برنامه گسترده گروه اقدام برای مقابله با ایران؛ از راه اندازی جنگ تبلیغاتی تا فعال شدن گروه های تروریستی و تخریب مقامات سیاسی

گروه جهان الف،   3970924188 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

همزمان با خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها، برنامه ای هدفمند و چند وجهی از سوی واشنگتن برای مهار و براندازی جمهوری اسلامی اجرایی شده است.

برنامه گسترده گروه اقدام برای مقابله با ایران؛ از راه اندازی جنگ تبلیغاتی تا فعال شدن گروه های تروریستی و تخریب مقامات سیاسی

به گزارش الف، از چند ماه قبل در وزارت خارجه آمریکا، گروه اقدام ایران در راستای تلاش برای مقابله و براندازی نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت. اولین بار مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده این خبر را رسانه ای کرد.

یکی از موضوعات مهم در این باره همزمانی تشکیل گروه اقدام ایران با سالگرد کودتای 28 مرداد 1332 بود اگر چه برایان هوک، رئیس این گروه عنوان کرد چنین تقارنی اتفاقی بوده اما به نظر می رسد این امر حاوی پیامی برای ایران بوده است؛ پیامی که نشان دهنده این است برخلاف دوره های گذشته، در دولت ترامپ سیاست مقابله، مهار، عقب نشینی و براندازی نظام جمهوری اسلامی منسجم تر از همیشه پیگیری و عملیاتی خواهد شد.

نگاهی به سوابق برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران نیز مهم و قابل تامل است. هوک، زمان رکس تیلرسون به عنوان مدیر دفتر برنامه‌ریزی‌های سیاسی وزارت خارجه فعالیت می کرده، در دولت جورج بوش، مشاور جان بولتون بوده و به اذعان خودش تمرکز همیشگی بر موضوع ایران داشته است.

در این بین خروج از برجام و بازگشت تحریم ها، بخش اول از برنامه ها و سیاست های دولت ترامپ بود؛ هدف غایی تغییر رفتار و در ادامه تغییر ساختار سیاسی ایران است.

البته به نظر می رسد نوعی دوگانگی در دولت ترامپ در قبال برخورد با ایران وجود دارد. در حالی که نومحافظه کارانی مانند پمپئو، بولتون، جولیانی و ... به شدت خواهان مقابله با ایران و سرنگونی نظام سیاسی به هر قیمتی اند اما دونالد ترامپ از سیاست فشار جهت به عقب راندن ایران و امتیاز گیری استفاده می کند.

به همین دلیل است وقتی دونالد ترامپ در 9 مرداد 97 در نشست خبری مشترک با نخست وزیر ایتالیا، سیاست آمریکا را در قبال ایران تشریح کرد و پیشنهاد مذاکره بدون شرط را مطرح کرد بلافاصله پمپئو شروط واشنگتن را برای مذاکره با ایران روی میز گذاشت. وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود در بنیاد هریتج، در خرداد ماه هم به 12 شرط برای امضای یک توافق جدید با ایران اشاره کرده بود. شروط وی اعلام تمامی جنبه های نظامی فعالیت هسته ای گذشته، اجازه دسترسی به کلیه تاسیسات هسته ای، پایان غنی سازی اورانیوم و تولید موشک های بالستیک، عدم حمایت از حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی، انحلال حشد الشعبی و .... است.  

شروط فوق بیانگر تمایل واشنگتن به عدم توافق و اصولاً مخالفت با هر گونه مذاکره است. اما این امر حاکی از دو نگاه متفاوت در دولت ترامپ نسبت به ایران است. در حالی که حلقه نئوکان ها با غلبه نگاه ایدئولوژیک خواهان مقابله و سرنگونی نظام سیاسی ایران هستند اما دونالد ترامپ در پی  مقابله، مهار و امتیازگیری از ایران است و نگاهی منفعت محور به موضوع دارد. اما جمع دو دیدگاه این است: ایران به هر طریق ممکن باید تضعیف شود. اما قرار است این اتفاق چگونه رخ دهد؟

هدف گروه اقدام ایران چیست؟

از زمان شکل گیری گروه اقدام ایران تا کنون، برنامه ها و راهبردها مختلفی برای زمین گیرشدن و به چالش کشیدن جمهوری اسلامی طراحی و اجرا شده است. در این راستا علاوه بر امریکا، نوعی هماهنگی بین واشنگتن و کشورهای منطقه مانند عربستان و امارات و البته رژیم صهیونیستی شکل گرفته است. هدف نهایی نیز افزایش نارضایتی و به آشوب کشاندن ایران است. برخی برنامه های گروه اقدام در این مدت به قرار زیر بوده است:

*راه اندازی جنگ روانی و تبلیغاتی علیه ایران: جنگ اقتصادی که آمریکا علیه کشورمان به راه انداخته در قالب بازگشت تحریم ها و کاهش صادرات نفت ایران نمود پیدا کرده است. اما مهم تر از جنگ اقتصادی، جنگ روانی و تبلیغاتی است که دونالد ترامپ علیه ایران شکل داده تا تاثیر تحریم ها را چند برابر نماید و حس ناکامی و شکست را به مردم القا نماید. هدف نیز فرافکنی و مقصر نشان دادن جمهوری اسلامی و معرفی آن به عنوان مسبب تمامی مشکلات است. در برنامه های رسانه ای و سخنان مقامات آمریکایی این گونه القا می شود که سیاست ها و اقدامات مسئولان عامدانه به عنوان مانعی برای رهایی آنها از مشکلات عمل می کند.

*هماهنگی بین نیروهای ضد انقلاب؛ همان طور که گفته شد برخی اعضای دولت ترامپ مانند جان بولتون و رودی جولیانی روابط بسیار نزدیکی با منافقین دارند و از سال های گذشته پای ثابت سخنرانی جلسات آنها بوده اند. اما از آنجا که منافقین در بین مردم ایران منفورند و صرفاً به عنوان عوامل آشوب در کف خیابان به کار می آیند اخیراً تشکلی با محوریت پسره شاه مخلوع نیز شکل داده اند تا آن را به عنوان آلترناتیو نظام سیاسی ایران برجسته سازند.در این راستا تلاشی هماهنگ در رسانه های ضدانقلاب جهت تطهیر پهلوی ها و برجسته کردن مشکلات و ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی شکل گرفته است.  

رودی جولیانی، وکیل ترامپ در نشست منافقین

* فعال شدن گروه های تروریستی: در یک سال اخیر مشخص شد برنامه ای هدفمند جهت تقویت گروهک های تروریستی برای انجام عملیات در ایران در جریان است. عملیات تروریستی اهواز و چابهار در راستای بی ثبات سازی سیاسی و فعال نمودن شکاف قومی برنامه ریزی و اجرایی شد.  

بیشتر بخوانید:

توطئه ترامپ و نومحافظه کاران برای ایران؛ از حمله به رژه اهواز تا تاسیس تشکلی به نام فرشگرد

عملیات تروریستی بی‌بی‌سی، هنوز خنثی نشده!

*تلاش برای تخریب مقامات سیاسی: یکی از اقداماتی که در ماه های اخیر به صورت گسترده در فضای مجازی و رسانه های ضد انقلاب انجام شد انتشار اخبار دروغ درباره فساد مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی بوده است. در این باره می توان به دروغ های متعدد و جوسازی هایی که درباره قالیباف و سردار عبداللهی، فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) شد اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

اتهام‌زنی آمدنیوز به الف؛ قالیباف به الف سفارش خبر داد!

سردار در تهران، شایعه دستگیری در دبی + تصاویر

 هفته گذشته برایان هوک هم در صفحه توییتر فارسی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن در حال بررسی اخراج فرزندان مقامات جمهوری اسلامی است. به نظر می رسد این اقدام جهت جنگ تبلیغاتی و شکاف انداختن بین مسئولان و مردم طراحی شده است.

علاوه بر این برنامه ها می توان به تلاش برای ترغیب اقشار مختلف جامعه از جمله زنان و جوانان به نافرمانی مدنی و مقابله با سیاست ها و ارزش های سیستم سیاسی، القای فساد و ناکارآمدی، خبرسازی درباره بی توجهی به خواسته های طبقات ضعیف به لحاظ اقتصادی برای راه اندازی شورش و اعتراضات پیاپی برای به چالش کشیدن مشروعیت و کارآمدی سیستم سیاسی اشاره کرد.

برنامه گسترده آمریکا و هم پیمانان منطقه ای آن برای مقابله با جمهوری اسلامی، نشان دهنده این است مقامات سیاسی و اقتصادی وظیفه بزرگی برای رفع مشکلات و تامین نیازهای مردم و مسئولان امنیتی و انتظامی ماموریت سنگینی برای خنثی کرن توطئه های دشمنان برعهده دارند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۷۸۴۱۷۱۳:۵۶:۳۶ ۱۳۹۷/۹/۲۵
دولت که نیازی به تخریب نداره (رجوع شود به داماد نابغه رئیس جمهور و 2 پاراگراف سمت های ایشان)
ناشناس۶۷۸۷۴۳۱۶:۴۰:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۲۵
ژن کامبیز جان حرف نداره !!! بابای کامبیز جان هم همونی بود که ۳۰۰ میلیارد وام با سود ۴ درصد گرفته بود و همون پول رو تو همون بانک سپرده کرده بود با سود ۲۵ درصد !!!
ناشناس۶۷۹۰۹۸۲۱:۱۳:۲۰ ۱۳۹۷/۹/۲۵
با این وضع تشکیل خوارج دور از انتظار نیست
ناشناس۶۷۸۴۴۴۱۴:۰۴:۴۶ ۱۳۹۷/۹/۲۵
یکی از اهداف که پر قدرت و در لعاب توسط ایادی داخلیشان پیگیری میشود هجوم همه جانبه برای ترور شخصیتی است.
ناشناس۶۷۸۴۵۲۱۴:۱۱:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۲۵
حالا ثابت شد که هسته ای هم بهانه بود و اصل نظام نشانه بود.
ناشناس۶۷۹۱۵۴۲۲:۲۱:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۲۵
اصل نظام نیاز به امریکا تدارد اختلاف داخلی اصل را نشانه گرفته
ناشناس۶۷۸۴۶۳۱۴:۱۷:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۲۵
یعنی می فرمایید واقعیت حضور تعداد زیادی از فرزندان مقامات در امریکا و کانادا و اروپا و استرالیا که اغلب با حقوق معلمی! یا کارمندی! پدرانشان در انجا حضور کامل خیلی بیشتر از زندگی دانشجویی دارند هم دروغ است؟!
ناشناس۶۷۸۴۷۴۱۴:۲۳:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۲۵
لازم نیست اینها مقاماتمون رو تخریب کنند خود دو جناح به اندازه کافی از خدمت هم در می آیند
ناشناس۶۷۸۴۸۶۱۴:۳۰:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۲۵
از اخراج فرزندان مقامات ایران از امریکا مردم ایران خوشحال خواهند شد
ناشناس۶۷۸۴۹۰۱۴:۳۲:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۲۵
تخریب مقامات سیاسی که کار همه روزه شما است.
ناشناس۶۷۸۵۰۱۱۴:۳۷:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۲۵
آقای ظریف تازه بعد از 5 سال متوجه شده اند که مذاکره با امریکایی ها بی فایده است و به حرف دلواپسان رسیده اند .
ناشناس۶۷۸۵۲۳۱۴:۵۱:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۲۵
بخاطر همینکه اخیرا لاشخورها به سایت های اصولگرا حمله ور شدن
ناشناس۶۷۹۴۰۵۰۸:۱۱:۲۸ ۱۳۹۷/۹/۲۶
ادبیات و سطح فرهنگ صحبت کردن شما هم نمونه یک ایرانی تمام عیار دشمن دشمن گو هست....بس کنید...
ناشناس۶۷۸۵۴۸۱۵:۰۱:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۲۵
نیازی به تخریب نیست..مقامات و مسولان ما به خوبی دارند کشور را نابود می کنند..آمریکا نگران نباشد..
ناشناس۶۷۸۶۰۶۱۵:۱۸:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۲۵
دوره حسین اوباما سر امد که صدها هزار میلیارد در جعبه بفرستد شما هم همه را اختلاس کنید ریالی به ملت و مملکت نرسد
علی 671۶۷۸۶۸۲۱۵:۵۱:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۲۵
اخراج ژن های برتر به خدا حال می ده .ببینیم،گردنا کج ،و خجالت زده از عملکردشان .آی حال میده .علی برکت الله
ناشناس۶۷۸۶۹۳۱۵:۵۷:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۲۵
آنچه عیان است چه حاجت به بیان است وضعیت مردم عادی راببینید وضعیت مسئولین کشور را نیز نظاره گر باشید نیازی به تبلیغات خارجی نیست .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین