حاشیه‌سازی ۲ خواننده جهانی؛ از فرار مالیاتی تا محکومیت به زندان

گروه فرهنگی الف،   3970924158

«جِی هوس» خواننده بریتانیایی به خاطر همراه داشتن چاقو به ۸ ماه زندان محکوم شد. همسر فوتبالیست بارسلونا هم به فرار مالیاتی در اسپانیا متهم شده است.

به گزارش فارس به نقل از گاردین، «جِی هوس» خواننده بریتانیایی به خاطر همراه داشتن چاقو به ۸ ماه زندان محکوم شد. همسر خواننده پیکه فوتبالیست هم به فرار مالیاتی در اسپانیا متهم شد.

پلیس لندن «جِی هوس» معروف به «مومودو جالو» خواننده ۲۲ ساله را بخاطر همراه داشتن چاقو در شرق لندن دستگیر کرد. او که به همراه نامزدش در مرکز خرید شلوغ استراتفورد بود پس از مشکوک شدن به مصرف حشیش توسط پلیس بازرسی و سلاح سرد از او کشف شد.

این درحالیست که همراه داشتن سلاح سرد نیز همچون سلاح گرم در اماکن عمومی انگلیس به شدت منع شده و در مورد پیگردهای قانونی هشدار داده شده است.

این خواننده همچنین بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ مرتکب ۱۰ فقره بِزِه شده بود که در سوابق او ثبت شده بود.

«جِی هوس» یکی از خوانندگان سبک رپ و معروف در بریتانیا است. آلبوم «حس مشترک» او نامزد «جایزه موسیقی مرکوری ۲۰۱۷» شد. او همچنین نامزد دریافت ۳ جایزه «بریت اِواردز» امسال شده است. به محض دستگیری این خواننده، اسم او از شرکت در فستیوال تابستانی «وایرلس» حذف شد.

و اما دیگر آوازه‌خوان مشکل‌دار خبر امروز گاردین، «شکیرا» هنرمند آمریکای لاتین و همسر فوتبالیست معروف تیم بارسلونا «پیکه» است که به فرار مالیاتی در کشور اسپانیا متهم شده است.

این خواننده کلمبیایی با اعلام این عنوان که در باهاما زندگی می‌کند، از پرداخت مبلغ ۱۳ میلیون پوند به عنوان مالیات سر باز زده است. از این رو مقامات مالیاتی اسپانیا این آوازه‌خوان را به فرار مالیاتی متهم کرده‌اند و بنابر این اتهام او از پرداخت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو معادل ۱۳ میلیون پوند با این ادعا که در باهاما زندگی می‌کند و اینکه در واقع در کاتالونیای اسپانیا زندگی می‌کند، امتناع کرده است.

شکیرا محل اقامت خود را در سال ۲۰۱۵ از باهاما به بارسلونا جاییکه با همسرش «ژرارد پیکه» فوتبالیست معروف زندگی می‌کرد تغییر داد. این زوج دارای دو فرزند هستند.

لیکن مقامات ذیربط ادعا می‌کنند که او از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ در کاتالان زندگی کرده و می‌بایست از محل درآمد جهانی خود بابت آن‌ سال‌های اقامت در اسپانیا مالیات بپردازد و تمام آن دوران را در اسپانیا زندگی کرده و فقط هرازگاهی بصورت موقتی و کوتاه برای اجرای برنامه به خارج از این کشور سفر کرده است.

در جولای سال ۲۰۱۶ «لئون مسی» فوتبالیست بارسلونا و پدرش نیز به فرار مالیاتی محکوم و به تحمل ۲۱ ماه زندان محکوم شدند که بعدا آن دوره محکومیت زندان نیز به جریمه نقدی تبدیل شد.

پنج ماه پیش نیز «کریستیانو رونالدو» فوتبالیست سابق تیم رئال مادرید نیز پذیرفت که فرار مالیاتی داشته و باید جریمه بپردازد. او نیز به ۲ سال زندان محکوم شد که به ۱۹ میلیون یورو جزای نقدی تبدیل شد.

فرار مالیاتی هر گونه تلاش قانونی یا غیرقانونی یک شرکت به منظور طفره رفتن از پرداخت مالیات یا کمتر پرداخت کردن آن، به هر شیوه که انجام شود، فرار مالیاتی گفته می‌شود. اصطلاح فرار مالیاتی در رابطه با ترتیبات غیرقانونی اتخاذ شده جهت اختفا درآمد یا نادیده گرفتن بدهی مالیاتی به کار می‌رود و به این معنی است که مودی کمتر از میزانی که قانوناً موظف است پرداخت نماید.

عمده‌ترین زمینه پیدایش فرار مالیاتی در بسیاری از کشورها یکسان و مشترک بوده و معمولاً مالیات‌هایی که با هدف توزیع درآمد وضع می‌گردند دارای پایه‌های کمتر و نرخ‌های بالاتری هستند اینگونه مالیات‌ها قابلیت فرار فراوانی در خود نهفته دارند. افزایش نرخ‌های مالیاتی ضمن آنکه انگیزه‌های سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد، زمینه لازم برای اجتناب از پرداخت مالیات و فرار مالیاتی را نیز فراهم می‌آورد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین