فرمانده مرزبانی کشور: مرزبانی نیازمند تجهیزات پیشرفته است/روا نیست علیه مرزبانی مصاحبه کرد

گروه سیاسی الف،   3970918170

فرمانده مرزبانی کشور گفت: مرزبانی نیازمند تجهیزات پیشرفته است که در حوزه دریا نیازمند نیروهای دریابانی به شناورهای پیشرفته گشت زنی و ماموریت های دریایی سخت است.

به گزارش مهر، سردار قاسم رضایی ظهر یکشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی هرمزگان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بزرگان می‌فرمایند که امنیت از مرزها آغاز می‌شود، بیان داشت: اگر مبادی ورودی و خروجی در مرز را کنترل نکنیم به اهدافی که مشخص کرده ایم نخواهیم رسید.

وی و با اشاره به اینکه امیدواریم در زمان باقیمانده از برنامه ششم توسعه تجهیزات مورد نیاز مرزبانی کشور تامین شود، عنوان کرد: تجهیزات و تاسیسات جزو الزامات مورد نیاز سربازان به‌واقع گمنام مرزبانی است که باید این تجهیزات تامین شود. در حوزه دریا، باید از شناورهای سریع و پرقدرت بهره بگیریم که این شناورها گران قیمت است اما امیدواریم تجهیز مرزبانی مورد توجه جدی قرار بگیرد.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: مرز تعریف و قانون و مقرراتی دارد، اگر مرزنشینان و کسانی که می‌خواهند تردد کنند به این قوانین و مقررات مرزی آشنا نباشند هم ما را دچار مشکل می‌کنند هم خودشان دچار مشکل می‌شوند.

سردار رضایی ادامه داد: ضرورت دارد که دستگاه‌های ذی‌ربط مردم را به قوانین و مقررات مرزی آشنا کنند، تا جرمی اتفاق نیفتد. بالاخره قانون این‌گونه وضع شده که هرگونه تردد غیرمجاز در مرز جرم بوده و کسی که مرتکب این عمل شود مجرم شناخته می‌شود، برای اینکه این اتفاق نیفتد نیاز است که آموزش‌های همگانی توسط دستگاه‌های مرتبط مثل آموزش‌وپرورش، دستگاه‌های تبلیغاتی و صداوسیما صورت بگیرد، این نیز از مطالبات جدی ماست که می‌تواند اقدامی ایجابی باشد؛ قطعاً اگر اقدام ایجابی ضعیف باشد خودبه‌خود اقدام سلبی را تحمیل می‌کند و ما خوش نداریم چنین اقدامی صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: در شمال غرب، غرب و برخی از مرزهای کشور موضوع کوله بر عنوان می‌شود، کوله بر نه‌تنها هیچ‌گاه مورد برخورد ما نیست بلکه موردحمایت ما نیز هست، ما مرزنشینان را موردحمایت قرار می‌دهیم؛ مرزنشینان عضوی از مرزبانی و بخشی از توان ما هستند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه به‌اشتباه تعابیر و تفاسیر متفاوتی از کوله بر گفته می‌شود، خاطرنشان کرد: تعریف کوله بر این است که افراد مشخصی می‌توانند در یک زمان و مکان معین، کالای معینی را جابجا کنند؛ این‌که فردی بخواهد در ساعات نیمه‌شب و در ارتفاعات و دره‌ها تردد کند کوله بر است؟ آیا فردی که با خود سلاح حمل می‌کند کوله بر است؟ آیا همراه داشتن کالاهای غیرفرهنگی کوله بری است؟ آیا مقابله‌به‌مثل و تیراندازی به ماموران و مجروح و شهید کردن آنان کوله بری است؟

سردار رضایی تصریح کرد: ما مجری قانون هستیم، چرا فردی که تکیه‌بر کرسی قانون زده و قانون را وضع کرده، خودش غیر این را در مصاحبه‌هایش تفسیر می‌کند؟ این انصاف نیست. اگر کسی خلاف قانون مصاحبه و اقدام به تشویش افکار عمومی ‌کند نباید به آن رسیدگی کرد؟ نماینده‌ای که در نطق پیش از دستور خود در مجلس اعلام می‌کند کوله بران کشته می‌شوند، می‌تواند پاسخ دهد که کدام کوله بر؟ آیا فردی که مخل امنیت کشور است کوله بر است؟ کسی که نیمه‌شب مسلح است و با خود مهمات و آرپی‌جی دارد کوله بر است؟ اگر ما مجری قانون نباشیم چه کسی پاسخگوی آن خواهد بود؟

وی خاطرنشان کرد: قانون قوانین مرزبانی را وضع کرده و مشخص کرده کدام منطق منطقه قرمز است و رفت‌وآمد در آن بدون اطلاع مرزبانی خلاف و جرم است، آیا رواست که به فردی که در زمان و مکان غیرمجاز تردد می‌کند، با خود جنس و سلاح می‌آورد، تیراندازی می‌کند، مرزبانان را شهید می‌کند، بگویند کوله بر؟

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: این نماینده مجلس باید به مردم و مسئولین پاسخ دهد که چرا و با چه اهداف سیاسی این موضوع را مطرح می‌کند؟ مسئولین ذی‌ربط باید از این فرد سوال کنند، به چه عنوان مجرم را کوله بر جلوه داده و چه هدفی را دنبال می‌کند؟ آیا می‌خواهد تشویش افکار عمومی داشته باشد؟ چه هدف شخصی و حزبی ایجاب کرده از این گفت‌وگوها و اظهارنظرهای خلاف قانون داشته باشد؟ این فرد باید پاسخگو باشد!

سردار رضایی اضافه کرد: آیا رواست علیه مرزبانی که شب و روز نداشته، دغدغه و استرس دارد و تمام تهدیدها را می‌پذیرد این نوع مصاحبه‌هایی صورت بگیرد؟ کسی که خود را نماینده مردم جلوه می‌دهد و در جایی که قانون‌گذاری است خلاف قانون حرف می‌زند باید پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های مرتبط انتظار داریم به این اظهارنظرها پاسخ دهند؛ چرا عملکرد خوب و موثر و قانونی مرزبانی را زیر سوال می برند؟ چرا اعلام می‌کنند فردی که تروریست است و کشته شده، کوله بر بوده است؟ امیدوارم کسانی که مسئولیتی در نظام دارند در راستای قانون به وظیفه خود عمل کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه هماهنگی‌هایی با سازمان برنامه‌وبودجه داشتیم و نشستی را ۶ ماه است با مرکز پژوهش‌های مجلس دنبال می‌کنیم، افزود: بازدیدهایی انجام شده، بالاخره در مرز با جایگاهی که دارد باید اقدامات موثری انجام شود، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک که با مرکز پژوهش‌ها نشست خواهیم داشت بتوانیم بخشی از برنامه‌های خود را در بودجه ۹۸ بیاوریم که حرکتی نسبت به انسداد و اشرافیت مرزها دنبال کنیم.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: مرزبانی منتظر نمانده اقداماتی صورت بگیرد و در ساخت موانع، جاده‌سازی‌ها و ابنیه‌ها در مرز، ایجاد پاسگاه‌های مرزی و در مقابله با قاچاق که از هدف‌گذاری‌های جدی ما در بحث کاری است کشفیات و اقدامات خیلی خوبی را در سال گذشته داشته است.

وی با بیان اینکه در ۸ ماهه سال ۹۷ صرفاً در حوزه مرزهای شرقی (پاکستان و افغانستان) از ورود بیش از ۴۲ تن مواد مخدر جلوگیری کرده‌ایم، عنوان کرد: عمدتاً عملیات مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر مسلحانه است و عمدتاً گروه‌های اشرار مسلح هستند و مجبور به درگیری با آن‌ها می‌شویم، در کنار این کشفیات دستگیری‌هایی از قاچاقچیان مسلح را نیز داریم.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه امسال در حوزه برخی کالاها بیش از ۷ برابر کشفیات داشته‌ایم به‌خصوص در استان هرمزگان، بیان کرد: در استان هرمزگان بیش از ۱۰تن مواد مخدر کشف شده ، مقابله جدی برای مواد مخدر ورود شده و مقدار قابل‌توجهی نیز در دریا کشف شده که هدف کشورهای دیگری ازجمله کشورهای حوزه خلیج‌فارس بوده است.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسیر قاچاق مواد مخدر از کشور مبدا به سمت دریا آمده است، نیاز است همه کشورهای حوزه خلیج‌فارس ورود کنند، ما به‌تنهایی قادر به مقابله با مواد مخدر در آب‌های خلیج‌فارس نخواهیم بود و لازم است کشورهای حوزه خلیج‌فارس با ما همکاری کنند تا این موضوع مدیریت شود.

وی با بیان اینکه در حوزه قاچاق کالا در هرمزگان اقدامات خوبی انجام شده است، اظهار کرد: درزمینهٔ خروج کالاهای هدف مثل احشام اقدامات خوبی انجام شده، اما همچنان مشکلاتی در رسیدگی به این موضوعات داریم، اقدامات میدانی به‌خوبی انجام می‌شود اما متاسفانه درزمینهٔ مدیریت رسیدگی و کمتر کردن زمینه‌های قاچاق هنوز مشکل داریم.

فرمانده مرزبانی ناجا ابراز کرد: امسال در حوزه سوخت در هرمزگان بیش از ۳ و نیم برابر و بالغ‌بر سه و نیم میلیون لیتر کشفیات داشته‌ایم، درزمینهٔ شیلات نیز بیش از دو و نیم برابر کشفیات داشته‌ایم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین