جهانگیری: هدف از تحریم این بوده که اقتصاد کشور با فروپاشی مواجه و مردم به تنگ بیایند

گروه سیاسی الف،   3970925066 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

جهانگیری با تاکید بر اینکه شرایط روز کشور ایجاب می کند که ما به دنبال اقدامات جدید و کشف ظرفیت ها باشیم، گفت: ما در شرایطی هستیم که به دلیل تحریم های ظالمانه دولت امریکا بخش هایی از اقتصاد کشور هدفگذاری شده که به شدت با اسیب مواجه می شود. البته برنامه تحریم این بوده که اقتصاد کشور با فروپاشی مواجه شود و مردم به تنگ بیایند و علیه حکومت دست به اعتراض بزنند.

جهانگیری: هدف از تحریم این بوده که اقتصاد کشور با فروپاشی مواجه و مردم به تنگ بیایند

به گزارش فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه کشوری که به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: خدا را شکر توفیق نصیبم شد در هفته پژوهش خدمت پژوهشگران و دانشجویان و اساتید باشم. در جمعی که نخبگان و دانشمندان و پژوهشگران حضور دارند درباره فضیلت علم و دانش صحبت کردن تکرار بدیهیات است.

وی با اشاره به ضرورت‌ها از نظر توسعه و شرایط دشوار کشور گفت: به صورت طبیعی توسعه علمی یکی از عرصه های اساسی توسعه پایدار و همه جانبه است و همواره یک نقطه امید تاریخی در مردم بوده که از اغاز مواجهه با دنیای جدید ما هم بتوانیم به توسعه علمی دست یابیم که مردم کشورمان از شرایط اقتصادی و سیاسی مناسب برخوردار باشند.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه در دو سه دهه گذشته هیچ اقدام توسعه گرانه در کشور بدون نوعی نگاه توسعه علمی نبوده است، گفت: در هفته پژوهش شاید مساله اصلی برای اساتید و پژوهشگران این باشد که با چه ساز و کارهایی ما می‌توانیم به این بخش از توسعه دست یابیم. در دو سه دهه گذشته ایرانی ها همواره نگاهی به این موضوع داشتند و امروز هم که مد مسوولیت داریم آگاه شدیم که توسعه علمی اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: شاید اینگونه تعبیر شود که توسعه علمی مربوط به تنگناهاست. حالا که ما این همه مشکل داریم مردم در تنگنا هستند و محیط زیست و آب مشکل دارد ما حرف از توسعه علمی بزنیم؟ اتفاقا توسعه علمی دقیقا برای روزهای سخت و مقابله با چالش هاست. در زمانی که دشواری ها بیشتر می شود ما باید بیشتر به این مساله توجه کنیم. وقتی در مسائل اقتصادی و روابط بین الملل و اجتماعی با مشکل روبه رو هستیم حتما توسعه علمی می‌تواند ما را بر بسیاری از مسائل قالب کند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه شرایط روز کشور ایجاب می کند که ما به دنبال اقدامات جدید و کشف ظرفیت ها باشیم، گفت: ما در شرایطی هستیم که به دلیل تحریم های ظالمانه دولت امریکا بخش هایی از اقتصاد کشور هدفگذاری شده که به شدت با اسیب مواجه می شود. البته برنامه تحریم این بوده که اقتصاد کشور با فروپاشی مواجه شود و مردم به تنگ بیایند و علیه حکومت دست به اعتراض بزنند.

وی ادامه داد: درامدی که ما داریم به نفت متکی است بنابراین قدرت ها می‌توانند روی منابع ارزی فشار وارد کنند و اقتصاد و صادرات ما را با مشکل مواجه کنند البته به لطف الهی به توفیق نرسیدند ولی بخشی از صادرات نفت را کاهش داده‌اند.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اقتصادی که بتواند روی پای خودش بایستد همان سیاست های اقتصاد مقاومتی و خود اقتصاد مقاومتی است، گفت: ممکن است گفته شود سیاست های اقتصاد مقاومتی ما نیاز به بازنگری دارد. در بحث اقتصاد مقاومتی ما که در برابر فشارهای خارجی بتواند موثر باشد اقتصاد دانش بنیان در اصل قرار دارد. که هم عدالت بنیان و دانش بنیان و مردمی و برون نگر و درون محور باشد. اینکه گفته می شود ما به دنبال اقتصادی هستیم که اتکا به نفت نداشته و منابع درامدی ایجاد کند همان اقتصاد دانش بنیان است.

وی با تاکید بر اینکه اقتصادی می‌تواند زاینده باشد که متکی به مغز انسان هاست، گفت: اقتصاد کشور ما وقتی در برابر فشارهای بیرونی موثر است که دانش بنیان باشد. بابد زنجیره دانش و فناوری و پژوهش را به طور کامل در کشور پیاده کنیم، وقتی این سه در یک راستا قرار بگیرند موفق می‌شویم. برنامه اقتصاد دانش بنیان باید در اولویت دولت و بودجه ها باشد. باید ارتقای ظرفیت دانشگاه ها در اولویت باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی دانشگاه ها با گشادگی رو و برنامه دقیق در این زمینه وارد عمل شدند و کارگروهی در دانشگاه ها شکل گرفت و در ۱۳ دانشگاه بزرگ در این زمینه بحث شد، گفت: اقتصاد دانش بنیان باید در سرلوحه کارهای ما باشد. اگر ما از کارافرین حمایت می‌کنیم کارافرینانی در اولویت باشند که به سمت دانش بنیان حرکت می‌کنند، اگر از گسترش کمی و کیفی دانشگاه حمایت می‌کنیم از دانشگاه کارافرین حمایت کنیم. اگر نیاز به توسعه بازار برای تضمین شرکت ها هست محصول دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: حتما باید به ظرفیت دانشگاه های نسل ۴ توجه کنیم. مهم ترین کار این است که بازار خارج را هم باید در دست بگیریم و وزارت صنعت و علوم باید از محصولات در این زمینه حمایت کنند. ما باید با شتاب زیادی بتوانیم صادرات را به نقطه ای ببریم که سالی ۵۰ میلیارد دلار صادرات دانش بنیان داشته باشیم و این شدنی است. کشورهای مشابه ما در ۲۵ سال توانستند به این هدف برسند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: ثبت اختراعات باید مورد توجه قرار گیرد. به هرحال وقتی به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت می‌کنیم دستگاه های مسوول باید ساز و کار و قوانین مناسب را تدوین و تصویب کنند. در چنین شرایطی انتظار است وزیر مورد حمایت قرار بگیرد، غلامی مورد اعتماد دولت و رئیس جمهور است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۷۷۹۶۰۱۰:۲۶:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۲۵
جهانگیری: هدف از تحریم این بوده که اقتصاد کشور با فروپاشی مواجه و مردم به تنگ بیایند ---- با حضور شما در دولت نیازی به این کار نبود
ناشناس۶۷۸۸۱۱۱۷:۲۹:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۲۵
اقای جهانگیری ،یکی از دلایل نارضایتی مردم عدم محاکمه افراد خاص و متهمان وابسته فامیلی مسعولین نظیر مهدی جهانگیری و حسین فریدون و احمد عراقچی هستند ،مردم بیش از سختی از تبعیض ناراحتند
ناشناس۶۷۹۱۲۹۲۱:۴۹:۲۹ ۱۳۹۷/۹/۲۵
مردم از عدم محاکمه خواص و تبعیض برای آنها در عدم محاکمه علنی افرادی نظیر حسین فریدون و مهدی جهانگیری و احمد عراقچی ناراحتند
ناشناس۶۷۷۹۷۱۱۰:۳۰:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۲۵
انصافا دولت شما هم خوب کمک کرد به دستیابی به این هدف
ناشناس۶۷۷۹۷۸۱۰:۳۲:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۲۵
مردم از دست تو و داداشت و فامیلات ، حسن و داداشش و دامادش و فامیلاش و وزیراش و معاوناش به تنگ اومدن اسحاق. __________ خدا انتقام این ملت رو از شماها بگیره زودتر بحق سیدالشهدا علیه السلام.
تبریزی۶۷۸۶۵۵۱۵:۳۹:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۲۵
من یه کم گذشتم زیاده برای همین دعا می کنم مسئولین کشورم هر چه زودتر به مقام رفیع شهادت نائل بشن.
ناشناس۶۷۹۰۷۸۲۱:۰۰:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۲۵
اینا شهید شن شهیدا کجا برن!
ناشناس۶۷۹۳۱۷۰۱:۴۸:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۲۶
شهادت برای اینطور بشرها ؟ یعنی خدا کارش بی حساب است ؟
ناشناس۶۷۷۹۸۹۱۰:۳۶:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۲۵
جناب اقتصاد کشور رو نه تحریم ها بلکه سیاست های غلط و ندانم کاری و فامیل بازی و ژن برتری کاری و ... به نابودی کشانیده
ناشناس۶۷۷۹۹۷۱۰:۳۸:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۲۵
و شما پیشاپیش آنچنان گران کردید که مردم یکسال بیهوشند فعلا!!!
ناشناس۶۷۸۰۴۴۱۰:۵۷:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۲۵
150 میلیارد دلار که در زمان لغو تحریم ها ازاد شده کجا رفته شما بیلان بده اول تا بریم سئوال بعد یکطرفه سخن گفتن اسان است
ناشناس۶۷۸۰۷۵۱۱:۰۸:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۲۵
خود جان کری گفته اگر برجام نبود دیوار تحریمها فرو ریخته بود.
ناشناس۶۷۸۰۸۳۱۱:۱۰:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۲۵
از کرامات شیخ ما این است، شیره را خوردو گفت شیرین است.
ناشناس۶۷۸۱۱۲۱۱:۲۱:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۲۵
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته و به تحریمها مربوط نیست .
علی 671۶۷۸۱۵۲۱۱:۳۳:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۲۵
اقتصاد کشور که با سیاست های شخص شما و دلار 4200 تومانی و 18 هزار تومانی از پاشیده و شکی نیست و مردم دارند زجرش را می کشند اما مملکت اسلامی است و مردم دین و ایمانشان را دوست دارند .شما ها را نمی خواهند و بعد از دوره اجباری برکنار می کنند و چشمشان را باز می کنند که اشتباه تکرار نشود .و با همه ی تحریم ها مملکت را می سازیم و با افراد عاقل و وطن دوست آباد می کنیم .وقتی نجومی بگیران و ذخایر و اختلاس کنندگان نظیر برادر شما و دیگران را به دست تیغ عدالت سپردیم .انشا الله
ناشناس۶۷۸۱۸۲۱۱:۴۸:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۲۵
دولت خودش به تنهایی جور همه دسیسه های دشمنان رو کشید و خودش به جای همه اونا مردم رو بدبخت کرد و به آنها گفت ما به دسیسه های شما نیازی نداریم تا خودمان هستیم
ناشناس۶۷۸۲۳۷۱۲:۱۰:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۲۵
اونوقت هدف جنابعالی و برادرگرامیان در دولت چی بوده؟
ناشناس۶۷۸۶۳۶۱۵:۲۹:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۲۵
شما هدفتان از دلار 4200 و 5700 چیست؟
ناشناس۶۷۸۸۰۷۱۷:۲۳:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۲۵
شما به غیر از بتن ریزی و منحل کردن انرژی هسته ای و گرانی و....چه کاری برای مملکت انجام دادید.................
ناشناس۶۷۸۸۳۷۱۷:۴۷:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۲۵
تا تو رو داریم تحریم محریم نیازی نیست، خودمون از هم میپاشیم!
ناشناس۶۷۹۱۶۵۲۲:۲۹:۰۹ ۱۳۹۷/۹/۲۵
به نظر من سو مدیریت تاثیر داره ولی نه به اندازه تحریمها در دولت قبل چرا این اتفاق ها افتاد ؟!؟! من با حرفهای اقای جهانگیری موافق ترم تا نظرات منتشر شده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین