سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان: رفتار نماینده سراوان با کارمند گمرک را بررسی می‌کنیم

گروه سیاسی الف،   3970927080 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: رفتار محمدباسط درازهی نماینده سراوان با کارمند گمرک در نخستین نشست هیات نظرات بررسی می شود.

محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا و سخنگوی هیات  نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: رفتار محمدباسط درازهی نماینده سراوان با کارمند گمرک در نخستین نشست هیات نظرات بررسی می شود.

جمالی عنوان کرد: به دنبال مراجعه‌ای که نماینده سراوان به گمرک تهران داشته در ورودی گمرک با مشکلاتی مواجه شده است برخی به اشتباه این اتفاقات را به ورودی مجلس نسبت دادند که درست نیست.

وی افزود: نماینده سراوان مدعی است که فیلم منتشر شده در فضای مجازی تنها مربوط به ۳۰ ثانیه از آن اتفاقات است و همه موضوع را شامل نمی‌شود. طبق گفته نماینده، ایشان دقایقی معطل شده‌اند که این باعث عصبانی و تهدید شدن هر دو طرف و بیان جملاتی شدند که در نهایت حراست حرکتی را انجام داد.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد:‌ به دنبال این اتفاق در ابتدای جلسه علنی صبح، خیلی از نمایندگان به هیات رئیسه اعتراض کردند. همزمان وزیر اقتصاد در یکی از فراکسیون‌ها حضور داشت لذا از او برای حضور در جلسه غیر علنی دعوت شد تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

جمالی با تاکید بر این که این حرکت مورد تایید نیست، گفت: رئیس مجلس تاکید داشت که حتما این موضوع مورد رسیدگی و بررسی قرار گیرد. آقای وزیر هم چون مستقیم درگیر قضیه نبود قرار شد که آخرین مستندات و اطلاعات را بیاورد لذا احتمالا ظهر یا بعد از ظهر امروز جلسه‌ای با وزیر اقتصاد برگزار می‌کنیم که اگر نیاز باشد نماینده سراوان هم برای ارائه توضیحات دعوت می‌شود.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در واکنش به انتقادات مردم نسبت به رفتار این نماینده گفت: ما هم الفاظ به کار برده شده را تایید نمی‌کنیم ولی قبول کنید که نمایندگان با فشارها و درخواست‌های زیادی مواجه هستند بخصوص در روزهای دوشنبه‌ای که جلسات علنی برگزار می‌شود آنها به ادارات کل و وزارت‌خانه ها و سازمان‌ها و موسسه‌ها مراجعه می‌کنند و فشار روی آنها زیاد است. بنده باز هم تاکید می‌کنم که رفتار این نماینده را تایید نمی‌کنم حتی اگر خود نماینده سراوان هم به شرایط قبل برگردد رفتارش را قبول نمی‌کنم به هر حال عواملی باعث بروز این رفتارها شده است کما این که توقع مردم داشتن سعه صدر و تحمل بالاتر است.

جمالی با تاکید مجدد بر این که باید نمایندگان صبر بیشتری داشته باشند، گفت: فشارهای زیادی به نمایندگان از ناحیه مردم برای رفع مشکلاتشان وارد می‌شود بهتر است آنها توقعاتشان را کمتر کنند و یا طوری تنظیم نمایند که این همه فشار به نمایندگان وارد نشود تا شاهد چنین واکنش‌هایی که مورد تایید ما هم نیست نباشیم.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندیگان در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره‌ استیضاح وزیر اقتصاد به دلیل اتفاقات مربوط به نماینده سراوان چیست؟ گفت: استیضاح مربوط به هیات نظارت نخواهد بود و این موضوع به درخواست تعدادی از نمایندگان می‌تواند مطرح شود که مسیر خاص خود را دارد. این ها ربطی به روند بررسی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ندارد. البته بعید می‌دانم که استیضاح فقط به این دلیل صورت گرفته باشد.

*به گزارش فارس، روز گذشته کلیپی در فضای مجازی حاوی درگیری لفظی بین نماینده سراوان و یکی از کارکنان گمرک منتشر شد که واکنش‌هایی را درپی داشت و در جلسه غیر علنی مجلس نیز به این موضوع پرداخته شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۸۱۸۸۲۱۲:۲۷:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۲۷
فقط اخراج
ناشناس۶۸۱۸۸۶۱۲:۲۸:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۲۷
چرا رفتار زننده کارمندگمرک را کسی در نظر نمی گیره ؟چرا بی احترامی کرد به نماینده مردم ؟چرا همه احساسی قضاوت می کنند ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین