبال چی ها هستند؟؟ آیا در مواردی بدتر از این که اتفاق افتاد و حق با مردم بود هم اینقدر دنبال استیضاح و .. بودند؟ اگر با نماینده ای که با مامور پلیس درگیری پیدا کرد؛ برخورد میشد شاهد طایفه گرایی فعلی در مجلس نبودیم.
ناشناس۶۸۲۲۳۰۱۴:۵۲:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۲۷
رفتار نماینده مناسب وشایسته نبود ،درست .ولی بنده بشخصه اعتقاد دارم جایگاه وشان یک نماینده در سطح جامعه باید بسیار بالاتر از این باشد که یک کارمند با بی اعتنایی تمام با ایشان برخورد کنند.
ناشناس۶۸۲۴۸۴۱۷:۰۱:۲۰ ۱۳۹۷/۹/۲۷
خوب کاری کرد. مگه با بقیه مردم چجوری رفتار میشه؟ چه فرقی بین نماینده و مردم هست؟
سعید۶۸۲۲۳۲۱۴:۵۳:۴۸ ۱۳۹۷/۹/۲۷
من بارها گفتم این مجلس به ضرره کشور داره تصمیم میگیره باید از مقامات بالایی دستور به منحل شدن این مجلس بدن و دوباره رای گیری بشه
ناشناس۶۸۲۲۳۵۱۴:۵۵:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۲۷
نماینده 100% مقصره
علی۶۸۲۲۳۹۱۴:۵۶:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۲۷
نماینده باید از کارمند عذر خواهی کند
ناشناس۶۸۲۲۴۳۱۴:۵۷:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۲۷
شاید از قبل هماهنگ نکرده و منتظر مونده نمی شه وقت افرادی که از قبل هماهنگ کردن را ضایع کنند که
ناشناس۶۸۲۲۴۷۱۴:۵۹:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۲۷
کلا ما نماینده نمیخواهیم مجلس تعطیل و هزینه های سرسام آور آن خرج بیماران صعبالعلاج گردد
ناشناس۶۸۲۵۲۲۱۷:۱۸:۵۵ ۱۳۹۷/۹/۲۷
اینها نمایندگان اوگاندا هستند نه ایران؟
رجبی۶۸۲۲۵۵۱۵:۰۱:۰۹ ۱۳۹۷/۹/۲۷
نماینده گستاخی کرده
ناشناس۶۸۲۲۵۸۱۵:۰۲:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۲۷
مجلس تخریب و به فضای سبز تبدیل شود
ناشناس۶۸۲۳۳۱۱۵:۳۴:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۲۷
حیف از اینهمه بودجه بی زبون که توی مجلس داره خرج و از بین میره
ناشناس۶۸۲۳۷۶۱۵:۵۶:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۲۷
خاصیت این مجلس چیست ؟؟؟؟!!!!!!
م....ح۶۸۲۲۵۹۱۵:۰۳:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۲۷
روز عزای مجلس
ناشناس۶۸۲۳۲۲۱۵:۳۲:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۲۷
2 شنبه سیاه برای مجلس
یاسینی۶۸۲۳۳۷۱۵:۳۷:۵۷ ۱۳۹۷/۹/۲۷
مرگ اخلاق در مجلس
محمد قاسمی۶۸۲۲۷۲۱۵:۱۰:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۲۷
آیا کسی فکر می کرد در ایران کارمند روبروی یک نماینده بایستد ، توهینش را پاسخ گوید و یک ارباب رجوع پس از شناختن وی بعنوان نماینده مجلس او را از اتاق بیرون کند؟ آفرین به این راه روشن ، و خوش روزی که از رعیت بودن دور و آقایی شویم آنگونه که آن کارمند بود و آن ارباب رجوع. این کلیپ بسیار خوب و رسا بود.
ناشناس۶۸۲۴۴۱۱۶:۳۴:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۲۷
موافقم
شهروند سراوانی که متاسفانه ب این بابا رای دادم۶۸۲۲۷۶۱۵:۱۱:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۲۷
باید به آن شهروند ؛ نشان شجاعت و غیرت داد 4 تا مثل این شهروند مسئولیت پذیر داشتیم اوضاعمون اینجوری نبود
ناشناس۶۸۲۲۷۸۱۵:۱۲:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۲۷
با رییس گمرک چی کار داشته؟ اگه کارش مربوط به نمایندگیش بوده که چرا معطل شده و اگه کار شخصی داشته چرا فک می کنه با بقیه فرق داره. اینهمه مردم برای دیدن یه کارمند معمولی معطل میشن آقایون ککشون نمی گزه.
ناشناس۶۸۲۳۶۲۱۵:۴۹:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۲۷
رفته سفارش کنه
ناشناس۶۸۲۲۸۰۱۵:۱۲:۵۷ ۱۳۹۷/۹/۲۷
چه خوب پرتش کرد بیرون
ناشناس۶۸۲۳۶۶۱۵:۵۰:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۲۷
دمش گرم شهروند دلیر شهروند مچکریم
ناشناس۶۸۲۳۷۴۱۵:۵۳:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۲۷
جیگرم خنک شد برنامه بدون تعارف 20 و 30 با این جوان عزیز مصاحبه کند
بهرام صمدنیا۶۸۲۲۸۸۱۵:۱۷:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۲۷
گذشته از این که نماینده مقصره یا کارمند(که اینطور که پیداست نماینده مقصرتره!) تو این وضعیت اسف‌بار اقتصاد کشور، وزیر اقتصاد سر این موضوع میخواد استیضاح بشه؟ این نشون دهنده چیه؟آیا نشون دهنده عمق بی اهمیتی وضعیت کشور در نظر نمایندگان نیست؟!! اصلا به عواقبش فکر میکنن؟ واقعا جای تاسف نداره؟
امیر ارسلان۶۸۲۲۹۱۱۵:۱۸:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۲۷
نماینده باید از مجلس اخراج و مشغول شغل کولبری گردد
ناشناس۶۸۲۲۹۴۱۵:۲۰:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۲۷
باید از درب گمرک آویزان شود
ناشناس۶۸۲۲۹۹۱۵:۲۲:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۲۷
مردم عادی برای هر کار کوچکی در ادارات ساعت ها معطل میشن و صداشون در نمیاد . این آقا که نماینده مردم محسوب میشه بیخود از انتظار عصبانی شده . اگر واقعا نماینده مردمی کمی در شرایط اون ها باش صدات هم در نیاد
محمد۶۸۲۳۰۳۱۵:۲۵:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۲۷
شما رفتار وبرخورد این نمایندگان را در ورود به دستگاههای اجرایی ببینید مثل اینکه از دماغ فیل افتادن وبنده خدای نگهبان که نمایندگان را نمی شناسد باید به وظیفه خودش عمل نماید وپاسخگوی بالا دستیانش باشد ولی نماینده گوشش بدهکار نیست قبل از اینکه احراز هویت شود با تندی وپرخاش می خواهد از در ورود کند وعموما" ایجاد مشگل می کند.ترا خدا به عزیزان را کمی آموزش دهند اینها باید الگوه برای مردم باشند
ناشناس۶۸۲۳۰۷۱۵:۲۶:۲۹ ۱۳۹۷/۹/۲۷
باید تا 4 تا چهارراه دنبال نماینده میدوید تا بگیردش و ....
علوی۶۸۲۳۵۶۱۵:۴۶:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۲۷
حیف که زود برگشته اون شهروند شجاع
ناشناس۶۸۲۳۱۱۱۵:۲۷:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۲۷
سیمرغ زرین اهدا شود به آن شهروند عزیز
ناشناس۶۸۲۳۷۵۱۵:۵۵:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۲۷
چهره ماندگار سال در عرصه مسئولیت پذیری
ناشناس۶۸۲۳۱۵۱۵:۲۹:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۲۷
از طرف 80 میلیون ایرانی از آن شهروند غیور تشکر میکنم . قلب ملت با اوست
ناشناس۶۸۲۳۵۷۱۵:۴۷:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۲۷
مشت نمونه خروار نیست؟
ناشناس۶۸۲۴۰۵۱۶:۰۷:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۲۷
چرا هست
ناشناس۶۸۲۳۸۳۱۵:۵۸:۳۶ ۱۳۹۷/۹/۲۷
واقعا شرم آوره که چنین افرادی به مجلس راه پیدا می کنند...ایشان هم به کارمند توهین کرد و هم به مردم...تازه در صحبتی جدید این موضوع را ساختگی می خواند.....و تازه بیشتر باید تاسف خورد از نمایندگان مجلسی که موضوع استیضاح را پیگیری می کنند..
ناشناس۶۸۲۳۹۱۱۶:۰۰:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۲۷
میگم تقصیر امریکاست
علی۶۸۲۴۰۶۱۶:۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۲۷
کلی حقوق مفت داده نمیشه. جلوی خیلی از رانت ها گرفته میشه. ادبی و دورویی کمتر میشه ... لطفا یه رفراندوم تشکیل بدهند و از مردم بپرسند این مجلس بودنش بهتر است یا نبودنش.
ناشناس۶۸۲۴۰۹۱۶:۱۳:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۲۷
این مشکل از آنجایی شروع شد چند ماه پیش که یه نماینده در فرودگاه تو گوش یه مامور میزنه و احتمالا تشویق هم میشه و الان بازخورد اونو دوباره میبینیم و .............؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۶۸۲۴۲۹۱۶:۲۷:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۲۷
عجیبه دم از مسلمانی میزنیم ولی دیکتاتوری عمل میکنم به مالک اشتر توهین شد مالک رفت برای توهین کننده طلب بخشش کرد ولی ایشان خودش هم توهین کرده وجالب که نمایندگان دیگر با استفاده از قدرت مجلس میخواهند اقدام کنند واقعا قصاص خوبه یا گذشت تامردم بدانند اشتباه نمیکنند که رای می دهند
مز مز۶۸۲۴۶۱۱۶:۴۸:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۲۷
"این سخنان توجیه کننده رفتار تند آن جوان در برخورد با نماینده نیست" نگارنده اگه مشکل بینایی نداشته باشه، متوجه حضور یک خانم محترم در محل میشه. بنظرم من دور کردن سریع و بدون خشونت یک مرد عربده کش و فحاش از محل (صرفنظر از شغلش)، صحیحترین اقدام ممکن بود.
ناشناس۶۸۲۴۶۳۱۶:۴۹:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۲۷
با چه حرفهای قشنگی فریبمون دادند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما شیفتگان خدمتیم . نه تشنگان قدرت .............
ح۶۸۲۵۳۶۱۷:۲۷:۵۷ ۱۳۹۷/۹/۲۷
اگر خوب فیلم رو باز بینی نمایید خواهید دید کارمند از پست و مقام نماینده خبر داره و هیچ آدم عاقلی با ادم قدرتمند حتی شوخی هم نمیکنه چه برسه به گفتن حرفهای زشت به نظر میرسه یکی این وسط داره دروغ میگه
حسین۶۸۲۶۹۶۲۰:۱۰:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۲۷
نماینده محترم آدم رو یاد بچه هایی میندازه که داستان سرایی میکنن تا از تنبیه شدن فرار کنند.
saeid۶۸۲۵۴۹۱۷:۴۵:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۲۷
باید اون مامور رئیس مجلس بشه
ناشناس۶۸۲۵۶۷۱۸:۰۰:۴۸ ۱۳۹۷/۹/۲۷
نویسنده محترم زیبنده شما نیست این قدر چرت باشی وزیر اقتصاد کی از این شخص بی تربیت عذرخواهی کرده؟ در ضمن این شخص دروغگو هم هست نماینده مردم کجاست
ناشناس۶۸۲۵۸۲۱۸:۱۴:۲۴ ۱۳۹۷/۹/۲۷
باید بررسی شود این مسئول دفتر برای این نماینده فقط این گونه عمل نموده یا برای همه نمایندگان ؟ بهر حال رفتار کارمند هم در شان یک کارمند دلسوز نمیباشد ؟
ناشناس۶۸۲۶۷۹۱۹:۵۳:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۲۷
پیشنهاد میکنم اسم اون چهل نماینده ای هم که از ایشون حمایت کردند رو بفرمایید، تا مردم دوست و دشمن خودشون رو بهتر بشناسن!
حسن۶۸۲۶۹۹۲۰:۱۴:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۲۷
جدی تو گمرک چیکار داشته این عزیز؟ نماینده ی عزیز شفاف سازی کن تو گمرک چیکار میکردی؟خواهشمندیم مجلس شفاف سازی کند.
حسین۶۸۲۷۰۲۲۰:۲۰:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۲۷
جناب درازهی به نظر میاد دارید از رو میخوانید این طور به نظر میاد متن یک صفحه ای رو هم دادید برایتان نوشتند و توصیه شده به شما فرار رو به جلو کنید مساله و رو قومیتی مذهبی کنید.
ناشناس۶۸۲۷۲۴۲۰:۳۹:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۲۷
من که دوست دارم از این مملکت فرار کنم
ايران۶۸۲۷۳۴۲۰:۴۵:۲۹ ۱۳۹۷/۹/۲۷
درودبه این فرزند ایران زمین که اینقدر مسولیت پذیرهست به نظر من قابل ستایش هست ومیبایست به ایشان ترفیع مسولیت داده شودهمچنین درود به حامی ایشان که نسبت به هم وطنش بیتفاوت نبوده اگر مملکت دست امثال این دوجوان بود ایران گلستان میشد
ناشناس۶۸۲۸۱۸۲۱:۴۰:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۲۷
شک ندارم نماینده ای که 45 دقیقه پشت درب گمرک ایستاده تا مسئول گمرک را ببیند برای امر شخصی و کارچاق کنی برای غیر بوده و گرنه با این پیشینه ای که از پیگیریهای نمایندگان داریم عمرا اینقدر وقت خودشان را صرف امور مملکت بکنند.
ناشناس۶۸۲۸۸۸۲۳:۰۲:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۲۷
دانشگاه منتظر این نماینده محترم هست.حتما قصد دارن ادبیات تدریس کنن...
ناشناس۶۸۲۹۱۸۲۳:۴۷:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۲۷
باید ساز وکاری در مجلس باشد که اینگونه نماینده هارا به فوریت از مجلس اخراج کنند
ناشناس۶۸۲۹۸۷۰۱:۱۱:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۲۸
در بیمارستانها نوشتن توهین به مامور دولت چنین و چنان شود اونوقت وزیر ..... نکته ای که به آن اشاره نکردید علت مراجعه وکیل مردم به گمرک بود.آیا واردات داشت یا صادرات؟
ناشناس۶۸۳۰۲۳۰۷:۰۳:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۲۸
باید به حال این مملکت گریست که من مردم اون هستم
ناشناس۶۸۳۰۳۲۰۷:۲۶:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۲۸
اصلا یک سوال ...کار نماینده مجلس مگه تصویب قانون نیست تو گمرک چکار داشته ..
ناشناس۶۸۳۰۹۲۰۸:۳۷:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۲۸
نماینده مردم برای انجام امور رانتیش باید در صدر قرار گیرد و اهانت و پرخاش و خشونت فیزیکیش با دسته گل جواب داده شود و گر نه وزیر را به مجلس راه نمی دهند!نماینده از مردم نیست که با او مثل مردم برخورد شود! وای بروزی که دری به تخته بخورد...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین