باهنر: دولت فعلی دولت پیرمردهاست/ مردم گرفتارند دلمان میسوزد

گروه سیاسی الف،   3970924089 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: غصه دولت و مجلس را میخورم که میخواهند بودجه سال بعد را ببندند، هر کدام یک طور توصیه و تجویز می کنند. یک چک داریم که همه هم مستحق دریافت هستند.

باهنر: دولت فعلی دولت پیرمردهاست/ مردم گرفتارند دلمان میسوزد

به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب بیداری اسلامی با بیان اینکه امروز ۶۸ درصد جمعیت کشور بعد از انقلاب به دنیا آمدند، اظهار کرد: بیش از 60 درصد جمعیت کشور امام و جنگ و دفاع مقدس را درک نکردند و آن ها امروز حق دارند که سوال کنند، شما برای ما چه کردید؟، اگر انقلاب نمی کردید چه اتفاقی می‌افتاد که تاکنون نیافتاده است؟

وی با بیان اینکه باید کارنامه عالمانه و عادلانه از عملکرد نظام در 40 سال گذشته داشته باشیم، گفت: در این 40 سال دولت های مختلفی آمده و رفته اند و همه در هر آنچه رقم خورده شریک بوده اند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: از زمان شهید رجایی به این سو مجموعه اقدامات قابل قبولی انجام شده و رهبر معظم با هدایت، راهبری، مدیریت، عمق نگری و بصیرت در این مسیر نقش ایفا کرده اند.

باهنر ادامه داد: شاید بگویند هر حکومتی بود در این 40 سال بیمارستان، مدرسه و راه و جاده می ساخت. اما یک تفاوت وجود دارد و آن این است که ما مدعی هستیم رتبه ما در بسیاری شاخص ها مانند بهداشت، آموزش، عمران و.... در حد معجزه آسایی اصلاح شده است.

وی به شاخص های توسعه اشاره کرد و گفت: اکنون در ردیف بیست و پنجمین کشور برتر دنیا در بسیاری از شاخص های توسعه هستیم. همچنین طبق تحقیق یک مجله خارجی ایران در رتبه هشتم جهان از حیث اقتدار نظام و قدرت نظامی قرار گرفته است که در نوبه خود بی نظیر است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه همه قبول دارند به لحاظ امنیتی و اطلاعاتی در غرب آسیا جزو بهترین‌ها هستیم و کارنامه درخشانی داریم، از روند رشد تولید ناخالص داخلی انتقاد کرد و گفت: به این رقم قانع نیستیم. رتبه تولید ناخالص داخلی ما در بین 200 کشور، زیر 20 است اما باید ارتقا یابیم.

باهنر افزود: البته اشکالات زیادی هم وجود دارد. از چالش گرفته تا تهدید، ابربحران و آغاز فروپاشی، واژه ها و عباراتی هستند که بر حسب بینش و نگرش افراد روی شرایط حال حاضر کشور گذاشته میشود، قبول داریم که مشکلاتی مانند بیکاری و... وجود دارد. اما اینکه بگوییم کاری انجام نشده و قبلی ها کاری نکردند را نمی پذیریم.

وی با انتقاد از رفتار برخی نمایندگان گفت: این روحیه را در نمایندگان زیاد دیدیم هر کدام می امدند و مدعی بودند نمایندگان دوره قبل کاری نکردند.نمایندگان روزهای اول انگیزه بالایی دارند اما بعد چندماه تغییر می‌کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: اکنون غصه دولت و مجلس را میخورم که میخواهند بودجه سال بعد را ببندند، هر کدام یک طور توصیه و تجویز می کنند. یک چک داریم که همه هم مستحق دریافت هستند. حوزه دفاع، سلامت، آموزش و پرورش و... همگی بودجه می خواهند و مملکت باید اداره شود.

باهنر با ابراز نگرانی از برخی نظرات غیر کارشناسی در ارتباط با بودجه گفت: مردم گرفتارند دلمان هم میسوزد، اما آنقدر این بودجه را غیرکارشناسی تقسیم می کنند و رشد می دهند که بودجه متورم می‌شود و مانند کیک پوکی می‌شود که به ظاهر 3 کیلویی است اما روی ترازو که می گذاریم یک کیلو بیشتر نیست.

وی با بیان اینکه مسائل مملکت از هشت علت در سه گروه ساختاری، رویکردی، عملکردی قرار می گیرد، گفت: در بعد ساختاری، مجلس را در نظر بگیریم که این موضوع ربطی به اصلاح طلبی و اصولگرایی ندارد، خاستگاه مجلس این است که 290 نماینده قسم میخورند حافظ منافع ملی باشند در حالی که 10 نفر هم اینگونه نیستند. منافع ملی در مجلس صاحب ندارد. در تئوری میگوییم منافع ملی در راس امور است.

نماینده ادوار مجلس گفت: متاسفانه در مجلس هرکسی طرفدار اهداف خودش است یکی معلمان، یکی گارگران و برخی فقط به فکر حوزه انتخابیه خودشان هستند، متاسفانه این  ساختار مجلس این است که نمایندگان به دنبال منافع منطقه ای هستند و هیچ کس به منافع ملی فکر نمی کند.

باهنر با اشاره به تبعات سو افزایش حقوق کارمندان تصریح کرد: دولت قصد دارد حقوق های سال بعد را 20 درصد افزایش دهد، اما این موضوع عواقبی بدی نیز به دنبال دارد به طوری که از آن سو 30 درصد تورم از جیب مردم بیرون می کشند و متاسفانه اینطور روحیه و شجاعتی نیز در بین هیچ کدام از تصمیم گیران وجود ندارد که بگوید حقوق های سال آینده فریز ‌شود.

وی با بیان اینکه گروه دوم مشکلات رویکردی هستند، گفت: رویکرد ما باید به سمت برخی مسائل اصلاح شود. طی 40 سال گذشته رضایت کوتاه مدت مردم را بر منافع دراز مدت آنها ترجیح دادیم که باید این رویکرد تغییر کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قبول داریم ناکارآمدی و فساد اقتصادی وجود دارد و باید به مطالبات مردم پاسخ دهیم، اظهار کرد: هشت ماه اخیر تحقیقاتی انجام دادیم که نشان می داد آنچه تبلیغ کردیم و در افکار عمومی جاانداخته ایم 10 برابر واقعیت هستند.

باهنر تصریح کرد: فساد داریم اما مردم فکر می‌کنند که همه دزد هستند. 200 مدیر نجومی بگیر پیدا شد و مردم فکر میکنند همه مدیران نجومی بگیرند. ناکارآمدی هم که همینطور به هرکس می‌رسیم می‌گوید ناکارآمدی همه جای مملکت را گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود اینکه با دولت روحانی در یک جناح نیستم اما معتقدم نباید در حق او نامردی کنیم، زیرا او نیز کار کرده و در جاهایی موفق بوده و برخی موارد هم نبوده است، گفت: افراط و تفریط داریم یکی دولتش دولت پیرمردهاست مثل دولت فعلی و یکی هم می آید می گوید میخواهد همه را جوان کند.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به سلسه مراتب در نیروهای مسلح گفت: در نیروهای مسلح رتبه های نظامی پله پله داده میشود، اما در وزارتخانه ها این رده بندی را قبول ندارند و یک سرباز را مدیر میکنند و متاسفانه اجازه ندادیم به ترتیب پله ها و رده ها  را طی کند.

باهنر افزود: ما مقصر بودیم که ستوان های وزارتخانه ای را ستوان نگه داشتیم و اجازه ندادیم که سرگرد بشوند و به درجه بالا بروند.

وی ادامه داد: از آن سو احمدی نژاد آمد و گفت که من دولت ژنرال ها را نمی خواهم. به او گفتیم چهارتا آدم متفکر و مجرب را به کابینه ببر اما او گفت من فقط سرباز میخواهم. به او گفتم تو از آقا که اقاتر نیستی، اقا مگر فرمانده کل قوا نیست؟ ایشان در نیروهای مسلح فقط با15 نفر در ارتباط است. رئیس ستاد کل، فرمانده سپاه و... ایشان هیچ وقت نفرمودند می‌خواهند با سربازها کار کنند. البته هوای سربازها را دارند ولی بالاخره باید یک فرمانده کل با ژنرال ها کار کند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش پایانی سخنان خود به لزوم تشکیل حزب فراگیر اشاره کرد و گفت: بنده یک حرف تندی را همیشه میزنم. بدون وجود سه چهار حزب فراگیر چارچوب دار نسبت به آینده مردم سالاری دینی بیمناک هستم.

باهنر ادامه داد: حزب باید درچارچوب نظام باشد نه مانند حزب منحله مشارکت که در مقابل نظام قرار گرفت، برای تشکیل احزاب باید زیرساخت ها آماده و فرهنگ سازی انجام شود. متاسفانه هنوز ما خود را من می دانیم و هیچ کدام قصد نداریم قدری نیم من بشویم.

وی تصریح کرد: برخی مواقع احساس میکنم اصلاح طلبان اجازه اتحاد به ما را نمیدهند، خیر، اشتباه است این خودی ها هستند که نمی گذارند یک حزب کامل و فراگیر شویم. باید دست به دست هم بدهیم و دموکراتیک در کنار هم کار کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۷۶۵۵۶۱۲:۱۹:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۲۴
شما دلتان به حال خودتان بسوزد
ناشناس۶۷۶۸۸۹۱۵:۱۲:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۲۴
همین ادم مدام مشغول محاسبه است که در انتخابات رای میارن یا نه 3 سال پیش می گفت که اگر مردم تهران بالای 2 میلیون بیان شما اصولگراها رای نمبیارید زی 2 میلیون بیان رای میارید حالا هم این کاراش اشک تمساح هست و داره حساب میکنه که خودش رو برا مجلس اماده کنه تمام این حرفاش رو هم رد می کنم بینید
ناشناس۶۷۷۱۲۲۱۷:۲۷:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۲۴
آقای باهنر‌ تو و علی آقا که حامی حسن بودید حالا بد شد؟
ناشناس۶۷۶۵۶۲۱۲:۲۱:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۲۴
خدا بهتون صبر بده چطوری اینهمه غصه رو تاب میاری واقعا باهنری
سیدرضا۶۷۶۵۹۲۱۲:۴۱:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۲۴
با سلام "مردم گرفتارند دلمان هم میسوزد" 1-دلسوزی کافی نیست باید راه حل نشان دهیدو البته پاسخگوی عملکرد خودباشید. 2-شما هیچوقت نمی توانید درد دل مردم را درک کنید زیرا درموقعیت انها قرار نگرفته اید. تاحالا شده چند ماه حقوق نگرفته باشید ،.
بهنام۶۷۶۶۴۵۱۳:۱۶:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۲۴
به جای اینکه بشینی اونجا دلت برای مردم بسوزه یه قانونی تصویب کنید که بیشتر به درد مردم فقیربخوره و قابل اجرایی باشه.
ناشناس۶۷۶۷۵۱۱۴:۰۰:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۲۴
ایشون دیگه نماینده مجلس نیست. شب بخیر
ناشناس۶۷۶۶۸۵۱۳:۳۳:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۲۴
آخ ای ایشون برای ما ملت دلش میسوزه یا برای خودشون و هم کیشان و هم حزبیهاشون؟
ناشناس۶۷۶۶۸۶۱۳:۳۳:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۲۴
دولت ساده زیست شما رو دیدیم
ناشناس۶۷۶۷۰۰۱۳:۳۷:۴۶ ۱۳۹۷/۹/۲۴
متاسفانه پیرمردهای نجومی بگیر کم تحرک ملت رو به روز سیاه نشاندن .
ناشناس۶۷۷۰۳۵۱۶:۲۹:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۲۴
اگه قرار کار آمدی به تحرک فیزیکی بود الان ورزشکاران ‌وکارگران جهان را اداره می‌کردند
ناشناس۶۷۶۷۵۲۱۴:۰۱:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۲۴
جنابعالی هم یکی ازمسئولین بودید وهستید اززیربارمسئولیت شانه خالی نکنید صادقانه برای مردم توضیح دهید چراچنین شده است
مهدی۶۷۶۸۶۷۱۴:۵۵:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۲۴
به خدا به سختی زندگی می کنیم. هیچکس به فکر مرم نیست. مردم ایران واقعا بی پناهند
ناشناس۶۷۷۰۰۲۱۶:۱۱:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۲۴
آقای باهنر تا انتخابات خیلی مونده دلسوز عزیز مردم دلسوزیت منو کشته
ناشناس۶۷۷۱۳۳۱۷:۳۷:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۲۴
فقط بلدن بگن کی بود کی بودمانبودیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین