مهمانان آخر هفته «خندوانه» چه کسانی هستند؟

گروه فرهنگی الف،   3970914186

«خندوانه» در سه روز پخش خود با اتفاقات مختلفی مخاطبین را همراه خواهد کرد؛ از گفتگو با یک بازیگر زن تئاتر، تلویزیون و سینما تا بازی با تماشاچیان داخل استودیو و مسابقه خنداننده‌شویی‌ها به داوری ارژنگ امیرفضلی.

به گزارش تسنیم، امروز رویداد‌های مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

گفتگوی رامبدجوان با ژاله صامتی در «خندوانه»

«خندوانه» سه روز چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. این در حالیست که در گفتگویی با دستیار تهیه‌کننده «خندوانه» درباره مهمانان سه‌شب این برنامه پرس‌وجو کرده که این طور اعلام شده است: "امشب رامبد جوان با تماشاچیان مسابقه‌ای را طراحی کرده و کمدی‌های موقعیت هم نیما شعبان‌نژاد انجام خواهد داد. فردا شب بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ژاله صامتی به «خندوانه» می‌آید و رامبد جوان با او گفتگو خواهد کرد. البته یک بار این بازیگر در قالب داور انتخاب «خنداننده‌شویی‌ها» برای راه‌یابی به مسابقات اصلی کمک‌کار این برنامه بوده است. روز آخر یعنی جمعه شانزدهم آذرماه هم «خنداننده‌شویی‌ها» با هم به رقابت می‌پردازند و این مسابقات را هم ارژنگ امیرفضلی داوری می‌کند".

توضیحات آرش معیریان درباره مسابقه شبکه خانگی

آرش معیریان ـ. کارگردان مجموعه «رالی ایرانی» ـ. که فصل دوم آن در حال تولید است، درباره تفاوت‌های سری دوم این فیلم مسابقه با فصل نخست آن توضیح داد: ما در سیستم قبلی سه گروه شرکت‌کننده داشتیم که متشکل از تیم آقایان، تیم خانم‌ها و تیم زوج زن و شوهر بود، اما در فصل دوم ما شش تیم دو نفره داریم و البته بازیگران شاخص دیگری هم به اجرای نقش‌های مهم دیگری می‌پردازند که تنوع کار از فصل یک بیشتر است. در این تیم‌ها از بازیگران خارجی که حضورشان در تلویزیون و سینما با اجازه و تایید مراکز ذی‌ربط صورت گرفته تا بازیگران معروف سینما و تلویزیون، خوانندگانی و همینطور قهرمانانی در رشته‌های ورزشی حضور دارند.

وی افزود: برخلاف سری اول که شش قسمت بود، فصل دوم ۱۳ قسمت خواهد بود و ما فضایی را انتخاب کردیم که تنوع بصری متنوعی در اقلیم ایران را پوشش می‌دهد. تفاوتی که با سری قبلی دارد نیز این است که این بار مسابقه هم در مرکز ایران یعنی کویر و دشت و مناطق خشک جذاب توریستی اجرا شده، هم به مناطق بکر مازندران و گیلان سر زدیم و چیزی حدود سه هزار کیلومتر را در خطه مازندران و گیلان پوشش تصویری و فضایی دادیم و مناطق به شدت بکر را به عنوان بستر انجام مسابقه انتخاب کردیم. ضمن اینکه از جنوب ایران نیز غافل نشدیم و در استان هرمزگان، خلیج فارس، جزیره قشم و جزایر اطراف ضبط داشتیم.

این کارگردان تاکید کرد: برای اولین بار است یک سریال شبکه نمایش خانگی آن هم در حوزه رئالتی شو چنین تنوع و گستردگی لوکیشن دارد و در نظر گرفتن این گوناگونی فضا، اقلیم و جغرافیا برای رقابت کننده ها، کار را برای ما هم به شدت جذاب کرد و هم سخت.

معیریان در این باره که چند دوربین به صورت همزمان رقابت شش گروه را به تصویر می‌کشند، گفت: ما برای هر گروه دو نفره سه دوربین قرار دادیم که به شکل همزمان از ابتدای شروع مسابقه آن‌ها را رصد و دنبال می‌کردند. ضبط این فیلم مسابقه ۱۰ روز طول کشید و با توجه به اینکه ۶ گروه داشتیم، ۱۸ دوربین و ۱۳ فیلمبردار به شکل همزمان در شمال و جنوب و مرکز ایران به شکل پراکنده مشغول فیلمبرداری بودند. داور و مجری مسابقه یعنی فرزاد حسنی را هم سه دوربین همراهی می‌کرد.

وی ادامه داد: در کنار همه این دوربین‌ها، فیلمبرداران زبده و کارکشته‌ای در حوزه مستند برای لحظات و مقاطعی که هر کدام از گروه‌ها به گذرگاه‌ها و نقاط عطفی می‌رسیدند، مستقر شده بودند تا ثبت هیچ لحظه‌ای را از دست ندهیم؛ بنابراین می‌شود گفت: برای اولین بار در یک پروژه از ۳۰ دوربین و ۳۰ فیلمبردار استفاده کرده‌ایم که در کنار هرکدام یک صدابردار به صورت مجزا به ضبط صدا‌ها می‌پرداخت و در مجموع یک تیم ۸۰ نفره به لحاظ اجرایی پشت دوربین طی ۱۰ روز همزمان مشغول فعالیت بودند.

این کارگردان درباره اینکه کدام یک از شرکت‌کننده‌ها را می‌توان خوش اخلاق‌ترین و کدام یک را بد اخلاق‌ترین معرفی کرد، گفت: نمایش جنبه‌های مختلف شخصیت افراد جزو یکی از بخش‌های جذاب مسابقه ما است. از ۱۲ دوستی که در طول ۱۰ روز همراه آن‌ها بودیم رفتار‌های جذابی در کار می‌بینیم که در معرض قضاوت مردم و تماشاگران قرار خواهد گرفت و بهتر است مردم در این زمینه تصمیم بگیرند.

وی افزود: قضاوت براساس تصاویری که به شکل کاملا واقعی از آن‌ها گرفته شده و می‌توان بهترین، اخلاق مدارترین، مقاوم‌ترین و‌ترین‌های دیگر را اینگونه انتخاب کرد که یکی از بخش‌های ویژه مسابقه ما به حساب می‌آید. پاسخ دادن به این سوال از سوی کارگردان، قضاوت تماشاگران را تحت شعاع قرار می‌دهد و ترجیح بر آن است با پخش مجموعه مخاطبان فضا و لحظات را به صادقانه‌ترین شکل ممکن در ۱۳ قسمت شاهد باشند و خود دست به انتخاب بزنند.

معیریان در پایان درباره این که آیا سوپرایزی برای مخاطبان خواهید داشت، تصریح کرد: دوستانی که فصل اول را دیده‌اند و دوست داشتند، بدانند فصل دوم ما ۱۰ برابر جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر خواهد بود. نکته مهم‌تر که حاصل طراحی این رئالیتی‌شو توسط سعید ابوطالب است اینکه هیچ بخش، هیچ اتفاق و نتیجه‌ای از پیش برای بینندگان قابل پیش‌بینی نیست چنانچه برای بازیگران ما هم در طول ضبط مسابقه قابل پیش بینی نبود. در این کار سوای بحث فیلم و جذابیت‌های نمایشی، گروه پشت و جلوی دوربین یکی از بهترین و ناب‌ترین لحظات زندگی‌شان را در جغرافیایی به گستره شمال تا جنوب کشور تجربه کردند و این اتفاقی است که برای کمتر فیلمسازی و هنرمندی رخ می‌دهد. ما در این اثر سوای بحث فیلم، تجربه ارزشمند و خوب ایرانگردی را داشتیم و به جرات «رالی ایرانی» برای مخاطبانی که علاقمند به ایرانگردی هستند، یک آلبوم توریستی خوب را ارائه می‌دهد.

تغییر در ترکیب بازیگران «دل» و تهیه‌کنندگی یک «خندوانه‌ای»

بعد از انصراف ایرج محمدی از تولید سریال «دل»، به تازگی جواد فرحانی که پیش‌تر تهیه‌کنندگی فصل ۱ و ۲ برنامه «خندوانه» را به عهده داشت، به عنوان تهیه‌کننده این سریال معرفی شده است و سریال تا پایان امسال وارد مرحله تولید خواهد شد. با اینکه در دوره تهیه کننده پیشین محمدرضا گلزار، ساره بیات، یکتا ناصر و محمدرضا فروتن به عنوان بازیگران این سریال انتخاب شده بودند، اما بعد از انتخاب تهیه کننده جدید، مشخص نیست که بازیگران «دل» تغییر می‌کنند یا نه.

قصه «دل» به کارگردانی منوچهر هادی در زمان حال اتفاق می‌افتد و سریالی عاشقانه است. داستان سریال از این قرار است که بین دو نفر جدایی می‌افتد و ... لوکیشن‌های این سریال ۲۸ قسمتی که در دو فصل ۱۴ قسمتی توزیع می‌شود، همگی در تهران است و بخش کوتاهی در شمال کشور مقابل دوربین می‌رود.

سریال «دل» به نویسندگی بابک و میثم کایدان در شبکه نمایش خانگی تولید و توزیع می‌شود.

از امشب «کتاب‌باز» را متفاوت ببینید

برنامه «کتاب‌باز» با اجرای سروش صحت از این هفته چهارشنبه شب‌ها گزیده‌ای از چهار برنامه پخش شده در طول هفته خواهد بود؛ بنابراین امشب (چهارشنبه چهاردهم آذرماه)، برنامه «کتاب‌باز»، گزیده‌ای از چهار برنامه قبلی است که طبق روال هر شب ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

برنامه این هفته از شنبه تا سه شنبه میزبان حامد کنی مدیر نشر روزبهان، مائده طهماسبی بازیگر، مهدی قزلی مدیر عامل بنیاد ادبیات داستانی و دبیر اجرایی یازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل آحمد و خسرو دهقان منتقد و مدرس سینما بود. «کتاب‌باز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضاییان و اجرای سروش صحت، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود و تکرار آن ساعت یک بامداد، ۸ صبح و ۱۳ بعدازظهر روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

ایام ایام دانشجویی است و تلویزیون هم یک روایت مستقیم برای این روز تدارک دیده که فردا شب ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود. "فرش قرمز" عنوان این مستند سیاسی شبکه پنج سیماست. مستندی که مصطفی مژدهی آن را تهیه کرده و درباره این روایت مستقیم از شانزدهم آذرماه به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، می‌گوید: "فرش قرمز" با مانور سلبریتی‌ها روی فرش قرمز اسکار آغاز می‌شود؛ غرض ما از نمایش فرش قرمز اسکار، این است که بگوییم این مانور‌های پوشالی در عالم سیاست هم اتفاق افتاده و امروز اگر به یک کار اپیدمی تبدیل شده پیش از این در دوران پهلوی یک فرش قرمز ذلت‌آفرین را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: این مستند سیاسی با روایتی متفاوت، حوادث ۱۶ آذر سال ۳۲ و تولد" شعار مرگ بر آمریکا" را به تصویر کشیده است. یکی از آداب دیپلماتیک کشور‌ها در استقبال رسمی از مقامات کشور‌های دیگر، پهن کردن فرش قرمز است؛ این مستند دو مراسمِ فرش قرمز کاملا متفاوت را در دوران پهلوی دوم با هم مقایسه کرده، یکی فرشی که آذر سال ۳۸ پیش پای "آیزنهاور" رئیس جمهور وقت آمریکا پهن شد و دیگری فرش قرمزی که قبل از آن در آذر سال ۳۲، پیش پای معاون او "نیکسون" قرار گرفت.

تهیه‌کننده «فرش‌قرمز» تاکید کرد: یکی از نقاط بارز این مستند نگاهی به سه شهید روز شانزدهم آذر سال ۳۲ است که تبدیل به فرش قرمز معاون رئیس‌جمهور آمریکا شد. زمانیکه "نیکسون" در همان دانشگاهی قدم می‌گذارد که آثار قطره خون این سه شهید بزرگوار در راه پله آن هنوز وجود دارد. در این راستا با دو شاهد عینی ماجرا یکی فردی به نام "قهاری" دانشجوی پزشکی آن دوران و از دوستان صمیمی آن سه شهید و "صابونچیان" معاون خبرگزاری آلمان در دوره پهلوی درباره‌اش صحبت کرده‌ایم. اتفاقاً او شاهد عینی پرت کردن سنگ به سمت ماشین "نیکسون" هم بوده است.

مستند تولیدی " فرش قرمز " پنج‌شنبه پانزدهم آذرماه به مدت ۳۰ روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

مجری آمریکایی از ماجرای مسلمان شدندش می‌گوید

در هفته چهارم پخش این برنامه که پس از سال‌ها به طور اختصاصی برای نوجوانان طراحی شده، سه مهمان جدید از تجربیات خود برای نوجوان‌ها می‌گویند. در بخش مهمان بزرگسال، پنج‌شنبه شب حجت‌الاسلام شهاب مرادی، روحانی نام آشنایی که به ارتباط مستمر و محکم با جوانان و نوجوانان شهره است، از تجربیات نوجوانی خود می‌گوید.

جمعه شب نیز مرضیه هاشمی، مجری رنگین پوست آمریکایی برای نوجوان‌ها از تجربه آشنایی با اسلام و زندگی پر فراز و نشیبش می‌گوید. همچنین در بخش نوجوان، امشب بهنام عبدالهی، نوجوان فعال در حوزه خبرنگاری مهمان اقیانوس آرام خواهد بود، عبدالهی با فعالیت در برخی از رسانه‌ها اقدامات موثر زیادی انجام داده است.

«اقیانوس آرام»، که سال گذشته به صورت زنده پخش می‌شد، در سری دوم با تغییر فضا به سمت موضوعات مختلف نوجوانانه رفته و تلاش می‌کند در هم‌کلامی با نوجوان‌های مختلف، آسیب‌ها و چالش‌های این رده سنی حساس را مورد بررسی قرار دهد. قسمت دهم این برنامه که خود نوجوان‌ها در ساخت و تولید آن مشارکت دارند، ساعت ۲۱ امشب از شبکه دو پخش خواهد شد.

«اقیانوس آرام» محصول مرکز اوج کودک و نوجوان به کارگردانی هادی نعمت اللهی و تهیه کنندگی وحیدملتجی است که هر هفته در روز‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه از ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه دوم سیما خواهد رفت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  8. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  9. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  10. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  11. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  12. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  13. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  14. دبی؛ چند روز پس از سیل

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین