در گفتگو با الف؛ سلیمی‌نمین: آمریکا برای ایران در سال۹۸ برنامه‌ریزی کرده است/ مشکلات ارزی و اقتصادی قابل تدبیر است/ فریب وعده و وعیدهای دشمنان را نخورید

گروه سیاسی الف،   3970926107 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

عباس سلیمی‌نمین می‌گوید: آمریکایی‌ها برای سال ۹۷ برنامه‌ریزی کرده بودند که شکست خوردند و نتوانستند ایران را دچار آشوب و تنش کنند و با برنامه‌ریزی و ابزارهای بیشتر برای سال ۹۸ برنامه دارند و باید دولت مشکلات اقتصادی را حل کند.

سلیمی‌نمین: آمریکا برای ایران در سال۹۸ برنامه‌ریزی کرده است/ مشکلات ارزی و اقتصادی قابل تدبیر است/ فریب وعده و وعیدهای دشمنان را نخورید

به گزارش الف، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی چهارشنبه هفته گذشته در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم و دفاع از مرزها و امنیت، بازآفرینی روحیه شجاعت و شهادت در نسل جوان مومنِ انقلابی امروز را «معجزه انقلاب» برشمردند و با دعوت مردم و جوانان و همچنین مسئولان به بیداری و هوشیاری در مقابل توطئه‌های جبهه استکبار و در راس آن امریکا، گفتند: همه باید تلاش خود را برای تقویت اقتصاد کشور و تولید ملی مضاعف کنند و مسئولان نیز باید مراقب باشند تا فریب ظاهرسازی و زبان بازی دشمن را نخورند و دشمن خبیثی که از در بیرون شده است، از پنجره وارد نشود.

رهبر انقلاب با اشاره به بیداری ملت ایران، مسئولان را به تلاش بیشتر توصیه کردند و افزودند: اگرچه نقشه دشمن لو رفته است، اما همه باید هوشیاری خود را حفظ کنند، زیرا آمریکا، دشمنی خبیث و حیله گر است و ممکن است قصد فریب داشته باشد تا برای سال ۹۷، جنجال کند، اما مثلاً برای سال ۹۸ نقشه‌ای بکشد. البته ما قوی‌تر از آنها هستیم زیرا تاکنون نتوانسته‌اند در مقابل جمهوری اسلامی، هیچ غلطی بکنند و از این پس هم نخواهند توانست.

بیانات و هشدارهای رهبر حکیم انقلاب مبنی بر اینکه همه حواسشان را جمع کنند؛ ممکن است برای سال ۹۸ نقشه کشیده باشند، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی به همراه داشت.

در همین راستا، الف گفتگویی با عباس سلیمی‌نمین، کارشناس مسایل سیاسی انجام داد که بدین شرح است:

*بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه همه حواسشان را جمع کنند؛ ممکن است برای سال ۹۸ نقشه کشیده باشند، را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بنده معتقد هستم که آمریکایی‌ها برای سال ۹۷ برنامه‌ریزی کرده بودند که به طور یقین این برنامه‌ریزی شکت خورد و نتوانستند ایران را دچار آشوب و تنش کنند، لذا برداشت اصلی که از صحبت‌های مقام معظم رهبری می‌شود این است که آمریکایی‌ها با هرچه که توان دارند و با برنامه‌ریزی و ابزارهای بیشتر برای سال ۹۸ برنامه دارند و تلاش می‌کنند تا این بحث را سال آینده پیگیری کنند.

آمادگی برای این امر شرط عقل است و نباید این احساس به وجود بیاید که چون آنها امسال شکست خورده‌اند، اقدامات ضد ایرانی از آنها در سال آینده غیر ممکن است. باید مراقب دشمن بود و نباید از این موضوع غافل شد. هرچند معتقد هستم که تمامی اقدامات آمریکایی‌ها به ضرر خود آنها تمام خواهد شد؛ چراکه در حال حاضر سرمایه‌گذاران در عرصه بین‌المللی با مشکلات بسیاری روبرو و با بحران درونی مواجه هستند.

*رهبر انقلاب به مسوولین توصیه کردند که فریب زبان‌بازی دشمن را نخورند، باتوجه به هشدارهای رهبری، مسوولین باید چگونه در مقابل دشمن عمل کنند؟

مسوولان و به خصوص دولت اولین وظیفه‌شان اتحاد و جلوگیری از اختلافات داخلی است. سه قوه باید با یکدیگر هماهنگ عمل کرده تا بتوانند نقاط ضعف خود را مرتفع کنند و مانع از این شوند که دشمن بخواهد از این فضای به وجود آمده در جامعه به نفع خود استفاده کرده و اقدام به ایجاد آشوب و فتنه در کشور کند.

دولت باید همه توانمندی‌های خود را افزایش داده و مشکلات اقتصادی و اجتماعی را جامعه را حل و فصل کند، البته در این دوران اخیر نیز تا حدودی ابتکار به خرج داد و با هماهنگی با قوه‌ها توانست تا حدودی بی‌ثباتی را کنترل کند. در واقع کم‌کاری‌های دولت و عدم تدبیر موجب شد که فضای جامعه بهم بریزد. وضعیت و مشکلات ارزی و اقتصادی قابل تدبیر است، اما کمی زمان بر است. دولت نباید با وضعیت اقتصادی به وجود آمده اجازه بدهد تا دشمن از این فضا سوءاستفاده کند و مسوولان باید تمام تلاش خود را در کشور انجام دهند و فریب زبان دشمن را نخورند.

هنوز بازار قیمت‌ها دچار نوسان است و تا زمانی‌ که قیمت‌ها کاهش پیدا نکند، مردم از این شرایط ناراضی خواهند بود، خوب چرا باید کاری کرد که مردم ناراضی شوند و کشورهای غربی هم از این موضوع به نفع خود استفاده کنند.

*شما فکر می‌کنید که فتنه جدیدی در سال 98 رخ خواهد داد؟  

به نظر بنده فتنه امکان‌پذیر نخواهد بود، چراکه زمانی فتنه رخ می‌دهد که عوامل داخلی تاثیرگذار با بیگانگان همراهی می‌کنند، لذا تصور می‌کنم در سال آینده با چنین شرایطی مواجه نخواهیم شد، درست است که مسوولین از مسئولیت‌های خود سرباز می‌زنند و کم کاری می‌کنند که اگر به توصیه‌های رهبری گوش کنند دچار چنین مشکلاتی نمی‌شویم.

سال آینده قطعا آمریکا با همکاری عربستان و رژیم صهیونیستی با ابزارهای بیشتر به دنبال ایجاد آشوب در کشور خواهند بود، لذا مسوولان باید با همکاری یکدیگر مانع از آن شوند و فریب وعده و وعیدهای دشمنان را نخوردند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۸۰۳۱۳۱۴:۳۴:۳۸ ۱۳۹۷/۹/۲۶
مگر آمریکایی‌های معیار سالی مالی و کاری‌شان بر مبنای شمسی است که برای ۹۷ نشد برای ۹۸ نقشه بکشند؟ مگر تقسیم بندی آنها به صورت ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ اینا نیست؟
زارع۶۸۰۹۹۰۲۱:۳۹:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۲۶
دمت گرم ، من هم دقیقا تیتر رو دیدم بهش فکر کردم! کلا تمام اشکالات ما از اون طرف مرز هست و بس
ناشناس۶۸۱۰۲۷۲۲:۲۱:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۲۶
دیوار کوتاهتر از امریکا نیست اصلا مشکلات ربطی به مدیریت کشور ندارد
ناشناس۶۸۰۳۳۲۱۴:۴۰:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۲۶
داماد برخی مسئولان با غصب پست و مقام ؛ به مراتب مخرب تر از آمریکا هستند برای آینده ایران
فوق لیسانس بیکار۶۸۰۳۶۳۱۴:۵۰:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۲۶
اگه آقازاده های مسئولان ( ژن های خوب !!! ) و دامادهایشان بذارند ؛ ما بر آمریکا غلبه خواهیم کرد
ناشناس۶۸۰۶۰۴۱۶:۲۹:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۲۶
وقتی دولت خودمان برای ما نقشه میکشد ما چرا از امریکا گلایه داریم
ناشناس۶۸۰۸۷۲۲۰:۱۳:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۲۶
مردم ایران واقعا"مظلوم هستن با اینکه زیر بار تورم و گرانی دارند له می شوند اما آشوب بپا نمی کنند.
علی۶۸۱۲۵۴۰۷:۳۱:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۲۷
از امروز به بعد فریب حرف شما را میخوریم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین