راهکارهای یک نماینده به جای افزایش حقوق کارمندان دولت

گروه اقتصادی الف،   3970918019 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد گفت: دولت باید به جای افزایش حقوق ثبات اقتصادی ایجاد کند و جلوی تورم و افزایش قیمت کالا‌ها را بگیرد.

شکور پورحسین، عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد، در گفت‌وگو با تسنیم ، با بیان اینکه ارزش پول ملی طی چند ماه گذشته به یک سوم کاهش یافته است، اظهار داشت: اگر دولت حقوق کارمندان را 30 درصد هم افزایش دهد، با توجه به نوسانات موجود در بازار، کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد.

وی افزود: دولت باید به جای افزایش حقوق ثبات اقتصادی ایجاد کند و جلوی افزایش قیمت کالا‌ها را بگیرد.

عضو ناظر مجلس در شورایعالی کار گفت: در بسیاری از کشورها به دلیل وجود ثبات اقتصادی و تورم پایین شاید هر چند سال یکبار حقوق کارمندان افزایش یابد، بنابراین دولت هم باید تلاش کند تا تورم را کاهش داده و با ایجاد ثبات در بازار جلوی آسیب پذیری اقشار کم درآمد را بگیرد.

پورحسین تصریح کرد: با توجه به افزایش روزانه قیمت‌ها اگر دولت هر ماه هم حقوق کارمندان را افزایش دهد، کفاف زندگی آنها را نخواهد داد. لذا دولت باید راهکارهای دیگری از جمله ایجاد ثبات اقتصادی، کنترل تورم، جلوگیری از افزایش قیمت کالاها به ویژه کالا‌های اساسی و همچنین کمک‌های غیر نقدی را برای جلوگیری از آسیب‌پذیری دهک‌های پایین جامعه اجرا کند.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از نمایندگان پیشنهاد افزایش 500 هزار تومانی حقوق کارگران را مطرح می‌کنند، گفت: دولت معمولا براساس شاخص‌های مختلف از جمله نواسانات اقتصادی و بر اساس ظرفیت‌هایی که دارد حقوق کارمندان را تعیین می‌کند و صرفا یک مبلغ معین ملاک نیست.

نماینده مردم پارسآباد در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش 20 تا 25 درصدی حقوق کارمندان مناسب است، اظهار داشت: این میزان افزایش مناسب است و به عقیده بنده با توجه به بالا رفتن روزانه قیمت‌ها، این حداقل افزایش حقوق کارمندان است که دولت می‌تواند در سال آینده اعمال کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۶۷۵۱۷۰۶:۵۸:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۱۸
آقای پورحسین! ۲۰ درصد افزایش کافی است؟!!! چقدر حقوق و درآمد ماهانه داری؟ خانه ات کجاست؟
محمد قاسمی۶۶۷۶۵۳۰۹:۳۰:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۱۸
مشخصه متن خبرو نخوندی
ناشناس۶۶۷۸۰۰۱۱:۰۲:۲۸ ۱۳۹۷/۹/۱۸
آقای پور حسین گفته اند که افزایش 20 الی 25 درصد مناسب است به نظر شما متناسب با تورم هست؟
بهرام۶۶۸۸۹۱۱۹:۱۰:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۱۸
تورم 200درصد اضافه حقوق 25 درصد !!!!!!!!!!!!!!!بعضی از نمایندگان نفس شان از جای بسیار گرم بر میاید و از چند جا حقوق میگیرند اولین اش وزارت نفت است زنگنه اکثر نمایندگان را با ماهی 20میلیون خریده است واقعا جای تاسف است وکسی هم نیست برسی کند
ناشناس۶۶۷۹۲۲۱۲:۱۰:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۱۸
اکثر اینا که شفاف نمیگن چقدر درآمد دارند ولی سرانه مجلس حدود دو میلیارد تومان است یا 60 برابر سرانه حقوق معلمان به همین خاطر اطلاعات مجلس در سامانه حقوق ثبت نکردن!!! به قول مولی حضرت علی علیه السلام اگر مسلمان دق کند روا است
ناشناس۶۶۷۵۳۷۰۷:۴۳:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۱۸
سلام پیشنهاد عالی است . اما دولت ومجلس ما از بی عرضه ترین ها در طول مدت تاریخ انقلابند وتوان و عرضه همچین کار یرو ندارند.
امیر حامد۶۶۷۷۹۸۱۱:۰۲:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۱۸
افزایش دستمزد و در نتیجه تورم چیزی عاید قشر حقوق بگیر نمیکند بلکه به زیان آنهاست. باید بانک مرکزی جلوی تورم بی منطق و انتشار پول و شبه پول بدون پشتوانه را بگیرد.
ناشناس۶۶۷۵۳۸۰۷:۴۶:۴۸ ۱۳۹۷/۹/۱۸
جناب آقای پورحسین با تدابیر دولت مدبر اکثر اقشار جامعه دیگر در قالب قشر آسیب پذیر و کم در آمد قرار گرفتند و یکی از محسنات دولت روحانی اینکه تمام تلاش خود را در هم سطح کردن جامعه و بردن همه به زیر خط فقر میباشد و در این مسیر بغیر از چند درصد اندک انصافا دولت با عدالت رفتار میکند .
ناشناس۶۶۸۱۵۷۱۳:۱۳:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۱۸
بنای این بدبختی رو دولت احمدی نژاد با توزیع مستقیم پول و پخش یارانه گذاشت
ناشناس۶۶۷۵۴۲۰۷:۴۹:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
اولش گفته 30 درصد هم کمه بعد گفته 20 تا 25 درصد مناسبه. میگه باید قیمت ها ثابت باشه!
ناشناس۶۶۷۵۵۴۰۸:۰۶:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۱۸
"... عضو ناظر مجلس در شورایعالی کار گفت: در بسیاری از کشورها به دلیل وجود ثبات اقتصادی و تورم پایین شاید هر چند سال یکبار حقوق کارمندان افزایش یابد، بنابراین دولت هم باید تلاش کند تا تورم را کاهش داده و با ایجاد ثبات در بازار جلوی آسیب پذیری اقشار کم درآمد را بگیرد." این هم از نماینده مجلس. جناب! فعلا تورم بالا ایجاد شده و در پی آن، باید حقوق متناسب با آن و دقیقا مطابق قانون افزایش یابد. در تعیین میزان افزایش سال بعد باید اینگونه محاسبه شود که ابتدا حقوق مناسب و متناسب سال 97 محاسبه شود (چون در 97 هم تورم بالا ایجاد شد در حالی که قبلا حقوق کارکنان در بهمن 96 تعیین شده بود) و بر مبنای آن و تورم سال 98، حقوق سال آینده تعیین شود. به عبارتی، همانطور که برای سال 97، درصد افزایش را در دوره زمانی آذر و دی 96 تعیین کردند، الان نیز میزان افزایش برای سال 98 را با مقایسه قیمتها با آن دوره، تعیین کنند. نه با پیش‌بینی قیمتها برای سال 98 و مقایسه آن با آذر و دی 97 ! چشم، بعد از این جبران عادلانه؛ دولت تلاش کند تورم را کاهش دهد و بر مبنای آن، در سالهای بعدی (1399 و 1400 و ...) میزان افزایش حقوق را متناسب با تورم کم، افزایش دهد. اینگونه نیست که حالا که قیمتها دو الی سه برابر شده و دولت هم ارز را به سه برابر می فروشد، دولت قول بدهد که از این به بعد تورم کمتر شود و حقوق نیز نیاز به افزایش کمی داشته باشد! تورم یعنی افزایش! یعنی مقدارش چه کم باشد و چه زیاد، تورم یعنی افزایش قیمتها. و طبق قانون باید حقوق نیز متناسب با آن افزایش یابد.
ناشناس۶۶۷۵۵۵۰۸:۰۷:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۱۸
این نماینده راه کاری ارائه نکرده است. این پیشنهادها در دستور کار دولت بود ولی دولت هم خوب میداند نه زورش میرسد و نه چهار چوب مشخصی برای پیشنهادها دارد. اگر داشت تا حالا اجرا میکرد که کار به این جا نکشد. این سر در گمی نماینده ها معضلی برای ملت شده است.
ناشناس۶۶۷۵۶۰۰۸:۱۱:۵۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
فقط زورشان به کارمند و کارگر میرسد
رضا۶۶۷۵۸۱۰۸:۳۰:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۱۸
باز جای شکرش باقی که یک نفر فهمید با افزایش حقوق از طریق چاپ پول بدون پشتوانه به جایی نخواهیم رسید و هر قدر افزایش حقوق از این طریق بیشتر باشد فلاکت حال مردم بیشتر خواهد شد.
ناشناس۶۶۷۷۴۳۱۰:۳۶:۴۶ ۱۳۹۷/۹/۱۸
احسنت ، واقعا آزموده را آزمودن خطاست، از زمان دولت سازندگی حقوق ها هر سال اضافه شده ولی جز گرانی عایدی نداشته است ، دولتمردان ما راه حل دیگری ندارند.
پرویز۶۶۷۵۸۷۰۸:۳۵:۳۸ ۱۳۹۷/۹/۱۸
کاملا حرف درستیه شما همین کشورهای همسایه رو نگاه کنید سالهاست که ارزش پولشون حفظ شده مثلا یک ریال عربستان همون ارزش سال های گذشته را داره
ناشناس۶۶۷۷۵۹۱۰:۴۶:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۱۸
دقیقا سال 1960 هر دلار چهار ونیم ریال عربستان بوده که الان شده سه و هفت دهم .
ناشناس۶۶۷۶۳۰۰۹:۰۹:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
مجموعه سیاستهای خارجی و منطقه ای، ناکارآمدی نظام بانکی، عدم برنامه ریزی برای تولید محصولات با استاندارجهانی برای صادرت، عدم برنامه ریزی برای جذب گردشگر بدلیل رفتار های ضد گردشگری تریبون داران و اقتدار گرایان، خام فروشی نفت و در راس همه اینها، دولتی که قدرتی ندارد. من تعجب میکنم که این نماینده چگونه نمیداند دلایل عدم ثبات اقتصادی کشور چیست و دولت را نصیحت میکند؟
سلام۶۶۷۶۳۱۰۹:۱۰:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۱۸
این آقا انگار تو ایران زندگی نمیکنه .کدام دولت تا حالا تونسته جلوی رشد قیمت ها رو بگیره ؟ جناب نماینده ماهی 20 میلیون میگیری بعد میایی طرح میدی حقوق رو افزایش ندن .
ناشناس۶۶۷۶۹۷۱۰:۰۰:۱۸ ۱۳۹۷/۹/۱۸
طرح بدن بجای افزایش حقوق نماینده ها اینکارو کنن.یا کاهشش بدن بهتره
ممباقر۶۶۹۱۴۳۲۱:۵۹:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۱۸
افزایش حقوق خودش تورم زاست. نماینده حرف درستی زده . در تمام حکومتها، از مهمترین وظایف دولت حفظ ارزش پول ملی است نه افزایش حقوق بر اساس تورم که کلاه بوقی گشاد سر مردم گذاشتنه. دولت فقط در قبال کارمند خودش مسئوله و اگر به بخش خصوصی هم زورکی بقبولونه، به کاسب و تولید کننده چی میده. ؟ پس ناچارا دست اونو باز میذاره و تورم را از همین طریق وارد جامعه میکنه.
محمود۶۶۷۶۹۶۰۹:۵۸:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۱۸
چند تا دولت همین وعده ها رو دادند حالا نوبت شماست...چندساله کارمندان را باخبرخوش افزایش حقوق سرکار گذاشتید...وجدان هم خوب چیزیه..
ناشناس۶۶۷۷۲۰۱۰:۲۳:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۱۸
مردم همیشه قربانی هستند وقتی صادرات قیمت پسته 40 هزار تومانی را 200 هزار تومان میکند و 500 درصد افزایش می یابد و واردات خشکبار وآجیل هم ممنوع میشود فقط مردم ضرر میکنند ؟ چرا مسئولین و دولت هیچ وقت بفکر رفاه و آسایش مردم نیستند وبا بهانه های واهی مثل تحریم و .... مردم را از دین ونظام گریزان میکنند .
ناشناس۶۶۷۷۴۵۱۰:۳۷:۰۹ ۱۳۹۷/۹/۱۸
معنی سخنان گهر بار ایشان این است : بزک نمیر بهار می آد اقتصادی که در طول 40 سال وضعش درست نشده است صبر کنید با بهبود آن وضعیت شما هم بهتر شود !! چند سال صبر کنیم چهل سال دیگر ؟
ناشناس۶۶۷۷۵۱۱۰:۴۲:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۱۸
همش دروغه کدوم ثبات دلار 4200 دادن که کالاهای اساسی ثابت بمونه - برنج خارجی با دلار 4200 دو برابر شده مرغ دو برابر، شیر و لبنیات دو برابر ولی مثلا برای نهاده ها دلار 4200 تخصیص داده شد!!! میشه بگید کدومش ثابت موند همان افزایش حقوق به حقیقت نزدیک تر است تا وعده های توخالی و دروغ شما نمایندگان مجلس و دولت
ناشناس۶۶۷۷۶۹۱۰:۵۱:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
خود دولت گرانی و تورم ایجاد می کنه برای کسری بودجه اش حالا باز خودش برخورد کنه با گرانی ؟؟؟
قنبر۶۶۷۸۴۶۱۱:۲۶:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
این آقایون از هرنظر تکمیل هستند به همه چیز رسیدن مشکل معیشتی ندارند فقط اظهار نظر میکنند بااین وضعیت مردم که به سختی دارند زندگی میکنند مخصوصا جوانان کشور
ناشناس۶۶۷۸۴۹۱۱:۲۷:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۱۸
حداقل افزایش باید ۵۰/باشد چون گوشت سی هزارتومنی شده هشتاد هزار تومن برنج هفت هزارتومنی شده شانزده هزار تومن وووووووتورم بالای ۸۰/است.
سرو۶۶۷۸۷۲۱۱:۴۳:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۱۸
چرا اصلا به روی خودتون نمی ارین کار گرای نیشکر هفت تپه و......در چه وضعیتی هستن؟
دلیران تنگستان۶۶۷۸۷۳۱۱:۴۳:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۱۸
شما را به همان میز و صندلی که می پرستید افزایش حقوقتان را نخواستیم اگر یک جو غیرت دارید جلوی افزایش قیمتها را بگیرید!
ناشناس۶۶۷۸۸۲۱۱:۴۶:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۱۸
این مسئولین ما چرا از آخر به اول قضایا را می بینند و تحلیل می کنند ؟! اگر تورم و از هم گسیختگی اقتصادی نبود الان احتیاج به افزایش حقوق نبود ، نمیشه به مردم بگیم برید از گشنگی بمیرید .
بردیا۶۶۷۸۹۶۱۱:۵۵:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
اگر پلکانی نباشد و در نهایت برای من که با 20 سال سابقه 2/5میلیون تومان می گیرم 9 درصد افزایش محاسبه می شود.
ناشناس۶۶۸۲۸۷۱۳:۵۸:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۱۸
افزایش پلکانی باید برای حقوقهای نجومی بالای 15یا 20 ملیونی باشد ونه کارمندهای با سابقه و متخصص کشور با حقوقهای 5 یا 6 تومانی.
علی۶۶۸۱۴۱۱۳:۰۷:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۱۸
همین مورد وبرای حقوق خودش انجام دهند
ناشناس۶۶۸۱۶۷۱۳:۱۶:۴۸ ۱۳۹۷/۹/۱۸
بهترین راهکار پرداخت حقوق بر مبنای نرخ دلار و همسان سازی آن با کشورهای همسایه خلیج فارس است
ناشناس۶۶۸۶۳۹۱۶:۴۲:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۱۸
راهکار مناسب افزایش بی رویه حقوق نیست البته چون دولت ارز را سه برابر کرد نه مردم و قیمت ها نزدیک به 2 برابر افزایش یافت لذا انصاف حکم می کند حقوق حداقل 100 افزایش یابد برای 98 و در طول 1398 دولت تثبیت قیمت ها را مبنای کارش قرار دهد و سال 99 حفقط 10 در صد افزایش دهد و الا افسار قیمت ها از دست دولت خرج شده که خود دولت عامل اصلی این افسار گسیختگی هاست
ناشناس۶۶۸۶۴۵۱۶:۴۷:۵۵ ۱۳۹۷/۹/۱۸
خلایق هر چه لایق !
ناشناس۶۶۸۹۰۳۱۹:۲۰:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۱۸
نماینده فهمیده باید در کنار افزایش حقوق حتما باید جلوی گرانی گرفته شود تا بتوان گذراند زندگی بله اگر شما در مجلس فقط حرف بزنید و اقدامی نکنید همینطور قیمت ها را می برند بالا و شما هم هر چی این دولتی های بی تدبیر بیان کنند و اقدام کنند شما هم تایید می کنید شما بفرماید تورم به این سنگینی ایجاد شد و پدر مردم در اورد ه چکار کردید ........
عبدالله۶۶۹۱۳۱۲۱:۵۱:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۱۸
شما اول از همه بیایید حقوق همین امسال را سر جایش قرار دهید بعد نسبت به اضافه شدن حقوق سال آینده صحبت کنید اگر امروز حقوقها را چهار برابر کنید حقوق بگیران توان زندگی فروردین ماه امسال را پیدا میکنند
ناشناس۶۶۹۱۶۴۲۲:۱۹:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۱۸
زهی خیال باطل
ناشناس۶۶۹۲۷۹۰۰:۲۳:۳۶ ۱۳۹۷/۹/۱۹
مشخصه اکثریت مخاطبان شما و حقوق بگیران دولت هستند زیاد دیدم کارمندان مدام سر شان توی گوشی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین