کی روش بدهی اش به سیدجلال را پرداخت

گروه ورزشی الف،   3970911208 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران یک روز پس از خداحافظی سید جلال حسینی از این تیم با انتشار پیامی از زحمات او تقدیر به عمل آورد.

کی روش بدهی اش به سیدجلال را پرداخت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، ۳۰ اردیبهشت ۹۷ یکی از تاریخی ترین فهرست های تاریخ تیم ملی فوتبال ایران از سوی کارلوس کی روش برای حضور این تیم در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اعلام شد که در کمال تعجب نامی از ۲ بازیکن آماده آن روزهای پرسپولیس و استقلال و البته تیم ملی یعنی سید جلال حسینی و وریا غفوری در کنار سید حسین حسینی و کاوه رضایی در آن هم دیده نمی شد.

غیبت 2 مدافع فوق العاده آماده سرخابی ها در فهرست کی روش منجر به اعتراض هواداران 2 تیم به سرمربی تیم ملی و البته تحلیل های متفاوت کارشناسان فوتبال کشورمان نسبت به این امر شد چراکه کمتر کسی تصور می کرد سید جلال و وریا به عنوان عناصر استحکام خط دفاعی این تیم ناگهان از چشم کی روش بیفتند و تجربه حضور در سرزمین تزارها را کسب نکنند.

در همان زمان بسیاری از اهالی فوتبال اعتقاد داشتند کی روش به دلیل چالش هایی که با برانکو ایوانکوویچ دارد روی نام کاپیتان پرسپولیس برای جام جهانی قلم قرمز کشیده است. با این حال کی روش همواره سعی کرد با به کار بردن عباراتی مانند "سید جلال در گوشه ای از قلب من جای دارد" یا "هفت سال به خاطر سید جلال در ایران مانده ام" به شکلی این اتفاق تلخ را از ذهن بازیکن سابق محبوبش درآورد.

کی روش پس از جام جهانی هم در نشستی خبری درباره احتمال بازگشت سید جلال حسینی به تیم ملی پس از کنار گذاشته شدن از فهرست این تیم گفت: اینگونه کلمات و واژه‌ها مناسب نیست. تنها در لحظه ای می‌توانید از کلمه کنار گذاشتن استفاده کنید که کسی صاحب یک پیراهن یا پست باشد. در تیم ملی کسی صاحب پیراهن و پست نیست. موقعیت و فرصت بازیکنان تیم ملی به شکلی نیست که صاحب خانه باشند و این نگرش اشتباه است که پیراهن تیم‌های ملی تا ابد برای یک بازیکن باقی می ماند. در برهه‌های مختلف زمانی برخی بازیکنان این شانس را خواهند داشت تا بدنشان را درون این پیراهن قرار دارند.وظیفه اصلی سرمربی تصمیم‌گیری است. اگر دست من بود به جای 23 بازیکن 46 بازیکن را انتخاب می‌کردم اما من یا هر مربی دیگری مجبور است 23 بازیکن انتخاب کند. در این صورت مطمئناً یک بازیکن در فهرست نیست اما به هیچ عنوان این امر به معنی احترام کم نیست.

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: شما درمورد بازیکنی صحبت می‌کنید که عکسش بالای سر من (سید جلال حسینی) است. او تاریخ سازی کرد و با بنده هفت سال و نیم در تیم ملی حضور داشت و در یک تصمیم، من اعتقاد داشتم برخی از بازیکنان دیگر باید گزینه‌های اول من باشند، اما هیچ‌کس نگفته و تصمیم نگرفته که یک بازیکن را کنار بگذارد و یا به آن بی‌احترامی کند. در هر لحظه اگر نیاز باشد درهای تیم ملی به روی بازیکنی مانند سید جلال همیشه باز است. به خصوص با جایگاهی که او دارد. ما باید به آینده فکر و به جلو حرکت کنیم.

این صحبت های کی روش امید اندکی را نسبت به بازگشت سید جلال به تیم ملی مطرح کرد اما کاپیتان پرسپولیس 10 آذر 97 پس از برگزاری 115 بازی و به ثمر رساندن 8 گل ملی تصمیم گرفت برای همیشه با پیراهن مقدس تیم ملی ایران خداحافظی کند. در چنین وضعیتی تمام اهالی فوتبال انتظار داشتند کی روش دست کم برای ارج نهادن به زحمات حسینی با منتشر کردن پست یا بیانیه ای از او تشکر کند و مرد پرتغالی هم پستیرا در صفحه مجازی اش منتشر کرد:

«از جلال عزیز به خاطر اینکه قسمت عمده‌ای از دوران بازیگری بین المللی خود را در تیم ملی و با شخص بنده به عنوان سرمربی تقسیم کرد، تشکر می‌کنم.

برای من این افتخار بزرگی بود، من همیشه شما را به عنوان بهترین کاپیتان‌هایی که با او کار کردم، یک فرد حرفه‌ای و بی نظیر، یک کاراکتر وفادار و بسیار بزرگ که همیشه برای تمامی بازیکنان درون و بیرون زمین یک الگو بود به خاطر می‌آورم.

حتی فراتر از 115 بازی بسیار تاثیرگذار برای تیم ملی شما یک الگوی بسیار فوق العاده برای تمام بازیکنان ایرانی و تمام بازیکنانی که بعد از تو آمده اند و خواهند آمد خواهی بود.

برای شخص بنده باعث افتخار بود که توانستم این‌ها را به چشم ببینم. از تو ممنونم»

کی روش سعی کرد بار دیگر اثبات کند عمیقا به سید جلال علاقه مند است و دیدگاهش برای کنار گذاشتن این بازیکن دلایل فنی و آینده نگری بوده است.

کارلوس کی روش بدهی اش را به سید جلال پرداخت کرد

حافظه فوتبالی مردم ایران خوب به یاد می آورد مدافع انزلی چی نقش بسیار ویژه ای در موفقیت های کی روش در تیم ملی فوتبال ایران مانند 2 صعود متوالی به جام جهانی، قرار گرفتن در صدر جدول تیم های آسیایی برای سال های متمادی، رکورد 2208 روز شکست ناپذیری مقابل تیم های آسیایی در بازی های رسمی و حتی ادامه فعالیت در ایران دارد چراکه میدانداری سید جلال در قلب خط دفاعی تیم ملی در سه بازی پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 سبب شد تیمی که بسیاری از اهالی فوتبال امیدی به چهارمین حضور آن در جام جهانی نداشتند بدون دریافت حتی یک گل مقابل قطر، لبنان و کره جنوبی صدرنشین گروهش شده و به جام جهانی برزیل راه یاید.

سید جلال حسینی به دنبال خط خوردن از تیم ملی حتی یک بار هم نسبت به این امر واکنش منفی نشان نداد تا به آرامش کی روش و تیمش خللی وارد نشود و در نهایت کی روش هم با انتشار پیامی از زحمات او تجلیل به عمل آورد تا با این امر بخشی از دین خود را به کاپیتان پرسپولیس عطا کرده و به آرام سازی جو تیم ملی در آستانه جام ملتهای آسیا کمک کند.

دیدگاه کاربران

سعید۶۵۹۸۲۶۰۸:۱۳:۳۶ ۱۳۹۷/۹/۱۲
سیدجلال مردونگی رو در حق کیروش تمام کرد و در مصاحبه اش از کسی که کنارش گذاشته تشکر کرد. کاپیتان جات توی قلب ماست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین