شرکت بول فرانسه مدعی طلب 1.9 میلیون یورویی از سازمان مالیاتی شد +سند

گروه اقتصادی الف،   3970918022 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

شرکت بول فرانسه در جدیدترین مکاتبه خود با سازمان امور مالیاتی مدعی شد این سازمان 1.9 میلیون یورو بابت قرارداد خود بدهکار است.

به گزارش فارس، شرکت بول فرانسه پیمانکار سازمان امور مالیاتی و متولی اجرای نرم افزار یکپارچه مالیاتی موسوم به (ITS) در جدیدترین مکاتبه خود با رئیس سازمان مالیاتی کشور مدعی پرداخت نشدن مطالباتش شده است.

این مکاتبه که مورخ ۲ دسامبر ۲۰۱۸ معادل ۱۱ آذر ماه ۱۳۹۸ است از پرداخت نشدن مطالبات ابزار نگرانی کرده و لیست معوقات را متذکر شده است.

در این نامه که به قرارداد شماره ۲۲۱۶۲ اشاره دارد، مدعی شده است: نگرانی جدی راجع به پرداخت مرتبط با این قرارداد که بین سازمان امور مالیاتی کل کشور و شرکت آتوس (بول) امضا شده، وجود دارد.

به گزارش فارس در ادامه نیز جدولی از مبالغ پرداخت نشده که به تاخیر افتاده ذکر شده است.

شرکت بول فرانسه مدعی شده از تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۱۸ معادل ۲۷ اسفند سال ۱۳۹۶ تاکنون سازمان مالیاتی تعهدات خود را نپرداخته است.

هزینه یاد شده یک میلیون ۷۸۶ هزار ۳۵۰ یورو به همراه ۱۶۰ هزار ۷۷۱ یورو ارزش افزوده بوده که در مجموع ۱ میلیون ۹۴۷ هزار ۱۲۱ یورو می‌شود. معادل ریالی این رقم با احتساب هر یورو ۹۷۰۰ تومان در سامانه نیما بالغ بر یک میلیارد و ۸۸۸ میلیون تومان است.

در همین باره اخیرا سیدکامل تقوی نژاد عنوان کرده است: شرکت بول از خردادماه امسال هیچگونه قراردادی با سازمان امور مالیاتی کشور ندارد و با در اختیار گرفتن تمامی سورس کدها عملا مسئولیت توسعه و نگهداری سامانه با تکیه‌بر تخصص و توانمندی‌های داخلی، بر عهده همکاران ما در سازمان امور مالیاتی کشور قرار دارد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:‌ سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی بزرگترین دارایی فاوایی سازمان امور مالیاتی کشور است و با عنایت به اهمیت و حساسیت اطلاعات سازمان امور مالیاتی برای نظام اقتصادی کشور، این سامانه به عنوان بخشی از سرمایه ملی سایبری کشور محسوب می‌شود. سامانه یکپارچه مالیاتی توسط شرکت بول فرانسه طراحی و تولید شده است، بنابراین ضروری بود که دانش فنی تغییر، توسعه و مدیریت بهره‌برداری از آن به طور کامل در اختیار همکاران سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه انتقال دانش مدیریت و توسعه سامانه مذکور در تمامی ابعاد و در قالب «سند رویکرد کلان انتقال دانش فنی» از طرف سازمان امور مالیاتی دنبال شد، افزود: همکاران توانمند ما در کنار متخصصین شرکت بول دانش و مهارت لازم برای توسعه و نگهداری این سامانه را فراگرفتند. میتوان به جرات عنوان کرد که هماکنون متخصصین مجرب سازمان امور مالیاتی تمامی امور مربوط به این سامانه را در اختیار دارند. 

با برگزاری مناقصه بین المللی برای پروژه طراحی و اجرای آزمایشی سامانه نرم افزار یکپارچه مالیاتی و انتخاب شرکت BULL S.A.S فرانسه به عنوان برنده، انعقاد قرارداد تا سال ۸۸ به تعویق افتاد اما در نهایت از سال ۸۹  زمینه اجرای قرارداد فراهم شد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۶۷۵۱۴۰۶:۴۶:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
محاسبات ارزی کاملا اشتباه
ناشناس۶۶۷۵۶۴۰۸:۱۵:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۱۸
مالیاتیهای ما فقط بلدند بگیرند. نمی شه ازشون پولی پس گرفت.
SMAH1۶۶۷۶۲۲۰۹:۰۲:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
ما در کشور هرچه کم داشته باشیم،متخصص در زمینه طراحی و پیاده سازی نرم افزار کم نداریم. اما همیشه نگاه ها به خارج است و اخرش هم می نویسند «همکاران توانمند ما در کنار متخصصین شرکت بول دانش و مهارت لازم برای توسعه و نگهداری این سامانه را فراگرفتند»! این که فقط به دسترسی به source code اکتفا نکنید! این کد باید کاملا (از اول تا اخر و خط به خط) بررسی شود شاید «درب پشتی» داشته باشد.
ناشناس۶۶۸۱۶۹۱۳:۱۷:۱۵ ۱۳۹۷/۹/۱۸
همه نرم افزارها درب پشتی دارند! مهم این است که کارشناسان ملی و معتمد به آن آگاه باشند و درب پشتی تحت کنترل باشد! سامانه ثبت و واردات خودرو را که فراموش نکردین؟ چند شرکت مثلا متخلف در روز های تعطیل و نیمه های شب ثبت و واردات انجام میدادند!
جلیقه زرد۶۶۷۶۳۸۰۹:۱۴:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
دو میلیارد ؟ این برای سازمان رقمی نیست واقعا نیست - به شخصا شاهد بودم که مامور مالیاتی گفت جلسه گذاشتیم که از این کدهای مالیاتی این هفته 20 میلیارد بگیریم دوباره وسط هفته جلسه گذاشتن که نه 40 میلیارد از مودی های مربوط به فلان کد باید مالیات صورت بگیرد
ناشناس۶۶۸۶۸۸۱۷:۱۶:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
یک زمانی کارتون رابین هود را جهت تفریح می دیدم اما الان خیلی جدی نگاه می کنم واقعاً آموزنده است .
ناشناس۶۶۷۶۴۶۰۹:۲۰:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۱۸
اداره امور مالیاتی در زمینه هزینه بسیار ولخرج است! اضافه کارهای انچنانی ، بیمه تکمیلی رایگان! پاداش اخر سال ده بیست میلیونی !؟ این مالیات برای اداره کشور است یا مخارج کارمندانش؟
ناشناس۶۶۷۷۱۰۱۰:۱۲:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۱۸
همین کارها رو می کنید که چند هزار برنامه نویس خوب کشور رو برای همیشه رها کردن و رفتن ... اگه بحث حق و حساب بود ، ما هم می دادیم ولی خب ، ما نمی تونستیم پاریس گردی و خانه های خاصش رو فراهم کنیم ....
ناشناس۶۶۷۸۵۹۱۱:۳۴:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۱۸
لطفا مالیات را همین مدل محاسبه کنید برای ملت ۲ میلیون یورو ۹۵۰۰ میشه ۲ میلیارد تومان !
ناشناس۶۶۸۵۵۲۱۶:۱۵:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۱۸
حدود 20 میلیارد میشه نه 2 میلیارد!!!
ناشناس۶۶۸۲۱۹۱۳:۳۸:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
سایتش مفت نمیارزه مخصوص فرار مالیاتی و ابهام طراحی شده و خیلی از شغل ها تو دسته بندی مشاغلش نیستند و هزار جور شاخه و تبصره بیخود بیجهت داره به سادگی با 400 میلیون تومان میشه یه سایت دقیق و ساده بومی با پشتیبانی مادام العمر ساخت که بدون فشار به اقشار پایین درآمد مالیاتی کشور هم 3 برابر بشه
ناشناس۶۶۸۸۲۹۱۸:۳۲:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
400 میلیون برای چنین نرم افزار ملی؟
ناشناس۶۶۹۱۱۹۲۱:۴۱:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
تو تبدیل یورو به تومان اشتباه کرده اید . میشه 18 میلیارد و 887 میلیون تومان
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین