وجود دخالت‌های گسترده در انتصابات شستا

گروه اجتماعی الف،   3970924105

مدیرعامل سابق شستا خطاب به وزیر رفاه گفت: تقاضا دارم به تثبیت مدیریت در شستا کمک کنید چرا که در ایامی که بنده حضور داشتم، مداخلات فراوانی را در بحث انتصابات شاهد بودیم.

به گزارش فارس، مرتضی لطفی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شستا گفت: هرگاه صحبت از فساد می‌شود، مجموعه شستا بر سر زبان‌ها می‌افتد در حالی که این مجموعه کارکنانی پاک، خوش‌اخلاق و باتدبیر دارد و شاهد تلاش آنها در شرایط خاص اقتصادی بوده‌ایم. 

وی خطاب به وزیر رفاه گفت: تقاضا دارم به تثبیت مدیریت مدیرعامل جدید کمک شود، چرا که در ایامی که مدیر بودم، مداخلاتی فراوانی در بحث انتصابات داشتم که می‌خواهم در این زمینه از وی حمایت شود. 

مدیرعامل سابق شستا با اشاره به اصلاحات ساختاری گفت: مجوز کاهش ۹ هلدینگ به ۵ هلدینگ را دریافت کرده‌ایم، استراتژی پنج ساله بازنگری شده، ۳ هلدینگ ادغام شده و همچنین برای ادغام شرکت‌هایی که موازی کار می‌کردند نیز اقدام شده است. 

لطفی تصریح کرد: بنا داریم از محل درآمد حاصل از بنگاه‌داری، به سمت شرکت‌هایی که بازده مناسبی دارند برویم و رویکرد سهامداری را دنبال می‌کنیم،‌ در این زمینه با ۳ هزار فعال اقتصادی در تعامل هستیم و کمیته سه جانبه‌ای را با استانداری و اتاق بازرگانی تشکیل داده‌ایم. 

وی بر خروج از بنگاهداری تاکید کرد و  گفت:‌در زمینه ادغام پتروشیمی در هلدینگ خلیج فارس اقدام جدی شده، اما متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌ها، وزیر نفت آن را امضا نکرده که درخواست داریم به طور مجدد پیگیری‌های لازم در جهت افزایش سوددهی‌ها انجام شود. 

مدیرعامل سابق شستا از تشکیل کمیته مستقل انتصابات خبر داد و گفت: شش نفر از اعضای هیات مدیره زن هستند، میانگین سنی را ده سال کم کرده‌ایم و به ۱۲۰ نفر مجوز فعالیت با شستا را داده‌ایم.

وی از رشد ۳۱ درصدی صادرات خبر داد و گفت: امسال به ۷۰۵ میلیون دلار رسیده‌ایم به طوری که ۸۵ درصد دارایی‌های ما در بورس است به دنبال شفافیت و پاسخگویی هستیم ود ر هشت ماه گذشته ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی پرداختی داشته، ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در اسفندماه اوراق منتشر کردیم که قرار بود اصل و فرع آن را دولت بپردازد که تا امروز محقق نشده است. 

لطفی افزود: پس از تحریم‌ها مدیریت بین‌الملل را دایر کردیم، یک مورد نارضایتی و اعتراض کارگری یا اعتصاب نداشته‌ایم، تعدادی از شرکت‌ها زیان‌ده بوده و کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم به طوری که امروز شرکت چوکا و پارس الکترونیک به سوددهی رسیده‌اند. 

وی گفت: نظام پرداخت‌ها بیشتر سلیقه‌ای بود به طوری که مدیرعامل می‌توانست به یک نفر ۵۰ تا متیاز بدهد و به دیگری ندهد، به همین دلیل آئین‌نامه نظام پرداخت را ایجاد کرده‌ایم، در ستاد به صورت آزمایشی اجرا می‌شود تا همه افراد در یک چارچوب و ضوابط حقوق بگیرند. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین