آزادراه تهران - شمال به امسال نمی‌رسد

گروه اقتصادی الف،   3970927107

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد که قطعه نخست آزادراه تهران - شمال امسال به بهره‌برداری نخواهد رسید.

به گزارش ایسنا، خیرالله خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی - امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری اعلام کرد: در بخش آزادراهی ۱۱۶۷ کیلومتر پروژه در حال اجرا داریم و در حوزه راه اصلی و بزرگراهی حدود ۷۷۰۰ کیلومتر پروژه در دست ساخت داریم. در طول سال این شرکت حدودا ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر راه جدید افتتاح می‌کند.

وی درباره‌ آخرین وضعیت قطعه نخست آزادراه تهران – شمال گفت: پیشرفت فیزیکی این قطعه در حال حاضر ۹۲ درصد است. با وجود آنکه کار در تمام جبهه‌های کاری ادامه دارد و حدود ۵۵ درصد از روسازی کل پروژه نهایی شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد که با توجه به این‌که ایمنی پروژه برای ما اصلی‌ترین مساله به شمار می‌رود، از این‌رو احتمالا بهره‌برداری نهایی از این پروژه تا پایان سال امکان‌پذیر نباشد؛ هرچند که مجری پروژه اعلام کرده که تلاش می‌کند موارد لازم را تا پایان سال نهایی کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: کار در قطعات دوم و سوم این پروژه نیز بسته به شرایط‌شان پیگیری می‌شود و در منطقه سه با شش سرمایه‌گذار خارجی جلسه داشتیم تا مساله‌ حضور آنها در این طرح بررسی شود. در کنار آن تلاش شده تمهیداتی اندیشیده شود که پس از اجرای قطعی پروژه به وجود آوردن غیر قابل کنترل منجر نشود و مردم بتوانند از شرایط این آزادراه استفاده کنند.

خادمی درباره‌ آخرین وضعیت تامین ریل ملی از ذوب آهن نیز توضیح داد: توانستیم اولین قرارداد تامین ریل از طریق مناقصه را با شرکت ذوب‌آهن امضاء کنیم. در چارچوب این قرارداد ذوب‌آهن به ما ۱۵ هزار تن ریل تحویل خواهد داد که پس از دریافت ضمانت‌نامه از سوی این شرکت کار آغاز می‌شود.

به گفته وی، شرکت ساخت و شرکت راه‌آهن تلاش می‌کند از تمام توان داخلی موجود استفاده کند و قطعا ریل ملی یکی از گزینه‌هایی است که در صورت دریافت تاییدات لازم در پروژه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره آخرین آمار از پیشرفت پروژه‌های ریلی نیز اظهار کرد: در سال ۱۳۹۲ تاکنون ما حدود ۹۷۰ کیلومتر ریل‌گذاری جدید کرده‌ایم. برای اجرای این پروژه نیاز بود که از ریل قابل توجهی بهره‌گیری شود که از این‌رو در این سال‌ها حدود ۶۰ هزار تن ریل از کشورهای خارجی خریداری و وارد ایران شده است. آنچه در سال‌های گذشته اتفاق افتاد یک انقلاب جدی در زمینه‌ ریل‌گذاری بود و امیدواریم همین روال نیز در آینده ادامه یابد.

خادمی درباره آخرین وضعیت پیشرفت راه‌های اصلی و روستایی کشور، توضیح داد: پیش از انقلاب حدود ۴۷ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی درجه دو و درجه سه داشتیم. امروز این عدد به ۱۰۸ هزار کیلومتر رسیده است. همچنین در سال ۱۳۵۷ راه‌های روستایی کشور حدود ۳۰۰۰ کیلومتر بود که امروز این عدد به ۱۰۴ هزار کیلومتر رسیده است.

وی درباره‌ پیگیری پروژه‌های ریلی در سال‌های آینده نیز اظهار کرد: شرکت ساخت از چند سال قبل پنج پروژه ریلی اولویت‌دار را در دستور کار قرار داد که خوشبختانه تاکنون راه‌آهن همدان، کرمانشاه و ارومیه به بهره‌برداری رسیده و راه‌آهن رشت و خط دوم تبریز نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند. پس از آن پیگیری پروژه‌های دیگر نیز ادامه خواهد داشت و در صورتی که منابع مالی لازم برسد می‌توان به افتتاح راه‌آهن کردستان در سال‌های پیش‌رو نیز فکر کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در پایان با بیان این‌که سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ را می‌توان به عنوان سال‌های شکوفایی آزادراهی کشور در نظر گرفت، خاطر نشان کرد: بسیاری از پروژه‌های آزادراهی کشورمان که سال‌های طولانی روی آن کار شد به مرحله‌ افتتاح نزدیک می‌شوند و می‌توان انتظار داشت که در سال‌های پیش‌رو پیشرفت قابل توجهی در حوزه آزادراه‌ها به ثبت برسد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین