«ایران می‌خندد»

گروه فرهنگی الف،   3970912016

۴۶ نفر از خبرنگاران و نویسنده‌های اسپانیا پس از یک هفته سفر در ایران، مهمان‌نوازی مردم این کشور را غیرمنتظره دانستند و آینده درخشانی را برای گردشگری ایران همچون اسپانیا، پیش‌بینی کردند. آن‌ها خداحافظی از این سرزمین و مردم آن را غم‌انگیزترین لحظه سفرشان، توصیف کردند.

ایسنا نوشت: این ۴۶ نفر از اعضای فدراسیون خبرنگاران و نویسندگان گردشگری اسپانیا (FEBET) بودند که در سفری یک هفته‌ای به ایران، شهرهای شیراز، یزد، اصفهان، تهران و کمپ کویری متین‌آباد را دیدند. محمدعلی اشرف واقفی، مدیر آژانس گردشگری که برنامه سفر این گروه را به ایران ترتیب داده بود، داستان آن‌ها را اینطور تعریف کرد: ۲۰ سال پیش رییس این فدراسیون به همراه یکی از همکارانش سفری ۱۲ ـ ۱۰ روزه به ایران داشت و با علاقه‌ای که پیدا کرد، قرار شد نشست سالانه این فدراسیون را که هر سال در یک کشور برگزار می‌شد، در ایران برپا کند اما بنا به دلایلی، اجرای این برنامه ۲۰ سال به تعویق افتاد؛ تا آن‌که سه ماه پیش ایمیلی از آقای «ماریون پالاسین» ـ رییس هیات مدیره فدراسیون خبرنگاران و نویسندگان گردشگری اسپانیا ـ دریافت کردیم که دوباره این پیشنهاد را مطرح کرده بود و ما هم از آن استقابل کردیم، چون همیشه به‌دنبال این رویداد بودیم.

این تورگردان ادامه داد: احساسم این بود اگر ایران در شرایط حاضر میزبان گردهمایی اعضای این فدراسیون شود، برای توسعه گردشگری کشور اتفاق ارزشمندی خواهد افتاد. بنابراین موضوع را با معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطرح کردم و قرار شد در حد توان در اجرای این رویداد ما را همراهی کنند.

ماریانو پالاسین ـ رییس هیات مدیره فدراسیون خبرنگاران و نویسندگان گردشگری اسپانیا ـ به نمایندگی از خبرنگاران و نویسندگان گردشگری که به ایران سفر کرده بودند، اظهار کرد: ما هفت روز در این کشور زیبا، دوست داشتنی و مهربان سفر کردیم و اکنون زمان ترکِ ایران فرا رسیده که غم‌انگیزترین لحظه این سفر است.

او ادامه داد: هفته‌ای پر بار را در ایران سپری کردیم؛ بازدیدها و جلساتی با مهمترین مقامات گردشگری ایران و شهرهای فارس، یزد، اصفهان و تهران داشتیم. متوجه شدیم ایران کشور بی‌نظیری است. مهربانی و مهمان‌نوازی مردم ایران، لحظه‌های شگفت‌انگیز و هیجان‌انگیزی را برای ما رقم زد. دیدن این همه زیبایی در این کشور جای تعجب داشت.

پالاسین همچنین گفت: آن چیزی که برای یک گردشگر یا ما خبرنگاران اهمیت دارد این است که مردم این کشور همیشه خنده بر لب دارند و از اعماق قلب پذیرای ما هستند، برای همین آینده درخشانی را برای گردشگری ایران پیش‌بینی می‌کنیم. اسپانیا سالانه بیشتر از ۸۰ میلیون گردشگر دارد و اتفاقا با همین مهمان‌نوازی و خوشرویی به چنین جایگاهی دست یافته است.

رییس فدراسیون خبرنگاران و نویسندگان گردشگری اسپانیا که در آخرین شب حضور این گروه در ایران سخن می‌گفت، بیان کرد: ما برای همیشه کشور زیبای ایران و مهربانی مردم آن را در قلبمان محفوظ خواهیم داشت.

اعضای فدراسیون خبرنگاران و نویسندگان گردشگری اسپانیا از سوم آذرماه به مدت یک هفته به ایران سفر کردند. به گفته واقفی، این فدراسیون که ۲۰۰ عضو دارد، هر سال در یک کشور، گردهمایی برگزار می‌کند و امسال به درخواست خودشان، ایران میزبان برگزاری این کنفرانس سالانه شد. آن‌ها پیش‌تر در کشورهایی چون کوبا، مصر، برزیل، فیلیپین، ونزوئلا، اردن، مالزی، هندوراس، مراکش، اندونزی، سوریه، چین، ازبکستان، یمن، پاراگوئه، ترکیه، پرو و مکزیک این کنفرانس را برگزار کرده‌اند و سال آینده نیز در کامرون و در سال ۲۰۲۰ هم در اکوادور جمع خواهند شد.

این تورگردان پیشکسوت و مدیر ایران دوستان همچنین گفت: خبرنگاران و نویسندگانی که در این تور آشناسازی حضور داشتند با رضایت کامل ایران را ترک کردند. برخی از آن‌ها به حدی غمگین بودند که اشک می‌ریختند. قرار است حاصل سفر آن‌ها در رسانه‌ها و مجله‌های اسپانیا بازتاب داشته باشد. رییس هیات مدیره این فدراسیون مسوولیت مجله نمایشگاه مهم گردشگری فیتور را که در بین کشورهای لاتین زبان سرآمد است، به عهده دارد و قرار شده همزمان با نمایشگاه امسال ۱۴ صفحه از این مجله را به ایران اختصاص دهد. مطمئنیم بازتاب این سفر که پیش از برگزاری نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا بوده، نتایج خوبی در این نمایشگاه و گردشگری ورودی از این کشور خواهد داشت.

واقفی برگزاری تورهای آشناسازی برای خبرنگاران رسانه‌های خارجی در ایران را با توجه به نقشی که در شکل‌گیری و اقناع‌سازی افکار عمومی دارند، بسیار مهم دانست و توضیح داد: در اسپانیا معمولا خبرنگاران و نویسندگان گردشگری در حرفه‌ی دیگری در ارتباط با این صنعت کار می‌کنند و نویسندگی و خبرنگاری شغل دوم آن‌ها محسوب می‌شود و اصولا اشخاصی سرشناسان، معتبر و با نفوذ هستند که عقاید، دیدگاه‌ها و واکنش‌های آن‌ها بسیار اهمیت دارد. در این گروه هم خبرنگاران و نویسندگانی حضور داشتند که صاحب هتل‌های زنجیره‌ای و فعال در صنعت حمل و نقل و خوراک نیز بودند.

این تورگردان همچنین بیان کرد: اهمیت دیگر سفر اعضای این فدراسیون در آن است که اسپانیا در بین کشورهای لاتین‌زبان، ‌ کشور پایه و اثرگذاری به شمار می‌آید که اگر خبری در آن منتشر شود، حتما حوزه آمریکای لاتین را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین