سود و زیان استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور از داوری+ تحلیل جزییات

گروه ورزشی الف،   3970925209 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بررسی اشتباهات داوری در نیم فصل لیگ برتر فوتبال را با آمار و ارقام دقیق در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، پرونده بازی های نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال در حالی بسته شد که بعضی از تیم ها معتقدند که از داوری متضرر شدند. البته فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران به اشتباهات داوری در نیم فصل اول اذعان و بیان کرد که به طور حتم با داوران و کمک داورانی که مرتکب اشتباه تاثیر گذار باشند برخورد می شود. همچنین او تصریح کرد که هواداران حق دارند و اگر اشتباه تاثیرگذاری رقم خورده باشد از آنها عذرخواهی می کنم.

با توجه به اینکه بیشترین اعتراض های داوری از سوی تیم های لیگ برتری از جمله پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی صورت گرفته است داوری بازی های این تیم ها را در نیم فصل اول مورد ارزیابی قرار دادیم که از نظر می گذرانیم.

سود و زیان استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور از داوری/ تحلیل هفته به هفته لیگ برتر فوتبال

هفته اول

پدیده – پرسپولیس / داور بازی : پیام حیدری

طبق اعلام کارشناس داوری، علی علیپور مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس به علت خطای شدید بر روی علی نعمتی بازیکن باید از زمین بازی اخراج می شد.

پیام حیدری داور این بازی در دقیقه 6 خطای مدافع پدیده بر روی نعمتی را پنالتی تشخیص داد و علی علیپور آقای گل فصل گذشته توانست پنالتی را گل کند و اولین گلش را در لیگ هجدهم به ثمر برساند.

کارشناس داوری پنالتی پرسپولیس را درست اعلام کرد.

سود و زیان استقلال،پرسپولیس،سپاهان ،تراکتور از داوری/ تحلیل هفته به هفته لیگ برتر فوتبال

استقلال – پیکان/ داور: موعود بنیادی فر

سجاد مشکل پور مدافع پیکان به علت خطا بر روی سجاد آقایی بازیکن استقلال باید از زمین بازی اخراج می شد.

سجاد آقایی وینگر استقلال هم به دلیل خطای شدید بر روی علی حمودی باید اخراج می شد اما داور بازی به او کارت زرد نشان داد.

در بازی سپاهان برابر صنعت نفت آبادان و دیدار تراکتورسازی برابر نفت مسجد سلیمان اتفاق خاصی در داوری رخ نداد.

هفته دوم

پرسپولیس – فولاد خوزستان/ داور بازی: حسین زرگر  

صحنه مشکوکی در این بازی رخ نداد تا در نتیجه بازی تاثیر گذار باشد.

سود و زیان استقلال،پرسپولیس،سپاهان ،تراکتور از داوری/ تحلیل هفته به هفته لیگ برتر فوتبال

 استقلال- ذوب آهن / داور بازی:بیژن حیدری

داوری این بازی جنجال برانگیز بود و وریا غفوری بازیکن استقلال به علت خطای شدید بر روی بازیکن ذوب آهن باید اخراج می شد اما این اتفاق رخ نداد.

گل ذوب آهن بدون تردید درست بود و آوانتاژ داور صحیح بود اما باید وریا غفوری به علت استفاده از نیروی بیش از حد و بالا آوردن زیاد پایش باید اخراج می شد که داور این بازیکن را اخراج نکرد.

کمک داور این بازی در جایگیری اشتباه کرد و آفساید تیم استقلال را اعلام کرد که اقدامش اشتباه بود. گل استقلال درست بود و به اشتباه آفساید اعلام شد.

خطای محمد زاده بازیکن ذوب آهن درست است و داور با دادن کارت زرد دوم این بازیکن را به درستی اخراج کرد.

در یک صحنه آوانتاژی که برای ذوب آهن گرفته شد درست بود اما دانشگر مدافع استقلال باید اخراج می شد که داور بازی او را در این صحنه خطا اخراج نکرد.

البته دانشگر درصحنه ای دیگر اخطار دوم را گرفت و اخراج شد اما او باید در همان صحنه اول از بازی اخراج می شد.

اشتباهات داوری در نتیجه این بازی تاثیر گذار بود چرا که زرگر داور این بازی وریا غفوری بازیکن استقلال را به علت خطای شدید بر روی بازیکن ذوب آهن اخراج نکرد و همان بازیکن 2 گل برای آبی پوشان به ثمر رساند. 

تراکتورسازی-نساجی مازندران/ داور بازی: رضا کرمانشاهی

طبق اعلام کارشناس داوری، تکل بازیکن نساجی مازندران در محوطه جریمه روی بازیکن تراکتورسازی پنالتی نبود و باید شبیه سازی اعلام می شد. البته گرفتن بازیکن نساجی در محوطه جریمه از سوی بازیکن تراکتورسازی پنالتی بود و مدافع باید اخراج می شد.

در صحنه ای دیگر مهاجم نساجی در محوطه جریمه تراکتورسازی سرنگون شد و این از نظر کارشناس داوری شبیه سازی بود و باید به مهاجم کارت زرد نشان داده می شد.  

سپیدرود رشت-سپاهان/ داور بازی: محمد حسین زاهدی فر

تیم سپاهان در این بازی توانست با نتیجه 6 بر یک برابر سپیدرود رشت به برتری برسد و داوری در نتیجه بازی تاثیر گذار نبود.

هفته سوم

استقلال خوزستان-پرسپولیس / داور بازی: وحید کاظمی

این بازی با نتیجه بدون گل به پایان رسید و داوری در نتیجه این دیدار تاثیری نداشت.

سپاهان- پیکان/ داور بازی: علی صفایی

باشگاه سپاهان اعتراض هایی بابت داوری این بازی داشت و این باشگاه معتقد است که اشتباهات داوری در نتیجه این بازی تاثیرگذار بود.

در بررسی داوری این بازی به این نتیجه رسیدیم که اظهارات سپاهانی ها درست نبود و 2 بازیکن این تیم باید اخراج می شدند که این اتفاق رخ نداد.  

طبق اعلام کارشناس داوری، خطای علی حمودی بازیکن پیکان بر روی ساسان انصاری در موقعیت تک به تک باید با کارت قرمز جریمه می شد اما این بازیکن کارت زرد گرفت.

ضربه آرنج مهدی کیانی بازیکن سپاهان  به سر امیر حسین کریمی بازیکن پیکان  باعث شد که این بازیکن  کارت زرد  مواجه شود که این کارت کافی بود. البته کیانی بر روی پای سعید واسعی بازیکن پیکان خطای دوم را مرتکب شد که باید با کارت زرد دوم و اخراج مواجه می شود که این اتفاق رخ نداد.

اگر لگد کف پای ایران پوریان به پای بازیکن پیکان خورده باشد باید این بازیکن با کارت قرمز مواجه می شد.

استقلال-تراکتورسازی / داور بازی: مهدی سید علی

وریا غفوری در محوطه جریمه تیم تراکتورسازی از سوی مدافع این تیم سرنگون می شود و استقلالی ها معتقد بودند که پنالتی رخ داده است اما کارشناس داوری اعلام کرد که نه تنها خطایی بر روی بازیکن استقلال رخ نداد بلکه با توجه به اینکه  غفوری شبیه سازی کرده و به زمین خورده است باید کارت زرد به این بازیکن داده می شد.

هفته چهارم

پارس جنوبی جم-استقلال/ داور بازی: حسین زرگر

طبق اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال، برخورد امیر میر بزرگی  بازیکن پارس جنوبی جم با فرشید اسماعیلی پنالتی نبود و بازیکن استقلال به علت تماض باید کارت زرد دریافت می کرد. به هر حال داور در اعلام نکردن خطا تصمیم درستی گرفت. 

علاوه بر این سیف اللهی به علت ضربه با دست به صورت بازیکن استقلال باید کارت زرد دریافت می کرد. 

سود و زیان استقلال،پرسپولیس،سپاهان ،تراکتور از داوری/ تحلیل هفته به هفته لیگ برتر فوتبال

ذوب آهن- سپاهان/ داور بازی: وحید کاظمی 

باشگاه سپاهان با وجود برتری در دربی اصفهان اعتراضاتی بابت داور بازی این تیم برابر تیم ذوب آهن  داشت که کمیته داوران هم به این اشتباهات اذعان کرد. 

طبق اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال، محسن مسلمان هافبک بازیساز ذوب آهن قبل از گل اول سپاهان خطایی بر روی مهرداد محمدی مرتکب نشد و داور نباید  این صحنه را خطا اعلام می کرد. 

بوحمدان بازیکن ذوب آهن به علت ضربه به ساسان انصاری مهاجم سپاهان باید کارت زرد دوم را می گرفت و اخراج می شد که این اتفاق رخ نداد. 

مدافع ذوب آهن با دست بر روی مهاجم سپاهان مرتکب خطای پنالتی شد که داور چنین نظری نداشت. 

سیاوش یزدانی بازیکن سپاهان خطایی بر روی فخرالدینی مرتکب نشد و داور به درستی تمارض مدافع راست ذوب آهن را اعلام کرد و کارت زرد به او داد. 

یزدانی بازیکن سپاهان در محوطه جریمه سرنگون شد و باید داور پنالتی به نفع سپاهان می گرفت. 

گل ذوب آهن به درستی مردود اعلام شد  چرا که قبل از آن توپ به بیرون رفته و کرنر شده بود. 

محمد نژاد مهدی بازیکن ذوب آهن روی پای  ساسان انصاری تکل زد و داور باید اعلام پنالتی می کرد که به اشتباه خطا نگرفت. 

همچنین کمیته داوران معتقد است که داور به درستی نیک نفس  را از بازی اخراج کرد اما زرگر در ادامه باید به حدادی فر بازیکن ذوب آهن به علت اعتراض، کارت زرد می داد. 

برخورد استنلی کی روش مهاجم سپاهان با محمد زاده بازیکن ذوب آهن خطای شدید نبود که داور به سود سپاهان پنالتی بگیرد. 

پرسپولیس- نفت مسجد سلیمان/ داور بازی: علی صفایی 

طبق اعلام کمیته داوران، خطای پنالتی روی کامیابی نیا هافبک دفاعی پرسپولیس رخ نداد. بشار رسن هافبک پرسپولیس معتقد بود که توپ به دست مدافع نفت مسجد سلیمان برخورد کرده است که این اتفاق رخ نداد و  داور بازی تصمیم درستی گرفت که پنالتی به نفع پرسپولیس نگرفت. 

همچنین توپ بعد از ضربه سر سید جلال حسینی به پشت کمر مدافع نفت مسجد سلیمان برخورد کرد که هند پنالتی نبود. 

تراکتورسازی- سایپا/ داور بازی: زاهدی فر

این بازی با نتیجه یک برصفر به نفع تراکتورسازی به پایان رسید و صحنه های حساسی در این دیدار به وجود نیامد. 

همچنین فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام کرد که قضاوت داوران هفته چهارم تاثیری بر نتیجه مسابقات نداشته است. 

هفته پنجم

سپاهان- تراکتورسازی/ داور بازی: حسین زرگر 

طبق اعلام کارشناس داوری، ساسان انصاری مهاجم سپاهان ضربه ای به توپ در محوطه جریمه حریف زد که به بدن مدافع تراکتورسازی برخورد کرد اما قابل تشخیص نیست که این توپ به دستش خورده یا نه!

گل دوم سپاهان هم صحیح بود و پورقاز در شرایط آفساید قرار نداشت. 

صنعت نفت آبادان- پرسپولیس / داور بازی: محمد حسین زاهدی فر 

کارشناس داوری بیان کرد که در صحنه سرنگونی علیپور مهاجم پرسپولیس در محوطه جریمه به طور واضح مدافع نفت آبادان خطا کرد و باید پنالتی اعلام می شد. 

استقلال- فولاد خوزستان/ داور بازی: کوپال ناظمی 

طبق اعلام کارشناس داوری، وریا غفوری بازیکن استقلال زمانی که سانتر کرد توپ به دست مدافع فولاد برخورد کرد و او با اراده ضربه به توپ زد و باید پنالتی به نفع استقلال اعلام می شد. 

مرتضی تبریزی مهاجم استقلال هم در یک صحنه به نادرست آفسایدش اعلام شد. همچنین این بازیکن در موقعیت تک به تک صاحب توپ شد که کمک داور به درستی ادامه بازی داد. 

هفته ششم

سپاهان- پارس جنوبی جم/ داور بازی: سید رضا مهدوی 

باشگاه سپاهان به داوری این بازی اعتراضاتی داشت که بررسی های صورت گرفته نشان داد که سپاهانی ها به درستی به داوری این بازی معترض بودند. 

کارشناس داوری اعلام کرد که قبل از گل پارس جنوبی جم خطا شد و داور باید بازی را متوقف می کرد. همچنین کی روش استنلی روی گل ساسان انصاری خطایی مرتکب نشد و برای زدن توپ به هوا پرید. 

پنالتی پارس جنوبی جم اصلا درست نبود و میر جوان بازیکن این تیم هم به طور کامل شبیه سازی کرد و طبق اعلام کارشناس داوری، لمس دست مدافع سپاهان نمی تواند عامل سرنگونی باشد. 

همچنین ضربه کاشته منجر به گل سپاهان به درستی اعلام شد و وینگر  پارس جنوبی جم هم با دست و پا بازیکن حریف را سرنگون کرد. 

نفت مسجد سلیمان- استقلال/ داوربازی: سیدمهدی سید علی 

کارشناس داوری معتقد است که نصاری بازیکن نفت مسجد سلیمان به عمد با لگد به قائدی بازیکن استقلال  زده است و به جای کارت زرد باید با کارت قرمز جریمه می شد. 

شریفات مهاجم نفت مسجد سلیمان به تابلوی تبلغاتی کنار زمین ضربه ای زد که این حرکتش غیر ورزشی بود و داور این حق را داشت که این بازیکن جریمه کند اما با توجه به اینکه اگر داور این کار را می کرد کارت دوم مهاجم نفت مسجد سلمان بود و باید اخراج می شد ، داور به خوبی مدیریت کرده و به شریفات اخطار دوم را نداد. 

زکی پور بازیکن استقلال در یک صحنه از فرصت گلزنی بازیکن نفت مسجد سلیمان جلوگیری کرد که طبق اعلام کارشناس داوری به درستی سید علی به این بازیکن کارت زرد دوم را داد و او را اخراج کرد. 

کولیبالی بازیکن نفت مسجد سلیمان در محوطه جریمه این تیم روی بازیکن استقلال خطا کرد و به نظر کارشناس داوری او به جای دریافت کارت زرد باید کارت قرمز می گرفت. 

در یک صحنه توپ به دست مدافع استقلال خورد که این اتفاق واضح نیست و کارشناس داوری بیان کرد اگر دست این بازیکن باز باشد پنالتی است. 

کولیبالی در یک صحنه به رحمتی برخورد کرد و به نظر کارشناس داوری او قصد خطا کردن داشته است و دادن کارت زرد دوم و اخراج این بازیکن درست بود. 

همچنین طبق اعلام کارشناس داوری پنالتی نفت مسجد سلیمان اشتباه بود و خطایی صورت نگرفت. 

تراکتورسازی- ماشین سازی/ داور بازی: علی صفایی 

در این دیدار صحنه داوری خاصی رخ نداد  تا در نتیجه بازی تاثیرگذار باشد. 

پرسپولیس - نساجی مازندران/ داور بازی : کرمانشاهی

علی شجاعی بازیکن نساجی مازندران بی پروا خطای شدیدی بر روی کامیابی نیا هافبک پرسپولیس کرد و اخراج این بازیکن درست بود. 

در یک صحنه آفساید گادوین منشا مهاجم پرسپولیس گرفته شد که طبق اعلام کارشناس داوری، منشا جلوتر از بازیکن نساجی مازندران نبود و آفساید به اشتباه گرفته شد. 

طبق اعلام کارشناس داوری، اعلام پنالتی به نفع مهاجم نساجی مازندران درست بود چرا که مدافع پرسپولیس با بی احتیاطی تکل زد و کارت زرد هم لازم نبود که به بازیکن خاطی داده شود. 

هفته هفتم

سپاهان-فولاد / داور بازی: بیژن حیدری

طبق اعلام کارشناس داوری، پنالتی سپاهان درست بود و داور بازی به درستی به مریدی بازیکن خطا کار کارت زرد داد. همچنین در صحنه گل دوم سپاهان مشخص شد که والی مدافع فولاد گل به خودی زده است و باید گل  به نام او ثبت شود.

کارشناس داوری معتقد است که بازیکن سپاهان در بیرون از محوطه جریمه روی پریرا مهاجم فولاد خطا کرد و داور بازی به اشتباه پنالتی به نفع فولاد گرفت.

نساجی مازندران- استقلال/ داور بازی: حسین زرگر 

کارشناس داوری معتقد است که در یک صحنه توپ به سینه مدافع استقلال برخورد کرد و هند پنالتی نبود و اعلام داور به ادامه بازی درست بود. 

پرسپولیس- سپیدرود رشت/ داور بازی: علی صفایی 

طبق اعلام کارشناس داوری اعلام خطا بر روی محمد انصاری مدافع پرسپولیس صحیح است و داور بازی به درستی کارت زرد به بازیکن خاطی می دهد. 

در یک صحنه هم علی صفایی جاگیری خوبی داشته است و به درستی خطا بر روی بشار رسن را می گیرد و کارت زرد به بازیکن تیم سپیدرود رشت می دهد. 

دروازه بان تیم سپیدرود رشت در دقایقی از بازی اتلاف وقت کرد و داور بازی به درستی به او کارت زرد داد. 

پدیده مشهد- تراکتورسازی / داور بازی: محمد حسین زاهدی فرد 

طبق اعلام کارشناسی داوری، سوگیتا بازیکن ژاپنی تراکتورسازی در یک صحنه بر روی بازیکن سپیدرود رشت خطا کرد و باید کارت زرد می گرفت. همچنین مسعود شجاعی در صحنه ای دیگر پایش را روی بازیکن حریف می گذارد و باید اخطار می گرفت اما زاهدی فر به او کارت نداد. 

سود و زیان استقلال،پرسپولیس،سپاهان ،تراکتور از داوری/ تحلیل هفته به هفته لیگ برتر فوتبال

هفته هشتم 

استقلال- پرسپولیس/ داوربازی: علیرضا فغانی 

طبق اعلام کارشناس داوری، حسین ماهینی بازیکن پرسپولیس در یک صحنه از سوی طارق همام سرنگون شد و داور به درستی به بازیکن عراقی استقلال کارت زرد نداد. همچنین طارق همام در صحنه ای دیگر در محوطه جریمه  به پای نوراللهی تکل زد و این حرکت خطا نبود چرا که پای بازیکن را نزد. 

روح اله باقری بازیکن استقلال روی کامیابی نیا پرید و خطا مرتکب شد اما با توجه به اینکه کامیابی نیا هم با آرنج به باقری زد بنابراین لازم نبود که به بازیکن خطا کار کارت زرد داده شود. 

منتظری مدافع استقلال در محوطه جریمه دست علیپور مهاجم پرسپولیس را کشید و به نظر کارشناس داوری این حرکت خطا بود و داور بازی باید پنالتی اعلام می کرد . به هر حال مدافع استقلال در زمان ارسال توپ پیراهن علیپور را کشید و تا لحظه آخر هم کارش را ادامه داد. 

آرمین سهرابیان بازیکن استقلال روی پای سیامک نعمتی تکل زد و داور بازی باید حداقل به بازیکن خطا کار کارت زرد می داد که این کار را نکرد. اگر سهرابیان کارت زرد دوم را می گرفت از زمین بازی اخراج می شد. 

کارشناس داوری معتقد است اقدام فغانی در کشیدن پیراهن علی کریمی بازیکن استقلال درست نبود و این نشان دهنده اقتدار داور نیست و بهتر بود که از سوت و کارت استفاده می کرد. 

طبق اعلام کارشناس داوری، اشتباهات فغانی در نتیجه این بازی تاثیرگذار بود. 

نفت مسجد سلیمان- سپاهان/ داور بازی: حسن اکرمی 

پیمان میری مهاجم نفت مسجد سلیمان در محوطه جریمه تیم سپاهان سرنگون شد که طبق اعلام کارشناس داوری این خطا نبودچرا که مهاجم به توپ نرسید. 

شفیعی بازیکن سپاهان در محوطه جریمه هند پنالتی مرتکب نشد چرا که توپ به سینه این بازیکن خورد. 

 دروازه بان نفت مسجد سلیمان بر روی استنلی کی روش مهاجم سپاهان خطا کرد و به نظر کارشناس داوری باید پنالتی به نفع زردپشان اصفهانی گرفته می شد اما این خطا در بیرون از محوطه جریمه گرفته شد. 

تراکتورسازی- استقلال خوزستان / داور بازی: یاسر همرنگ 

طبق اعلام کارشناس داوری، در یک صحنه نقی زاده بازیکن تراکتورسازی در محوطه جریمه حریف به زمین خورد که تصور شد که خودش را به زمین انداخته است اما در تصاویر آهسته تلویزیونی مشخص شد که کیانی مدافع استقلال خوزستان پای بازیکن تراکتورسازی را زد و با توجه به اعتراض صورت گرفته داور بازی به درستی کارت زرد به بازیکن استقلال خوزستان داد. 

خشتان بازیکن استقلال خوزستان با شارژ کردن سوگیتا در محوطه جریمه به زمین خورد اما این حرکت خطا نبود چرا که فشار زیادی به مهاجم وارد نشد. 

بازیکن تراکتورسازی از پشت به بازیکن استقلال خوزستان تکل زد و این حرکت خطا نبود و کارت زردی هم نباید به بازیکن خطا کار داده می شد. 

حمدی نژاد بازیکن استقلال خوزستان در محوطه جریمه توپ به دستش برخورد کرد اما به نظر کارشناس داوری این خطا عمدی نبود و داور بازی به درستی اعلام به ادامه بازی کرد. 

هفته نهم

سایپا- استقلال/ داور بازی: زاهدی فر

طبق اعلام کارشناس داوری، خطا روی مهاجم سایپا در محوطه جریمه رخ نداد و به درستی داور بازی این صحنه را پنالتی اعلام نکرد.

محمد دانشگر بازیکن استقلال در موقعیت آفساید نبود و  بدون خطا گل زد و تصمیم داور بازی درست بود. 

2 بازیکن استقلال و سایپا در محوطه جریمه به یکدیگر برخورد کردند که این خطا نبود. 

طارق همام بازیکن عراقی استقلال بر روی ترابی خطا کرد و این بازیکن باید اخطار می گرفت و ترابی هم باید به علت حرکت زشت خود باید کارت زرد می گرفت که فقط داور به بازیکن سایپا کارت نشان داد. البته محمد فنایی کارشناس داوری در یکی از برنامه های تلویزیونی اعلام کرد که طارق همام بازیگن عراقی استقلال با سرعت به سمت بازیکن سایپا می رود و خطای شدیدی مرتکب شد و باید کارت قرمز دریافت می کرد.

بازیکن سایپا در محوطه جریمه بی احتیاطی کرد و باعث سرنگونی بازیکن استقلال شد و خطای پنالتی به نفع آبی پوشان پایتخت درست بود اما به علت حضور بازیکنان 2 تیم در محوطه جریمه باید ضربه پنالتی دوباره تکرار می شد. 

سپاهان- نساجی مازندران/ داور بازی: کوپال ناظمی 

طبق اعلام کارشناس داوری، هر 2 بازیکن سپاهان و نساجی مازندران در محوطه جریمه به هم برخورد کردند و بازی خطرناک رخ داد اما بازیکن سپاهان به علت اینکه زودتر به توپ رسید باید خطای بازیکن نساجی مازندارن اعلام می شد. البته برخوردی نبود که خطای پنالتی به نفع سپاهان گرفته شود. 

در یک صحنه هم خطا بر روی بازیکن نساجی مازندران صورت گرفت اما به علت اعتراض به داوری او به جای بازیکن سپاهان کارت زرد گرفت. 

در یکی از صحنه ها در محوطه جریمه، توپ به زانوی مدافع نساجی مازندران خورد و به دستش برخوردی نداشت. 

نکته مهم این بازی صحنه پنالتی که به نفع سپاهان در دقایق پایانی گرفته شد که طبق اعلام کارشناس داوری، کوپال ناظمی داور بازی از صحنه فاصله داشت و به نوعی جاماند و در این مواقع باید کمک داور به داور کمک کند که این کار را نکرد. به نظر کارشناس داوری در محوطه جریمه اتفاقی رخ نداد و  پیراهن مهاجم استقلال در بیرون از محوطه جریمه کشیده شد و  پنالتی صورت نگرفت. 

به هر حال اشتباه داور بازی در نتیجه این دیدار تاثیر گذار بود و تیم سپاهان از  داوری این بازی سود برد. 

تراکتورسازی- صنعت نفت آبادان/ داور بازی: حسین زرگر 

باشگاه تراکتورسازی  در بیانیه ای اعتراض خود را بابت قضاوت های  این بازی اعلام کرد . تراکتورسازی ها معتقدند که در هفته نهم، گل دوم نفت آبادان در حالی به ثمر رسید که توپ پس از برخورد به تیر دروازه به بیرون رفته بود و ضربه سر بازیکن نفت در حالی به مهاجم این تیم رسید که توپ کامل از خط عرضی خارج شده بود اما متاسفانه کمک‌داور به علت سرعت شتاب توپ به نقطه کرنر نرسیده و نتوانست خروج توپ از خط عرضی را تشخیص دهد.

پرسپولیس - پیکان/ داور بازی: مهدی مرجان زاده 

در یک صحنه آرنج علی حمودی با صورت عالیشاه برخورد کرد که داور به این بازیکن کارت زرد داد که این کارت کافی بود. داور بازی معتقد است اگر لگد کف پای خلیل زاده روی بدن علی حمودی شدت داشته باشد باید داور به این بازیکن کارت قرمز می داد اما باید در این صحنه حداقل اخطار را می گرفت. 

رفعتی رئیس کمیته دپارتمان داوری بیان کرد که مرجان زاده با وجود اینکه اولین بازی اش بود اما تحت تاثیر جو ورزشگاه آزادی  و رفتار بازیکنان قرار نگرفت و با اعتماد به نفس بالا قضاوت کرد. 

هفته دهم

استقلال- سپاهان / داور بازی: رضا کرمانشاهی 

طبق اعلام کارشناس داوری، خالد شفیعی بازیکن سپاهان در محوطه جریمه دانشگر بازیکن استقلال را گرفت که این حرکت از دیدگان کرمانشاهی پنهان بود اما عمل گرفتن خطاست و باید ضربه پنالتی به نفع استقلال اعلام می شد که کرمانشاهی دستور به ادامه بازی داد. 

علاوه بر این کمک داور بازی  در یک صحنه کار بزرگی کرد و تشخیص داد که ساسان انصاری مهاجم سپاهان در محوطه جریمه شبیه سازی کرد و خودش به زمین خورد و برخوردی با بازیکن استقلال نداشت. 

به هر حال اشتباه داوری و اعلام نکردن پنالتی استقلال در نتیجه این بازی تاثیر گذار بود. 

سایپا- پرسپولیس/ داور بازی: حسین زرگر 

طبق اعلام کارشناس داوری، در یک صحنه توپ به دست شایان مصلح نمی خورد و بازیکن سایپا خطا کرد که داور به اشتباه خطای مصلح را گرفت که درست نبود. 

علیرضا بیرانوند در یک صحنه در بیرون از محوطه جریمه توپ را می گیرد البته به طور حتم مشخص نیست که همه توپ بیرون محوطه جریمه است یا نه! 

در صحنه ای دیگر برخوردی بین سید جلال حسینی و علی دشتی صورت می گیرد که بازیکن پرسپولیس باید کارت می گرفت و اگر داور به او اخطار می داد در صحنه دیگر کارت زرد دوم را می گرفت و از زمین بازی اخراج می شد. 

برخورد محمد انصاری با بازیکن سایپا در محوطه جریمه خطا نیست و داور به درستی ادامه بازی را اعلام کرد. در صحنه دیگر هم که سایپایی ها اعتقاد به پنالتی داشتند برخورد معمولی میان 2 بازیکن رخ داد و پنالتی نبود. 

در یک صحنه بازیکن تیم سایپا در فضای آفساید قرار گرفت و این بازیکن از موقعیت آفساید بیرون آمد و در زدن توپ دخالت کرد و همان توپ وارد دروازه پرسپولیس شد که به نظر کارشناس داوری گل سایپا درست نبود. 

علیرضا بیرانوند در شروع مجدد بازی روی بازیکن سایپا خطا می کند و باید ضربه پنالتی به نفع سایپا اعلام می شد. 

اخراج محمد دایی مربی سایپا به علت اعتراض های زیاد درست بود. 

تراکتورسازی- سپیدرود رشت/ داور بازی: رضا عادل 

باشگاه تراکتورسازی با وجود اینکه این بازی را با نتیجه 2 بر یک پیروز شد اما اعتراض هایی به داوری این بازی داشت. 

تراکتوریها معتقدند که در بازی با سپیدورد رشت پنالتی بر روی مهاجم این تیم رخ داد که داور این خطا را تشخیص نداد و در دقیقه 90 نیز در حالی که این تیم در موقعیت ضد حمله قرار می گرفت، جایگیری نامناسب داور بازی و در مسیر توپ قرار گرفتن او باعث شد تا پس از اصابت توپ به بدن داور به بازیکنان حریف رسیده و دروازه تیم ما باز شود. 

طبق اعلام کارشناس داوری سوگیتا بازیکن ژاپنی تراکتورسازی در محوطه جریمه سرنگون شد اما مشخص نیست خطایی بر روی این بازیکن صورت گرفته یا نه!

هفته یازدهم

پیکان- تراکتور سازی/ داور بازی: آرمان اسعدی 

در یک صحنه موسوی بازیکن پیکان با بی محاباتی بر روی پای مسعود شجاعی خطا کرد و باید کارت زرد دریافت می کرد و طبق اعلام کارشناس داوری کارت قرمز لازم نبود. 

به هر حال طبق اعلام کارشناس داوری صحنه های مشکوکی در این 2 بازی رخ نداد تا در نتیجه بازی تاثیر گذار باشد. 

ماشین سازی تبریز- استقلال/ داور بازی: وحید کاظمی 

طبق اعلام کارشناس داوری در یک صحنه در محوطه جریمه توپ به دست بازیکن ماشین سازی برخورد کرد و داور بازی باید یک ضربه پنالتی به نفع استقلال اعلام می کرد که اعتقاد به این موضوع نداشت و ادامه بازی را اعلام کرد. البته کارشناس داوری برنامه نود اعلام کرد که برخورد توپ به دست بازیکن ماشین سازی غیرمنتظره بود و به درستی داور بازی ادامه بازی را اعلام کرد. 

در یک صحنه توپ در دست دروازه بان استقلال است اما بازیکن ماشین سازی  برای دراختیار گرفتن توپ بر روی دروازه بان خطا می کند و بازیکن خطا کار باید کارت زرد دریافت می کرد. 

کارشناسی داوری بیان کرد در یک صحنه برخوردی میان بازیکن استقلال و ماشین سازی در محوطه جریمه آبی پوشان پایتخت رخ داد که این برخورد طبیعی بود و پنالتی نبود و به درستی کاظمی ادامه بازی را اعلام کرد. 

به هر حال به نظر می رسد که اشتباهات داوری در نتیجه این بازی تاثیر گذار بود چرا که یک پنالتی به نفع استقلال اعلام نشد. 

سپاهان- سایپا/ داوربازی: محمدرضا اکبریان 

طبق اعلام کارشناس داوری، گل سپاهان درست بود و توپ از خط دروازه سایپا گذشت و مشخص نیست قبل از آن توپ به دست حاج محمدی برخورد می کند یا نه!

ساسان انصاری مهاجم سپاهان در یک صحنه در محوطه جریمه از سوی رضاوند مدافع سایپا سرنگون شد که طبق اعلام کارشناس داوری این بازیکن برای زدن توپ روی پای مهاجم سپاهان رفت و در این صحنه پنالتی رخ نداد اما نشان دادن کارت زرد به انصاری هم به علت شبیه سازی درست نبود. 

پرسپولیس- ذوب آهن/ داوربازی: ظهیری

در یک صحنه توپ به دست بازیکن ذوب آهن خورد که داور بازی باید به این بازیکن به علت خطای هند کارت زرد می داد که نداد. 

در یک صحنه بازیکن پرسپولیس وسط قرار گرفته بود و آفساید را پوشیده بود اما کمک داور آفساید بازیکن ذوب آهن را گرفت که کمک داور شانس آورد توپ ذوبی ها وارد دروازه نشد چرا که آفساید به اشتباه اعلام کرد. 

علی علیپور در یک صحنه در محوطه جریمه ذوبی ها سرنگون شد که پرسپولیسی ها اعتقاد به پنالتی داشتند که طبق اعلام کارشناس داوری  علیپور خودش به خودش پشت پا زد و خطای پنالتی نبود. 

عالیشاه در یک صحنه دریبل 2 طرفه می زند تا از بازیکن ذوب آهن عبور کند که طبق اعلام کارشناس داوری این صحنه خطایی بر روی عالیشاه صورت نگرفت. 

طبق اعلام کارشناس داوری در یک صحنه امید عالیشاه بر روی بازیکن ذوب آهن خطا کرد و باید کارت زرد دوم را می گرفت و اخراج می شد که داور بازی چنین اعتقادی نداشت. 

میلاد فخرالدینی در یک صحنه خودش را در محوطه جریمه حریف به زمین انداخت که کارشناس داوری اعلام کرد که این خطای پنالتی نبود و به درستی فخرالدینی کارت زرد گرفت. 

در یک صحنه کمک داور به اشتباه آفساید منشا مهاجم پرسپولیس را گرفت. 

برخوردی میان  کمال کامیابی نیا با بازیکن ذوب آهن صورت گرفت که طبق اعلام کارشناس داوری نشان دادن کارت زرد برای کامیابی نیا کافی بود. 

میلاد فخرالدینی بازیکن ذوب آهن در یک صحنه کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد که طبق اعلام کارشناس داوری فخرالدینی پای چپ بازیکن پرسپولیس را زد و از یک حمله موثر جلوگیری کد و دادن اخطار دوم به این بازیکن درست بود. 

هفته دوازدهم

تراکتورسازی- ذوب آهن/ داور بازی: زاهدی فرد 

این بازی که با نتیجه 4 بریک به نفع تراکتورسازی به پایان رسید صحنه مشکوکی در این بازی رخ نداد تا از سوی کارشناس داوری بررسی شود. 

سپاهان- پرسپولیس/ داور بازی: علیرضا فغانی 

باشگاه سپاهان به داوری این بازی اعتراض داشت و مسئولان این تیم معتقد بودند که اشتباهات داوری در نتیجه این بازی تاثیرگذار بود.

سیامک نعمتی بازیکن پرسپولیس در یک صحنه برخوردی با 2 بازیکن سپاهان داشت که داور بازی باید برخورد اول این بازیکن با مهرداد محمدی را خطا می گرفت و بعد از آن برخورد دوم او با سعید آقایی بازیکن سپاهان در محوطه جریمه پنالتی نبود. 

طبق اعلام کارشناس داوری، کی روش استنلی مهاجم سپاهان به پای عالیشاه در دقیقه 58 بازی ضربه شدیدی زد و خطای پنالتی رخ داد. علاوه بر این در صحنه ای دیگر عالیشاه از سوی مدافع حریف در محوطه جریمه سرنگون شد که توپ به سینه مدافع سپاهان برخورد کرد و به بیرون رفت و پنالتی نبود. 

کی روش استنلی مهاجم سپاهان جلوتر از سید جلال حسینی در صحنه گل سپاهان بود و او خطایی بر روی کاپیتان پرسپولیس مرتکب نشد و کی روش زودتر از سید جلال برای زدن ضربه سر بلند شد و حسنی بین او و دروازه بان قرار گرفت و طبق اعلام کارشناس داوری گل سپاهان درست بود. 

کارشناس داوری معتقد بود در یک صحنه برخورد دست نیازمند دروازه بان سپاهان با علیپور عامل سرنگونی مهاجم پرسپولیس نبود و به درستی داور بازی خطای پنالتی نگرفت. 

گادوین منشا مهاجم پرسپولیس در یک صحنه خطایی بر روی خالد شفیعی مرتکب شد و او را هل داد که داور این صحنه را ندید و خطا نگرفت که همان توپ در ادامه به دست کی روش استنلی مهاجم سپاهان خورد و داور خطای پنالتی به سود پرسپولیس گرفت. کارشناس داوری اعلام کرد که قبل از ضربه پنالتی باید فغانی خطای منشا را می گرفت و پنالتی پرسپولیس درست نبود. 

در دقایق پایانی بازی کی روش استنلی خطایی بر روی کامیابی نیا نکرد و هر 2 بازیکن برای توپ بلند شدند اما معلوم نیست چه صحبتهایی کردند که داور بازی هر 2 بازیکن را اخراج کرد. 

فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام کرد که فغانی قضاوت خوبی داشت و گل سپاهان درست بود و پنالتی اعلام شده به سود پرسپولیس هم صحیح بود. 

استقلال- پدیده/ داور بازی: اکبریان

باشگاه استقلال اعتراض هایی درباره داوری این بازی دارد و حتی فتحی مدیرعامل این باشگاه اعلام کرده است که اگر اشتباهات داوری نبود اکنون تیمش در صدر جدول بود. 

به هر حال رحیم شاهین کمک داور این بازی اعتراف کرده است که در صحنه ای که گل استقلال را به علت آفساید قبول نکرده، اشتباه سهوی مرتکب شده است و از اهالی فوتبال عذرخواهی کرد.

طبق اعلام کارشناس داوری، محمد دانشگر بازیکن استقلال در دقیقه 10 در بیرون از محوطه جریمه مانع از پیشروی مهاجم پدیده شد و با توجه به اینکه بازیکن حریف فرصت آشکار گلزنی را داشته است بنابراین طبق قانون دانشگر باید کارت قرمز می گرفت و اخراج می شد که داور این کار را نکرد.

 کارشناس داوری بیان کرد فرشید اسماعیلی در دقیقه 13 در محوطه جریمه حریف حضور یافت و مدافع پدیده با وجود اینکه شانسی برای تصاحب توپ نداشت بر روی بازیکن استقلال خطا کرد و باید یک پنالتی به نفع استقلال گرفته می شد.البته حسین عسگری کارشناس داوری در یکی از برنامه های تلویزیونی اعلام کرد که خطایی روی اسماعیلی صورت نگرفت و ادامه بازی بهترین تصمیم داور بازی بود. 

مدافع استقلال در دقیقه 54 بر روی خلعتبری بازیکن پدیده مشهد خطا کرد که داور بازی این صحنه خطا را ندید. البته داور بازی در یک صحنه به درستی عمل کرد و بعد از خطای خلعتبری بر روی غفوری آوانتاژداد اما بعد از توقف بازی به این بازیکن اخطار داد.

کارشناس داوری معتقد است رحیم شاهین کمک داور  این بازی به اشتباه آفساید بازیکن استقلال را اعلام کرد و گل این تیم صحیح بود. کمک داور در محاسبات خود اشتباه کرد و تمرکز لازم را نداشت و همین باعث شد که گل سالم آبی پوشان پایتخت را آفساید اعلام کند. 

صیادمنش بازیکن استقلال در دقیقه 88 اخراج شد که به نظر کارشناس داوری اخراج این بازیکن درست بود چرا که اعتراض بیش از اندازه انجام داده بود. 

هفته سیزدهم

پرسپولیس- تراکتورسازی/ داور بازی: محمدرضا اکبریان

 طبق اعلام کارشناس داوری در یک صحنه کف پای دانیال اسماعیلی فر روی پای شایان مصلح بازیکن سپاهان قرار گرفت اما چون شدت زیادی نداشت فقط داور باید این بازیکن خطاکار را با کارت زرد جریمه می کرد. 

همچنین بعد از محاسبات ریاضی مشخص شد که احسان حاج صفی بازیکن سپاهان در موقعیت آفساید به پرسپولیس گل نزد و گلش سالم بود. 

باشگاه تراکتورسازی به داوری این بازی اعتراض داشت و بیان کرد که گل بازیکنش به پرسپولیس صحیح بود و بعد از بررسی مشخص شد که اظهارات تراکتورسازی ها درست است و کمک داور به اشتباه آفساید حاج صفی را اعلام کرد. 

البته داوود رفعتی رئیس دپارتمان داوری گفت گل تراکتورسازی به درستی آفساید گرفته شد و برای اعلام آفساید نیازی به محاسبات ریاضی نیست و تصمیم کمک داور کفایت می کند. 

ماشین سازی- سپاهان/ داور بازی: یاسر همرنگ 

طبق اعلام کاشناس داوری در زمان ارسال کرنر سپاهانی ها، کی روش مهاجم این تیم خودش به عقب آمد و به مدافع ماشین سازی برخورد کرد و پنالتی رخ نداد. 

کی روش استنلی مهاجم سپاهان در یک صحنه در ابتدا به عزیر معبودی ضربه زد و معبودی هم به مهاجم سپاهان ضربه ای وارد کرد و داور بازی به درستی کارت زرد به این 2 بازیکن داد. 

کارشناس داوری بیان کرد که عزیز معبودی مدافع ماشین سازی تکلی که زد به ساسان انصاری برخورد نکرد و کارت زرد دوم و اخراج این بازیکن اشتباه بود و بازیکن سپاهان شبیه سازی کرد. 

مهاجم سپاهان در محوطه جریمه در نیمه دوم از سوی مدافع حریف هل داده شد که به نظر کارشناس داوری این صحنه در حد پنالتی نبود و ادامه بازی تصمیم درست داور بازی بود. 

در یک صحنه مهاجم سپاهان گل زد که داور بازی به درستی این گل را مردود اعلام کرد چرا که این بازیکن با دست به توپ ضربه زد. 

در محوطه جریمه دست مدافع ماشین سازی در زمان پرتاب اوت دستی سپاهان به دستش برخورد کرد که این خطای هند پنالتی نبود.

استقلال خوزستان- استقلال/ داور بازی: محمد حسین زاهدی فرد 

طبق اعلام کارشناس داوری،  یونس دلفی بازیکن استقلال خوزستان در یک صحنه  در محوطه جریمه دست محمدی مهر مدافع استقلال را کشید و او را به زمین زد که هیچ خطای پنالتی رخ نداد. 

هفته چهاردهم 

ماشین سازی تبریز- پرسپولیس / داور بازی: سید رضا مهدوی 

طبق اعلام کارشناس داوری، کنعانی زادگان بازیکن ماشین سازی در محوطه جریمه از سوی شجاع خلیل زاده سرنگون شد و داور بازی باید پنالتی اعلام می کرد. 

امید عالیشاه بازیکن پرسپولیس در یک صحنه به درستی با کارت زرد جریمه شد. 

اسدی بازیکن پرسپولیس در یک صحنه گلی به ماشین سازی زد که کمک داور به اشتباه این صحنه را آفساید اعلام کرد و گل سالم سرخپوشان پایتخت پذیرفته نشد. 

پارس جنوبی جم- تراکتورسازی/ داور بازی: کوپال ناظمی 

طبق اعلام کارشناس داوری در یک صحنه بازیکن پارس جنوبی جم در محوطه جریمه تراکتورسازی سرنگون شد که این صحنه پنالتی نبود. 

علاوه بر این بازیکن تراکتورسازی توپ به دست برخورد می کند که این خطای هند پنالتی نبود. 

سپاهان- پدیده/ داور بازی: الوندی 

کارشناس داوری اعلام کرد که با وجود اینکه شوت مهرداد محمدی بازیکن سپاهان به دست مدافع پدیده خورد اما این خطای هند نیست چون فاصله توپ بسیار کم است. 

در یک صحنه آفساید سجاد شهباززاده مهاجم سپاهان گرفته شد که کمک داور در این صحنه به اشتباه خطای آفساید گرفت. 

دست مهاجم سپاهان در یک صحنه در بیرون از محوطه جریمه از سوی بازیکن پدیده کشیده شد که داور بازی به درستی خطا اعلام کرد. 

کارشناس داوری اعلام کرد در یک صحنه تیم پدیده گلی می زند که داور بازی به درستی این گل را قبول نکرد چرا که پس از ارسال توپ، بازیکن این تیم در موقعیت آفساید ضربه ای زد. 

استقلال- صنعت نفت آبادان / داور بازی: علی صفایی 

طارق همام بازیکن استقلال بر روی جاسم کرار بازیکن صنعت نفت آبادان در بیرون از محوطه جریمه خطا می کند. 

شهاب گردان دروازه بان صنعت نفت آبادان در بیرون از محوطه جریمه بر طارق همام خطا می کند و یک اخطار باید داور بازی به گردان می داد چرا که بی احتیاطی کرده بود. 

جاسم کرار در یک صحنه بر وریا غفوری بازیکن استقلال خطا می کند که طبق اعلام کارشناس داوری جریمه شخصی ندارد. 

در یک صحنه بازیکن صنعت نفت آبادان در محوطه جریمه قصد داشت از دستش برای جلوگیری از حمله استقلالی ها استفاده کند که این کار را نمی کند و ادامه بازی درست است. 

البته جعفر خوشرو یکی از کارشناسان داوری بیان کرد که گل سوم استقلال با خطا بر روی بازیکن صنعت نفت آبادان به ثمر رسید که اشتباهات داوری در نتیجه این بازی تاثیرگذار بود. البته به نظر کارشناس داوری ، صفایی باید به گردان و کرار به علت حرکت های غیر ورزشی کارت زرد می داد که خیلی دیر به کرار کارت داد. 

هفته پانزدهم 

سپیدرود رشت- استقلال/ داور بازی: حسین زرگر 

طبق اعلام کارشناس داوری، فرشید باقری بازیکن استقلال در محوطه جریمه دستش به توپ برخورد کرد که این خطای پنالتی نبود چرا که دستش در حالت طبیعی قرار داشت. 

در صحنه ای دیگر مدافع سپیدرود رشت هم دستش در محوطه جریمه به توپ خورد که او هم دستش در حالت طبیعی قرار داشت و پس از برخورد توپ به دستش باز شد و پنالتی نبود. 

مرتضی تبریزی مهاجم استقلال در صحنه ای در محوطه جریمه از سوی مدافع سپیدرود رشت سرنگون شد و پشت پایش زده شد و باید داور ضربه پنالتی اعلام می کرد. 

پرسپولیس- پارس جنوبی جم/ داور بازی: کرمانشاهی 

طبق اعلام کارشناس داوری، شایان مصلح بازیکن پرسپولیس  در یک صحنه در محوطه جریمه حریف سرنگون شد اما این خطای پنالتی نبود چرا که بازیکن پارس جنوبی جم توپ را زد و ادامه بازی درست بود. 

در صحنه ای دیگر محسن بنگر بازیکن پارس جنوبی جم خطایی بر روی سیامک نعمتی در بیرون از محوطه جریمه مرتکب می شود که داور بازی این صحنه را خطا نمی گیرد و به علت اعتراض نعمتی به او کارت زرد نشان داد. البته کرمانشاهی به اشتباه خطای بازیکن پارس جنوبی جم را نگرفت اما اخطار داده شده به نعمتی هم درست بود.

بازیکن پارس جنوبی جم به علت اینکه پای بازیکن پرسپولیس را گرفت به درستی کارت زرد گرفت.

علی علیپور در صحنه ای در محوطه جریمه حریف ، بازیکن پارس جنوبی را هل می دهد و بعد گلزنی کرد که داور بازی به درستی گل چهارم پرسپولیس مردود اعلام کرد. 

پنالتی گرفته شده به نفع تیم پارس جنوبی جم در دقایق پایانی بازی درست بود. 

سود و زیان استقلال،پرسپولیس،سپاهان ،تراکتور از داوری/ تحلیل هفته به هفته لیگ برتر فوتبال

سپاهان- استقلال خوزستان/ داور: سعید رحیمی مقدم

ساسان انصاری پیش از به صدا در آمدن سوت شروع بازی از سوی داور به توپ ضربه زد و گل اول این تیم درست نبود.البته یکی از کارشناسان داوری اعلام کرد طبق قانون هر ضربه ای به جزء ضربه پنالتی لازم به سوت زدن داور نیست مگر اینکه داور بازی قبل از زدن ضربه به بازیکن گفته باشد که با سوت او بازی را شروع کند. 

با توجه به اینکه داور بازی به خوبی این صحنه خطا را  مدیریت نکرد و به مهاجم سپاهان گوشزد نکرد که بعد از سوت او ضربه ایستگاهی را بزند بنابراین طبق اعلام کارشناس داوری گل سپاهان درست بود. 

در صحنه پنالتی استقلال خوزستان، حسن جعفری روی یونس دلفی مرتکب خطا نشد و این پنالتی درست نبود.

دقیقه 86 یونس دلفی با برخورد به محمد ایران پوریان در محوطه جریمه سپاهان سرنگون شد اما داور به جای اعلام پنالتی برای استقلال خوزستان خطای تمارض مهاجم این تیم را اعلام کرد و به دلفی کارت زرد نشان  داد. 

باشگاه پرسپولیس معتقد است که در بازی هایی با تیم های فوتبال نفت مسجد سلیمان، صنعت نفت آبادان، استقلال تهران، سایپا، پیکان، تراکتورسازی ، ماشین سازی ، سپاهان و پارس جنوبی جم از داوری متضرر شده است. 

گفتنی است بعد از بررسی داوری های لیگ برتر مشخص شد که تیم فوتبال پرسپولیس در بازی هایی که برابر تیم های پدیده ، سایپا، تراکتورسازی و سپاهان  انجام داد داوری ها به نفعش بوده است. 

همچنین سرخپوشان پایتخت در بازی هایی که برابر تیم های استقلال،صنعت نفت آبادان، نساجی مازندران، ذوب آهن و  ماشین سازی تبریز  انجام دادند داوری های این بازی ها به ضررشان بوده است.

باشگاه استقلال اعلام کرده است که در بازی هایی که برابر تیم های فوتبال پرسپولیس،پیکان، ذوب آهن، فولاد خوزستان، نفت مسجد سلیمان، سایپا، سپاهان،ماشین سازی، سپیدرود رشت و پدیده از داوری ها متضرر شده است اما در بررسی ها مشخص شد که  فقط در چند بازی اشتباهات داوری در نتایج آبی پوشان تاثیر گذار بوده است. 

طبق بررسی های صورت گرفته مشخص شد تیم فوتبال استقلال در بازی هایی که برابر تیم های ذوب آهن، پرسپولیس ، سایپا، صنعت نفت آبادان انجام داد داوری ها به نفعش بوده است. 

آبی پوشان پایتخت در بازی هایی که برابر تیم های فولاد خوزستان، نفت مسجد سلیمان، سپاهان ، ماشین سازی تبریز، پدیده مشهد و سپیدرود رشت داوری ها به ضررش بوده است. 

باشگاه تراکتورسازی معتقد است که در بازی هایی که برابر تیم های فوتبال پرسپولیس، صنعت نفت آبادان و سپیدرود رشت انجام داده است از داوری ها متضرر شده است. البته طبق اعلام کارشناس داوری این تیم تبریزی در بازی با تیم سپیدرود رشت متضرر نشده است اما در 2 بازی دیگر برابر صنعت نفت آبادان و پرسپولیس اشتباهات داوری برای این تیم تاثیر گذار بود. 

البته در بازی این تیم برابر تیم نساجی مازندران، داوری به نفع تراکتورسازی بوده است. 

تیم فوتبال سپاهان   در بازی هایی که برابر تیم های فوتبال  ماشین سازی تبریز، پیکان و نساجی مازندران انجام داده است داوری ها به نفعش بوده است و در بازی هایی همانند ذوب آهن، فولاد خوزستان، نفت مسجد سلیمان، سایپا، پرسپولیس ، پدیده در داوری ها ضرر دیده است. 

در کل سپاهان بیش ترین ضرر را از قضاوت داوران در نیم فصل اول لیگ برتر دیده و در مقابل هشت سوت اشتباهی که به سود این تیم زده شده شاگردان امیر قلعه نویی 13 بار با اشتباهات داوری  که به ضرر آنها بوده است  مواجه شده اند.

تیم های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی سود و زیان تقریبا مشترکی از قضاوت داوران در نیم فصل داشته اند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ شش بار از اشتباهات داوری تاثیرگذار ضربه خورده اما در مقابل هشت بار از این امر سود کرده اند.

استقلال هم درحالی 9 بار از اشتباهات داوری تاثیرگذار سود برده که 10 اشتباه داوری به ضرر آبی پوشان پایتخت بوده است ودر نهایت تراکتورسازی در ازای 2 سود از اشتباهات داوری 3 بار از این امر هم ضرر کرده است.

تحلیل های فوق بر حسب اظهارات برخی کارشناسان داوری در طول نیم فصل بوده است و احتمال اینکه عده ای نظر متفاوت داشته باشند وجود دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۷۹۲۴۵۲۳:۴۹:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۲۵
ما هواداران استقلال اصلا به فغانی اعتماد نداریم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین