مرد همسرکش مشهدی به سزای عملش رسید

گروه حوادث الف،   3970925123

مردی که همسرش را در پی اختلافات خانوادگی و با ضربات متعدد چاقو در مشهد به قتل رسانده بود در زندان مرکزی و با حضور مقامات قضایی اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب به دار مجازات آویخته شد.

مرد همسرکش مشهدی به سزای عملش رسید

خراسان نوشت: در تاریخ سی و یکم تیرماه سال 1389، ماموران انتظامی از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در جریان قتل زنی در یک منزل اجاره ای قرار گرفتند و برای بررسی موضوع به محل اعلام شده واقع در خیابان نوغان مشهد عزیمت کردند.

آنان با مشاهده پیکر خون آلود زنی حدود ۴۳ ساله که با ضربات متعدد چاقو جان باخته بود مراتب را به قاضی علی اکبر صفائیان (قاضی ویژه قتل عمددر زمان حادثه)  اطلاع دادند.

با حضور مقام قضایی در محل کشف جسد بررسی های پلیسی و قضایی در این باره آغاز شد.

تحقیقات مقدماتی نشان داد مردی که ساکن مشهد بود به دلیل اختلافات خانوادگی با همسرش به منزل یاد شده مراجعه و یکی از اتاق ها را اجاره کرده بود، اما همان شب همسر وی نیز به منزل اجاره ای آمده بود که پس از یک مشاجره لفظی درگیری بین آن ها آغاز شد.

شواهد موجود در صحنه حادثه بیانگر آن بود که مرد میان سال پس از بستن دست و پای همسرش او را با ضربات چاقو به قتل رسانده و خود نیز متواری شده است.در حالی تحقیقات پلیس برای یافتن متهم به قتل آغاز شد که کارگر منزل نیز از زمان وقوع جنایت متواری شده بود.

به دستور قاضی صفائیان، کارآگاهان پلیس جنایی آگاهی خراسان رضوی، مشخصات متهم به قتل را که پس از شناسایی خانواده او به دست آورده بودند به نیروهای انتظامی سراسر کشور اعلام کردند تا در صورت مشاهده، وی را دستگیر کنند. 

اما با گذشت چند روز از این ماجرا، متهم فراری که دچار عذاب وجدان شده بود به یکی از پاسگاه های انتظامی در رشت مراجعه کرد و ضمن تسلیم خود به قانون، ماجرای جنایت خود را برای ماموران انتظامی شرح داد.

با اعلام موضوع از طریق ماموران آگاهی گیلان به پلیس خراسان رضوی، اقدامات لازم برای اعزام متهم به قتل به آگاهی خراسان رضوی انجام شد و او تحت الحفظ ماموران انتظامی به مشهد منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

متهم که از اقدام جنایتکارانه خود پشیمان شده بود ضمن اعتراف صریح به قتل درباره انگیزه این جنایت گفت: به همسرم شک داشتم و به دلیل این بدبینی ها بود که او یک سال قبل قهر کرد و به همراه فرزندانم به مشهد آمد.

وی گفت: روز حادثه وقتی همسرم به منزلی که اجاره کرده بودم آمد، دوباره اختلافات کهنه سر باز کرد و من پس از آن که او را با ضربات چاقو کشتم به تهران فرار کردم، اما عذاب وجدان یک لحظه هم راحتم نمی گذاشت تا آن که به شمال کشور رفتم و خودم را تسلیم پلیس کردم.

گزارش ما حاکی است، پس از تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، این پرونده جنایی به شعبه پنجم کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و مرد همسرکش پای میز محاکمه ایستاد. این مرد که هنوز مدعی بود به دلیل سوء ظن همسرش را به قتل رسانده است پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه، به قصاص نفس محکوم شد ولی با اعتراض وی به رای صادرشده، این پرونده در شعبه 28 دیوان عالی کشور مورد رسیدگی دقیق تر قرار گرفت با وجود این قضات با تجربه دیوان عالی نیز رای صادرشده از دادگاه کیفری را تایید کردند و بدین ترتیب پرونده مذکور برای اجرای حکم به دادسرای مشهد ارجاع شد. بنابرگزارش خراسان، اولیای دم در حالی حاضر به گذشت از پدرشان نشدند که معتقد بودند مادرشان بی گناه کشته شده است و به همین دلیل بر اجرای حکم قصاص بعد از گذشت هشت سال از ماجرای جنایت همچنان اصرار کردند تا این که سپیده دم چهارشنبه گذشته و با فراهم شدن مقدمات اجرای حکم، مرد همسرکش که 50 سال سن داشت پای چوبه دار رفت.

دختران قاتل که در صحنه اجرای حکم حضور داشتند باز هم حاضر به گذشت نشدند؛ این گونه بود که این حکم در حضور مقامات قضایی اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و دیگر مسئولان ذی ربط به اجرا درآمد و مرد همسرکش به مجازات رسید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین