بلومبرگ گزارش داد «سگ دیوانه»، آخرین مرد عاقلِ دولت ترامپ

گروه جهان الف،   3970919023 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

شبکه بلومبرگ با اشاره به استعفاهای بی پایان در دولت ترامپ از جیمز متیس ملقب به سگ دیوانه به عنوان آخرین فرد عاقل دولت آمریکا نام برد.

«سگ دیوانه»، آخرین مرد عاقلِ دولت ترامپ
به گزارش فارس، شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی با اشاره به رفت و آمدها و استعفاهای بی پایان مقامات دولت آمریکا در دوره ترامپ نوشت؛ اینک تنها یک نفر مانده است.

این گزارش افزود: از 2 سال پیش که دونالد ترامپ قدرت را در آمریکا در اختیار گرفته است بسیاری از متحدان واشنگتن در اروپا و آسیا و جاهای دیگر تعداد افراد عاقل و بالغ، که می‌توانند ترامپِ غیرقابل پیش بینی را محدود کنند، را شمارش میکردند. با جدایی قریب الوقوع جان کلی رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، الان فقط جیمز متیس وزیر دفاع از این حلقه باقی مانده است. 

بلومبرگ نوشت: زمانی که ترامپ اولین کابینه خود را بست، متحدان آمریکا خیالشان راحت شد که گروهی نظیر بازنشسته‌ها و ژنرالهای به درد بخور کمک می‌کنند تا اصول بنیادین سیاست خارجی و اقتصادی این کشور که برای دهه‌ها دوام آورده است حفظ شود. 

این گزارش با اشاره به اینکه ریزشها در دولت بالا بوده است اضافه کرد: رکس تیلرسون وزیر خارجه با یک توئیت ترامپ در ماه مارس برکنار شد. گری کوهن رئیس مشاوران اقتصادی کاخ سفید در همان ماه استعفا کرد و هربرت مک مستر ژنرال نیروی دریایی ارتش نیز از کار کنار گذاشته شد. و الان هم ترامپ اعلام کرده است که جان کلی ژنرال بازنشسته تفنگداران دریایی آخر همین ماه از کاخ سفید خواهد رفت. 

بلومبرگ در ادامه نوشت؛ جیمز متیس، مرد نظامی اما روشنفکر رئیس پنتاگون، در این مدت تلاش کرده که دوستان آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و یا متحدانش در اقیانوسیه را متوجه کند که آنها باید اقدامات آمریکا را ببینند نه توئیتها را. اشاره به توئیتهای بی پایان و حساس ترامپ که در بیشتر مواقع دردسرهای زیادی برای مقامات آمریکایی و دولت به وجود آورده است.

بلومبرگ میگوید؛ هرجایی که متیس رفته، چه در زمان افزایش تنشهای تجاری یا اختلافات آمریکا با شرکایش از توافق هسته‌ای گرفته تا توافق آب و هوایی پاریس، آنها که اغلب به حمایت آمریکا متکی هستند دچار نگرانی و ترس شده‌اند. 

«آنتس لانئوتس» ژنرال بازنشسته نیروهای مسلح استونی می‌گوید؛ جدا شدن متیس از دولت پیام خوبی برای ما در اروپا و ناتو نخواهد بود. وی افزود: متیس می‌داند که اینجا چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است و می‌داند که چیزی به اسم تهدید روسیه وجود دارد. 

بلومبرگ درپایان این گزارش نوشت: هنوز هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که شغل ژنرال متیس در خطر باشد، با این حال این سوال که آیا روزهای حضور او در پنتاگون به شماره افتاده است یا نه سوال بزرگی پیش روی متحدان آمریکا در بروکسل به وجود آورده است. اروپایی‌ها متیس را آخرین مقام آتلانتیک گرا و هم عقیده خودشان در دولت ترامپ میدانند.

دیدگاه کاربران

علی 671۶۶۹۶۹۴۱۰:۳۸:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۱۹
شرایط زوال آمریکا باید به طریق گوناگون فرهم شود که نزدیک است .انشا الله
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین