استفاده از بازنشسته ها در مشاغل خاص به اندازه یک سوم ساعت کاری

گروه اقتصادی الف،   3970918166 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اداری مالی وزارت علوم از پیگیری تبدیل وضعیت و اخذ شناسه کارکنان قراردادی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و استفاده از بازنشسته ها در مشاغل خاص خبر داد.

به گزارش فارس، محمدتقی نظرپور معاون اداری مالی وزارت علوم در نشست شورای سیاست گذاری امور پشتیبانی مناطق ده گانه آموزش عالی و مسئولان سازمان امور اداری و استخدامی کشور، ارائه آمار دقیق در حوزه منابع انسانی را یکی از عوامل اصلی در حل مشکلات و اتخاذ تصمیم گیری های مناسب و رسیدن به تفاهم با سازمان اداری واستخدامی کشور برشمرد.

وی منابع انسانی را یکی از پر توان ترین منابع کشور برشمرد و اظهار داشت: در دنیای امروز کشوری غنی است که روی منابع انسانی خود به طور جدی و با برنامه سرمایه گذاری کند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بعد از وزارت خانه های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی سومین دستگاه بزرگ اجرایی کشور است.

وی افزود: در بخش منابع انسانی، دانشگاه ها، سازمان ها و موسسات وابسته به آموزش عالی به دو بخش اعضای هیات علمی و کارمندان تقسیم می شوند که آمار در حوزه اعضای هیات علمی حدود ۸۵ هزار نفر و در حوزه کارمندی حدود ۱۵۰ هزار نفر است و عددی که در برنامه ششم توسعه باید به آن برسیم به ازای هر ۴ نفر کارمند یک عضو هیات علمی و به ازای هر ۲۴ نفر دانشجو یک عضو هیات علمی است که این آمار از شاخص هایی است که در برنامه ششم توسعه به آن اشاره شده است.

وی با تاکید بر این نکته که در دانشگاه ها و موسسات وابسته به آموزش عالی نباید این تصور ایجاد شود که دغدغه ما فقط اعضای هیات علمی هستند، گفت: باید تلاش شود به وضعیت معیشتی و مشکلات کارمندان هم رسیدگی شود و رضایت مندی اداری کارکنان حاصل شود.

نظر پور با بیان اینکه ما در این نشست چهار محور را سر لوحه کار قرار داده ایم، افزود: اولین نکته، پیگیری تبدیل وضعیت و اخذ شناسه کارکنان قراردادی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است که بعد از تاریخ ۱۵شهریور۹۳ به کار گرفته شده اند، دومین نکته نحوه اجرای تبصره ۱ بند زال ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر تبدیل وضعیت اعضای قراردادی ایثارگر است.

وی ادامه داد: سومین موضوع، استفاده از همکاران بازنشسته در مشاغل خاص در محدوده زمانی یک سوم ساعت کاری و اخذ شناسه برای آنها از سازمان امور اداری و استخدامی است.

نظرپور به آخرین موضوع مطرح در دستور کاراین نشست اشاره کرد و افزود: پیگیری اخذ شماره مستخدم برای اعضای هیات علمی فاقد شماره که از سال ۸۶ تا ۹۴ همکاری خود را به عنوان هیات علمی در دانشگاه ها آغاز کرده و از وزارت دارایی حقوق دریافت می کنند ولی شماره مستخدم ندارند از دغدغه های دیگر ما در این حوزه است تا این افراد هم در زمان بازنشستگی دچار مشکل نباشند.

نظر پورگفت: امیدواریم با تداوم این نشست ها و تعامل با همکاران مان در سازمان امور اداری و استخدامی کشور و روسای مناطق ده گانه برای حل مشکلات و موانع در حوزه منابع انسانی به یک انسجام و تفاهم معقول برسیم و بتوانیم در تصمیم گیری ها به یک رویه مشترک دست پیدا کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۶۹۲۳۰۲۳:۲۹:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۱۸
جای تاسف دارد، تبصره های مختلف برای بکارگیری بازنشستگان عملا این قانون را لوث کرده و از آنطرف استخدام گسترده هیات علمی با حقوقهای بسیار بالا و بدون تاثیر مثبت در وضع کشور که باعث گسترش بحران مالی دولت خواهد شد
اكبر۶۶۹۳۸۸۰۴:۰۰:۲۴ ۱۳۹۷/۹/۱۹
نه مثل اینکه حلقه ورود جوانان خیلی بسته تر و سفت تر از اونیه که فکر میکردیم. براحتی باز نمیشه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین