نشست ویژه هیات رئیسه فوتبال خارج از فدراسیون/ حرکت برخلاف جهت!

گروه ورزشی الف،   3970912162

اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که اکثریت آنها باید به دلیل بازنشسته بودن مسئولیت‌شان را ترک کنند، در فاصله سه روز مانده تا پایان مهلت ترک پست، خارج از ساختمان فدراسیون تشکیل جلسه دادند.

به گزارش مهر، یکی از فدراسیون هایی که به خاطر قانون منع بکارگیری بازنشسته نیروهای بیشتری را از دست خواهد داد، فدراسیون فوتبال است که رئیس، دبیرکل و پنج عضو هیات رئیسه به خاطر بازنشسته بودن باید مسئولیت شان را ترک کنند.

در این میان مهدی تاج پس از نشست های داخلی و خارجی که در همین زمینه برگزار کرد، توانست با استفاده از ماده 60 قانون جام ایثارگران فعلا در مسئولیتش بماند اما تکلیف سایر اعضای بازنشسته فدراسیون فوتبال هنوز مشخص نیست.

محمدرضا ساکت که دبیرکل فدراسیون است هنوز در مسئولیتش فعالیت می کند و مشخص نیست چه زمانی دبیرکلی را به سرپرست جدید تحویل خواهد داد. پنج عضو هیات رئیسه هم در فاصله سه روز مانده تا پایان مهلت قانونی که به آنها داده شده است، تصمیم شان برای ماندن را رفتن را اعلام نکرده اند.

براساس جلساتی که بین مسئولان رده بالای ورزش و رئیس و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال طی روزها و هفته های گذشته برگزار شد، مقرر شده بود که در صورت ماندن تاج، سایر بازنشسته های فدراسیون استعفایشان را اعلام کنند و تاریخ مجمع هم مشخص شود تا در مجمع در مورد نفرات جدید تصمیم گیری شود.

درحالی که چنین توافقی صورت گرفته بود اما مسئولان فوتبال خارج از جلسات تصمیمات دیگری می گیرند و برخلاف جهت توافقات حرکت می کنند. آنها اعتقاد دارند که طبق اساسنامه، فدراسیون یک نهاد غیردولتی است و شامل قانون منع بکاری گیری بازنشسته ها نمی شود.

مهدی تاج و علی کفاشیان که اخیرا به عمان سفر کرده بودند در دیداری که با شیخ سلمان داشتند در این مورد هم با وی صحبت هایی را انجام داده بودند و به توافقاتی هم رسیده اند اما هنوز به طور رسمی در این مورد اظهار نظری نداشته اند.

با این حال اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال عصر امروز دوشنبه در نشست ویژه ای به بحث و تبادل نظر در مورد خودشان پرداخته اند. برخلاف جلسات قبل که در محل فدراسیون فوتبال برگزار می شد، این نشست بیرون از فدراسیون برگزار شده و هنوز مشخص نیست اعضای هیات رئیسه چه تصمیمی برای آینده گرفته اند.

اما به نظر می رسد که آنها جهتی برخلاف توافق با وزیر ورزش و سایر مسئولان را در پیش گرفته اند و به این فکر هستند که هر طور شده راه حلی برای ماندن در فدراسیون پیدا کنند. اعضای هیات رئیسه با استفاده از قدرتی که اساسنامه و فیفا به آنها داده است به دنبال پیدا کردن راه حلی برای فرار از اجرای قانون داخلی هستند.

فدراسیون نشین ها در حال خرید زمان هستند تا بتوانند بهترین تصمیم را برای آینده خودشان بگیرند. هر چند برخی دغدغه استقلال فوتبال را دارند اما به نظر می رسد که این زمان خریدن بیشتر جنبه حفظ موقعیت شخصی دارد چرا که در صورت اجرا نشدن قانون منع بکارگیری بازنشسته ها در مشاغل دولتی، اجازه هرگونه فعالیت رسمی از این افراد گرفته خواهد شد و حتی «جرم» هم قلمداد خواهد شد.

مهدی تاج، علی کفاشیان، حیدر بهاروند، محمود اسلامیان، محمود شیعی، عبدالکاظم طالقانی، فریدون اصفهانیان، لیلا صوفی زاده و هدایت الله ممبینی اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هستند که در بین آنها صوفی زاده و ممبینی بازنشسته نیستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین