سناتورها بعد از نشست با رئیس سیا: بن‌سلمان مسئول قتل خاشقچی است

گروه جهان الف،   3970913198

سناتور ارشد آمریکایی پس از نشست توجیهی با رئیس سیا گفت اطمینان دارد ولیعهد سعودی مسئول قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی است.

به گزارش فارس، «لیندسی گراهام»، سناتور ارشد آمریکایی پس از نشست توجیهی با «جینا هاسپل»، رئیس سیا گفت اطمینان دارد که «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی مسئول قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی است.

به نوشته سناتور «لیندسی گراهام» گفته که پیش از جلسه توجیهی با رئیس سیا بر این باور بوده که محمد بن‌سلمان مسئول قتل خاشقچی است. او گفت این جلسه را در حالی ترک کرده که اطمینان بالایی دارد که باور او درست بوده است.

گراهام همچنین در واکنش به سخنان مقام‌های دولت آمریکا که در تلاشند بن سلمان را از مشارکت در این طرح ترور مبری کنند گفت: «فقط کسی که خودش را به خواب زده می‌تواند به این نتیجه برسد که هماهنگی و سازمان‌دهی این قتل تحت فرمان محمد بن سلمان انجام نگرفته است.»

وی همچنین گفت: «عربستان سعودی جزو متحدان راهبردی ما است و ارزش دارد که رابطه‌مان را نجات دهیم، اما این کار نباید به هر قیمتی صورت بگیرد.»

گراهام اضافه کرد: «تا زمانی که او (محمد بن سلمان) در این کشور مسئول است من نمی‌توانم از فروش سلاح به عربستان سعودی حمایت کنم.»

«باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا هم گفته در صورتی که جلسه توجیهی با رئیس‌ سیا جلسه دادگاه می‌بود محمد بن سلمان را فوراً بابت این قتل مجرم می‌شناخت.

کورکر همچنین گفته است تردیدی وجود ندارد که محمد بن سلمان، خاشقچی را به قتل رسانده است.

رابرت منندز، سناتور دموکرات آمریکایی گفت بعد از این جلسه بیشتر از گذشته مطمئن شده که آمریکا بایستی مسئله قتل جنگ یمن و قتل خاشقچی را مورد بررسی قرار دهد.