محسن هاشمی: جریانات افراطی رهبران انقلاب اسلامی را هدف حملات تروریستی قرار دادند

گروه اجتماعی الف،   3970927062

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با کمترین خشونت و خونریزی در مقایسه با انقلاب‌های مشابه در قرن بیستم به پیروزی رسید گفت: اما جریانات افراطی رهبران این انقلاب را هدف حملات تروریستی و اقدامات خشونت‌آمیز قرار دادند.

به گزارش فارس، محسن هاشمی در جلسه علنی امروز شورای شهر، گفت: ابتدا سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را گرامی می‌داریم، ایشان از پاک‌ترین و والاترین فرزندان ائمه محسوب می‌شوند و تنها غیرمعصومی هستند که امام معصوم زیارت‌نامه ایشان را انشاء کرده‌اند. برکات حضور حضرت فاطمه معصومه (س) در قم، موجب مرکزیت یافتن این شهر به عنوان حرم اهل بیت، گردید و انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه حاصل این حضور پربرکت است.

وی ادامه داد: همچنین امروز به مناسبت سالروز شهادت دکتر مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، امروز روز بازگشایی دانشگاه‌ها پس از انقلاب فرهنگی است که مصادف با روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری است.

هاشمی گفت: انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی نرم و فرهنگی، با کمترین خشونت و خونریزی در مقایسه با انقلاب‌های مشابه در قرن بیستم به پیروزی رسید، اما جریانات افراطی رهبران این انقلاب را هدف حملات تروریستی و اقدامات خشونت‌آمیز قرار دادند.

وی بیان کرد: ترور شهید مفتح، که یک صاحبنظر برجسته علوم اسلامی و انسانی بود در دانشکده الهیات دانشگاه تهران، توسط گروهک فرقان که تحت تاثیر برداشتهای التقاطی و انحرافی و افراطی از اسلام بودند و متاسفانه توسط برخی از چهره‌های انقلابی نیز ارائه می‌شد، موجب آسیب دیدن سرمایه‌های انقلاب و دامن زدن به خشونت و افراطی‌گری در جامعه شد.

عضو شورای شهر گفت: درس بزرگ حوادث تلخ اوایل انقلاب، لزوم حفظ مدارا، همدلی و وحدت در جامعه به رغم تفاوت در دیدگاه‌ها و سلایق است و اگر اجازه دهیم افراطی‌گری و خشونت جایگزین میانه‌روی و مدارا گردد، در خطر تکرار شدن آسیب‌هایی سنگینی هستیم که در سال‌های نخست انقلاب به جامعه وارد گردید.

هاشمی گفت: به همین جهت، این روز به عنوان نماد وحدت، نزدیکی، گفت‌وگو و تفاهم حوزه و دانشگاه نامگذاری شد و مساله وحدت حوزه و دانشگاه، که به معنای همگرایی، هم‌افزایی و روابط علمی میان این دو نهاد تاثیرگذار جامعه است بارها از سوی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: نخستین مقدمه وحدت، حفظ حرمت و احترام بزرگان حوزه و دانشگاه است و باید مراقب بود جریانات افراطی به بهانه شعارهای انقلابی، نسبت به مخدوش کردن احترام مراجع معظم تقلید، علما و اساتید حوزه علمیه و همچنین اساتید و پیشکسوتان دانشگاه اقدام نکنند و همچنین کرامت و احترام طلاب و دانشجویان جهت ایجاد فضای وحدت و همدلی تقویت گردد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین