احتمال پولشویی ۳۰ میلیارد یورویی مافیا در بازار مسکن آلمان

گروه جهان الف،   3970918179

سازمان شفافیت بین‌الملل اعلام کرد: بازار مسکن آلمان شرایط مناسبی را برای پولشویی گروه‌های مافیایی فراهم کرده است.

به گزارش فارس به نقل از دویچه‌وله، سازمان شفافیت بین‌الملل گزارش داد؛ منبع ده‌ها میلیارد یورو سرمایه گذاری خارجی در بازار مسکن آلمان نامعلوم است و این بازار شرایط مناسبی را برای پولشویی گروه‌های مافیایی فراهم کرده است.

طی سال‌های گذشته بازار مسکن آلمان علی‌ رغم اینکه خرید خانه برای اقشار مختلف این کشور بسیار دشوار شده است اما همواره رونق داشته است. مردم آلمان به سختی می‌توانند یک آپارتمان خریده و یا اجاره کنند و این مسئله در شهرهایی نظیر برلین، هامبورگ و مونیخ جدی‌تر است. خرید خانه برای مردم معمولی عملا غیرممکن شده؛ چراکه طی دو سال گذشته قیمت خانه در این کشور اروپایی به شدت افزایش یافته است.

علی رغم این افزایش اما روز به روز قیمت مسکن بالا رفته و آپارتمان‌های برای فروش به سرعت فروخته می‌شوند. دلیل این اتفاق این است که ارزیابی‌های جدید نشان می‌دهد که بازار مسکن آلمان برای پولشویی بسیار مناسب است. درواقع این بازار خلاءهای زیادی داشته و عملا شرایط را برای پولشویی فراهم می‌کند.

سازمان شفافیت بین‌الملل اخیرا اعلام کرده است که میلیاردها یورو سرمایه‌گذاری خارجی وارد بازار مسکن آلمان شده است که منبع این پول‌ها مشخص نیست.

شفافیت بین الملل که در زمینه پولشویی و افشای مفاسد مالی فعالیت می‌کند اعلام کرده است که تنها در سال ۲۰۱۷ حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی مشکوک به پولشویی در بازار مسکن آلمان حدود ۳۰ میلیارد یورو بوده است. دولت ایتالیا نیز اعلام کرده است که گروه‌های مافیایی سودهای هنگفتی را از فروش مواد مخدر درآمد داشته و این پول‌ها را با خرید املاک و مسکن شسته‌اند.

بر اساس ارزیابی‌های سازمان شفافیت بین‌الملل، گروه‌های مافیایی ۱۵ تا ۳۰ درصد از درآمد حاصل از فروش مواد مخدر را در بازار مسکن آورده‌اند تا قابل ردیابی نباشد. درواقع گروه‌های مافیایی این گونه اقدامات را از طریق واسطه انجام می‌دهند.

کریستوف شولت، رئیس سازمان بین المللی مبارزه با پولشویی نیز در ماه اکتبر نسبت به افزایش فعالیت‌ باندهای خلافکار در حوزه مسکن و املاک هشدار داده بود.

وی از دفاتر نقل و انتقال مسکن و همچنین بنگاه‌های معاملات املاک خواسته بود تا معاملات مسکنی که از نظر آنها مشکوک به نظر می‌رسند را گزارش دهند و این درحالی است که از هزاران مورد معامله مسکن تنها چند مورد معدود به آنها گزارش شده است. آمار و اطلاعات شفافی در باره خرید و فروش مسکن و املاک در آلمان وجود ندارد و عملا شناسایی معاملاتی که از طریق سرمایه‌های خارجی در این کشور صورت می‌گیرد، امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل است که در گام نخست شهروندان و رسانه‌های آلمانی اقدام به راه‌اندازی طرحی کردند که بر اساس آن مالکان مستغلات مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان سازمان شفافیت بین‌الملل معتقد است که در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل بازار مسکن آلمان پولشویی است و قوانین این کشور نمی‌تواند به مقابله با پولشویی بپردازد. تاکنون ده‌ها نفر در این زمینه در آلمان بازداشت شده و تنها در یک مورد ۷۰ ملک یک خانواده عرب در برلین مصادره شده است.

سازمان شفافیت بین‌الملل می‌گوید؛ خرید و فروش ملک در آلمان باید به صورت کاملا علنی انجام شده و اطلاعات آن در اختیار عموم قرار بگیرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین