واکنش معاون قالیباف به برخی ادعاها درباره خط ۳ مترو

گروه اجتماعی الف،   3970925126

معاون حمل‌ونقل و ترافیک قالیباف در شهرداری تهران گفت: ادامه خط ۳ که در مطالعات جامع اولیه پیش بینی نشده بود به عنوان یک پیشنهاد در دستور کار قرار گرفت که با توجه به اینکه اولویت در سایر مناطق تهران بود در اولویت احداث قرار داده نشد.

به گزارش تسنیم چندی پیش محسن پورسید آقایی در اظهاراتی مدعی شده بود مدیریت سابق شهر تهران امتداد خط 3 به نیاوران را به خاطر فروش زمین، کور کرد و با دادن مجوز به اطلس مال در پاسداران و فرو رفتن پایه‌های این ساختمان در عمق زمینی که باید در آن تونل مترو احداث می‌شد، امتداد این خط به سمت نیاوران را کور کردند و شهروندان تهرانی از یکی از انشعابات خط 3 محروم شدند.

در همین زمینه جعفر تشکری هاشمی معاون پیشین توسعه منابع انسانی شهرداری و از مدیران شهری آگاه به نقشه جامع خطوط متروی پایتخت در توضیح کور شدن خط 3 متروی تهران گفت: تهران در زمان ساخت خط 3 متروی تهران که از جنوب غرب تهران محدوده چهاردانگه آغاز و با عبور از مرکز تهران به سمت شمال شهر محدوده شهید محلاتی و شهرک قائم ختم می‌شود, پیشنهادی مبنی بر ایجاد خط انشعابی از میدان نوبنیاد به سمت شهید باهنر و سپس پیشنهاد تکمیلی احداث آن به سمت میدان قدس داده شد. این خط که در مطالعات جامع اولیه پیش بینی نشده بود به عنوان یک پیشنهاد در دستور کار قرار گرفت و با توجه به اینکه اولویت در سایر مناطق تهران بود در اولویت احداث قرار داده نشد.

مدیر اسبق شهری تهران با اشاره به فرافکنی مدیریت شهری کنونی در خصوص کور شدن خط 3 متروی تهران اظهار داشت: موضوع مطرح شده توسط مدیریت شهری کنونی مبنی بر کور شدن خط 3 و اینکه در برنامه‌های اصلی متروی تهران قرار داشته فرافکنی‌ای بیش نیست, چرا که خط 3 به عنوان یک طرح پیشنهادی و در اولویت‌های بعدی ما در دست اعمال برنامه‌های لازم الاجرا بود.

تشکری هاشمی با عدم تایید ضرورت رد شدن خط 3 تهران از پروژه اطلس مال گفت: با توجه به اینکه معمولا خطوط مترو از زیر خیابان‌ها و بزرگراه‌ها به سبب عدم ایجاد مزاحمت صوتی برای شهروندان ساخته می‌شود, از این رو تنها در مواردی مترو از زیر ساختمان‌ها یا از زیر اطلس مال می‌توانست عبور کند که امکان آن فراهم باشد. در بسیاری از مواردی که درساخت خطوط مترو مشکلی ایجاد می‌شد, مشاورین و متخصصین مربوطه با ایجاد مسیر اصلاحی امکان رفع مشکل را ایجاد می‌کردند، لذا این امر در ساخت مترو عادی و طبیعی است. بی شک کسانی که موضوع خط 3 را رسانه‌ای و مطرح کرده‌اند اطلاعی از ساخت و ساز مترو ندارند, چرا که گاهی با معارض‌هایی در زیر زمین مواجه می‌شدیم که با اندک تغییری امکان از بین بردن معارض‌ها وجود داشت. از این رو اینکه الزاما مترو قرار بوده از زیر اطلس مال عبور کند چنین ضرورتی در هیچ جا به تایید نرسیده است.

وی دراین باره افزود: خط 3 در محدوده میدان نیاوران از عمق سی متری زمین عبور می‌کند، بنابراین به سهولت امکان اصلاح و تغییر مسیر وجود دارد و به سهولت امکان اصلاح خط مورد نظر وجود دارد. با توجه به اینکه خطوط مترو در ساخت و سازها از اعماق زمین عبور می‌کند منعی در عبور از زیر زمین با رعایت مهندسی ساخت وساز وجود ندارد, بنابراین طرح کور کردن خط 3 فرار به جلو و فرافکنی بیش نیست.

تشکری هاشمی با اشاره به عدم توسعه مترو در یک سال گذشته اظهار داشت: در مدیریت پیشین شهری تهران هدف گذاری­ها بر ساختوسازهای متناسب با تامین نیازهای حمل و نقلی شهروندان تهرانی بود, این در حالی است که در یک سال ونیم گذشته از مدیریت دوره پنجم شورای شهر و شهرداری تهران هیچ نیازی از نیازهای مترو مردم شهر تامین نشده است. به جرات می‌توان گفت طرح کور شدن خط 3 تهران از نظر مهندسی مردود است و کارشناسان آن را مورد تایید قرار نمی‌دهند. اگر در برخورد با یک معارض در زیر زمین قرار بر توقف خطوط مترو بود تا کنون از سیصد کیلومتر متروی تهران خبری نبود از این رو می‌توان گفت آنچه بیان شده فریب افکار عمومی برای عدم توجیه کم کاری مدیریت شهری در یک سال و نیم گذشته در عدم توسعه متروی شهر تهران است.

تشکری هاشمی در توضیح عملکرد مدیران شهری تهران گفت:در طول یک سال و نیم گذشته علی رغم وجود همه زیر ساخت‌ها و امکانات و حضور متخصصین امر متروی تهران توسعه ای نداشته است. متاسفانه مدیریت شهری در طول مدت یاد شده حمایتی از متروی تهران به عمل نیاوردند, این در حالی است که در طول سالهای گذشته متروی تهران در هر ماه به طور متوسط شاهد افتتاح یک ایستگاه, یک کیلومتر مترو و افزودن یک رام قطار به خطوط بود. حتی بر فرض مثال اگر خط 3 کور شده باشد آیا مدیران شهری برای عملکرد خود پاسخی دارند؟ چرا که باید در 18 ماه گذشته 18 ایستگاه 18 رام قطار ساخته و بهره برداری می رسید! آیا چنین نیازی به واقعیت پیوسته است؟

وی با اشاره به سیاسی کاری مدیران شهری کنونی تهران یادآور شد: شهروندان و زحمت کشان شهرداری تهران از فضای سیاست زده بسیار مضطرب هستند, چرا که مدیران شهری به جای انجام رسالت خدمت به مردم و توسعه شهر بیش از این موضوع سیاسی کاری را مد نظر قرار داده و به جای پاسخ به مطالبات مردم با طرح مسائل غیر واقعی به دنبال فریب افکار عمومی وعدم شفافیت هستند.

معاون پیشین توسعه منابع انسانی شهرداری با انتقاد از عملکرد کنونی مدیران شهری، گفت: محروم کردن مردم شهر تهران از استفاده از خطوط 6 و 7 که در دوران مدیریت آقای قالیباف به بهرهبرداری رسیده بود, تعطیلی تقریبی کارخانه واگن سازی تهران همه و همه از مسائلی است که بیانگر عدم توسعه مترو و توجه به نیازهای حمل ونقلی شهروندان تهرانی است. بیش از شصت درصد واگن سازی در دوران قالیباف در کارخانه واگن سازی داخلی انجام می‌شد, متاسفانه خبرها حاکی از آن است که به دلیل عدم تامین منابع مالی و وجود ابزارهای لازم قطارها و خطوط بلا استفاده مانده و اقدامی برای تعمیر آنها انجام نمی‌شود, عدم توسعه خطوط متروی تهران در دوران مدیریت شورای پنجم و طرح مسائل غیر شفاف نشان دهنده اقدامات ضعیف شورای شهر و مدیریت شهر تهران است.

وی در پایان افزود: طرح کنندگان چنین مسائلی شاید بتوانند اطلاعات نادرست را در فضای مجازی طرح کنند و عده‌ای را فریب دهند, اما خدا و انصاف و وجدان را نمی‌توان نادیده گرفت و فریب داد. مدیران شهری تهران باید به این موضوع واقف باشند که دوره مدیریت شهری آنها تمام می‌شود اما آنها مورد قضاوت مردم و قضاوت الهی قرار می‌گیرند, از این رو انتظار می‌رود به جای فرصت سوزی به توسعه شهر و خدمات دهی به شهروندان باشند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین