دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

گروه اقتصادی الف،   3970915025 ۳ نظر، ۲ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

برند دی اس (DS Automobiles)، زیر مجموعه‌ی لوکس سیتروئن فرانسه است که به عنوان یک خودروساز در سال ۲۰۰۹ مطرح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، موفقیت یک برند تازه وارد و کم‌تر شناخته شده در بازار ایران، سخت و تاحدودی محال به نظر می‌رسد. از یک سو با تعرفه‌های سخت و ناجوانمردانه بر خودرو‌های وارداتی مواجه هستیم و از سویی دیگر، امکان حضور آزاد برای خودروسازان دنیا در بازار کشور، وجود ندارد. در چنین شرایطی، افتتاح یک نمایندگی جدید که اتفاقا نام‌آشنا و پرآوازه هم نیست، سخت و محکوم به شکست به نظر می‌رسد، اما می‌توان با مدیریت صحیح و بازاریابی دقیق یک محصول باکیفیت، حتی در بازار ایران هم به موفقیت رسید. این موضوع، تاحدودی برای شرکت آرین موتور تابان، نماینده‌ی رسمی دی‌اس؛ صدق می‌کند. درحالیکه حضور این برند، بر تهران تمرکز دارد و اثر خاصی از آن در دیگر شهر‌های ایران دیده نمی‌شود، محصولات گران‌قیمت و لوکس دی‌اس با استقبال نسبتا خوبی در پایتخت مواجه شده و موفق به جذب مخاطب شده است.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

برند دی اس (DS Automobiles)، زیر مجموعه‌ی لوکس سیتروئن فرانسه است که به عنوان یک خودروساز در سال ۲۰۰۹ مطرح شد. این شرکت، از سال ۲۰۱۴ به عنوان یک شرکت مستقل فعالیت خود را ادامه داد تا به عنوان یک عضو در گروه خودروسازی پژو – سیتروئن موسوم به PSA، شناخته شود. برای علاقه‌مندان مدل‌های کلاسیک، نام DS چندان جدید و کم‌سابقه نیست، چراکه یادآور یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات سیتروئن به نام دوشو (تلفظ فرانسوی DS) در سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ است. امروزه، ۷ مدل متنوع در سبد DS حضور دارند که با فروش بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه در سال، آمار خوبی برای یک برند تازه‌تاسیس محسوب می‌شوند. برند DS، شبیه به لکسوس؛ در تلاش است تا فراتر از شرکت مادر حرکت کند و با کیفیت بالاتر نسبت به سیتروئن، طیف مشتریان متمول را جذب کند.

کلاس کراس‌اور‌های لوکس، اصولا با برند‌های محبوب آلمانی و محصولاتی ساخت مرسدس بنز و بی‌ام‌و شناخته می‌شود. در سال‌های اخیر، شاهد حضور پررنگ نام‌های ژاپنی، نظیر لکسوس، اینفینیتی و آکورا در بازار جهانی بوده‌ایم، اما انتظار دیدن بازیگر جدیددر این کلاس، سخت به نظر می‌رسد، چراکه تولید خودرو‌های لوکس، نیازمند سرمایه‌گذاری سنگین، کنترل کیفیت دقیق و پروسه‌ی ساخت زمان‌بر است که در مجموع، چالش‌برانگیز خواهد بود. فراموش نکنیم، جلب اعتماد خریدار متمول و کسب درآمد از فروش یک محصول گران‌قیمت هم، نیازمند بازاریابی و تبلیغات سنگین است.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

کراس‌اور دی‌اس ۷ کراس‌بک، جدیدترین مدل در سبد تولیدکننده محسوب می‌شود و در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۷، رونمایی شده است. این خودرو، بر اساس پلت‌فرم EMP۲ تولید می‌شود که در ۱۲ محصول مختلف گروه پژو، سیتروئن و اوپل، از جمله ۳۰۰۸، ۵۰۰۸ و C۵ ایرکراس وجود دارد. فروش جهانی دی‌اس ۷، برای سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است، اما از هم‌اکنون با پویش‌های تبلیغاتی در سراسر دنیا، معرفی می‌شود. حتی نسخه‌ی خاصی از دی‌اس ۷ برای استفاده‌ی تشریفاتی رئیس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون؛ طراحی شده که تیزر رسمی معرفی آن؛ در ادامه‎ی مطلب قابل مشاهده است. خط تولید اصلی این خودرو در شرق فرانسه و شهر مولوز خواهد بود، اما هم‌زمان در چین و برای بازار این کشور نیز، ساخته خواهد شد.

طراحی ظاهری و بدنه

هرچند که برند خودروسازی دی‌اس، در سال ۲۰۰۹ شکل گرفت، با تولید محصولات مدرن از سال ۲۰۱۳ به شهرت رسید و خود را مستقل از سیتروئن مطرح کرد. نسل جدید خودرو‌های دی‌اس، با طراحی ساختارشکن و جذاب‌تر از گذشته، در مدل‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ عرضه شدند، درحالیکه می‌توان با مقایسه‌ی آن‌ها با دی‌اس ۷، نوعی بلوغ و پیش‌رفت در این برند فرانسوی را مشاهده کرد. زبان طراحی سازنده، با حالت شش‌ضلعی جلوپنجره و ادوات کروم جانبی، همراه چراغ‌های کشیده و کریستال‌های داخل آن، در دی‌اس ۷ ارتقا یافته است، ضمن اینکه در عین لوکس بودن، حسی اسپرت و انتقامجو ارائه می‌کند.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

در نمای روبرو، چهره‌ی تهاجمی دی‌اس ۷ با چراغ‌های نسبتا باریک و هالوژن‌های سه‌گانه ارائه می‌شود. کریستا‌ل‌های مربعی با قابلیت گردش دورانی حول محور عمودی، ابتکار جذابی در این کراس‌اور است که تا حدودی شبیه نمونه‌های به کار رفته در بوگاتی شیرون، عمل می‌کند. کاسه چراغ نیز، با دو بخش ارائه می‌شود و در گوشه‌ها، متفاوت است، درحالیکه با کمی تورفتگی نسبت به بدنه و ادوات کروم پیرامون خود، اسپرت‌تر عمل می‌کند. در مقایسه با دیگر شاسی‌بلند‌های دنیا، دی‌اس ۷ دارای قطعات براق بیشتری است، البته می‌توان حالت شمشیری این ادوات کروم را، شبیه به نسل جدید تویوتا لندکروزر (مدل ۲۰۱۷) دانست، اما با پیش‌روی در زیر چراغ و داخل سپر، نمایی منحصر به فرد برای کراس‌اور فرنسوی فراهم شده است.

جلوپنجره‌ی ۶ ضلعی دی‌اس ۷، با کروم احاطه شده است و لوگوی درشت سازنده را در میان دارد. حالتی مشبک و چهارگوش در نمای داخلی جلوپنجره دیده می‌شود که در مدل‌های لوکس کلاسیک، مثل بنتلی ارئه می‌شود. سپر خودرو، پهنای نسبتا زیادی دارد و از زیر چراغ تا نزدیک زمین، فلزی و هم‌ر‌نگ بدنه است. البته بخش نسبتا کمی از پایین سپر، جنس پلاستیک و قطعه‌ای نقره‌ای رنگ دارد، اما حالت کراس‌اور‌های ارزان‌قیمت و معمولی را تداعی نمی‌کند. سنسور‌های مربوط به ترمز خودکار اضطراری و مجرای هدایت هوا به سمت پیشرانه، در پایین سپر هستند و به همین دلیل، فضایی برای پلاک خودرو باقی نمانده است. با این اوصاف، امیدواریم نمونه‌هایی که به ایران وارد می‌شوند، در بخش اختصاصی مربوط به پلاک؛ سایز دقیق پلاک‌های داخلی را رعایت کنند.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

از نمای جانبی، فرم یکنواخت و فضایی دی‌اس ۷، حالت سه‌بعدی خودرو‌های مفهومی را فراهم می‌کند و آینده‌نگر به نظر می‌رسد. خطوط حجم‌دهنده، با ظرافت و گزیده انتخاب شده‌اند تا از شلوغی در بدنه، اجتناب شود. خطی عمیق و تقریبا موازی با زمین، سرتاسر این بخش را فراگرفته است و چراغ‌های اصلی در جلو و عقب را پیوند می‌دهد، درحالیکه عمقی متغییر دارد. پایین در‌ها و نزدیک رکاب هم، حالتی منحنی به بدنه داده شده است تا یک‌نواخت و آزاردهنده نباشد. فریم پنجره‌ها، دارای قاب کروم است و در بخش‌های داخلی، دارای پلاستیک سیاه‌رنگ است.

آینه بغل هم، نیمی سیاه و نیمی هم‌رنگ بدنه طراحی شده است. هرچند که سرتاسر نمای جانبی و بین سپرها، از پلاستیک سیاه استفاده شده و حس لوکس DS۷، آسیب دیده است، اما رینگ‌های آلومینیوم با طرح اختصاصی ۵پر، همراه با فرم جذاب سقف که هماهنگ با طرح شیشه‌ها، دارای انحنا و ریل باربند نقره‌ای رنگ است، جلوه‌ای جذاب و سرشار از خلاقیت برای DS۷ فراهم می‌کنند.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

از نکات مثبت در طراحی پشت DS۷، می‌توان به حالت حاص بدنه در قسمت مخصوص پلاک و اسپویلر عقب اشاره کرد، اما نمی‌توان رضایت بالایی از حجم پلاستیک سیاه‌رنگ در پایین سپر و چراغ‌های ناخوشایند قرمز در این بخش، داشت. در مجموع، حس خوبی به بیننده‌ی نمای عقب DS۷ القا می‌شود و ابتکاراتی نظیر جایگاه نقره‌ای رنگ برای اگزوز‌های دوگانه، جذابیت خاص خود دارند.

ابعاد خودرو، شامل طول ۴،۵۷۳میلی‌متر با عرض ۱،۸۹۱میلی‌متر در ارتفاع استاندارد ۱،۶۲۵میلی‌متر است که فاصله محور‌های ۲۷۳۸ میلی‌متر دارد. یا این حساب، بزرگی جثه‌ی DS۷، بین هیوندای سانتافه و هیوندای توسان قرار می‌گیرد.

فضای داخلی و کابین

حضور در DS۷، بدون شک تاثیرگزار است و حتی مشکل‌پسندترین افراد را، تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. شاید صفت‌هایی مثل زیبا و جذاب، کاملا سلیقه‌ای محسوب شوند و نتوان از آن‌ها با قاطعیت برای کابین DS۷ استفاده کرد، اما می‌توان اطمینان داشت که طراحی خلاقانه‌ی این خودرو، متفاوت از هر محصول دیگری برای سرنشینان عمل کند.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

شاید تاثیرگزارترین المان در فضای داخلی DS۷، نمایشگر بزرگ ۱۲ اینچی باشد که می‌تواند بنا به سلیقه‌ی کاربر، ظاهر متفاوتی فراهم کند. البته، تمامی سطح نمایشگر کابرد سرگرمی یا ارتباط با سیستم ناوبری ماهواره‌ای ندارد، بلکه گوشه‌های آن با اطلاعتی نظیر ساعت، تقویم و درجه حرارت تهویه مطبوع، تزئین شده است. کلید‌های براق و سیاه‌رنگ، در حاشیه‌ی پایین هستند و می‌توانند مستقل از فرامین لمسی روی نمایشگر، دسترسی سریع کاربر به سیستم سرگرمی‌های چندرسانه‌ای، تماس تلفنی و تهویه مطبوع را فراهم کنند.

با نگاهی عمیق‌تر به جزئیات در فضای داخلی DS۷، تاکید بر خطوط مشبک و مثلثی، به خوبی دیده می‌شوند. علاوه بر تغییردهنده‌ها در مجرای تهویه مطبوع، کلید‌های روی کنسول هم حالت کریستالی و هرم‌مانند دارند که لوکس و شبیه به الماس طراحی شده‌اند. دیگر اجزا در کابین خودرو، نظیر دست‌گیره‌ی در‌ها و ساعت ارزشمند روی داشبورد از برند BRM نیز، با هدف افزایش حس اشرافی DS۷ در این خودرو، وجود دارند.

پشت فرمان، پنل مدرن با فریم فلزی دیده می‌شود که نمایشگری مشابه نمونه‌ی میان داشبورد دارد. در این بخش هم، قسمت میانی قابلیت پخش چند رسانه‌ای دارد و می‌تواند تصاویری نظیر دوربین دید در شب یا رهیاب ماهواره‌ای را نمایش دهد، درحالیکه اطلاعات جانبی مثل سرعت لحظه‌ای و میزان سوخت در طرفین آن هستند. این تجهیزات مدرن، همراه با طرح فرمان استخوانی تمام چرم، کلید‌های گردان فلزی و پدال‌های تعویض دنده‌ی پشت فرمان، حس اسپرت و لوکس DS۷ را افزایش می‌دهند.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

راحتی صندلی‌های تمام چرم، خصوصا برای سرنشینان ردیف جلو؛ رضایت بخش است، اما فضایی فراتر از انتظار برای ردیف دوم فراهم نیست. در واقع، ابعاد DS۷ اجازه نمی‌دهد تا فردی با قد بیش از ۱۸۰ سانتیمتر، زانو‌هایی راحت روی صندلی عقب داشته باشد. البته، نباید فراموش کرد که به لطف سبک طراحی خودرو، ارتفاع خوبی برای سقف در نظر گرفته شده استف ضمن اینکه صندوق بار ۵۵۵ لیتر در حالت استاندارد، کافی به نظر می‌رسد.

پیشرانه و شرایط فنی

قرار است نسخه‌های متنوعی از DS۷ با قوای محرک بنزینی، دیزل و هیبرید در آینده‌ی نزدیک عرضه شوند، اما در حال حاضر، تنها گزینه‌ی قابل عرضه‌ی این خودرو در ایران، دارای پیشرانه‌ی بنزینی خواهد بود. انواع DS۷ با پیشرانه‌های دیزلی ۱.۵ لیتر با قدرت ۱۳۰ اسب بخار و ۲ لیتر با قدرت ۱۸۰ اسب بخار هم تولید می‌شوند و البته قیمت پایین‌تری نسبت به نسخه‌ی بنزینی دارند، اما با توجه به کیفیت تاسف‌بار گازوئیل ایران، شانسی برای واردات به کشور ندارد.

پرقدرت‌ترین نمونه‌ی DS۷ دارای پیشرانه‌ی بنزینی ۴ سیلندر به حجم ۱.۶ لیتر است که به لطف استفاده از توربوشارژر، قدرت ۲۲۵ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه فراهم می‌کند. این محصول، دارای گشتاور قابل توجه ۳۰۰ نیوتن‌متر از دور موتور ۱۹۰۰ دور بر دقیقه است که نقش زیادی در رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ظرف ۸.۳ ثانیه دارد. نهایت سرعت DS۷، ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود، ضمن اینکه میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارائه می‌دهد. این مدل در ترافیک شهری، حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و با سرعت ثابت بزرگراه، ۵.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، مصرف بنزین خواهد داشت.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

انتظار‌ها از تجهیزات جانبی یک محصول لوکس، بیش از خودرو‌های معمولی است و هنگامی که برندی تازه وارد، نظیر دی‌اس؛ مدلی جدید عرضه می‌کند، مجبور به فراهم کردن امکانات رفاهی و فناوری‌های مدرن در محصول خود خواهد بود. این شرایط، تا حد زیادی در DS۷ وجود دارد و بسیاری از آپشن‌های این خودرو، تاکنون در یک کراس‌اور سایز متوسط، دیده نشده‌اند.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

حسگر‌های متنوعی در DS۷ دیده می‌شوند که جنبه‌ی رفاهی و ایمنی دارند. به عنوان مثال، دوربین خاصی در سپر جلو استفاده شده است که دست‌انداز‌های جاده را تحلیل و سیستم تعلیق را با توجه به شرایط رانندگی در مسیر، تنظیم می‌کند. چراغ‌های تمام LED خودرو هم، ۶ حالت پخش نور متفاوت دارند که در زمان گردش فرمان، به سمت داخل پیچ متمایل می‌شوند و مستقل از یکدیگر در طرفین، عمل می‌کنند. این فناوری در فیلم کوتاه ادامه‌ی مطلب، توضیح داده شده است.

در نمای خارجی، رینگ‌های اسپرت متنوعی برای DS۷ وجود دارد که طرح ۵پر نسبتا مشابهی دارند، اما در سایز‌های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اینچ قابل سفارش هستند. چراغ‌های LED با کریستال‌های گردان در جلو و طرح مشبک در عقب همراه با سانروف فلزی، آپشن استاندارد خودرو هستند، در حالیکه ۹ رنگ برای بدنه، شامل ۲ نوع سفید، سیاه، نوک مدادی، قهوه‌ای، آبی تیره، نارنجی و قرمز وجود دارد.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

در فضای داخلی، همراه با نمایشگر ۱۲ اینچ و ساعت طرح کلاسیک BRM، می‌توان طرح‌های متنوعی روی داشبورد داشت که شامل پوشش چرم، مخمل یا پلاستیک نرم است. طرح صندلی‌ها با چرم براق یا مخمل، در همه‌ی نسخه‌های ثابت است، اما با رنگ‌های مشکی، طلایی و نارنجی ارائه می‌شود. این خودرو، دارای نورپردازی اختصاصی در فضای داخلی و حتی پوشش در‌ها است، به طوری که می‌توان هارمونی رنگ سفید، قرمز یا آبی را از طریق نمایشگر انتخاب کرد.

تست تصادف و آپشن‌های ایمنی

در تست تصادف DS۷ که توسط بنیاد رسمی آزمایش ایمنی خودرو‌های اروپا (Euro NCAP) انجام شده است، نتایج بسیار خوبی مشاهده می‌شود که شامل ۵ ستاره (امتیاز کامل) است. این محصول، در خارج از اروپا و آسیا، عرضه نخواهد شد و به همین دلیل، توسط دیگر موسسات معتبر جهانی نظیر IIHS امریکا، بررسی نشده است. در ادامه‌ی مطلب می‌توانید بیننده‌ی فیلم کوتاهی از تست‌های تصادف و فناوری‌های ایمنی DS۷ کراس‌بک باشید.

بر اساس گزارش بنیاد ایمنی خودرو‌های اروپا (Euro NCAP)، کراس‌اور DS۷ برای سرنشین بالغ، ایمنی ۹۱ درصد در انواع برخورد‌ها به همراه خواهد داشت؛ درحالی‌که این میزان برای کودکان و سرنشین ردیف دوم ۸۷ درصد خواهد بود. عابران پیاده در صورت تصادف با این خودرو، ۷۳ درصد احتمال زنده ماندن خواهند داشت؛ با توجه به اینکه بسیاری از فناوری‌های مدرن ایمنی، مثل ترمز خودکار، در نمونه‌ی استاندارد DS۷ وجود دارد؛ امتیاز مربوط به آپشن‌های حفاظتی این محصول، ۷۶ درصد محاسبه شده است.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، سطح فناوری‌های ایمنی در DS۷، بسیار بالا و در این کلاس بدنه، کم‌نظیر است. کروز کنترل هوشمند با قابلیت کاهش و افزایش سرعت در ترافیک، ترمز اضطراری (AEB) با فناوری تشخیص عابر پیاده، سیستم هشدار خروج از خط و بازگرداننده‌ی خودکار خودرو بین خطوط، دوربین دید در شب همراه با نشان‌دهنده‌ی موجودات زنده، هشدار نزدیک شدن اجسام در نقطه‌ی کور، دوربین عقب و سنسور‌های پیرامون خودرو، از جمله آپشن‌های ایمنی DS۷ هستند.

این محصول لوکس دی‌اس، از معدود خودور‌های دنیا در کلاسکراس‌اور است که با فناوری تشخیص خوابالودگی راننده عرضه می‌شود. حسگر مربوط به این سیستم با مادون قرمز کار می‌کند و پشت فرمان قرار گرفته است تا سه نشانه‌ی کاهش هوشیاری راننده، شامل ثابت شدن چشم‌ها، افتادن پلک‌ها و خم شدن گردن راننده را تشخیص دهد.

فضای داخلی DS۷، به لطف طراحی عالی و مهندسی دقیق، راحتی بسیار خوبی برای سرنشیان جلو فراهم می‌کند. سبک لوکس کابین، همراه با چرم باکیفیت صندلی‌ها و متریال داشبورد، کاربران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این خودرو دارای ترفند‌های جالبی برای جذب مخاطب است. به عنوان مثال، از نمایشگر ۱۲ اینچی استفاده می‌کند. دکمه‌ی روشن و خاموش پیشرانه، زیر ساعت قرار دارد و با فشردن آن، ساعت لوکس عقربه‌ای از میان داشبورد، خارج و داخل می‌شود. کلید‌های کریستالی و پنل دیجیتال پشت فرمان هم، شاید هزینه‌ی تولید هنگفتی برای سازنده نداشته باشند، اما آنچنان با ظرافت و هنرمندانه طراحی شده‌اند که ارزش DS۷ را بالا می‌برند. حتی در طراحی سوئیچ خودرو نیز، دقت زیادی شده است تا جذاب و لوکس باشد.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

این محصول، صندوق ۵۵۵ لیتری دارد که البته هم‌سطح لبه‌ی سپر نیست و برای بلندکردن بار‌های سنگین از این قسمت، کاربر مجبور به تحمل فشار بیشتری خواهد بود. از سویی دیگر، برای سرنشین عقب، فضای چندان خوبی فراهم نمی‌کند و افراد بلند قدر در سفر‌های طولانی، راحتی زیادی نخواهند داشت. از نکات مثبت در این بخش، می‌توان به قابلیت تنظیم پشتی صندلی عقب بین زاویه‌های ۲۳ درجه و ۳۲ درجه اشاره کرد. فرم صندلی‌ها، کاملا هماهنگ با بدن انسان و دارای ارگونومی عالی ارزیابی می‌شود.

رانندگی با DS۷، تمرکز زیادی بر آرامش و راحتی سرنشینان دارد. به همین دلیل می‌توان از حالت رانندگی کامفورت (راحت: Comfort) لذت برد. البته مود اسپرت نیز در دسترس راننده است، اما انتخاب آن، تاثیر بیشتری بر صدای پیشرانه خواهد داشت و شتابی فراتر از انتظار فراهم نمی‌کند. این محصول، فعلا فاقد سیستم دو دیفرانسیل در تمامی نسخه‌ها است و همین موضوع، مسلما با کاهش وزن خالص، تاثیری مثبت در شتاب‌گیری DS۷ و رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زمانی حدود ۸ ثانیه دارد. جالب است بدانید که مدل بنزینی با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربوشارژ به قدرت ۲۲۵ اسب بخار، نزدیک به ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل‌های دیزلی عرضه می‌شود. بنا به ادعای کارشناسان، مانور و حرکت مارپیچ با DS۷، تا سرعت‌های ۸۰ کیلومتر بر ساعت، بسیار عالی است و دست‌انداز‌های جاده به لطف سیستم بررسی مسیر و فنربندی فعال (DS ACTIVE SCAN SUSPENSION)، به خوبی کنترل می‌شوند. البته با توجه به سبک طراحی صندلی‌ها، خصوصا در ردیف عقب؛ حفظ بدن سرنشینان، هنگام مانور‌های ناگهانی با تنش‌هایی روبرو خواهد بود.

دی‌اس DS۷ مدل ۲۰۱۸ تیپ ۲ را بشناسید

در مجموع، می‌توان نمره‌ی بسیار خوبی به کیفیت رانندگی و سطح تجهیزات رفاهی در DS۷ داد. این خودرو در کلاس لوکس قرار دارد و البته در همان نگاه اول، موفق به جذب مخاطب می‌شود. از سویی دیگر، سطح بالای آپشن‌ها و فناوری‌های خودرو، کاملا راضی کننده به نظر می‌رسد و می‌تواند خریدار متمول را به پرداخت مبلغ چندصد میلیون تومانی DS۷، ترغیب کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۶۴۶۰۲۰۸:۵۲:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۱۵
اگه این بازی های سیاسی نباشه مردم ما هم میتونن از این امکانات استفاده کنن البته بازی سیاسی واسه خیلیها رفاه داره واسه مردم عادی رنج و حسرت داره
ناشناس۶۶۴۶۱۸۰۹:۰۵:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۱۵
اینها را برای چه کسی می زنید ؟ ملتی که 50 درصد به استناد رسمی زیر خط فقط مطلق اند؟! یا همفکران خودتان که در برجهای بالای شهر دم از حماییت از مظلومین می زنند
ناشناس۶۶۴۷۶۵۱۱:۳۶:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۱۵
خیلی دوست دارم بدانم کدام قشر از جامعه ایران می تواند چنین ماشین هایی را بخرد و مخاطب شما کیست؟ مردمی که ما می شناسیم توی خرید یک 206 مانده اند.

پربحث‌های امروز

  1. چرا نباید حقوق کارمندان افزایش یابد؟

  2. نوبخت در پاسخ به احمدی‌نژاد: امکان افزایش یارانه‌ها وجود ندارد/ فعلا باید بدهی‌های دولت قبل را بپردازیم

  3. واکنش واعظی به پیشنهاد یارانه ۹۰۰ هزار تومانی از سوی احمدی‌نژاد

  4. چرا کانال مالی اروپا شکل نمی گیرد؟

  5. ردپای افغانی ها در گرانی آجیل شب یلدا

  6. مظلومی که داستان ندارد

  7. روحانی استاد فرافکنی در تحمیل FATF است/ FATF هم مانند برجام چرخ زندگی مردم را نمی‌چرخاند

  8. سعید جلیلی: باید نشان دهیم می‌شود ایستاد، پیروز شد، پیشرفت کرد و تکثیر شد

  9. وقتی اقوام حسن روحانی در دولت پست می‌گیرند + جدول

  10. نمایندگان مجلس از ظریف به قوه قضائیه شکایت می‌کنند

  11. محمود عزیزی: «قلاده‌های طلا» در تاریخ سینمای ایران می‌ماند   

  12. باهنر: دولت فعلی دولت پیرمردهاست/ مردم گرفتارند دلمان میسوزد

  13. چرا با کاهش قیمت دلار، نرخ اجناس کم نمی‌شود؟  

  14. خاک ایران همچنان قاچاق می‌شود

  15. ترکان: در شرایط اقتصادی امروز، گروه‌های فقیر بیشتر شده‌اند

  16. اقتصاد جهانی منهای آمریکا

  17. حاجی‌بابایی: اعتماد کردن مجدد به آمریکا اشتباه محض است

  18. اگر برجام نباشد چه می‌شود؟

  19. ۶ هزار خودروی خارجی در گمرکات خاک می‌خورد/ بلاتکلیفی ۲۲.۸ میلیون یورو ارز دولتی + سند

  20. فلاحت‌پیشه: بنده نشنیده‌ام که تاکنون کسی بگوید با FATF اسلام زیر سوال می‌رود

  21. دوره کاری «بانوی صورتی» در تلویزیون کره شمالی پایان یافت

  22. دلار ۴۲۰۰ تومانی و کی بود کی بود من نبودم!  

  23. میناوند: کی‌روش از پیروانی خواست علیه برانکو مصاحبه کند/ مربیان تیم ملی به دنبال شریک جرم برای ناکامی در جام ملت‌ها هستند

  24. لیدرهای یک شبکه مبتذل در شیراز دستگیر شدند

  25. بحران در روابط آمریکا با عربستان/ توصیه های اندیشکده واشنگتن به ترامپ برای اصلاح ارتباطات با ریاض

پربحث‌های دیروز

  1. ازغدی: انتقاد را سرکوب نکنید/ نماز جمعه تریبون تکرار و کلی گویی بی فایده نیست/ رهبری هم باید پاسخگوی اختیارات خودش باشد/نهادهای حکومت در سه قوه و منصوب، باید شفاف و مسئولیت پذیر باشند

  2. ۵ سناریو برای «بنزین»؛ از پیشنهاد یارانه ۶۰ هزارتومانی تا توزیع کوپن سوخت

  3. دادستان قم: وحید صیادی نصیری به دلیل بیماری کبد فوت کرد

  4. ظریف: بدون مردم ما هیچ هستیم

  5. صادق خرازی: تجربه سال ۸۴ را تکرار نخواهیم کرد

  6. اقلامی که اروپایی‌ها وارداتش را به ایران فراهم خواهند کرد

  7. تاکید آیت الله صدیقی در نماز جمعه به مساله ازدواج جوانان

  8. رمز پیروزی

  9. پیش بینی احمد توکلی از وضعیت تورم در سال آینده

  10. مصرف برق ایران در مرحله‌ انفجار

  11. کره شمالی: مذاکرات هسته ای با آمریکا به بن بست رسید

  12. شگردهایت را تغییر بده رامبد

  13. کارخانه‌های اپل به آمریکا منتقل می‌شوند

  14. کارگران در نقاط مختلف چقدر حقوق می‌گیرند؟

  15. ۱۰ خبر پربازدید هفته/ از سخنرانی رئیسی در دانشگاه و درخواست پرداخت حقوق کارگران به جای حقوق مدیران تا نظر مردم درباره افزایش قیمت خودرو و پنج اشتباه درباره دختران خیابان انقلاب

  16. طلا در مسیر کاهش چشمگیر قیمت

  17. بانک مرکزی ارز خارج از کشور صادرکنندگان را می‌خرد

  18. نسخه‌ای برای پیشگیری از کابوس‌های شبانه/ چگونه بختک را به زانو در بیاوریم؟

  19. ترامپ خطاب به نزدیکانش: نگران تهدید دموکرات‌ها به استیضاح هستم

  20. قیمت‌گذاری خودرو در شرایط انحصار و تشدید تضییع حقوق مردم

  21. تشویق ۷۰ هزار نفری کاشیما در تبریز

  22. کی‌روش به مربیان داخلی: عذرخواهی‌ام را پذیرا باشید

  23. شش پاسخ موسویان به ادعاهای مایک پمپئو علیه توان موشکی و دفاعی ایران

  24. رییس اتاق بازرگانی: تا توانستیم به پای فعالان اقتصادی بند بستیم

  25. شریعتمداری اعلام کرد: استعفای مدیران دو شغله سازمان ها وصندوق های تابعه وزارت کار

پربحث‌های هفته

  1. چه کسی اسلام را نمی‌فهمد آقای روحانی!

  2. نظر شما در مورد افزایش قیمت خودرو چیست؟/ راهکار نجات صنعت خودرو چیست؟

  3. علی مطهری: حدس می‌زنم مردم هم موافق افزایش قیمت بنزین هستند!

  4. رئیسی: خدا رحم کرد من رئیس جمهور نشدم که دلار ۵ هزار تومان شود/ قالیباف نمی‌خواست کاندید شود/ مدعی حقوقدانی هستند، اما بین قاضی و دادستان فرق نمی گذارند

  5. تفریح لاکچری احمد خمینی  

  6. برای این عکس شما تیتر بزنید  

  7. نگاهی به هزینه و فایده برجام

  8. از تزریق به ایرانیان در فرودگاه تفلیس تا دیپورت آنها به بهانه‌های واهی + عکس

  9. واکنش کاربران توییتر به افزایش قیمت خودرو/ مالک ایران خودرو و سایپا کیست؟/ وقتی وزیر هم بی‌خبر است!/ سلام به پراید ۴۰ میلیونی و دست‌های پشت پرده

  10. ضعیف‌ترین دوران وزارت خارجه ایران  

  11. مثل «لیلا حاتمی» نباشیم!

  12. چرا نباید حقوق کارمندان افزایش یابد؟

  13. وعده ارزانی ۲۰ درصدی با FATF، پس از گرانی ۲۰۰ درصدی با برجام!

  14. کسی که الفبای اقتصاد را خوانده باشد، می‌داند که این راه حتی به ترکستان هم نمی‌رود!

  15. مشاور نوبخت: مشکلات اقتصاد ایران، داخلی است نه سیاست خارجی/ باید از نفت فاصله بگیریم و پایه‌های مالیاتی را افزایش دهیم/ چون می‌دانند وابسته‌ایم، تحریم می‌کنند

  16. برایان هوک: موضوع فرزندان مقامات ایران را بررسی می‌کنیم

  17. فرزندان مقامات ایران از آمریکا اخراج می‌شوند؟/ انتقاد از روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی/ پایان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی

  18. به بهانه شاپرک شجری‌زاده؛ پنج اشتباه درباره دختر خیابان انقلاب

  19. تست موشک بالستیک تائید شد/ پاسخ سردار حاجی‌زاده به واکنش آمریکایی‌ها

  20. راهکارهای یک نماینده به جای افزایش حقوق کارمندان دولت

  21. روحانی: سال آینده به دلیل تحریم‌ها با مشکلاتی روبه رو خواهیم شد/ اشکال ما این است که فرصت‌ها را می‌سوزانیم

  22. حرف های یک مهندس برق مملکت

  23. چرا همیشه کارگران، یک بار هم به مدیران و مسئولان حقوق ندهید

  24. نوبخت در پاسخ به احمدی‌نژاد: امکان افزایش یارانه‌ها وجود ندارد/ فعلا باید بدهی‌های دولت قبل را بپردازیم

  25. واکنش واعظی به پیشنهاد یارانه ۹۰۰ هزار تومانی از سوی احمدی‌نژاد

پربحث‌های امروز

  1. چرا نباید حقوق کارمندان افزایش یابد؟

  2. نوبخت در پاسخ به احمدی‌نژاد: امکان افزایش یارانه‌ها وجود ندارد/ فعلا باید بدهی‌های دولت قبل را بپردازیم

  3. ردپای افغانی ها در گرانی آجیل شب یلدا

  4. ۶ هزار خودروی خارجی در گمرکات خاک می‌خورد/ بلاتکلیفی ۲۲.۸ میلیون یورو ارز دولتی + سند

  5. بزرگترین شرکت تولید نفت روسیه از ایران خارج می‌شود

  6. نرخ سود سپرده‌های جدید بانک‌های خصوصی به ۲۰ درصد کاهش یافت

  7. کاهش ۵۷ درصدی تولید خودرو + جزئیات

  8. نرخ شیرینی برای شب یلدا مشخص شد + قیمت‌ها

  9. رویترز: کره جنوبی در ماه نوامبر نفتی از ایران نخرید

  10. ادعایی درباره ارتباط ایران‌خودرو با عظام + آمار

  11. آخرین مهلت کارخانه‌های لبنی برای اصلاح قیمت‌ها

  12. دستور روحانی برای آغاز نوبت دوم توزیع بسته‌های حمایتی

  13. رئیس اتحادیه طلا و جواهر: شب یلدا تاثیری در قیمت سکه و طلا ندارد

  14. جزئیات یارانه آذرماه و زمان واریز

  15. ارز ارزان شد؛ کالا نشد!

  16. نقشه فرار باقری درمنی چگونه لو رفت ؟

  17. ممنوعیت جدید برای واردات برخی کالا‌ها

  18. کاهش قیمت برخی خودروهای تولید داخلی / دنا پلاس 107 میلیون تومان شد+جدول

  19. افت قیمت سکه و ارز/ دلار ۱۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد+‌ جدول

  20. وزیر رفاه؛ بسته های حمایتی میان کارگران توزیع نشده است

  21. وام کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه 3 سال استمهال شد

  22. آخرین قیمت سکه و نرخ ارز در بازار

  23. کمیسیون انرژی مخالف افزایش قیمت بنزین است

  24. شاخص بورس افت کرد

  25. عرضه نفت در بورس به کجا رسید؟

پربحث‌های دیروز

  1. ۵ سناریو برای «بنزین»؛ از پیشنهاد یارانه ۶۰ هزارتومانی تا توزیع کوپن سوخت

  2. اقلامی که اروپایی‌ها وارداتش را به ایران فراهم خواهند کرد

  3. پیش بینی احمد توکلی از وضعیت تورم در سال آینده

  4. مصرف برق ایران در مرحله‌ انفجار

  5. کارخانه‌های اپل به آمریکا منتقل می‌شوند

  6. کارگران در نقاط مختلف چقدر حقوق می‌گیرند؟

  7. طلا در مسیر کاهش چشمگیر قیمت

  8. بانک مرکزی ارز خارج از کشور صادرکنندگان را می‌خرد

  9. قیمت‌گذاری خودرو در شرایط انحصار و تشدید تضییع حقوق مردم

  10. رییس اتاق بازرگانی: تا توانستیم به پای فعالان اقتصادی بند بستیم

  11. شریعتمداری اعلام کرد: استعفای مدیران دو شغله سازمان ها وصندوق های تابعه وزارت کار

  12. توزیع ۱۵ هزار حلقه لاستیک دولتی تا پایان آذر

  13. لایحه بودجه 1398 در دستور کار مجلس

  14. قرارداد عراق با آمریکا برای واردات گندم و برنج

  15. ترکش افزایش قیمت خودرو برتن مددجویان کمیته امداد

  16. هند از لیر ترکیه و وون کره در تجارت استفاده می کند

  17. احتمال توافق با آمریکا برای معاف شدن از تحریم های ضدایرانی

  18. احداث شهرک های صنعتی مشترک با عراق راه حل مشکل کولبری

  19. پورابراهیمی: پرداخت یارانه در بودجه 98 نیاز به بازنگری دارد

  20. ضرورت کاهش بیشتر تولید نفت اوپک در آینده

  21. پیش‌بینی زودتر از موعد برای کمبود عرضه نفت در سال آینده

  22. رایزنی با کشورهای همسایه برای حذف تعرفه‌های وارداتی

  23. سرنوشت خدمات پس از فروش لوازم خانگی خارجی

  24. بودجه در شرایط جنگ اقتصادی منعکس‌کننده تصمیمات مالی نظام است

  25. جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی در ۹ بخش بزرگ اقتصادی

پربحث‌های هفته

  1. نظر شما در مورد افزایش قیمت خودرو چیست؟/ راهکار نجات صنعت خودرو چیست؟

  2. علی مطهری: حدس می‌زنم مردم هم موافق افزایش قیمت بنزین هستند!

  3. واکنش کاربران توییتر به افزایش قیمت خودرو/ مالک ایران خودرو و سایپا کیست؟/ وقتی وزیر هم بی‌خبر است!/ سلام به پراید ۴۰ میلیونی و دست‌های پشت پرده

  4. چرا نباید حقوق کارمندان افزایش یابد؟

  5. کسی که الفبای اقتصاد را خوانده باشد، می‌داند که این راه حتی به ترکستان هم نمی‌رود!

  6. مشاور نوبخت: مشکلات اقتصاد ایران، داخلی است نه سیاست خارجی/ باید از نفت فاصله بگیریم و پایه‌های مالیاتی را افزایش دهیم/ چون می‌دانند وابسته‌ایم، تحریم می‌کنند

  7. راهکارهای یک نماینده به جای افزایش حقوق کارمندان دولت

  8. چرا همیشه کارگران، یک بار هم به مدیران و مسئولان حقوق ندهید

  9. نوبخت در پاسخ به احمدی‌نژاد: امکان افزایش یارانه‌ها وجود ندارد/ فعلا باید بدهی‌های دولت قبل را بپردازیم

  10. ایران خودرو لیاقت حمایت ندارد  

  11. ردپای افغانی ها در گرانی آجیل شب یلدا

  12. پیشنهاد جدید بنزینی مجلس؛ سهمیه بنزین پول نقد می‎شود

  13. نظر مخاطبان الف در مورد افزایش قیمت خودرو/ انحصار و نبود رقابت در بازار/ سپاه و ارتش خودرو تولید کنند/ خودرو برای تحویل نداشتند؛ پس تحویل فوری چیه؟/ تحویل تکنولوژی ۳۰سال قبل به مردم

  14. ۵ سناریو برای «بنزین»؛ از پیشنهاد یارانه ۶۰ هزارتومانی تا توزیع کوپن سوخت

  15. بحران اقتصادی و گره‌زدن اقتصاد به برجام/ چه کسی مسوول وضعیت کنونی اقتصادی کشور است؟

  16. رشد ۲۵ درصدی خط فقر در تابستان ۹۷/ لزوم یکپارچه سازی سیاست‌های حمایتی

  17. کاهش قیمت لوازم خانگی از شنبه آینده + جزئیات

  18. دلار ۹ هزار تومان شد

  19. روش جدید قیمت‌گذاری خودرو/ رئیس سازمان حمایت: برای برخورد با خودروسازان منتظر واکنش بازار هستیم

  20. نوبخت: قیمت حامل‌های انرژی تغییر نکرده است که یارانه نقدی افزایش یابد

  21. وزیر صنعت: با افزایش تولید خودرو قیمت‌ها اصلاح می‌شود

  22. افزایش قیمت محصولات ایران خودرو غیرقانونی است؟

  23. واکنش سازمان حمایت به افزایش قیمت برخی خودروها

  24. اقلامی که اروپایی‌ها وارداتش را به ایران فراهم خواهند کرد

  25. کژراهه قیمت گذاری خودرو و چند نکته/ انتظاری بجا از وزیر صنعت

آخرین عناوین