روحانی: توان دفاعی مورد مذاکره نخواهد بود/عده‌ای فقط مشکلات را می‌گویند/در پیشگاه خدا گرفتاری خواهیم داشت

گروه سیاسی الف،   3970914175 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور با بیان اینکه توان دفاعی کشور مورد مذاکره نخواهد بود، گفت: شکی نیست که باید از نظر دفاعی قوی شویم و این امر قابل مذاکره نیست.

روحانی: توان دفاعی مورد مذاکره نخواهد بود/عده‌ای فقط مشکلات را می‌گویند/در پیشگاه خدا گرفتاری خواهیم داشت

به گزارش مهر، حجت الاسلام حسن روحانی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن تقدیر از حضور مردم در مراسم استقبال از هیئت دولت در استادیوم تحتی شاهرود، بابیان اینکه استقبال از دولت نمایش پشتیبانی از نظام است، ابراز داشت: این امر به معنای واقعی دشمن‌شکن است و نشان می‌دهد علیرغم اختلاف‌سلیقه‌ها ما باهم و در کنار هم خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در شرایطی قرار داریم که برای گذر از مشکلات می‌بایست دست‌به‌دست همدیگر داده و راه اتحاد را انتخاب کنیم، لذا امروز چاره‌ای جز ایستادگی و مقاومت نداریم.

عده‌ای فقط مشکلات را می‌گویند

رئیس‌جمهور بابیان اینکه کشاورزی هم سختی و هم فرصت دارد، تاکید کرد: امروز محصولات کشاورزی در برخی مواقع مانند گوجه به یکباره گران می‌شود و این امر ناشی از افزایش صادرات است، لذا باید گفت اگر حواسمان نباشد به یکباره محصولات و کالاهای اساسی‌مان همگی به قاچاق بدل خواهند شد.

روحانی با بیان اینکه ما می‌فهمیم که مردم مشکلات دارند اما باید دست‌به‌دست هم بدهیم و مشکلات را حل کنیم، تاکید کرد: درست است که مردم می‌گویند تورم و گرانی داریم اما در کالاهای اساسی مانند برق، آب، انرژی و ... ایران جزء ارزان‌ترین کشورهای دنیا است.

وی با طرح این پرسش که بنزین لیتری یک هزارتومان در کدام کشور عرضه می‌شود؟ تاکید کرد: در تمام کشورها حتی افغانستان و ترکیه نیز بنزین لیتری شش و ۱۰ هزار تومان است، در بخش آموزش نیز کشورمان ارزان‌ترین است، بهداشت و درمان هم همین‌طور، ما ارزان‌ترین کشور هستیم، اما عده‌ای می‌آیند و فقط مشکلات را می‌گویند که کالاها گران شده است.

نعمت امنیت را قدر بدانیم

رئیس‌جمهور با طرح این پرسش که کجای دنیا امنیت ایران اسلامی را مشاهده می کنیم، تاکید کرد: دلاورمردان ما در مرزها و درون مرزها امنیت را برقرار کرده‌اند و این نعمات خدایی را باید قدردان باشیم.

روحانی افزود: برای سال آینده بودجه بر مبنای مشکلات معیشتی مردم بودجه‌ریزی شده است چرا که معتقدیم باید مشکلات مردم درباره معیشت رفع شود، هرچند اعطای بودجه در نیمه آذرماه برای ما هم سخت بود اما بالاخره مجلس این امر را تکلیف کرد و در نهایت ما نیز بودجه را امروز آماده کرده‌ایم و حتی همین فردا هم آمادگی داریم تا بودجه سال آتی را تقدیم مجلس کنیم.

تلاش بر این است که نگذاریم کالاهای اساسی گران‌تر شود

رئیس‌جمهور همچنین با ابراز اینکه مسئولانی هستند که دلسوزانه برای مردم برنامه دارند و حداقل روزی ۱۲ تا ۱۳ ساعت کار می‌کنند تا مشکلات رفع شود، افزود: همه مسئولان در حال تلاش هستند، البته ما می‌پذیریم که خیلی از مشکلات باقی‌مانده و باید آن را حل کنیم، تلاش ما بر این است که نگذاریم کالاهای اساسی گران‌تر شود و با همین قیمت که امسال وارد می‌شود با همین قیمت وارد شود، بخش‌هایی که در داخل تولید می‌شود نیز دولت حمایت می‌کند تا کالاهای موردنیاز مردم در دسترسشان قرار گیرد.

روحانی گفت: دولت به‌تنهایی اما قادر نیست بدون حمایت مردم و کمک آن‌ها مشکلات را رفع کند لذا همه باید دست‌به‌دست دهیم، بیان کرد: ما متاسفانه بروکراسی خوبی نداریم بسیاری از مردم در ادارات معطل می‌شوند.

وی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم هیچ طرحی نبوده که برای سفرها تولید کنیم تمام پروژه‌های تصویب‌شده مجلس که بعضاً اجرایی شده بودند نیز اولویت‌دار هستند و برخی پروژه‌ها که در پروسه اداری گیر افتاده را وقت بیشتری می‌گذاریم، مانند انتقال آب به مرکز این امر پیچ اداری خاصی داشت که وقت گذاشتیم و این امر را رفع کردیم و این امر حسن سفر استانی است که رئیس‌جمهور مجبور می‌شود ساعت‌ها وقت بگذارد تا موضوعی حل شود، ما در سفر استانی چیزی را خلق نمی‌کنیم و تنها تلاش می‌کنیم به آن استان توجه داشته باشیم.

می‌دانیم که در پیشگاه خدا گرفتاری خواهیم داشت

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اینکه مردم فکر می‌کنند ما که مسئول هستیم اول به فکر خانواده و اقوام خودمان و بعد شهرمان و استانمان هستیم درصورتی‌که این‌گونه نیست، افزود: مردم بدانند این‌جور نیست، من به‌عنوان رئیس‌جمهور عرض می‌کنم که در طول خدمتم هیچ مدیری را به هیچ مدیر و مسئولی تحمیل نکردم، به هیچ وزیری نگفتم که این فرد را معاون و یا مدیرکل بگذار، اگر هست وزیر بیاید و این امر را بگوید.

روحانی با تاکید بر اینکه می‌دانیم که در پیشگاه خدا گرفتاری خواهیم داشت و نامه عملمان را اگر بخواهیم پس بدهیم در زندگی عادی‌مان نیز سختی داریم چه برسد به مسئولیت حساس مملکتی، بیان کرد: ‏شما نمی‌دانید که مسئولیت سطح بالا چه بار سنگینی بر دوش آدم می‌گذارد، یک‌سخن ناروا و ناحق و عمل نادرست می‌تواند آثار خطرناکی برای کشور و حتی برای فرزندانمان داشته باشد.

وی با ابراز نگرانی از عقب بودن پروژه‌های سفرهای قبل دولت در سمنان نسبت به استان‌های دیگر، با ابراز اینکه این سفر اما باعث شد مقداری از این عقب‌ماندگی جبران شود، گفت: خوشبختانه ۹۰ درصد تصمیمات سفر اجرایی می‌شود و این رقم قابل‌قبولی است اما در سال گذشته اصلاً این رقم قابل‌قبول نبود، متاسفانه در یک مورد شاهد بودیم که یکی از مصوبات استان سمنان که بودجه آن‌هم برای این استان بود به استان دیگری منتقل شد و من از این امر ناراحت شدم که چرا استاندار این طرح را در سمنان نگه نداشت، وقتی رئیس‌جمهور به مردم قولی را می‌دهد خیلی بد است که اجرایی نشود و مردم دیگر اعتماد نمی‌کنند.

تنها مواردی را به مردم می‌گویم که بتوانم انجام دهم ‏

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه من تنها مواردی را به مردم می‌گویم که بتوانم انجام دهم، افزود: خیلی خوب است مدیری بیاید لیست بزرگی را از پروژه‌ها ارائه کند اما وقتی نمی‌توان آن را انجام داد نباید وعده داد ما در پیشگاه ملت مسئول هستیم.

روحانی گفت: استان سمنان مردم خوبی دارد، مردمی نجیب و وفادار به این نظام در استان سمنان زندگی می‌کنند که نوع‌دوست و متحد و باهم احساس برداری می‌کنند، از سوی دیگر باید قدردانی کنیم از همه‌کسانی که به این استان خدمت می‌کنند، داشتن یک عالم مذهبی مانند آیت‌الله شاه‌چراغی جزء افتخارات این استان است، من هیچ‌وقت اهل تعارف نیستم، اما چهره‌های بسیار درخشانی در شاهرود، دامغان و سمنان و گرمسار و روستاها و شهرها دیده می‌شوند.

وی بیان کرد: بزرگان دینی در استان سمنان حضورداشته‌اند که برای آن زحمت‌کشیده‌اند، مراجع و آیات عظام در این استان نعمات خدا هستند و باید قدردانشان باشیم، باید نسبت به دین، رزمندگان، علما و شهدایمان سر تعظیم فرود آوریم و در پیشگاه خداوند شکرگزاری کنیم.

در برخی پروژه‌ها مانند قطار سریع‌السیر تهران-مشهد ‏عقب هستیم ‏

رئیس‌جمهور بابیان اینکه سمنان پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد، گفت: این وظیفه ما است که این‌ها را به فعلیت درآوریم زیرا استان سمنان محل اتصال شرق و غرب و شمال و جنوب است.

روحانی با ابراز اینکه در برخی پروژه‌ها مانند قطار سریع‌السیر تهران-مشهد عقب هستیم، گفت: در جاده حرم به حرم باید سرعت عمل داشته باشیم و تلاش کنیم چراکه این پروژه برای ملت ایران مهم است و در سال ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر از این جاده استفاده کنند، از سوی دیگر پروژه شمال-جنوب نیز برای ما مهم است، استان سمنان می‌تواند یزد و اصفهان و جنوب را به شمال برساند، یکی از کارهایی که عقب‌مانده بود همین جاده معلمان-دامغان بود که بودجه آن به استانی دیگر رفت و باید امروز جبران شود و این امر در دست برنامه‌وبودجه است چراکه این جاده‌ها برای ما مهم است.

وی راه‌آهن برقی اینچِ برون-گرمسار را از طرح‌های بسیار مهم استان سمنان برشمرد و تصریح کرد: این طرح دو میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و برای اینکه راه‌آهن اینچِ برون را به گرمسار با دو خط اتصال دهیم باید تونل‌های مسیر اصلاح شود لذا اعتبار آن تامین‌شده و همکاری‌مان با روسیه صورت گرفته که کار بزرگ استراتژیک است.

امضاء ۱۰ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه در استان سمنان

رئیس‌جمهور موضوع آب را از مهم‌ترین مسائل استان سمنان برشمرد و گفت: مشکل آب یک مسئله ملی است و بحث این استان و آن استان در آن مطرح نمی‌شود، آب آشامیدن حق مردم است و کسی نمی‌تواند برای آن حرف بزند، من به مردم خوزستان‌هم گفتم که روی آب شرب نباید حرفی زد.

روحانی درباره انتقال آب دریای خزر نیز با تاکید بر اینکه دریا مال خدا است و حق آبه‌ای ندارد زیرا آبی است که خداوند در اختیار ما گذاشته و باید این را شیرین کنیم و به دست مردم برسانیم، ، گفت: ‏عمده کار در این راستا سرمایه‌گذاری است که باید بخش خصوصی کار را انجام دهد.

وی با اشاره به امضاء ۱۰ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه در استان سمنان، گفت: این تفاهم‌نامه‌ها اگر فعال و اجرایی شود می‌توانیم تحول خوبی را در استان شاهد باشیم، لذا نباید بگذاریم طرح‌ها طولانی شود.

واگذاری امور به مراکز استان‌ها

رئیس‌جمهور در ادامه بابیان اینکه تلاش ما بر این است تا کارها را به استان‌ها واگذار کنیم، گفت: پایتخت باید کارها را رها کرده و به استان‌ها واگذار کند، امروز شاهدیم که بعضاً یک کار کوچک دریکی از استان‌ها به دلیل نامه‌نگاری با مرکز تهران و وزارتخانه مدت‌ها به طول می‌انجامد حال‌آنکه اگر اختیارات را واگذار کنیم، مدیران کل استان‌ها و حتی استاندار و شورای برنامه‌ریزی آن استان می‌توانند امور را به‌خوبی انجام دهند.

روحانی بیان کرد: برای مثال امروز دولت مقوله یارانه را به استان‌ها واگذار کرده و اگر هم کسی نخواهد از آن بهره ببرد می‌تواند انصراف دهد تا پول ناشی از یارانه وی صرف همان استان شود، از سوی دیگر تلاش ما برای این است که شرایط زندگی برای حقوق‌بگیران ثابت بهتر شود و در این زمینه دولت بحث‌های متعددی را صورت داده است که حقوق چه میزان افزایش پیدا کند اما درمجموع همه بر روی عدد ۲۰ درصد توافق کردیم.

وی همچنین با ابراز اینکه افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها نیازمند تصویب نمایندگان مجلس است، گفت: از سوی دیگر دولت در تلاش است تا برای مردم گام‌های مثبتی بردارد و در این زمینه هم سبدهای جبرانی کالا برای اینکه مردم بتوانند نفس بکشند اعطاشده و یک نوبت دیگر نیز تا پایان سال۹۷ اعطا می‌شود و امیدواریم بتواند بخشی از مشکلات مردم را هرچند ناچیز حل کند.

ایران با دنیا قهر نیست

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ما با دنیا در قهر نیستیم و حتی با آمریکا هم اگر در برابر حق تسلیم شود مذاکره خواهیم کرد همان‌طور که قبلاً هم با آن کشور مذاکره کردیم، ادامه داد: امروز یک مورد نیز برای مذاکره پیش‌آمده که اگر بشود درباره آن نیز مذاکره می‌کنیم البته این امر با هماهنگی تمامی آحاد نظام اسلامی است و کسی فکر نکند که دولت در پشت پرده در حال انجام اقداماتی است، ما امروز اعلام می‌کنیم که دولت هیچ‌چیز پشت پرده‌ای ندارد.

روحانی بابیان اینکه تمام سیاست‌های ما امروز با رهبر معظم انقلاب اسلامی هماهنگ می‌شود، بیان کرد: اگر دشمنان در برابر حق سر فرود آورند با آن‌ها صحبت و مسائلمان را حل می‌کنیم اما باید گفت بی‌موقع ‏مذاکره کردن برای کشور خطرناک است.

وی افزود: ما باید به‌موقع حرف بزنیم زیرا مذاکره بی‌موقع مانند چیدن میوه نارس از درخت هم برای بدن ضرر دارد و هم برای آن درخت، لیکن معتقد به مذاکره به‌موقع هستیم و همچنین معتقدیم که باید زمان مذاکره فرابرسد؛ ایران اسلامی نشان داده که هم اهل بحث است و هم مذاکره اما دنیا باید در برابر حق تسلیم ‏شود، درباره اروپا هم این امر صدق می‌کند و این کشورها هم باید تسلیم حق شوند تا با آن‌ها مذاکره کنیم.

پیشرفت‌های دفاعی چشم‌گیر بوده‌اند

رئیس‌جمهور بابیان اینکه اروپا اگر بخواهد درباره توان دفاعی ما حرف بزنند قطعاً برای ما قابل‌قبول نیست، تاکید کرد: توان دفاعی ما قابل‌مذاکره نیست، ما ‏باید قوی شویم و اگر من کمتر درباره دفاع صحبت می‌کنم مردم فکر نکنند که در این حوزه کارهایی انجام نمی‌شود خیر؛ اقدامات بسیار خوبی درزمینهٔ دفاعی کشور انجام‌شده و باید گفت طی این مدت پنج سال دولت یازدهم و دوازدهم به‌اندازه ۱۲ سال پروژه دفاعی و استراتژیک در کشور ایجادشده است.

روحانی بخش دیگری از سخنان خود را به استان سمنان اختصاص داد و بابیان اینکه این استان در دو زمینه گردشگری و معادن پیشرفت‌های عظیمی می‌کند، بیان کرد: اینکه فرودگاه شاهرود دارای مرز هوایی ‏شد، برای استان سمنان و ایران اسلامی و صادرات محصولات کشاورزی و حتی مواد غذایی بسیار مهم است و از طرف دیگر مسئله آب برای مردم این استان دارای اهمیتی بسزای است که البته ‏زیربنای آن حل‌شده است.

وی افزود: اگر سرمایه‌گذاری بخواهد در بخش آب شرب وارد شود امروز با مانعی روبرو نخواهد شد چراکه تمام اقدامات در این زمینه انجام‌شده است، از سوی دیگر باید گفت دولت هر پروژه را که به تامین آب شرب بینجامد موردحمایت قرار می‌دهد البته باید گفت دراین‌بین محیط‌زیست را نیز مورد تاکید قرار داده‌ایم.

دیدگاه کاربران

محسن۶۶۴۱۷۷۱۹:۳۷:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۱۴
آقای روحانی:در کالاهای اساسی مانند برق، آب، انرژی و ... ایران جزء ارزان‌ترین کشورهای دنیا است. به جز شما که برای خودتون حقوق و مزایای آنچنانی تعریف کردید درآمد بقیه مردم برای گذران زندگی در همین ارزانترین کشور کافی است؟؟؟
ناشناس۶۶۴۱۸۲۱۹:۴۴:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۱۴
اگر می‌خواهیم در پیشگاه خدا گرفتاری نداشته باشیم ،یکی از مهمترین گام ها جاری نمودن عدالت برای همه بدون استثنا ی فامیلی و غیره است لذا بایستی با الویت بستگان در جه یک در جهت تشکیل هر چه سریعتر دادگاه علنی متهمان مالی نظیر حسین فریدون و مهدی جهانگیری و احمد عراقچی اقدام نمود که رضای خدا و خلق خدا در آنست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین