روحانی: «ارز ۴۲۰۰ تومانی» نظر همه اقتصاددانان و مشاوران اقتصادی دولت بود

گروه اقتصادی الف،   3970913208 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهوری گفت: در جلسه فروردین‌ماه دولت، تصمیمی را به اتفاق آراء اتخاذ کردیم که بر مبنای آن همه اقتصاددانان و مشاوران اقتصادی معتقد بودند ارز باید در کشور تک‌نرخی شود و اعلام کردند که باید قیمت ارز را ۴۲۰۰ تومان اعلام کنیم.

 روحانی: «ارز ۴۲۰۰ تومانی» نظر همه اقتصاددانان و مشاوران اقتصادی دولت بود

به گزارش ایسنا، حسن روحانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه توسعه و برگزیدگان استان سمنان با بیان اینکه تعهد اخلاقی، ضرورت فعالیت سالم اقتصادی است، گفت: اقتصاد بدون فعالیت سالم بانک‌ها نمی چرخد و تمام بانکها باید برای حل مشکلات اقتصادی دولت را یاری کنند.

رئیس جمهور افزود: خوشحالیم امروز استان سمنان به عنوان استانی فرهنگ‌دوست و پرتلاش در مسیری قرار گرفته که می‌تواند برای سال‌های آینده ادعا کند بیکاری را به مرزهای استانداردهای جهانی رسانده و این بسیار حائز اهمیت است.

روحانی با انتقاد از اینکه برخی تنها نیمه خالی لیوان را می‌بینند ، گفت: درست است که مشکلات داریم و کشور در شرایط تحریم قرار دارد و ابرقدرتی مانند آمریکا و رژیم منحوسی مانند رژیم صهیونیستی در حال توطئه و مبارزه با ملت ایران هستند و برخی از کشورهایی که دولت‌های آنها نام اسلامی داشته و مردم آنها مردمی خوب و مسلمان هستند، علیه کشور ما توطئه می‌کنند؛ بنابراین شرایط ما عادی نیست، اما در این شرایط همه باید دست به دست هم بدهیم و در مسیر توسعه کشور تلاش کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان یکی از سخنرانان جلسه درباره اینکه چرا دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها مدام دچار تغییر می‌شود و به تولیدکنندگان و صادرکنندگان کمک‌های لازم ارایه نشده و دولت آنها را به عنوان سربازان خط مقدم اقتصاد در شرایط تحریم نمی‌بیند، اظهار داشت: واقعیت امر این است که آنچه واقع می‌شود به آنچه بیان می‌گردد کمی متفاوت است و در اینجا فرصت را مغتنم می‌شمارم و موضوعی که شاید بسیاری از مردم ما جزئیات آن را ندارند، توضیح می دهم.

روحانی ادامه داد: ما در شرایطی که در آغاز سال با توطئه آمریکا مواجه بودیم در فروردین‌ماه در جلسه‌ مهم اقتصادی که تمامی اقتصاددانان دولت و بسیاری از مشاوران و معاونان وزرای اقتصادی حضور داشتند، تصمیمی را به اتفاق آراء اتخاذ کردیم که بر مبنای آن همه اقتصاددانان و مشاوران اقتصادی معتقد بودند که ارز باید در کشور تک نرخی شده و اعلام کردند که باید قیمت ارز را ۴۲۰۰ تومان اعلام کنیم.

رئیس جمهور افزود: در آن جلسه همه به اتفاق گفتند که اگر قیمت ارز را ۴۲۰۰ تومان اعلام کنیم، تمام نیازمندی کشور از لحاظ واردات و سرمایه‌گذاری به طور کامل تامین خواهیم کرد به شرط آنکه کسانی که این ارز را دریافت می‌کنند، براساس اعلام خود دقیق و درست عمل کنند.

روحانی اظهار کرد: نسبت به این تصمیم تردید داشتم بخاطر این بود که آیا در عمل این طرح موفق می‌شود یا برخی از آن سوء استفاده خواهند کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه پس از اخذ این تصمیم به همه مسئولان و اقتصاددانان گفتم «تصمیم امشب ما «اکل میته» است چرا که شرایط این الزام را به وجود آورده که تصمیم به تک نرخی کردن ارز بگیریم، ادامه داد: اگر همه مردم همراهی می‌کردند، حتماً می‌توانستیم آن تصمیم را به خوبی به اجرا برسانیم و الان هم اگر همه مردم همراهی کنند و ما نرخی واحد برای ارز تعیین کنیم، می‌توانیم نیازمندی کشور را تامین کنیم، اما متاسفانه در حین اجرا متوجه شدیم برخی از کسانی که به عنوان واردکننده و سرمایه‌گذار از بانک مرکزی ارز دریافت کردند، نصف آن و گاهی بیشتر از آن پول را در بازار فروختند و شروع به ایجاد فساد کردند.

روحانی با بیان اینکه بعضی از دوستان همواره به ما می‌گویند که چرا همه مسایلی که برای دولت اتفاق می‌افتد را برای مردم بازگو نمی‌کنید، گفت:‌ معتقدم که اگر گفتن مسایل مفید به حال مردم، آینده و وحدت کشور نباشد سودی ندارد و کار ما سخت‌تر خواهد شد و این در حالی است که همه ما آمده‌ایم تا دست به دست هم داده و کشور را اداره کنیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: این بسیار حائز اهمیت است که در این شرایط همه دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم مشکلات کشور را برطرف کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه بیان می‌شود چرا از کسی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته ما به التفاوت دریافت می‌شود، گفت: این افراد ارز ۴۲۰۰ تومانی را دریافت کرده و جنسی را وارد نموده و در بازار آن را بر مبنای ارز ۸ هزار تومان و یا بیشتر به مردم می‌فروشد و اگر دولت ما به التفاوت دریافت نکند به معنای آن است که آن واردکننده از یک رانت بزرگ در یک مقطع تاریخی استفاده کرده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: مردم ما مردمی شریف و متدین هستند، اما متاسفانه افرادی هستند که همه اصول اخلاقی و دینی را مراعات نمی‌کنند.

روحانی با اشاره به اینکه دولت مطمئناً بی‌عیب و نقص نیست، اما کمک آنهایی که باید به دولت کمک کنند هم به اندازه کافی نیست، گفت: این موضوعی که عنوان می‌شود، چرا بخشنامه‌ها و مقررات تغییر داده می‌شود، برای این است که ما با یک فضایی مواجه می‌شویم که کمتر قابل پیش‌بینی بوده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: ما ملتی انقلابی و اخلاقی هستیم و زیر پرچم امام هشتم(ع) زندگی کرده و به خاندان رسالت عشق می‌ورزیم و باید مقداری همدیگر را بیشتر یاری و کمک نماییم.

روحانی با اشاره به سخنان یکی دیگر از سخنرانان جلسه مبنی بر اینکه سرمایه در گردش برای تولید به اندازه کافی نیست، گفت: این حرف کاملاً‌ منطقی و درست است؛ یعنی کسی که با هزار تومان می‌توانسته است جنس وارد کند امروز باید مبلغی بسیار بیشتر بدهد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دولت به تنهایی قادر نیست مسایل و مشکلات مالی را برطرف کند و همه بانک‌ها اعم از دولتی، خصوصی و خصولتی و نهادی، باید دولت را یاری و همراهی کرده و اموال و بنگاه‌ها و شرکت‌های خود را بفروشد.

روحانی با تاکید بر اینکه امروز مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش بانک‌های کشور قرار دارد، گفت: اقتصاد کشور بدون فعالیت بانک‌ها نمی‌چرخد و اینها باید بیشتر دولت را یاری و کمک کنند تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در یک شرایط عادی تعامل سازنده‌ای را با دنیا برقرار کرد که به واسطه آن سرمایه‌گذاران بسیاری وارد کشور شدند، اظهار داشت: البته آن زمانی که سرمایه‌گذاران به کشور می‌آمدند کسی آنها را نمی‌دید، اما امروز که دارند می‌روند تک تک آنها را می‌بینند و ریز آمار و ارقام آنها را در سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های خود منتشر می‌کنند.

روحانی با اشاره به اینکه دولت شرایطی را در کشور ایجاد کرد که به واسطه آن سرمایه‌گذاری، کشتیرانی، نقل و انتقال و ارتباطات تجاری تسهیل شد، گفت: با تلاش دولت ایران رو به عظمت بود و دشمنان ملت ایران بسیار ناراحت و عصبانی بودند.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت، تعامل و برجام را به اجرا رسانده بود، اما عده‌ای در داخل همواره به ما می‌گفتند که چرا این کار را انجام داده‌اید و ما همواره سکوت می‌کردیم و این در حالی بود که دشمنان ملت ایران در خارج از کشور نمی‌توانستند عظمت ملت و قرار گرفتن کشور در مسیر توسعه را ن تحمل کنند.

روحانی با اشاره به اینکه دشمنان ملت ایران، توطئه کرده و در آمریکا آن کسانی که با ملت ایران دشمنی بیشتری داشتند روی کار آمدند و ملت ایران را تحریم کردند، گفت: تحریم سختی و مشکلات دارد و همه باید آن را تحمل کنیم و می‌توانیم با گذشت زمان دشمن را وادار کنیم تا از مسیر خود برگردد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز علامت‌هایی از عقب‌نشینی دشمنان ملت ایران در دنیا نمایان است، افزود: در ملاقات با مسئولان همه کشورهایی که با آمریکایی‌ها نزدیک بودند، آنها به ما می‌گفتند که کاخ سفید،‌ گفته است که با چند ماه فشار اقتصادی علیه ایران کار آنها تمام است و این کشور بهم خواهد ریخت و من به همه آنها گفتم که کاخ سفید صد در صد در اشتباه است و اگر شما هم در این فکر هستید باید بدانید که این ملت و مردم ممکن است که دچار سختی و مشکل باشند، اما به جز استقلال و عزت خود را نخواهند فروخت.

روحانی با اشاره به اینکه امروز شاهد یک آرامش نسبی هستیم، که البته به معنای حل همه مشکلات نیست، گفت: امروز شرایط ما از ۱۳ آبانی که دشمنان فکر می‌کردند با تحریم خود کشور بر هم می‌خورد، بهتر است و این به دلیل آن است که مردم با هوشمندی، درایت و فداکاری خود در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کردند و آثار این مقاومت بعد از ۱۳ آبان بیشتر نمایان است.

رئیس جمهور اظهار داشت: دولت مسئول است و باید نسبت به مشکلات مطلع باشد. اما باید در جامعه هم خدمات دولت به عنوان بخش پر لیوان دیده شود.

روحانی خاطر نشان کرد: در ۵ سال گذشته زنجیره فولاد کشور رشد بسیار خوبی داشته است به گونه‌ای که از ۱۲۰ میلیون تن به ۲۰۵ میلیون تن رسیده است و این کار بزرگ و عظیمی است که صورت گرفته است؛ چگونه است که این خدمات دیده نمی‌شود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: براساس گفته وزیر نیرو در دولت دوازدهم ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد و این کار بزرگی است که در حال انجام است و این در حالی است که تمام این سرمایه‌گذاری در برق، تنها برای چند ماه می باشد که مصرف برق در کشور بالا می‌رود و اگر همه مردم همکاری و رعایت کنند، می‌توانیم کشور را بدون این سرمایه‌گذاری کلان اداره کرده و این میزان برق اضافه را به فروش برسانیم.

روحانی افزود: متوقع بودن نسبت به دولت حق مردم است، چرا که دولت خادم است و وظیفه دارد به مردم خدمت کند، اما باید همدیگر را یاری و کمک کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه استان سمنان استعدادهای فراوانی دارد، گفت: حدود ۵۰۰ کیلومتر از مسیر حرم تا حرم در این استان است که با تامین زیرساخت‌های مناسب می‌توانیم، گردشگر خوبی برای استان جذب نماییم.

روحانی افزود: حتی لهجه‌ها و گویش‌های مختلف این استان هم می‌تواند جاذبه گردشگری داشته باشد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: استان سمنان جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی نیز دارد که باید از آنها استفاده شود؛ گردشگر می‌تواند این استان را آبادتر و سرافرازتر از پیش کرده و فرهنگ این استان را به جهان منتقل کند.

روحانی با تاکید بر اینکه اساس امر، امید به آینده است، گفت: ملت باید بداند، اگر دست به دست هم داده و برادری را بیشتر کنیم و از خود و منافع شخصی بگذریم و به فکر منافع فرزندان خود و تاریخ و آینده کشور باشیم، مطمئناً از مشکلات عبور خواهیم کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر دشمنان ملت ایران ببینند که ایستاده‌ایم ، قطعاً از مسیری که علیه ملت ایران در پیش گرفته اند، عقب‌نشینی کرده و ما پیروز نهایی خواهیم بود.

پیش از سخنان رئیس جمهور تعدادی از منتخبین و فرهیختگان استان سمنان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را پیرامون مسایل گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی استان بیان کردند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۶۲۷۸۲۲۳:۲۴:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۱۳
این سیاست درست بود ولی در مملکت کلاه بردار زیاد داریم ! سوء استفاده کردن
ناشناس۶۶۲۹۳۸۰۶:۲۷:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۱۴
چرا حسین فریدون محاکمه نمی شود ،چرا گوشهایتان را در قبال خواست مردم گرفته آید و خودتان را به آن راه می زنید ،چرا خواص مصونیت دارند
ناشناس۶۶۲۹۳۹۰۶:۲۸:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۱۴
دلار جهانگیری .... دوستان اقازاده .. دلالان متصل به دولت ...
ناشناس۶۶۲۹۶۰۰۷:۱۶:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۱۴
چی میگه؟
ناشناس۶۶۲۹۶۸۰۷:۳۰:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۱۴
پس چرا حالا همه می گویند که ما نبودیم
مصلح۶۶۲۹۸۹۰۸:۰۸:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۱۴
آقای رئیس جمهور : اولا :که بانک مرکزی اعلام کرده که مخالف ارز 4200 تومانی بوده است. ثانیا : اگر همه کارشناسان و مدیران اقتصادی به این نتیجه غلط رسیده اند، معلوم می شود علم این موضوع در کشور نیست و باید بدون خجالت کشیدن ، مشاور اقتصادی از خارج بیاوریم.مثل مربی فوتبال،والیبال و...، که با افتخار خارجی انتخاب میکنیم، البته اگر از نظر شما اقتصاد کشور، از فوتبال و والیبال بی ارزشتر نیست. الف لطفا منتشر کن
ناشناس۶۶۳۰۲۸۰۸:۴۹:۰۶ ۱۳۹۷/۹/۱۴
بدبخت ملتی که "اقتصاددانان و مشاوران اقتصادی دولت" شون اینقدر کوته فکرند
ناشناس۶۶۳۰۵۲۰۹:۰۹:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۱۴
«ارز ۴۲۰۰ تومانی» نظر همه اقتصاددانان و مشاوران اقتصادی دولت بود- بنابراین همه اقتصاددانان ومشاورین شما اشتباه کردند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین