نظر شما در مورد افزایش قیمت خودرو چیست؟/ راهکار نجات صنعت خودرو چیست؟

گروه اقتصادی الف،   3970918091 ۱۶۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

براساس با اعلام قیمت جدید ۴ محصول ایران خودرو به نوعی آزادسازی قیمت خودرو کلید خورده و قرار است سازمان حمایت پس از بررسی‌های خود میزان افزایش را تعیین کند، اما به نظر پیشنها خودروسازان اجرایی خواهد شد، نظر شما در مورد افزایش قیمت خودرو و راهکار ایجاد این صنعت چیست؟

نظر شما در مورد افزایش قیمت خودرو چیست؟/ راهکار نجات صنعت خودرو چیست؟

به گزارش الف، بازار خودرو بعد افزایش نرخ ارز، با مشکل مواجه شد و خودروسازان پس از نوسانات نرخ دلار، خواستار افزایش قیمت شدند. پس از کنار گذاشتن شورای رقابت در بحث قیمت گذاری خودرو و واگذاری آن ستاد تنظیم بازار (وزارت صنعت)، خودروسازان به شدت پیگیر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو و قانونی کردن بودند و پیشنهادشان افزایش قیمت به ۵ درصد حاشیه بازار بود، البته دولت در ابتدا موافق افزایش ۲۵درصدی قیمت بود ولی این موضوع به مذاق خودروسازان خوش نیامد و آنها بر پیشنها خود پافشاری کردند.

پس از حذف شورای رقابت، سازمان حمایت از مصرف کننده در حال بررسی قیمت خودرو با توجه به افزایش قیمت ارز بود تا اینکه ایران خودرو قیمت جدید ۴ محصول خود را اعلام کرد که به عنوان نمونه قیمت پژو پارس اتوماتیک که حدود ۵۵ میلیون تومان بود با افزایش بیش از ۲۸ میلیون تومانی داشت و با اعلام قیمت جدید این ۴ محصول به نوعی آزادسازی قیمت خودرو کلید خورده است. البته ایران خودرو اعلام کرد که فروش تحویل فوری چهار محصول ایران خودرو مشمول قیمت گذاری نیست و قیمت جدید در راستای تنظیم و کنترل بازار صورت گرفته است.

رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت  در این مورد گفت: نمی‌توان این قیمت گذاری را غیر قانونی دانست، اما باید سازمان حمایت اعلام نظر کند. وی با بیان این که بخشی از خودروها، مشمول قیمت‌گذاری از سوی شورای رقابت هستند، بیان کرد: سازمان حمایت آنالیز قیمت را می‌گیرد و آن را کارشناسی می‌کند و قیمت‌هایی که به تازگی اعلام شده، جزو همین مصوبات خارج از تصمیم شورای رقابت بوده است. 

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این زمینه اعلام کرد: بررسی های لازم صورت می‌گیرد و اگر این افزایش غیر قانونی باشد برخورد می‌شود و رئیس این سازمان گفت: اجازه افزایش قیمت در اختیار خودروسازها نیست، اما به دنبال این افزایش قیمت‌، بازار را رصد و سپس واکنش نشان می‌دهیم و این سیاست باید ظرف یک تا دو هفته آینده منجر به کاهش قیمت خودرو شود و اگر این اتفاق نیفتد حتماً پیگیری می‌کنیم.

افزایش قیمت خودرو در حالی در حال اجرایی شدن است که به نظر افزایش قیمت ۴ محصول ایران خودرو با هماهنگی وزارت صنعت و سازمان حمایت بوده تا بازار با قیمت‌های را رصد و واکنش خریداران و بازار را ببینند و اگر مورد مطلوبشان بود اجازه افزایش قیمت برای سایر خودروها را بدهند و قیمت کارخانه‌ای خودروها به کمتر از ۵درصد حاشیه بازار برسد موضوعی که خودورسازان دنبال آن هستند.

هر چند از سود اختلاف قیمت خودرو درب کارخانه و بازار به جیب دلالان می‌رود و خودروسازان نیز با توجه به افزایش نرخ ارز باید افزایش قیمت دهند اما خود آنها با عدم عرضه کافی خودرو به بازار و حتی احتکار آن باعث ایجاد اختلاف شدید بین قیمت کارخانه و بازار شدند البته آنها بازار را به صورت انحصاری در اختیار دارند و دلایل خود مانند کمبود قطعه و... عنوان می‌کنند.

با توجه به افزایش قیمت خودرو، نظر شما در مورد آن چیست؟ و خریداران (مصرف کننده)، باید چه اقدامی انجام دهند؟ راهکار شما برای رونق و توسعه صنعت خودرو  چیست؟

دیدگاه کاربران

hdsh۶۶۷۹۲۰۱۲:۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۱۸
خیلی شیک و مجلسی ماشین ها رو انبار کردن بعد افزایش قیمت فوری تحویل میدن.اره اینجوریاست عزیزم
ناشناس۶۶۸۱۶۶۱۳:۱۶:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۱۸
با این گرانی صنعت مونتاژ میلی خودرو و چند هزار مدیر نجومی بگیر باید تعطیل کنند و یا باز اقای روحانی و دولت او مانند مورد موسسات اعتباری و یا حقوق کارکنان شرکتهای ورشکسته هپکو و هفت تپه و فولاد خوزستان و... برای سیاست مشعشع امروز را به فردا رساند چند هزار میلیارد تومن خسارات این مدیران نخبه! را با انتشار اعتبارو پول بی پشتوانه از بانک مرکزی یا در واقع از جیب ملت ایران بپردازند و نرخ تورم را برای سال اینده باز هم بیشتر از رکورد امسال کنند. با این گرانی فروش خودرو این شرکتها حتی اگر هم بتوانند تولید هم کنند بسیار سقوط خواهد کرد.
ناشناس۶۶۸۹۷۳۱۹:۵۸:۰۹ ۱۳۹۷/۹/۱۸
این دولت روزی باید محاکمه وبه ملت جواب پس بدهد
ناشناس۶۶۹۱۸۵۲۲:۴۰:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۱۸
ملتی که او را انتخاب کردند و افرادی که وی را تایید کردند هم باید جواب بدند!!!
ناشناس۶۷۰۷۷۷۲۲:۲۰:۲۹ ۱۳۹۷/۹/۱۹
برادر من هر که را انتخاب کنیم همین آش است و کاسه
ناشناس۶۶۹۷۴۲۱۱:۰۶:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۱۹
کدام ملت؟ ملتی که تا یک پیش فروش با قیمتهای نجومی و شرایط کاملا یکطرفه میگذارند، هجوم می برند برای ثبت نام؟!!!
فرشاد۶۶۹۷۵۰۱۱:۱۲:۳۶ ۱۳۹۷/۹/۱۹
دوست عزیز اگر قرار است محاکمه ای صورت بگیرد این ملت هستند که باید هزاران مرتبه محاکمه شوند. میتونید نخرید....وقتی در یک ساعت هزاران میلیارد تومن خرید می کنیم که نه قیمت نهایی مشخصه، نه تاریخ تحویل مشخصه و الی آخر و ماشاالله... پس ناراحت افزایش قیمت های نامردانه نباشیم....
ناشناس۶۷۱۳۰۹۱۱:۴۶:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۲۰
خیانت در شکل و اندازه های مختلف در سطوح مختلف سیاست و اقتصاد و... رواج داره خیلی وقته
ناشناس۶۶۸۲۰۲۱۳:۳۲:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۱۸
حل مشکل ساده است دولت هر نوع دخالت در صنعت رو متوقف کنه چه مثبت چه منفی دولت سهامش رو تو شرکتهای دولتی بفروشه و قیمت بنزین هم بالاتر از سطح جهانی تنظیم بشه
ناشناس۶۶۸۴۵۷۱۵:۳۱:۱۵ ۱۳۹۷/۹/۱۸
ما دائم بصف بهر خرید لگن لاجرم لگن ساز بالا برَد ثمَن 140 داشتم ویتارا بخرم شد 300
محمد۶۶۹۵۴۱۰۹:۱۲:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۱۹
تمامی مشکلات از جانب خود دولت میباشد به ترتیب دولت نرخ دلار را بالا برد بعد شرکتهای تابعه مثل فولاد و مس قیمت را بالا بردن بعد قطعه سازان با تو جه به قیمت دلار و گران شدن فولاد مس غیره درخواست افزایش قیمت کردن وبعد هم خودروسازان یعنی در راس همه اینها دولت محترم میباشد دقیقا از شبکه سلطان سکه هم بدتر عمل کردن به جای افرادی مثل سلطان سکه باید دولتیها رو هم محاکمه کنند اینها بیشترین ضربه به ملت رو زدن
ناشناس۶۷۱۰۸۱۰۹:۰۱:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۲۰
البته واردات با تعرفه 0 هم آزاد بشه، برا ماشینهایی در 100 کیلومتر مصرف کمتر از شش لیتر دارند.
حبیب اله۶۶۸۳۱۱۱۴:۱۷:۵۵ ۱۳۹۷/۹/۱۸
در شرایطی که دنیا داره خودرو الکتریکی تولید میکنه یه عده هم از ناآگاهی همیشگی مردم سواستفاده میکنند و خودروی بی ارزش 35 ساله رو به قیمت گزاف به این مردم بدبخت می فروشند،به نظر من هم به نفع صنعت هم مردم و هم دولت است که تعرفه گمرکی رو حذف کند و این تابو خودساخته رو بشکند.
احمد نوروزی۶۶۸۳۳۰۱۴:۴۰:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۱۸
خیلی خوبه و ما داریم لذت میبریم از این قیمت ها لطفا مسئولین به سرعت هر چه تمام تر به این افزایش قیمت ها ادامه بدن و بدانند ارزوی مردم ایران خرید پراید با قیمت یک میلیار هست مگه ما چیمون از پورشه کمتره حالا کیفیت که نمیشه ولی قیمت را که میتونیم به اونها برسونیم
ناشناس۶۶۸۳۳۷۱۴:۴۴:۱۸ ۱۳۹۷/۹/۱۸
راه کار: 1. خصوصی سازی(و کمک کردن برای رفع اثرات کوتاه مدت اولیه خصوصی سازی: مانند جذب نیروهای مازاد در سایر شرکت های دولتی). 2. شرط خصوصی سازی : بتواند در سه سال، خودروی 100% داخلی و قابل رقابت بسازد.
ناشناس۶۶۸۳۸۵۱۵:۰۱:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۱۸
درادامه خندیدن به ریش مردم
ناشناس۶۶۹۱۵۳۲۲:۰۹:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۱۸
این کارخانجات را به بخش خصوصی بفروشید خودشان با هم رقابت میکنند و چاره ای نخواهند داشت یا کیفیت را بالا ببرند و قیمتها را کاهش دهند یا تعطیل شوند .
ممجواد۶۶۹۲۳۸۲۳:۴۲:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
هر کسی غیر از دولت کالائی را احتکار کنه یا ( کاغذ شبیه) اسکناس چاپ کنه بده دست مردم یا قیمت جنس شو سرخود بالا ببره، یا جنسی که قلابی باشه بفروشه، کم بفروشه، دبه کنه، خلاصه ....... هر کار مجرمانه ای انجام بده جاش تو زندانه. حواستون باشه!!
ناشناس۶۶۹۲۸۸۰۰:۲۹:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۱۹
تنها راه رهایی از این اوضاع و نجات از این دو خودرو ساز درخواست آزاد شدن واردات خودرو دسته دوم به ایران است.
علی۶۶۷۹۲۹۱۲:۱۱:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
تعطیلی خرید از کلیه کارخانجات خودرو سازی
ناشناس۶۶۸۲۱۱۱۳:۳۶:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۱۸
مردمی که ماشین فرسوده دارن چه کنند! راهکار عملی نیست
ناشناس۶۶۸۲۹۲۱۳:۵۸:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۱۸
با این قیمت میتونی بخری؟ بخر
محمد717۶۶۹۵۱۰۰۸:۵۱:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۱۹
اجبار که نیست برن صفر بخرن.برن مدل پایینتر و سالم بگیرن
خباز۶۶۹۴۰۸۰۵:۴۸:۳۸ ۱۳۹۷/۹/۱۹
مردم اول بایدماشین های داخلی رو نخرند دوم ورود ماشین دست دوم ازاد بشه سوم کارخونه های سایپا و ایران خودرو تبدیل به کارخونه رب سازی و خیار شور سازی بشه تا شاید از این راه خودکفا بشیم.
ناشناس۶۶۷۹۳۷۱۲:۱۳:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
با سلام لطفا پیگیری کنید چرا با وجود تحویل فوری خودرو در 15 روز که نشان دهنده وجود خودرو میباشد ، ایران خودرو تعهدات پیش فروش خود را که چندین ماه هم از آنها میگذرد را و به ما اعلام شده به علت کمبود قطعات است را انجام نداده و تحویل نمیدهد.
الف۶۶۸۵۷۳۱۶:۲۲:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۱۸
چشم!
علی۶۷۰۷۸۶۲۲:۳۰:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۱۹
میخواستی برا صف کشیدن دست و پا نشکنی
بنده خدا۶۶۷۹۳۹۱۲:۱۴:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۱۸
خصوصی سازی واقعی و واردات آزاد اتومبیل با گمرکی خیلی کم.
رضا۶۶۸۲۷۷۱۳:۵۵:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۱۸
باشه بشین تا بیاد
ناشناس۶۶۷۹۴۰۱۲:۱۴:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۱۸
شور کار دراومده باز میرن صف میبندن برای خرید پژو پارس 83 میلیونی!!!
احمد۶۶۷۹۴۵۱۲:۱۵:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۱۸
به نظرم افزایش کلا خوبه چون از تولید داخلی حمایت میشه مردم هم با ارائه شور ملی نیازهاشون رو برطرف میکنن
ناشناس۶۶۷۹۴۶۱۲:۱۵:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۱۸
به غیر از دلالان، مردم نیز در گرانی خودرو مقصرند..وقتی مردم به راختی با قیمت دلالی خودرو کنار میان، شرکتهای خودرو سازی میگن چرا ما گرون نکنیم...در ضمن اگر فاصله دلالی با کارخانه زیاد باشه..یک عده سود کلان می برند..پس تنها راه اینه که دست دلال کوتاه بشه..باید کاری که با دلالان ارز و طلا انجام دادند با دلالان خودرو هم انجام بدن...
ناشناس۶۶۷۹۴۸۱۲:۱۶:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۱۸
فقط رقابت آزاد با کاستن تعرفه به خصوص واردات خودروی مستعمل و جلوگیری شدید از ساخت و واردات قطعات بدرد نخور
ناشناس۶۶۹۴۸۹۰۸:۳۷:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۱۹
واردات خودرو دسته دوم (البته با شرایط مناسب به لحاظ ظاهر و فنی) از کشورهای همسایه به خصوص عمان و امارات اگه ازاد بشه اونوقت میشه صنعت داخلی رو ابتدا تنبیه و سپس به جاده اصلی برگردوند
ناشناس۶۶۷۹۴۹۱۲:۱۶:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۱۸
نخریدن مردم، تحریم خودرو داخلی و واردات خودروهای خارجی ارزان و با کیفیت
ناشناس۶۶۷۹۵۴۱۲:۱۷:۴۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
وقتی قیمت رب که ماده اولیه اش گوجه فرنگی است ۴ برابر شده واقعا انتظار دارید که قیمت خودرو ثابت بمونه؟
رضا۶۶۸۴۸۷۱۵:۴۴:۵۶ ۱۳۹۷/۹/۱۸
باورت نمیشه جماعت خوش خیالی داریم که چنین انتظاری را داشته باشند؟این جماعت وقتی نمی توانند به واسطه ضعف اقتصاد ملی درامد و قدرت خرید خود را افزایش دهند ،انتظار دارند سورنا از سر گشادش نواخته شود و قیمت کالاها قدر در امد انها شود مثلا پراید بشود 7 میلیون و اپارتمان 100 متری در تهران بشود 100 میلیون تومان.در مرحله بعد هم لابد انتظار دارند فروشگاههای سطح شهر کالاها را به نسبت درامد ایشان با قیمت های متفاوتی بفروشند
ناشناس۶۶۸۵۱۳۱۵:۵۶:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
واقعیت همینه، دقیقا تمام اجناس تابع دلار است دورهٔ احمدی‌نژاد همین پراید با سه برابر شدن دلار سه برابر شد. مگه خود دولت نمیگه بنزین باید بشود 5000. غیر از این است که به دلار حساب میکنند؟
الی۶۶۸۶۴۳۱۶:۴۵:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۱۸
پس چرا یارانه را به دلار حساب نمیکنن این ...ها
ناشناس۶۶۹۱۵۱۲۲:۰۵:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
همچنین حقوق ها
مجید۶۶۷۹۵۶۱۲:۱۸:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
نه وقت خودتون رو بگیرید و نه دیگران رو !! هیچ کسی تاکید می کنم هیچ کسی حریف این قاتل های وطنی نمی تونه بشه کما اینکه 40 ساله کسی حریفشون نشده!!!!
ناشناس۶۶۷۹۵۷۱۲:۱۸:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۱۸
اقا قیمت ها را آزاد کنید ولی به شرطی که تعرفه واردات را صفر کنید اون وقت ببیند چه می شود
ناشناس۶۶۹۸۰۶۱۱:۳۸:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۱۹
با تعرفه صفر هم ماشین زیر 150 میلیون نداریم. قدرت خرید اکثر مردم زیر 50 میلیون است
ناشناس۶۶۷۹۵۸۱۲:۱۸:۳۶ ۱۳۹۷/۹/۱۸
مثلا نظر گفتن مردم چه فایده ای دارد...
ناشناس۶۶۷۹۶۰۱۲:۱۹:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
ثبت نامیهای قدیم چرا باید جور گرانی های جدید را بکشند از کجا بیاورند.
ناشناس۶۶۷۹۶۱۱۲:۱۹:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۱۸
آقا من نمیخرم برای چی باید 50 میلیون برای تیبا بدم / مگر واجبه
رضا۶۶۸۲۸۶۱۳:۵۷:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۱۸
برادر شما میتونی 50 میلیون تومان که میشه 4000 دلار بدی و بوگاتی یا لامبورگنی بخری
ناشناس۶۶۹۴۵۰۰۸:۰۰:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۱۹
عفت کلام داشته باش دلار رو کی گرون کرده... حالا منت دلار رو رو سر ما میذاری
ناشناس۶۶۷۹۶۳۱۲:۱۹:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۱۸
همه چی زیر سر دولت روحانی است
ناشناس۶۶۷۹۶۷۱۲:۲۰:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۱۸
بنده در تیر 96 60 میلیون تومان که 60 درصد قیمت پژو 2008 بود به ایران خودرو پرداخت کردم که بر مبنای قیمت انروز دلار 15800 دلار میشد و قرار به تحویل ان در خرداد 97 بوده.بسیاری از افراد با توجه به محاسبات درامد و هزینه های زندگی خود برنامه ریزی میکنند اما متاسفانه این محاسبات همیشه به خاک سیاه مینشیند.حال تکلیف امثال من با این شرایط چیست؟ایا تاوان ندانم کاری و سومدیریت مدیران خودروسازی را همیشه مردم باید بدهند.الان فرق این خودروسازان با صندوق های مالی که پول مردم را گرفته و انها را به خاک سیاه نشانده اند چیست؟کسی به فریاد میرسد یا خودروسازان بالاتر از هر مقام و قدرتی در این کشور هستند؟
ناشناس۶۶۸۴۰۶۱۵:۱۰:۰۶ ۱۳۹۷/۹/۱۸
میتونین از طریق شکایت به سازمان حمایت از مصرف کننده و در نهایت سیستم قضایی احقاق حق نمائید. برای ثبت نام های پیش فروش که از موعد آن ها بیش از یک سال گذشته نمی توانند قانوناً افزایش قیمتی اعمال نمایند. البته خودروسازها قانون را رعایت نمی کنند. توصیه می نمایم قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو 22/1/95 را مطالعه فرمائید.
رضا۶۶۹۵۷۸۰۹:۴۶:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۱۹
خبر دارم 16000 دستگاه از این خودرو آماده تحویل دارند وفقط منتظر افزایش قیمت هستند. کسی نیست رسیدگی کند. مبلغ پرداختی شما بیش از کل قیمت تمام شده آن موقع این اتومبیل بوده است
رضا۶۶۷۹۷۱۱۲:۲۱:۳۸ ۱۳۹۷/۹/۱۸
سلام فقط نخرید
ناشناس۶۶۹۸۱۴۱۱:۴۲:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۱۹
از مردمی که میرن تو صف پسته کیلویی 200 هزار تومن از این انتظارها نداشته باشید
رضا۶۶۷۹۷۶۱۲:۲۳:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۱۸
سلام و درود. قیمت خودرو در حال حاضر بیشتر به دزدی شبیه است. اصولا ما خودرو ساز نداریم. زیرا اگر داشتیم نباید قیمت خودرو به این اندازه بالا میرفت. مافیای خودرو در کشور با قدرت تمام فعال است. این را همه می دانند. قبل از ترامپ و دیگران، این خودرو سازان بودند که ما را تحریم کردند. حالا یادشان رفته زمانی را که با التماس و خواهش خودرو می فروختند. کار امروز ایران خودرو و سایپا خصوصا بیشتر به تلافی می ماند. جای تاسف دارد. در هیچ جای دنیا قیمت اینگونه نیست. دولت هم شریک خودرو سازان است. شرم آورتر از این نمی شود... دولت کسری بودجه خودرا با گرانتر فروختن دارد جبران می کند. حدود بیست درصد بودجه دولت را خودرو سازان باید تامین کنند. باید خرید خودرو را تحریم کرد. واردات را آزاد.......
ناشناس۶۶۹۵۳۲۰۹:۰۶:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۱۹
خواهش می کنم هیچ کس خودرو نخره و هرکس هم ثبت نام کرده پولش را پس بگیره باید متحد شد
ناشناس۶۶۷۹۸۰۱۲:۲۵:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
به نظر من نابود شود خیلی بهتر است سالانه به خاطر عدم ایمنی کافی این خودروها هزاران نفر کشته می شود هزاران نفر آسیب جدی می بیند .چرا؟چون 100000 نفر بیکار میشود.
ناشناس۶۶۸۰۸۷۱۲:۵۱:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
کل کارکنان خودرو بندازها حدود ده هزار نفره نه صد هزار نفر. البته این چند هزار نفر بهانه ای است برای تداوم چپاول مردم ایران وگرنه مدیران خودرو باز که می آیند و می روند
ناشناس۶۶۷۹۸۲۱۲:۲۶:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۱۸
من فقط میگم خجالت بکشید از مردم. پس چرا قدرت خرید کارگران ما به جای یک دهم، یک شصتم آنها است؟ بازنشستگان و معلمان و و نیز به همین شکل است.
صادق۶۶۷۹۸۷۱۲:۲۷:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۱۸
فک نمیکنم نظر ما پشیزی اهمیت داشته باشه در عمل. راهکار هم متخصصان فن سال های سال هست که انواع مختلف راهکار عملیاتی رو گفتن ولی اون هم پشیزی ارزش ندارد برای کسانی که کار دستشونه. بنابر این کماکان در بر همین پاشنه خواهد چرخید.
مرتضی۶۶۷۹۸۹۱۲:۲۸:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۱۸
این دیدگاه ۵ درصد بسیار ظلم است در حق مردم.چرا که این بازار حبابی وملتهب رو خودشون به وجود آوردن با نفروختن و انبار کردن خودرو.
عدالت۶۶۷۹۹۰۱۲:۲۸:۳۶ ۱۳۹۷/۹/۱۸
اگر مردم محصولات اینها را نخرند، مطمئن باشید قیمتها میشکند ولی متاسفانه رقابتی که برای کسب سود بیشتر از طریق دلالی بین خیلی از مردم وجود دارد مانع از نخریدن خودرو میشود، هرچند همین سودهای اندک باعث ضررهای عظیمی برای کشور در اینده نزدیک خواهد شد.
ناشناس۶۶۹۳۶۷۰۲:۰۸:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۱۹
مدام میگید مردم نخرن خواهر من یک تومن حقوق میگیره و کارس نه شب تموم میشه راهش هم نزدیک نیست هزینه اتوبوس و تاکسی و خطرات یک خانم تنها در تاریکی شب و ......سی و هشت تومان دادیم تیبا خریدیم حداقل مطمینیم وسیله برای رفت و امد گیرش می اید حداقل نگرانی سوار ماشین شخصی شدن و تاکسی نبودن و دیر رسیدن و ....نداشته باشیم. مردم از سر شکم سیری نمی خرند، چاره ای ندارند، بیچاره اند...بیچاره
ناشناس۶۶۷۹۹۱۱۲:۲۸:۴۶ ۱۳۹۷/۹/۱۸
راه کارش تعطیلی خودرو سازها و گرفتن هزاران هکتار زمین باارزش کارخانه از آنها و قطع دست کسانی که به اسم تولید داخلی هم ارز بردند و هم از جیب مردم بردند و هم از جان و مال مردم..........
ناشناس۶۶۷۹۹۶۱۲:۲۹:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
تمام این بازی های خودروسازان برای مردم رو شده.تحریم های مجدد کی شروع شد؟تمام تجار و کسبه خبر داشتند و واردات خودشان را برنامه ریزی کردند اما چگونه این دو خودروساز با توجه به ارزهای فراوانی که گرفتند،از این مسئله ظاهرا غافل بودند؟چرا هر چند سال یکبار باید ضرر و زیان سوری این خودروسازان را از جیب مردم بپردازند؟یعنی هر چه بگوییم و اصل ماجرا را هم بدانیم،کاری از دست کسی برنمی اید!!
فرهاد۶۶۸۰۰۰۱۲:۳۰:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۱۸
سلام وقتی رقابتی در کار نباشد و واردات قطع شده و انحصار حاکم است و شما مجبور به انتخاب آنها می باشد ، این حرفها یعنی چی ؟؟ خودور سازها خودشان یک دولت و حکومت هستند و کسی جرات مقابله با آنها را ندارد . واقعا ظلم تا کی مردم مگر حقی هم دارند
نیما۶۶۸۰۰۴۱۲:۳۲:۳۸ ۱۳۹۷/۹/۱۸
لطفا دست از استهزا مردم بر دارید و جوری وانمود نکنید که انگار ایران خودرو یه نهاد مستقله تو این کشور. ما مردم تحت فشار هستیم که هیچ حالا باید با این خیمه شب بازی ها به شعورمون هم توهین بشه. و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین
سعادتی۶۶۸۰۰۶۱۲:۳۳:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
یک زمان یورو 1000 تومان بود تندر 7 هزار یورویی را به مردم به جای 7 میلیون تومان 12 میلیون فروختند همچنین 206 8 هزار دلاری را با دلار هشتصد تومنی باید 7 میلیون می فروختند 10 میلیون فروختند ... الان موضوع برعکس شده برعکس شده پژو 206 تیپ دو باید با دلار 9 هزار تومانی 72 میلیون بعلاوه 10درصد مالیات ارزش افزوده باشد مجبورند 36 میلیون بدهند .....در خصوص کیا سراتو اوضاع بدتر از این هاست خودرو 12 هزار دلاری که 100 میلیون فروخته می شد....یعنی باید یک کمیته تشکیل شود قیمت خورد را با سود عادله معین کند و مابه اتفاوت با بازار به حساب بیت المال واریز شورد تا قیمت ها به تعادل برسد
ناشناس۶۶۹۲۵۹۰۰:۰۰:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۱۹
کدام خودروساز دنیا حتی در بنگلادش ( البته اگر باشه) میتونه خودرو 20 سال پیش رو به قیمت روز بفروشه. شما داری قیمت مدل جدید اتومبیل را با قیمت 20 سال بعدش مقایسه میکنی. الان در اروپا یا آمریکا ماشین صفر خشک 2017 اگر عودت نشده باشه اقلا 20 درصد زیر قیمت سال قبلشه. حساب کن اگر مدل 2017 را در سال 2037 بخوان بفروشن یعنی همین کاری که خورو سازهای ما میکنن، چند میتونه بفروشه.
ناشناس۶۶۸۰۰۷۱۲:۳۳:۳۸ ۱۳۹۷/۹/۱۸
حمایت همه جانبه از لگن سازان ثابت کرد که عرضه ی تولید ندارد فقط جان و مال مردم را ازبین می برند
ناشناس۶۶۸۰۱۷۱۲:۳۵:۵۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
مگه نظر ما مهمه؟
ناشناس۶۶۸۰۱۹۱۲:۳۷:۲۰ ۱۳۹۷/۹/۱۸
خصولتی همینه دیگه ! دستوری هیچ چیز درست نمی شود ! یک بار برای همیشه تکلیف خودتان را روشن کنید طبق اصول اولیه اقتصاد و تجارت بگذارید بازار عرضه و و تقاضا قیمت را روشن کند و واردات هم آزاد شود و با تعرفه معقول بازار رقابتی را ایجاد کنیم اینقدر الکی خودمان را سر کار نگذاریم!
ناشناس۶۶۸۰۲۳۱۲:۳۸:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
در تمام دنیا 5 تا 10 سال از یک صنعت حمایت میشه و اگر نتونست به صنعت جهانی برسد درش را تخته می کنند الآن می توانند با جهان رقابت کنند؟ تکنولوژی 30 سال قبل تحویل مردم می دهند طلبکار هم هستند
ناشناس۶۶۸۰۳۵۱۲:۴۰:۴۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
به نظر من گمرکی و عوارض ورود خودرو بسیار کم شود مانند کشورهای پیشرفته تا بازار از انحصاری بودن ورانت خارج ورقابت هم قیمت وهم کیفیت را بهبود میبخشد تا زمانی که انحصار وجود دارد هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد متاسفانه به علت رانت و فساد که همه اگاه هند مسئولین حاظر به انجام کار مفید نیستند
امیر حامد۶۶۸۰۴۲۱۲:۴۳:۰۶ ۱۳۹۷/۹/۱۸
سود بازار خورو باید به خودرو ساز برسد. دلالان به قدر کافی این صنعت و سایر صنایع را تاراج کرده اند. از صنایع داخلی باید به هرقیمتی حمایت کرد. موضوع کیفیت نیز در میان مدت میتواند بهبود یابد.
ناشناس۶۶۸۰۹۹۱۲:۵۴:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
این صنعت با انحصار خودروساز نمی شود تنها در یک رقابت عادلانه و منصفانه است که رشد می کند. بازار خودرو کشور الان انحصاری است و همین موضوع باعث شرایط بی صاحب کنونی شده است. مردم فقط موقع انتخابات اهمیت دارند بقیه مواقع هیچ ارزشی ندارند
ناشناس۶۶۸۱۳۳۱۳:۰۴:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
میان مدت یعنی چند سال؟؟
ایرانی۶۶۸۰۵۵۱۲:۴۵:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
بشرط اینکه واردات هم آزاد و تعرفه زیر بیست درصد تصویب کنند وگرنه هیچ فایده ای ندارد و مردم نباید بخرن
ناشناس۶۶۸۰۵۷۱۲:۴۵:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۱۸
نظری ندارم! مگه نظرم مهمه؟ چرا میپرسی؟
ناشناس۶۶۸۰۶۵۱۲:۴۶:۵۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
تغییر مالکیت خودروسازها، تغییر و اخراج دسته جمعی مدیران خودروسازی از صدر تا ذیل، آموزش کارکنان خودروسازی برای تولید خودروهای جدید و ایده پردازی برای طراحی خودروهای نسل جدید، تعطیلی واردات خودرو به هر شکل و حجم ، کمک به تولید خودروهای عمومی و حمل و نقل جاده ای
علی۶۶۸۰۶۹۱۲:۴۷:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
باید این دو شرکت که از جنگ تحملیی بیشتر ملت از بین برده تعطیل کنید و واردات خودرو آزاد بشه اون وقت ببینید آیا این شرکت ها می توانند رقابت کنند؟
ناشناس۶۶۸۰۷۶۱۲:۴۹:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۱۸
متاسفانه اعتقاد به قیمت تمام شده از بین رفته. مگر جز این است که باید بر اساس قیمت تمام شده و سود عادله قیمت محصول اعلام شود. در غیر این صورت باید واردات خودرو را آزاد کنند تا هر کسی با هر قیمتی دوست داست محصولش را عرضه کند. آیا آنوقت مردم لگن های ایران خودرو را می خرند؟
دکتر کریمیان ، استادیار دانشگاه۶۶۸۰۷۸۱۲:۴۹:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۱۸
افزایش قیمت خودرو در حالی که با بازار بسته و انحصاری خودرو روبرو هستیم هم ظلم به مشتریان و مردم است و هم ظلم به خودرو ساز ظلم به خریداران است چون قدرت انتخابی ندارند و مجبورند خودروهای بی کیفیت داخلی را با قیمتی معادل خودروهای روز دنیا خریداری کنند از طرف دیگر ظلم به خودرو سازان است چون این کار ادامه حمایتهای چشم بسته که با وضع تعرفه و ممنوعیت واردات خودروسازان هم چون مشتری دست به نقد برای همین خودروهای بی کیفیت داشته اند دلیلی نمی بینند که کیفیت کارشان را بالا ببرند در نتیجه صنعت خودروی ما که روزی همگام با کره ای ها استارت کار را زدند روز به روز دچار پسرفت می شود. پس بهترین راهکار آزادسازی واردات خودرو همزمان با آزادسازی قیمت خودرو برای خودروسازان داخلی است که نتیجه آن اگر چه در ابتدا برای خودروسازان سخت خواهد بود ولی به مرور باعث رشد صنعت خودرو و جهانی شدن آن می شود
ناشناس۶۶۸۰۸۲۱۲:۵۰:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۱۸
حتما خریدار داره که بالا میره
ناشناس۶۶۸۰۸۹۱۲:۵۲:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۱۸
حق گرفتنی است نه دادنی.مردم برای یک بار هم که شده با تحریم محصولات گران و بی کیفیت خودروسازان از حقوق خود در برابر این دزدان حفاظت کنند
ناشناس۶۶۸۱۰۵۱۲:۵۵:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۱۸
چرا از بند 4 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کننده، حرفی زده نمیشه؟ قانون هر موقع به نفعشونه اجرا میشه؟!؟!؟
ناشناس۶۶۸۱۰۸۱۲:۵۶:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
خودرو ساز های محترم بالاخره موفق شدن با استفاده از احتکار و عرضه قطره چکانی به بهانه تحریم قیمت خودرو هاشون رو با دلار آزاد حساب کنن. نمونه بارزش سایپا-سیتروئن هست که از اول امسال کلی قطعه با دلار 4200 تومانی وارد کرده بود و خودروهای پیش فروش شده اش رو که حتی تعدادیش رو پارسال ساخته به بهانه های عجیب و غریب از جمله نداشتن صندلی (سرم رو به کدوم دیوار بکوبم!!!! ) به خریدار ها تحویل ندادن و حالا که قیمت ها آزاد شده می خوان تحویل بدن.
ناشناس۶۶۸۱۰۹۱۲:۵۶:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۱۸
افزایش قیمت خودرو یک سیاست تکراری است قدم اول: خودرو را احتکار کنیم یعنی با بهانه کمبود قطعه، انبار می کنیم و به تبع آن خود بخود قیمتهای بازار بالا خواهد رفت قدم دوم: لابی ها با این تحلیل که تفاوت سود قیمت کارخانه و بازار به جیب دلال ها می رود، دولت و مجلس را متقاعد می کنند که مردم با قیمتهای بازاری خریدارند و باید این سود به جیب خودروساز برود پس افزایش قیمت، سیاستی صحیح است و هز چند سال این سیکل تکرار می شود.
الف ر۶۶۸۱۱۳۱۲:۵۹:۰۶ ۱۳۹۷/۹/۱۸
مشکلات اساسی صنعت خودرو غیر رقابتی بودن این خودرو با خودرو های همتراز خودشان است و ضعف و ناتوانی مدیرا ن و رانتهای که مسئولان از آن استفاده میکنند مانند اشتغال سفارشی ها که بیش از مورد نیاز است همه این هزینه روی دوش مصرف کننده است همین فردا اگر این صنعت بشکل درست و با قیمت واقعی واگذار بشه هم دیر است
م ا۶۶۸۱۲۳۱۳:۰۱:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۱۸
تخته کنید در ایران خودرووووو رووو
شاهرخ۶۶۸۱۳۰۱۳:۰۳:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۱۸
ای برادر جان از کی تابحال نظر عوام اهمیتی داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سفره ایی پهنه دوستان از جیب مردمه مجبور میخورن و حالشو می برن
ناشناس۶۶۸۱۳۲۱۳:۰۳:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۱۸
نظرمارا کجا میبرند آخه
ناشناس۶۶۸۱۳۴۱۳:۰۴:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۱۸
نظر فایده ای داره؟ واردات خودرو آزاد بشه تا اینا یه تکونی به خودشون بدن. والا که ثواب هم داره اگه این کار رو نکنید به صنعت خودروسازی کشور ظلم کردید.
ناشناس۶۶۸۱۳۶۱۳:۰۵:۳۶ ۱۳۹۷/۹/۱۸
حاشیه بازار هم دست خود خودرو سازهاست از این به بعد هروقت بخواند گرون کنند عرضه رو کم میکنند قیمت بازار بره بالا بعد اونها قیمت خودرو رو میبرند بالا.
حبیب۶۶۸۱۳۸۱۳:۰۶:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۱۸
واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی و پذیرش نمایندگی در کلانشهر از شرکتهای خارجی تا رقابت سالم صورت گیرد و مردم حق انتخاب داشته باشند و تا زمانی که مدیران این دو شرکت توسط وزارت صمت انتخاب می شوند و جلسات تصمیم گیری این دو شرکت در ضیافت های صبحانه و ناهار و شام مشترک برگزار می شود وضعیت خودرو بدین صورت خواهد بود.
ناشناس۶۶۸۱۴۰۱۳:۰۶:۲۸ ۱۳۹۷/۹/۱۸
خودرو سازی ها باید به جنوب کشور منتقل شوند تا هزینه های حمل و قیمت تمام شده کاهش یابد ، سرمایه گذاری خارجی انجام شود ، اشتغال و مهار مهاجرت ، کاهش مصرف آبهای زیر زمینی تهران ، و............. و اما مهمتر از همه حذف قوم و خویش تباری .
نخود هر آش !!۶۶۸۱۴۴۱۳:۰۸:۵۵ ۱۳۹۷/۹/۱۸
افزایش قیمت خودرو برادر جان مثل خودخودرو ، حالت خودرو یی دارد ،...یعنی خودش افزایش پیدا می کند !! ... خودش میره جلو !! تابع حساب و کتاب و منطق و ... عرضم به حضور انورت ... عدل و انصاف و مناسبات اقتصادی نیست !! ... البته ناگفته پیداست که این افزایش خود رویی و خود سری قیمت ها منحصر به خود رو هم نیست !! از قیمت البسه و اطعمه و اشربه بگیر تا قیمت لوازم خانگی و لوازم بیرون از خانگی ، ...قربون خدا برم که پفک و چیپس و سنجاق قفلی و تله موش و سفید آب و سنگ پای حمام هم قیمت خودرویی و خود سرانه پیدا کرده !! ... دیگه ... دیگه ... برادرم که شما باشی ، تا انواع داروها که دوای مردم و مرهم جان مردم است !! ... تا آدامس و بند کفش ناقابل ...حتی کشک ...خلاصه همه چیز ... قیمت همه چیز به معنی واقعی کلمه ، افزایش خود رویی و کشکی پیدا کرده !!، ... به نظرم خودرو در این میانه -- منظورم افزایش قیمتش است -- مظلوم واقع شده و همه نگاه ها به افزایش قیمت ها بیشتر متوجه خودروهاست !! البته ناگفته پیداست که مظلوم تر از،همه در این وسط حقوق ثابتیان و بدتر از آنها فرهیختگان !! ... یعنی بازنشستگان و نیز کار گران و امثالهم بوده ، هستند و خواهند بود !!....بازهم قربون خدا برم که دولت به طریقه کشکی و غیر اقتصادی خواسته با دویست هزار تومان ناقابل و یک سری بسته های حمایتی ، سرو ته این افزایش وحشتناک قیمت های خودرویی را بگیره .!! .. علم اقتصاد که علم کشکی نیست قربونتم !!... بله ؟!!
دوست۶۶۸۱۵۰۱۳:۱۰:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۱۸
آزاد سازی قیمت بهترین گزینه است با این ماشینها سالانه به اندازه یک جنگ خسارت جانی به مردم وارد می شود ما در صنعت اتومبیل سازی نمی توانیم .چه کسی جواب این خیانت ها را به خاطر منافع شخصی باید بدهد. بیدارید خودتان را به خواب نزنید.
ح ع۶۶۸۱۶۰۱۳:۱۴:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۱۸
آقایان فکر این را کردند که با افزایش قیمت خودرو و همچنین کاهش قدرت خرید قاطبه مردم چه مصیبتی در راهه؟؟ رکود تورمی. آیا با این در آمدها کسی میتونه ماشین حداقل 40 میلیون تومانی بخره؟؟؟؟ به نظر من باید واردات خودورهای ارزان قیمت با تعرفه کم آزاد بشه و دولت هم با وام و کمک مالی به خودروسازان به جای گران کردن عمل کنه.
ناشناس۶۶۸۱۶۵۱۳:۱۶:۲۴ ۱۳۹۷/۹/۱۸
به نظر من تنها راهکار نجات صنعت خودرو گل مالی درب کارخانه است
حسين۶۶۸۱۸۳۱۳:۲۷:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
هییت مدیره کم شود چون اکثر مسولین جزو ایندسته اندواینا حقوق می خواهند
ناشناس۶۶۸۱۸۴۱۳:۲۸:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
این هم نظر مجانی 1-دولت سهام تحت تملک شبه دولت(بنیاد یا بانک )رو بخره 2- 49 درصد رو در اختیار مردم بگذاره 3- 51 درصد (سهام مدیریتی) را یکجا به شخص حقیقی (غیر سیاسی و با سابقه اقتصادی و پول تمیز) با پول نقد بفروشه 4- واردات خودرو با گمرکی حداکثر برابر با نرخ تورم و غیر انحصاری 5- هر ایرانی با سن قانونی هر 5 سال یک خودرو استاندارد بتواند وارد کند
مهرداد۶۶۸۱۹۷۱۳:۳۱:۳۶ ۱۳۹۷/۹/۱۸
سلام همه مدیران مرتبط با این صنعت را اخراج کنند هر دو کارخانه را 100% خصوصی کنند شاید این جوری 80% مسیر را در کاآمد کردن و به روز کردن و قیمت واقعی خودرو را رفته ایم
س۶۶۸۲۰۱۱۳:۳۲:۴۱ ۱۳۹۷/۹/۱۸
خیلی هم عالی به نظر من هنوز ارزان هست باید بالا برود که کسی نتواند خودرو بخرد
محمد طالبی۶۶۸۲۰۴۱۳:۳۴:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۱۸
اول باید مدیران نالایق فعلی عزل و محاکمه شوند بعد واردات خودرو کاملا آزاد شود تا رقابت سالم بین خودرو ساز داخلی و خارجی برقرار شود
ناشناس۶۶۸۲۱۴۱۳:۳۶:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۱۸
فقط رقابت آزاد. آزاد سازی ورود خودرو و عدم تعرفه گمرکی و رقابت منصفانه.
حبدری۶۶۸۲۲۱۱۳:۳۸:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۱۸
مگر تکنولوژی خودرو سخت تر ا موشک نطقه زدن یا زیر دریایی یا هوا پیمای اذرخش مگر بچه های تبریز درود یه غیر تشان لامبورگی با مهندسی معکوس نساختند یا اصلا پهباد بگو تا این تیم هست وضع همین باید فکر عوض شود کار جهادی انجام شود در غیر این صورت مثل دیگر کشور در ها باز شود بشود رقابتی
محمد۶۶۸۲۲۶۱۳:۳۹:۳۹ ۱۳۹۷/۹/۱۸
20 تا 30 درصد قیمت نسبت به سال قبل کارخانه افزایش پیدا کنه تا خودرو ساز بهانه تورم نداشته باشند. از اون طرف قول تولید 2 برابری از خودروساز بگیرن درصورت عدم انجام کل مدیران اصلی و میانی عوض کنن
علیرضا۶۶۸۲۳۰۱۳:۴۰:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۱۸
اینها که خودرو نداشتند پس تحویل فوری چه صیغه ایه ؟؟ یادم نمیره 3 سال پیش پرایدی را از نمایندگی گرفتم که پخش نداشت و زمان تحویل براحتی 100 هزار تومان از پول خودرو کم کردند و ماشین را تحویلم دادند. چند وقت پیش انبوهی از خودروها را در حضور نماینده تعزیرات در پارکینگ کارخانه نشان می دادند که به بهانه نداشتن قطعه ( نداشتن ضبط !!!!) از تحویل آنها به بازار امتناع می کردند. انحصار نتیجه ای بهتر از این نمی تواند داشته باشد.
ناشناس۶۶۸۲۳۱۱۳:۴۰:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۱۸
راه کار واقعی اینه که اقتصاد و معیشت مملکت باید از خودرو و صنایع وابسته خلاص بشه تولید خودرو، قطعات، تعمیرات، جاده سازی، بیمه، پالایشگاه ها، و ... همه وابسته به این صنعتند و این بخش بتدریج کل ثروت مملکت و نیروی کار و محیط زیست رو داره در اختیار میگیره و نابود میکنه فقط آمارمصرف بنزین در ایران و میزان استفاده از خودروری شخصی بیانگر عمق فاجعه است بتدریج باید جاذبه های دیگری بغیر از تولید و دلالی و واردات خودرو و مسافر کشی و اسنپ و ... برای اشتغال پایدار ایجاد بشه مثل توریسم معلومه که با سیطره خودرو بر کل شئونات مملکت، هم بخشهای دیگه نابود میشن و هم هرروز در برابر تحریم غربیها و اجناس بنجل شرقی ها آسیب پذیر تر میشیم
ناشناس۶۶۸۲۷۵۱۳:۵۵:۱۸ ۱۳۹۷/۹/۱۸
بهترین کار تعطیلی ایران خودرو و سایپا است. این همه پول این مملکت را هدر داده اند و هنوز هم نمی توانند یک خودرو تولید کنند .
شاهین۶۶۸۲۸۳۱۳:۵۶:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۱۸
سپاه و ارتش با توجه به توانمندیهاشون خودرو تولید کنند
ناشناس۶۶۸۳۰۰۱۴:۰۶:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۱۸
بارها در همین رسانه های اینترنتی گفته ام و بازهم می گویم، در صنعت خودرو سازی کشور واقعا نیاز به آزاد سازی کامل دارد، هم آزادسازی قیمت توسط تولید کننده داخلی و هم آزادی انتخاب و واردات خودرو توسط مصرف کننده، اینگونه هم تولید کننده سود می کند و هم مصرف کننده و حداقلش میزان مرگ و میر جاده ای ناشی از کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی کاهش پیدا می کند. هر ایرانی با گواهینامه، هر 5 و یا 3 سال یک خودرو به انتخاب خود و با ارز مرجعی که خودروساز هم استفاده می کند و تنها با پرداخت مالیات ارزش افزوده، مجاز به واردات خودرو باشد، خودرو ساز هم هر چه خواست با هر قیمت و هر شرایطی بفروشد
محمد۶۶۸۳۰۶۱۴:۱۴:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۱۸
سزای گرانفروش نخریدن هست . باز برید صف بکشید برای پیش خرید.
علی۶۶۸۳۳۶۱۴:۴۳:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
من فقط میدونم اون بیچاره هایی مثل ما 9 ماه پیش خودرو پیش خرید کردن اگر بخواد این قیمت جدید روش اعمال بشه دزدیه علنیه. دیگه فکر نمیکنم بر کسی پوشیده باشه که خودرو ساز سرعت تولیدش و از عمد پایین آورد و هم زمان برای بالا بردن قیمت کارخونه تلاش کرد تا خودرو های پیش فروش شده رو هر طور شده با قیمت جدید بده. الان ماه ها ست از تاریخ تحویل خیلی از محصولاتشون میگذره ولی هیچی به هیچی. هیچ کس هم جواب گو نیست.
پت پستچی۶۶۸۳۳۸۱۴:۴۴:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۱۸
تنها راه رقابت است بابد واردات خودرو مثل الباقی کشورها جهان آزاد بشه حالا اگر ایت این دوتا قوطی ساز تونستن رقابت کنن بسم الله .... اینجوری فقط 80 ملیون ایرانی اسیر دوتا هیت مدیره شدن
ناشناس۶۶۸۳۶۵۱۴:۵۳:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۱۸
اگه ایران خودرو با مشکل تامین قطعات روبرو هست. پس این فروش 15 روزه محصولات چه معنی میده؟!! جز اینکه همه گرانی حباب و تورم دست خودشونه؟لعنت خدا بر ستمکاران
هموطن۶۶۸۳۶۹۱۴:۵۵:۴۸ ۱۳۹۷/۹/۱۸
افزایش قیمت همه چی مجازه بجر حقوق کارمند و کارگر ! این است حقوق شهروندی ؟!
ناشناس۶۶۸۴۲۳۱۵:۱۶:۰۶ ۱۳۹۷/۹/۱۸
بهتر نیست به جای تولید خودرو، صنعت قطعه سازی رو گسترش داد..به نظر من، ایران در این صنعت توانمنده..و حتی میتونه به صادرات گسترده فکر کنه..برای پیشرفت در صنعت خودرو دیر شده، اما قطعه سازی همیشه نیاز است
ناشناس۶۶۸۹۸۶۲۰:۰۴:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۱۸
دوست عزیز خودروسازها تحریم هستند
حرف حق۶۶۸۴۸۱۱۵:۴۳:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
زنو نابین
ناشناس۶۶۸۵۳۲۱۶:۰۳:۲۹ ۱۳۹۷/۹/۱۸
لا اقل ورود خودروهای خارجی رو آزاد کنن و عوارض واردات خودرو رو صفر کنن تا مردم خودشون انتخاب کنن. با توجه به این وضعیت خودروهای داخلی حداقل مردم حق انتخاب داشته باشن.
ناشناس۶۶۸۵۵۳۱۶:۱۶:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۱۸
گران کردن خودروهای انحصاری که با پول بیت المال و حمایت تمام دولت به مردم قالب می شوند ظلم مضاعف به مردم است.
حامد۶۶۸۵۹۷۱۶:۲۹:۴۸ ۱۳۹۷/۹/۱۸
من که پول ندارم خودرو بخرم.حقوق من سه میلیونه .فقط خرج روز مره را بدم یا حسین .حالا اینها نجومی بگیر یا کاسب یا......نمی دانم پول از کجا می اورند...
ناشناس۶۶۸۶۰۷۱۶:۳۳:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۱۸
کیفیت این دو شرکت لگن سازی از 20 سال پیش چه فرقی کرده؟ حتی یک اپسیلون هم تو طراحی ماشین ها تفاوت ندادند. اصحاب کهف اگه تو ایران از خواب بیدار میشدند هیچوقت نمیفهمیدن خواب بودن چون هیچی تفاوت نمیکنه! یعنی لیاقت ما ایرانی ها این ماشین های زشت بی کیفیت هست؟!!! اسب هم سوار بشی یه زیبایی داره..........
ناشناس۶۶۸۶۴۴۱۶:۴۷:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
علاج گرانی نخریدن است و السلام . تا خریدار وجود داشته باشد هر جنس بنجلی به هر قیمت نا حقی فروخته خواهد شد . مردمی که نمی توانند تمایلات خودر ا کنترل کنند از سایرین انتظار دارند که اینکار را بکنند ؟؟؟
ناشناس۶۶۸۶۴۶۱۶:۴۸:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
خلایق هرچه لایق
مهرداد رجبي۶۶۸۶۹۷۱۷:۲۴:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
صنعت خودرو سازی ما حداقل 30 سال از تکنولوژی روز دنیا عقب است؛ متاسفانه حمایت های دولتی و انرژی ارزان و عدم مدیریت علمی باعث این همه عقب افتادگی شده است. بهترین راهکار انتقال تکنولوژی کشورهای ژاپن و کره جنوبی و تولید خودروی مشترک با این دو کشور در صنایع خودرویی است. باید قبول کرد که ما توانایی تولید خودروی با کیفیت از نظر بدنه (سبک - مقاوم - آیرودینامیک) و موتور( با توان متناسب و برخودار از حداقل مصرف سوخت و حداقل ایجاد آلایندگی) نداریم و در ضمن قیمت گذاری خودروهای تولید داخل بسیار بالا است. کوتاه ترین راه و شاید بهترین راه تولید خودروی مشترک با ژاپن و کره جنوبی است و در ضمن می توان با کمک این دو کشور خودروهای تولیدی رایج را با کیفیت تر و بهینه تر کرد. مهرداد رجبی - دکترای تبدیل انرژی
ناشناس۶۶۸۶۹۸۱۷:۲۶:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
علاج گرانفروشی نخریدن است وبس ولی حیف که فردا مردم برای خریدصف خواهند کشید
ناشناس۶۶۸۷۰۹۱۷:۳۲:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۱۸
در تمام دنیا قیمت کالا را مشتری تعیین میکند . چگونه ؟ با میزان تقاضای خرید . پس بدانید که مقصر خودرو ساز نیست بلکه مردم هستند . بنده هم اگر کالایی داشته باشم و تقاضای فراوان برای خرید باشد قطعا با قیمت گزافی میفروشم هر چند کیفت بدی هم داشته باشد . اما نگران نباشید چون با سطح درامد پایین مردم در کوتاه مدت هم دلالان و هم خودرو سازان به نابودی و ور شکستگی مبتلا می شوند و فقط صبر لازم است تا این اتفاق را شاهد باشید ؟
ناشناس۶۶۸۷۱۷۱۷:۳۶:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
نظر ما مردم چیست؟ مگر اهمیتی هم داره؟ کی توجه شده که حالا بشود؟ خودرو سازان مانند کانون وکلا ثابت کرده اند اونقدر قدرت دارن که جلوی همه بایستند و حرفشان را علیرغم اعتراض گسترده به کرسی بنشونن.بلد هم هستند چگونه لابی کنند تا اعتراض ها رو اهمیت ندهند.بهرحال امیدی به اصلاح این وضع نیست.
ناشناس۶۶۸۷۶۷۱۸:۰۰:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۱۸
خودروهای داخلی ۱۰ تا ۱۲درصد مصرف سوخت دارند درحالی‌که در دنیا خودروهایی تولید می‌شود که مصرف سوخت ۴درصدی داشته و در عین حال باکیفیت‌تر، ایمن‌تر، مشتری‌پسندتر و با گارانتی بالاتر هستند. دولت اگر هزینه همین اختلاف مصرف بنزین را پرداخته و از خودروهای پاک حمایت کند، هم آلودگی کمتر خواهد شد هم مردم از خودرو ایمن استفاده خواهند کرد.
ناشناس۶۶۸۷۷۲۱۸:۰۳:۳۶ ۱۳۹۷/۹/۱۸
بهترین راه باز کردن دروازه های مملکت بر روی خودروهای خارجی است. اصلا بفکر کارگرها هم نباشیم. کار بهتر برای آنها هست.
ابراهیم۶۶۸۷۹۸۱۸:۱۸:۴۸ ۱۳۹۷/۹/۱۸
باسلام مافیای بزرگی پشت صنعت خودرو هست. به عبارتی همه رو خریدن و هر کاری دلشون میخواد میکنن. وقتی جناب روحانی آقای نجفی منش و آقای نعمت زاده ی وزیر رو برا قرارداد به فرانسه برد اوج فساد در صنعت نمایان شد. ولی دوستان این افزایش قیمت‌ها با این کاهش قدرت خرید مطمئن باشید به حول قوه الهی خودروسازان نابودشان خواهد.
ثثثثثثثثثثثثث۶۶۸۸۰۸۱۸:۲۰:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۱۸
خلایق هر چه لایق زمانی که مردم قرار بود ماشین نخرن یه عده با وام 40 تومنی هول شدن رفتن خریدن، الان باید بکشن
ناشناس۶۶۸۸۱۵۱۸:۲۲:۵۵ ۱۳۹۷/۹/۱۸
بنظرم خودرو ساز آزاده هر قیمتی میخواد روی محصولاتش بزاره مثلا پراید را 300 میلیون قیمت بزاره چه اشکالی داره ولی در عوضش حداقل دولت تعرفه ناعادلانه واردات خودرو را برداره تا خودرو خارجی با قیمت اصلی وارد بشه و اونوقت ملت حق انتخاب خودرو وارداتی یا پراید 300 میلیونی داشته باشند
ناشناس۶۶۸۸۳۶۱۸:۳۵:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۱۸
اول تعریف صنعت را یاد بگیریم تولید و ساختن یک محصول در طولانی مدت ‌بدون تحول کارگاه و کارخانه داری است مانند سایر محصولات کلمه صنعت به امری اتلاق می‌شود که محصول در گذر زمان با ارتقا. ‌دانش وتکنولوژی متحول شده باشد مانند تمام خودروسازهای بنام جهان
ناشناس۶۶۸۸۵۳۱۸:۴۳:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۱۸
از کی تا حالا نظر ما مهم شده؟
ناشناس۶۶۸۸۶۸۱۸:۵۳:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
این مسخره کردن مردمه، کشور صنعت خودرویش صاحب نداره این وزیر جوان حریف این مافیای خودرو نمیشه به حرج مرج دامه داره مجلس میگه ما حریف اینها نمیشیم معنایش چیشه؟ دولت منافع دارد در افزایش خودرو
ناشناس۶۶۸۹۴۸۱۹:۴۷:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
فقط نباید خرید تا سرجاشون بشینن ( برای خرید پراید 40 میلیونی نقشه میریزد)
ناشناس۶۶۸۹۷۹۲۰:۰۲:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
کم شد ن تولید و تحریم باعث زیان خودروسازان شده قطعه سازان هم قطعه را به قیمت دلار به کارخانه می فروشند چون قیمت مواد اولیه چند برابر شده پس با توجه به پرداخت حقوق کارگران در سه شیفت زیان از کجا باید تامین شود صدها شرکت تولیدی زنجیروار به این صنعت متصل هستند پس نگوییم درش را گل بگیرند چه بسا شما هم که این نظر را دارید کارتان را از دست بدهید
ناشناس۶۶۸۹۸۱۲۰:۰۲:۵۵ ۱۳۹۷/۹/۱۸
راهش تعطیلی کارخانه های خودروسازی است که خودروهایی دست مردم میدهند با فن اوری و امکانات سی سال پیش مردم را بیچاره میکنند با این خودروها و بعد تهدید میکنند کارخانه تعطیل بشه چند ده هزار بیکار داریم خوب هشتاد میلیون مردم چقدر ضرر بیکار نشدن این افراد را بدهند.
حسن۶۶۹۰۴۱۲۰:۳۶:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۱۸
دلار اومده روی یازده هزار تومان. باز میخوان قیمت خودرو را ببرن بالا. اگه ایران خودرو این مزخرفات را نگه در حالت عادی قیمت خودرو حدود 25 درصد باید افت کنه
ناشناس۶۶۹۰۵۰۲۰:۴۷:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۱۸
با توجه به اینکه سیستم در ایران و در همه زمینه ها بگونه ای است که نظرات کارشناسی را بی اهمیت میدانند و بارها بصورت سوال تستی از خوانندگان در سایتهای مختلف نظرخواهی کرده اند و و مسئولان به نظرات وقعی نگذاشته اند ، در مورد خودرو و خورورسازان نیز همین گلایه وجود دارد.بی شک شرکتهای خودرو ساز دهها مشاور و کارشناس متخصص در اختیار دارند ولی نظراتشان آنطور که باید جدی گرفته نمیشود.مسلما دولت از گرانی دلار ، سکه ، افزایش بی رویه مالیاتها (بدون اینکه در قبال آنها خدمات قابل عرض ارائه شود ) افزایش قیمت در تمام سطوح کشور از جمله خودرو شدیدا حمایت میکند
اسدی۶۶۹۱۶۵۲۲:۲۰:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۱۸
صفر کردن تعرفه ورود خودروهای خارجی با مصرف زیر 6 لیتر در 100 کیلومتر.
ناشناس۶۶۹۳۵۰۰۱:۲۰:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۱۹
هر سال هزاران نفر جان خود را از دست می دهند که 100 هزار نفر بیکار نشوند ! در تمام بخش های خصوصی بیشتر از این تعداد در چند سال گذشته بیکار شدن خون اینها رنگین تره ؟
ناشناس۶۶۹۵۰۵۰۸:۴۹:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۱۹
عزیزم راهکار آسان است، به خدا نه شوخی میکنم نه مسخره بازیه واقعا نظرمه، به نسبت 1 کیلو کاه و 20 کیلو خاک رس تهیه بشه ابتدا با آب مخلوط و سپس به مدت 3 تا 4 روز رها بشه تا حسابی ترش بشه و ورز بیاد، بعدش هم یه اوستا بنای حسابی بیارید و کلا درش رو گل بگیرید.
شهروند بدبخت۶۶۹۵۴۸۰۹:۱۵:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۱۹
راه کار اساسی آزاد سازی واردات و حذف کامل تعرفه و ایجاد بازار رقابت کامل است اینکه شما انحصار ایجاد کنید و به خودرو ساز اجازه بدهید خودش بازار را تشنه کند وخودش قیمت را بالا ببرد و جالب اینکه نماینده سازمان حمایت هم بیاید تلویزیون ازخودرو ساز حمایت کند همین می شود. وقتی واردات آزاد شود خورو ساز خود را در رقابت با شرکتهای بزرگ می بیند و آن وقت چاره ای جز افزایش کیفیت محصول و کاهش هزینه های تولید و کنترل قیمت برای حضور در بازار ندارد.
ناشناس۶۶۹۵۵۱۰۹:۱۷:۱۸ ۱۳۹۷/۹/۱۹
برای رفع مشکلات خودرو: 1- کلیه مدیران صنعت خودرو در 30 سال اخیر محاکمه شوند. 2- تعرفه واردات صفر شود. 3- چند تا از مدیران بازنشسته کره ای و ژاپنی را بیاورند و کارخانه ها را به ایشان بسپارند. 4- هم خودرو رقابتی می شود و هم صادرات عالی خواهیم داشت.
شهروند۶۶۹۵۵۳۰۹:۲۱:۴۱ ۱۳۹۷/۹/۱۹
توی این مملکت باید به چه کسی بگویم : آقا ما دیگر نیازی به خودو ملی ( تحمیلی ) نداریم.مدت 4دهه است این صنعت خودرو بی خاصیت و کیفت دارد از جیب کشور- ملت دزدی میکند.و ذباله تولید میکند. ما را به این صنعت منتاژ وابسته-پیوسته و زیان آور داخلی نیازی نیست. آزاد سازی واردات خودروهای صاحب استاندارهای جهانی به کشور تنها گزینه کمک به امنیت شهروندان و تثبت قیمت با حذب نظام دلالی- واسطه ای حاکم بر بازار پر از هرج و مرج داخلی است .اگر بفکر مردم هستید وگرنه مردم باید تا ابد گروگان این صاحبان بی عقل و خرد صنعت بی کیفت و گران و غیر رقابتی تولیدات داخلی باشند.
علی۶۶۹۶۷۵۱۰:۳۱:۳۶ ۱۳۹۷/۹/۱۹
این دو قول خودرو سازی ارز دولتی بگیرین و با قیمت آزاد خوردو به مردم بفروشن .میگن ضرر کردیم همش دروغه نصف بیشتر قیمت کارخانه سود است به مولا
مجید۶۶۹۷۰۶۱۰:۴۶:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۱۹
اگرواقعاً رئیس جمهور فکرمردم هستند ورود خودرو تا ظرفیت 1800سی سی را باتعرفه گمرکی پایین وارد کنند آن وقت قیمت خودرو دربازار را آزاد بگذارند مردم قدرت تصمیم گیری داشته باشند آن وقت می توانیم خودرو باهرقیمت واقعی ورقابتی را خرید کنیم
ناشناس۶۶۹۷۸۹۱۱:۳۲:۱۸ ۱۳۹۷/۹/۱۹
راهش ساده است قانونی تصویب شود که کسانی که به هر نحو در دولت و مجلس با صنعت خودرو در ارتباط هستند فقط بتوانند ماشین داخلی البته نه مونتاژ داخل سوار شوند یا مالکش باشند
ش۶۶۹۸۱۶۱۱:۴۴:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۱۹
مردم !!!! مردم برای منافع خودشان حاضرند ناموسشان را بفرستن دبی . خیالی نیست براشون پارس رو 80 90 میلیون بخرن البته اونهایی که صف میکشن واسه خرید چند برابر رو میگم بدونید پولش از یه همچین جایی رسیده .
ناشناس۶۷۰۰۰۹۱۳:۱۰:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۱۹
تنها راه ،آزاد سازی واردات خودرو و تعطیلی خودرو سازان داخلی میباشد.با وجود بی ارزش شدن پول ملی و عدم توانایی خرید خودرو وارداتی ولی تنها راهش همینه .دیگه حمایت بی دریغ از این شرکتهای مردم فریب بسه
ناشناس۶۷۰۰۸۳۱۳:۴۶:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۱۹
دوست عزیز شما بتنهایی چند تا تخلف از دولتها سراغ دارید
ناشناس۶۷۰۲۲۰۱۵:۱۲:۱۵ ۱۳۹۷/۹/۱۹
چاره فقط نخریدن است, ولی این ملت میخرند پس حقشونه گرونتر بشه
جلال۶۷۰۵۷۷۱۹:۰۷:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۱۹
بهترین کار فرار از ایران و زندگی در کاناداست
هموطن۶۷۰۵۹۵۱۹:۲۸:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۱۹
بهترین راه کار واگذاری این دو خودرو ساز به بخش خصوصی و افزایش قیمت بنزین و ازاد سازی واردات بدون تعرفه تا ببینیم وضعیت بهبود یابد
ناشناس۶۷۱۰۰۹۰۷:۵۳:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۲۰
خودرو هم مثل همه چیزهای دیگه باید گرون بشه ! مگه مواد اولیه آن گرون نشده؟آهن قیمتش دو برابر شده اونوقت انتظار داشته باشیم که خودرو گرون نشه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین