خانم سلحشوری چادر حرمت دارد؛ لطفا صداقت داشته باشید

سعید نوروزی،   3970911202 ۲۴۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
خانم سلحشوری چادر حرمت دارد؛ لطفا صداقت داشته باشید

در روزهای اخیر پروانه سلحشوری نماینده اصلاح‌طلب مجلس درباره حجاب و مساله چادر اظهاراتی داشته، و مدعی شده بخاطر استفاده از چادر آسیب جسمی دیده است!

سلحشوری در همایش «پوشش بانوان ایرانی پس از انقلاب» می‌گوید: زمان زندگی در هند، چادر و مقنعه چانه‌دار به سر می‌کردم و این نحوه پوشش برای خود من آسیب‌زا بود. وی با بیان این عقیده که «همین که من گردنم را عمل کردم و دستم سال‌هاست درد می‌کند ثمره سال‌ها پوشیدن چادر بود» بیان داشته که: ما باید نوع حجابی را تعریف کنیم که در ابتدا آسیب زننده نباشد.

این ادعای خانم نماینده به دور از منطق و انصاف است. هرچند این اظهارات از زبان پروانه سلحشوری عجیب نیست و وی قبلا هم سابقه نطق‌های دور از واقعیت داشته اما در واکنش به صحبت‌هایش چند سوال در ذهن ایجاد می‌شود که لازم است ایشان حداقل برای افکار عمومی جواب آنها را بدهد.

سوال اول از نماینده لیست امید که بارها در صحبت‌های خود ساختارشکنی کرده این است که وی اساسا چرا چادر سر می‌کند و از پوشش چادر به دنبال چه چیزی است؟ آیا چادر سر کردن برای ایشان منافعی دارد که با وجود آسیب رسیدن به سلامت ایشان، آن را کنار نمی‌گذارد.

سوال دوم اینکه وی چگونه و بر چه اساس پوشش حجاب را آسیب‌زا می‌داند؟ اگر این چنین است چرا خودش این پوشش آسیب‌زا (آنطور که وی ادعا کرده) را قبول دارد و چادر به سر می‌کند؟ در اینجا ۲ پاسخ به ذهن مخاطب خطور می‌کند؛ اعتقادی و اجباری! اگر گفته شود که بحثِ اعتقاد است که این نظر، بیشتر به یک طنز شبیه بوده زیرا قبلا در گفته‌های خود سخن از حجاب اختیاری آورده است. و اگر به حجاب کامل معتقد است چگونه یک چادر ۵۰۰ گرمی را آسیب‌زا می‌داند! در حالی که یک دختر نوجوان هم این ادعای مضحک را رد می‌کند و می‌داند این پوشش آسیب‌زا نیست. اما اگر بحث اجبار است عمیقاً باید به حالش تاسف خورد که وی در جایگاه نماینده مجلس است و نمی‌تواند پوشش شخصی‌اش را مستقل انتخاب کرده و او را به پوشیدن چادر وا داشته‌اند که این ادعا هم می‌تواند خنده‌دار باشد و قابل قبول نیست. پس سلحشوری با کدام منطق و بر چه اساسی پوشش حجاب را آسیب‌زا می‌داند؟

سوال سوم اینکه وی چرا به بدن خود آسیب می‌زند؟‌ ایشان نمی‌دانند آسیب زدن به بدن گناه است و همان دینی که از آن دم می‌زنند آورده است: ضرر و زیان رساندن به خود، ممنوع است. همه می‌دانند پوشش اسلامی را می‌توان بدون چادر هم داشت و از نظر شرع مشکلی ندارد. و صد البته بودند نمایندگان خانمی که در مجلس با پوشش مانتو حضور داشته است. پس ایشان چرا حرف‌های دوگانه و بدون منطق می‌زنند؟

کدام عقل سلیمی باور می‌کند که استفاده از چادر به بدن آسیب جسمی می‌زند و ایشان بدون هیچ منفعت و بازی‌ سیاسی، این حرف‌ها را زده است؟!

سلحشوری در صحبت‌هایش می‌گوید که به نظرم واقعا نیاز است نگرش جدیدی را حاکم کنیم! باید به وی رساند که اشتباه فکر می‌کند و بهتر است در رویکرد و تفکرات خود نگرش جدیدی را ایجاد کند. در بهترین حالت با این وضعیتی که می‌توان از ایشان و نطق‌هایش برداشت کرد این است که به بحث حجاب ورود نکند و به مسائل اقتصادی و مشکلات مردم رسیدگی کند.

در ایران هرکسی با هر جریان فکری آزاد است اما خانم سلحشوری، چادر و استفاده از آن حرمت و آداب دارد؛ اگر بلد نیستید لطفا «صداقت» داشته باشید و چادر خود را از سر بردارید..

بد نیست به یاد بیاوریم که سلحشوری در اسفند سال ۹۴ در مصاحبه‌ با یک رسانه اروپایی تلویحا از مخالفتش با «حجاب اجباری» گفته بود و در اشاره به نمایندگان زن اصولگرای مجلس وقت (مجلس نهم) اظهار داشته بود که آن‌ها زن نبودند و «ضدزن» بودند و فقط جنسیتشان «مونث» بود! و جالب آنجاست که وی در آخر مصاحبه‌اش می‌گوید: "روزی حجاب اختیاری خواهد شد و این بخشی از پیشرفت و توسعه است."

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۵۹۹۸۳۱۰:۲۷:۳۸ ۱۳۹۷/۹/۱۲
چادر فقط ظاهر افراده چیزی که حرمت داره انسانیت و شرافت و دوری از ریاکاری و داشتن صداقته که این روزها نایابه و مردم عملا تشویق به ریاکاری و زندگی دوگانه می شن
ناشناس۶۶۰۰۴۵۱۰:۵۴:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۱۲
ظاهرا همه می کوشند تا این دولت را به اسفل السافین ببرند و منفور کنند
ناشناس۶۶۰۲۳۲۱۱:۵۶:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۱۲
از اقای رحیم پور ازقدی میخواهیم یک سخنرانی محکمه پسند راجع به اظهارات بکنند
ناشناس۶۶۰۲۹۷۱۲:۲۴:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
ظاهرا این خانم این حرف ها رو نزده و الکی هست
لادن۶۶۰۴۰۸۱۳:۱۸:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
برخی زنان اصلاح طلب بشکل ابزاری چادر دارند تا پست بگیرند و یا باچادر بتوانند چادر را راحتتر تخریب کنند. اما خارج میروند یا پناهنده میشوند ناگهان چادر را کنار میگذارند و بووووق میشوند. چرا؟
ناشناس۶۶۰۵۳۸۱۴:۳۲:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
این هم از دیگر نکات منفی چادر است. یعنی میتواند وسیله ای شود برای ریاکاری و گول زدن.
ناشناس۶۶۰۵۵۴۱۴:۳۹:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۱۲
یعنی کسی که چادر نمی پوشه بوووغه ؟
فرزانه۶۶۰۶۳۳۱۵:۲۰:۱۸ ۱۳۹۷/۹/۱۲
بووووق میشوند یعنی لخت میشوند افتاد عزیزنم؟
ناشناس۶۶۱۴۳۰۰۹:۳۴:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۱۳
واقعا عجب ضد مرد و ضد بشری است این زن
ناشناس۶۶۰۳۰۴۱۲:۲۸:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
کلمه چادر از کجا آمده؟ حرف چ که فارسی است. چه کسی این کلمه را ابداع کرده است؟
ناشناس۶۶۰۳۶۸۱۲:۵۵:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
مگه بحث چ هست؟؟؟ چه عرف عجیب و بی منطقی میزنید شما
ناشناس۶۶۰۵۵۰۱۴:۳۷:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
کلمه پیامبر از کجا اومده اون هم که پ داره
ناشناس۶۶۰۶۹۳۱۵:۵۶:۰۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
پیامبر معنی اش در خودش نهفته است. یعنی پیک کسی که پیام می رساند. اما چادر اسمی است که معنی خاص نداشته و ابداع شده است.
ناشناس۶۶۰۳۱۳۱۲:۳۴:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
با این شرایط جامعه تا چند سال دیگر چادر که سهل، روسری هم سر نمی کنند. کافی است حجاب امروز را با حجاب 10 سال پیش مقایسه کرد.
ناشناس۶۶۰۳۳۹۱۲:۴۴:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
یک زن مسلمان هرگز فرمان خداوند متعال را در مورد حفظ عفت و عصمت خود فراموش نمی کند و در طول زندگی حجاب خود را همانند گوهری گرانبها پاسداری می کند. این سخن معروف حضرت زهرا علیهاالسلام که ضامن پایداری جوامع و مایه استحکام خانواده هاست، همواره باید در معرض دید بانوان مسلمان به ویژه دختران جوان باشد که فرمود: بهترین و نیکوترین عمل زنان آن است که بدون ضرورتمردان نامحرم را نبینند و مرداننامحرم نیز آنان را ننگرند.
عباسعلی۶۶۳۲۶۶۱۱:۲۶:۲۸ ۱۳۹۷/۹/۱۴
از چادر چیزی نبود؟؟
ناشناس۶۶۰۲۳۶۱۱:۵۷:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۱۲
خدا روزیت رو جایی دیگه حواله کنه این دولت احتیاج به زمین زدن نداره
ناشناس۶۶۰۲۴۶۱۱:۵۸:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
الان با این بحث دولت منفور شد ؟ شما به بیماری خود حق پنداری و خوداکثریت پنداری حاد مبتلا شدی برو یه کم کتاب بخون از کاخ بیا بیرون با مردم عادی معاشرت کن صدا و سیما کمتر ببین و کیهان اصلا نخون خدا شفا می ده نا امید نباش !
ناشناس۶۶۰۴۷۴۱۳:۵۲:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
راستی از خانم فاطمه حقیقت جو چه خبر؟؟؟؟؟؟/
ناشناس۶۶۰۹۲۲۱۹:۴۹:۲۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
ربطش چیه ؟
باقری۶۶۲۹۳۱۰۶:۰۵:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۱۴
نماینده اصلاح طلب که وقتی رفت پناهنده بشه چادر و وطنشو جا گذاشت
ناشناس۶۶۰۲۵۳۱۲:۰۱:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۱۲
عزیز دل بابا آن چه که عیان است چه حاجت به بیان خود کرده را تدبیر نیست .عمل کرد 5ساله این دولت گویای همه چیز است
ناشناس۶۶۰۲۵۸۱۲:۰۳:۰۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
خیر، این دولت همه را به اسفل السافلین برده! همسر این خانم در وزارت صنایع با همکاراناشان بلایی بر سر صنعت و کارگر جماعت آوردن که....
ناشناس۶۶۰۲۶۹۱۲:۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
آن کسی که جنسش خراب باشد، زیر چادر هم امیال خود را اجرا می کند. مهم باطن است و نه ظاهر.
ناشناس۶۶۰۵۲۹۱۴:۲۶:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
از کوزه همان برون طراود که دراوست
ناشناس۶۶۰۲۷۸۱۲:۱۵:۲۸ ۱۳۹۷/۹/۱۲
پوشیدن چادر به انسان شخصیت نمی دهد. زیرا معلوم نیست که زیر آن چادر گرگی قرار گرفته و یا میشی. پوشیدن چادر نماد تدین و دینداری به جامعه معرفی شده. در حالیکه تدین به عمل است و نه ظاهر.
ناشناس۶۶۰۳۶۳۱۲:۵۳:۱۸ ۱۳۹۷/۹/۱۲
درست می گویی. چادر نماد است. نماد تقید و اطاعت از احکام الهی. نماد تدین. به همین دلیل عده ای که می خواهند اما نمی توانند ریشه دین را در جامعه ما بزنند، با همان هدف، به نمادهای دینی حمله می کنند. برای این کار چه کسی بهتر است از کسی که یک عمر ریاکارانه چادر سر کرده است؟
ناشناس۶۶۰۲۸۳۱۲:۱۸:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
آیا چادر از لحاظ بهداشتی مشکل ندارد؟ بارها و بارها مشاهده کرده ام که دنباله چادر خانم ها بر روی زمین و جاهای آلوده کشیده می شود.
ناشناس۶۶۰۵۷۶۱۴:۵۲:۴۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
پوشیدن لباس تنگ برای سلامتی مشکلی نداره؟ کفش پاشنه بلند چی؟ برهنه بودن کمر، شلوار تنگ و فاق کوتاه چی؟
ناشناس۶۶۰۶۲۴۱۵:۱۶:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
شلوار تنگ و فاق کوتاه و دامن کوتاه برای سلامتی خانمها ضرری نداره. بیشتر لباسهای تنگ برای آقایان ضرر داره
ناشناس۶۶۰۶۶۰۱۵:۳۴:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
شما کسی را این شکلی در خیابان دیدی ؟
ناشناس۶۶۳۲۷۳۱۱:۳۰:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۱۴
باید کسی نابینا باشه که این جلوه ها را الآن در خیانها نبیند . در ضمن برخی لباسهای مخصوص خانها به بازار آمده برای این نوع پوشش های زننده و تحریک آقایان .
ناشناس۶۶۰۲۸۶۱۲:۱۸:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۱۲
این دولت در اسفل السافین هست. به کسی نیاز نیست.
ناشناس۶۶۰۲۹۳۱۲:۲۲:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۱۲
نمی دانم این چه قرابت از دین است که فقط به امور ظاهری توجه دارد. برای همین هم است که ایرانیها ظاهربین ترین آدمهای دنیا هستند.
ناشناس۶۶۰۴۰۵۱۳:۱۶:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
اصلاً احتیاجی به منفور کردنش نیست خود دولت این کار رو به نحو احسن داره انجام میده
ناشناس۶۶۰۴۲۷۱۳:۳۰:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
ریاکاری از قیافش میباره
میلاد حمیدی۶۶۰۰۶۲۱۰:۵۸:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
و چقدر این خصایل در این فرد دیده میشه. حالا یک سوال از نویسنده این کامنت: اکر شخصی مانند یک هنرپیشه فیلم های مستهجن لباس بپوشد برداشت در مورد او چگونه خواهد بود؟ حجاب کامل (نه لزوما چادر که اینجا از این خلط مبحث برای ضربه زدن به اصل حجاب سو استفاده شده) شرط لازم برای صلاحیت شخصیت یک فرد مسلمان است اما شرط کافی نیست. معنیش اینه که اسلام تک بعدی نیست همه زوایای شخصیت مسلمان براش اهمیت داره. بعلاوه نوع حجاب اختیاریست اما کم و کیف آن اختیاری نیست و در دین حدودی تعیین شده است و طبق اسلام بر خلاف جوامع غربی فردگرایی مورد قبول نیست و دینی اجتماعی است بنابراین امر به معروف واجب است و سه مرتبه دارد اول تذکر لسانی در صورتی که موثر واقع نشد منع رفتاری و در صورتی که دومی نیز واقع نشد منع یا تذکر اجباری و توسل به زور و قوای قهری است. زیرا در اسلام بخصوص در مسایل عمومی و اجتماعی امور عده زیادی یا کل مسلمین درگیر است. و ضمنا برخورد با یک منکر نباید به بهانه کوتاهی در برخورد با سایر منکر ها مانند رانت و فساد نهی شود زیرا در این صورت به بهانه هر ایرادی می توان خود را برای هر کاری مجاز دانست که در این صورت جامعه به جنگل تبدیل می شود.
ناشناس۶۶۰۲۲۱۱۱:۵۰:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۱۲
مطمئنا شما مشتری پروپاقرص همان فیلم مستهجنی منتهی الان نانت در حجاب است.
میلاد حمیدی۶۶۰۴۵۴۱۳:۴۶:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
نان شما و کسی که از او طرفداری می کنید در چیست؟ لابد شما هم مداحی نگاه میکنید و گوش می کنید!
میلاد حمیدی۶۶۰۴۹۴۱۴:۰۴:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
وقتی که توهین میکنید یعنی منطق ندارید. همین خودش تو دهنی به خودتان است.
ناشناس۶۶۰۲۲۵۱۱:۵۳:۰۶ ۱۳۹۷/۹/۱۲
امام خمینی را می خواهد تا مانند سلمان رشدی باهاشون برخورد کند
ناشناس۶۶۰۷۷۱۱۷:۳۲:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
خجالت بکش تفکر داعش و طالبان را به حضرت امام نسبت نده. آن تفکر مدتها است مرده است
ناشناس۶۶۰۲۲۹۱۱:۵۴:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۱۲
از مراجع عظام در خواست داریم واکنشی قاطع و از حوزه های علمیه می خواهیم به خاطر این بی احترامی
محمد۶۶۰۲۹۹۱۲:۲۷:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
لطفا از طرف خودت درخواست داشته باش نه بقیه!
ناشناس۶۶۰۰۷۱۱۱:۰۰:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
چرا کسی نمیپرسه خونواده ای که یک زمان ساکن مناطق محروم و یک زمان ساکن هند بودن الان چطور زندگی آنچنانی در شمال تهران دارن ؟ توی این چند سال چه اتفاقی افتاده که ایشون و شوهرش که معاون وزیر صنعته اینطور یک شبه ره صد ساله رفتن ؟ ریاکاری و نفاق اینه که زن و شوهری با چادر و ریش ، از محله های فقیرنشین به زندگی لوکس برسن و بعد ظاهرسازی و دورویی خودشون رو تعمیم بدن به اعتقادات دیگران !
ناشناس۶۶۰۲۵۱۱۲:۰۰:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۱۲
کدام مسئولین زندگی لاکچری ندارن ؟ ما انتخاب کردیم می دونی که !
ناشناس۶۶۰۵۰۷۱۴:۱۰:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
این چه حرفیه کار می کنن بابتش حقوق می گیرن مگه قراره آدمای فقیر تا ابد تو فقر بمونن ؟! در ضمن ایشون حجاب رو نهی نکرده چادر رو پوشش مناسب وراحتی برای حجاب نمی دونه .
ناشناس۶۶۰۷۲۱۱۶:۳۲:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
حرف شما درست! ولی میشه با حقوق کارمندی سه آپارتمان میلیاردی در بهترین منطقه تهران داشت؟ سه عدد سانتافه در پارکینگ چطور؟
ناشناس۶۶۰۸۵۷۱۸:۴۷:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
جدی میفرمایین ؟ میشه بگی با کدوم حقوقی میشه اونجوری زندگی کرد ؟
یک دوست۶۶۰۱۱۶۱۱:۱۱:۱۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
مرحبا! کشوری که توی اون چادر و ریش و چفیه بشه مقدس، میشه مثل ایران. دزدها هم چفیه و چادر و ریش میذارن و با سیمای قدسی به دزدی میپردازن. یادمون نره درسی که از نهروان گرفتیم. حتی قرآن هم به خودی خود جز نوشته ای بر کاغذ و پوست نیست. تعالیم قرآن ارزشمنده. مثل ارزشهای والای انسانی که با ظاهر قابل سنجش نیستن.
ناشناس۶۶۰۲۳۷۱۱:۵۷:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
اصلاحاتچی ها همه چیزهاشون همینطوریه ، از همه چی استفاده ابزاری می کنند دولت اصلاحات را ببینید، قبل از انتخابات قرار بود 100 روزه اقتصاد خوب شود ، ابرو به پاسپورد ایرانی، عدم نیاز به یارانه و صدقه ، .... بعد از رای آوردن مملکت شد اینی که هست ... فاجعه چادر سر می کنند و ریش می گذارند و ... وقتی رای می آورند می شود نشانه پوپولیستی و عامل درد گردن و .... برو خانم خودته فیلم کن
ناشناس۶۶۰۳۹۰۱۳:۰۷:۰۶ ۱۳۹۷/۹/۱۲
اصولگرا چی؟
ناشناس۶۶۰۱۵۵۱۱:۲۴:۴۱ ۱۳۹۷/۹/۱۲
در اسلام چیزی بنام چادر نیومده فقط درمورد حجاب صحبت شده.پس لطفا چادر رو مقدس نکنید...
ناشناس۶۶۰۶۱۳۱۵:۱۱:۲۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
عزیز دل برادر، چادر فارسی است باید معادل عربی ش را سرچ کنی "جلابیبهن " را در قران ببین درباره پوشش حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) نیز تحقیق کن
ناشناس۶۶۰۶۹۲۱۵:۵۵:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
تحقیق در این مورد زیاد هست برو کتاب جناب ترکاشوند در این مورد را بخون
ناشناس۶۶۰۱۶۰۱۱:۲۷:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۱۲
اتفاقا ایشون صداقت رو رعایت نکرده و تا حالا برای منافعی چادر سر کردن. این رفتار ریاکارانه ایشان را نمی بخشیم و خواستار رعایت صداقت هستیم. اگر قلبا با پوشیدن چادر موافق نیستند هر چه زودتر از صف چادری ها خارج شوند.
ناشناس۶۶۰۱۸۶۱۱:۳۹:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
حجاب و حیا و شرف و غیرت و دینداری و وطنپرستی و آبرو و صداقت و درستکاری و پاکدستی و آزادگی و امانتداری و سلامت عقل و روح و روان و بهشت هرگز اجباری نیستند.
ناشناس۶۶۰۲۴۳۱۱:۵۸:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
این زن نان چادرش را میخورد وگرنه برای نظام عددی محسوب نمیشد
علی۶۶۰۵۴۵۱۴:۳۵:۰۶ ۱۳۹۷/۹/۱۲
چه دفاع بدی کردی داداش.معنی جمله شما این است که در جمهوری اسلامی به ظاهر افراد توجه می شود نه کارایی آنها.
ناشناس۶۶۰۶۰۳۱۵:۰۵:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
اصلا حرف شما درست ولی این عاقلانه است که یک فرد صرفا و صرفا برای نوع پوشش بشه نماینده ی مردم ؟ درسته ؟
ناشناس۶۶۰۲۶۸۱۲:۰۸:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۱۲
تن ادمی شریف است به جان ادمیت -- نه همین لباس زیباست نشان ادمیت بنده قائل به ازادی افراد در پوشش هستم
ناشناس۶۶۰۲۸۹۱۲:۲۰:۳۶ ۱۳۹۷/۹/۱۲
خانم سلحشوری خیلی هم حرف درستی زده اند
ناشناس۶۶۰۳۴۷۱۲:۴۷:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
چادر سلاح زن است. و خانه گاوصندوق برای زن. همان طور که سرباز نگهبان، بدونِ سلاح متصور نیست، حضور زن خارج از خانه بدون چادر نیز بر عاقل قابل تصور نباید باشد. یعنی امثال این خانم که از مسلح بودن به چادر عاجز است نباید از گاوصندوق خارج شود والحمد لله
ناشناس۶۶۰۴۳۶۱۳:۴۰:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
چیزی که گفتی کلا برای هر نوع لباس است
ناشناس۶۶۰۵۴۶۱۴:۳۵:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
ولی به نظرم دین اسلام هم دین ظاهر هست و هم دین باطن و هم دین دنیوی است و هم دین اخروی اون چیزی که ما تا حالا فهمیدیم حجاب به معنی پوشاندن بدن از نامحرم هست . چادر سیاه کرب یا فاستونی که منشا جنس ان از انگلیس هست ، نیست .
ناشناس۶۶۰۷۵۳۱۷:۱۱:۲۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
نه سلحشوری نه چادرش نه حجاب نه برنامه های شما برای حجاب اصلا برام مهم نیست
ناشناس۶۵۹۹۸۸۱۰:۳۰:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
چرا چادر حرمت دارد؟ چرا جنبه قدسی و ارزشی به یک مساله سلیقه‌ای می‌دهید؟
ناشناس۶۶۰۰۵۰۱۰:۵۶:۲۸ ۱۳۹۷/۹/۱۲
کارشون همینه
ناشناس۶۶۰۰۸۵۱۱:۰۳:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
حتی راهبه های مسیحی و زنان یهودیِ دِیر هم باحجاب هستن . در تمام ادیان برای حجاب زن حرمت قائل شدن . اینکه کسی کلا دین رو قبول داره یا نه به خودش مربوطه اما اینکه چیزی به این وضوح رو تحریف کنین دیگه معنی نداره . بهتره بگی من اعتقادی به دین و یکی از هزاران دستور اون یعنی حجاب ندارم .
ناشناس۶۶۰۱۷۲۱۱:۳۱:۵۶ ۱۳۹۷/۹/۱۲
منظور شما اینه که زنها باید مثل راهبه ها لباس بپوشن ؟؟! چرا ؟ چون شما اینطور می پسندی ؟؟ اونوقت شما ؟؟؟ در ضمن حجاب در اسلام مطلقا اجباری نیست
ناشناس۶۶۰۴۴۲۱۳:۴۲:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
شما نظر خودت رو به دین تعمیم نده . در اسلام حجاب قطعیه . اگر هم منظورت نوع پوششه ، باز هم اصل حجاب منتفی نیست . نمیدونم چرا شما اصرار دارین نظر خودتون رو به نام دین به مردم بقبولونین . خیلی بهتره که بگین دین رو قبول ندارین و اینهمه قصه نگین .
ناشناس۶۶۰۶۵۳۱۵:۲۷:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۱۲
تفسیر شما از قوانین دین اشتباهه دوست عزیز در اسلام چیزی به نام حجاب اجباری نداریم
ناشناس۶۶۰۸۶۹۱۸:۵۲:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۱۲
شما احتمالا اسلام رو نمیشناسی یا تعریف خودت رو از دین ، به نام اسلام تبلیغ میکنی
ناشناس۶۶۰۵۲۵۱۴:۲۳:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
اسلام اجباری نیست اما برای مسلمان حجاب اجباری است.
ناشناس۶۶۰۰۸۷۱۱:۰۳:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۱۲
شما چرا حالا ناراحتی؟ شما برو به ساپورت جنبه قدوسی بده.
ناشناس۶۶۰۱۷۳۱۱:۳۲:۵۶ ۱۳۹۷/۹/۱۲
خدا وکیلی حرف زدن بلد نیستی مجبور نیستی نظر بدی ربط این که گفتی به موضوع چیه ؟؟
ناشناس۶۶۰۱۷۹۱۱:۳۷:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
شما کلا کج فهمی یا وانمود می کنی ؟
ناشناس۶۶۰۱۱۴۱۱:۱۰:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
میگویند چادر حرمت دارد! برای حجاب، که در قرآن به حجاب اشاره شده است. در قرآن درباه دروغ و تهمت و غیبت نیز آیاتی آمده است چرا عدم رعایت این موارد آقایان را برآشفته نمی کند؟
ناشناس۶۶۰۲۰۹۱۱:۴۶:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۱۲
موضوع این هستش که متاسفانه آخرتمان را به دنیا فروختیم و هر آنچه در بدست آوردن منافع دنیویمان به ما کمک کند ابزار برای ما خواهد بود حالا این ابزار قرآن و عترت و خدا و دین و .... باشد فرقی ندارد روزی با ریش و روز دیگر با کراوات . روزی در مسجد و روزی در میخانه . اینها نفاق و ریا است . ای کاش همه ما حد اقل با خودمان روراست بودیم .
ناشناس۶۶۰۱۲۶۱۱:۱۷:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
حجاب امری سلیقه ای نیست و امری الهی است.
ناشناس۶۶۰۳۹۵۱۳:۱۰:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
اشتباه مثبت زدم،امر الهی ست?ب شما وحی میشود?
ناشناس۶۶۰۱۵۴۱۱:۲۴:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
زنده باشی دقیقا میخواستم همین نظرو بدم
ناشناس۶۶۰۲۹۱۱۲:۲۱:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۱۲
حرمت نداره؟؟ شما بگو چرا حرمت نداره..؟!!!!
ناشناس۶۶۰۴۹۱۱۴:۰۳:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۱۲
چون سلیقه ی افراده نه کلام خدا
ناشناس۶۶۰۷۲۹۱۶:۳۸:۴۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
شما کلام خدا رو خوندی؟ سوره نور و احزاب در مورد حجاب رو خوندی؟ برو مطالعه کن به خدا هم نسبت ناروا دادن صحیح نیست.
فرهاد۶۵۹۹۹۲۱۰:۳۲:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۱۲
مگه آسیب زا بودن به وزن چادر هست که میگید 500 گرم. چادر جلوی دست و پا رو میگیره کف زمین و پله ها کشیده میشه تو پله برقی احتمال گیر کردنش هست.
ناشناس۶۶۰۲۷۳۱۲:۱۱:۰۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
فرها تو چادر نپوش که به مشکل بر نخوری
ناشناس۶۵۹۹۹۴۱۰:۳۳:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
ایشون که با صداقت حرف خودشو زده و این شمایید که صغری کبری میچینید.
ناشناس۶۶۰۰۶۹۱۱:۰۰:۴۱ ۱۳۹۷/۹/۱۲
از نظر بعضی ها حرف درست و صادقانه یعنی تفکر و عقیده و سلیقه ای که خودشون بپسندند و در راستای منافعشون باشه و غیر اون باطل و نادرست و حرف استکبار جهانی و امریکای جهانخواره !
ناشناس۶۶۰۰۹۵۱۱:۰۴:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
این دیدگاه هم با صداقت نقد کرده هر کسی و دیدگاهی حق داره که بیان بشه شما چرا گر گرفتید؟
ناشناس۶۶۰۲۶۵۱۲:۰۶:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
کسی گر نگرفته اما تفکر شما اینه که چون کسی حرفی میزنه که با مزاج شما خوش نمیاد با توهین برخورد میکنید.
ناشناس۶۶۰۲۷۲۱۲:۱۰:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
بقول شما این دیدگاه نقد کرده و مردم هم نظرشون رو میدن پس چرا ناراحت میشی و از لفظ گر گرفتن استفاده میکنی؟یاد بگیر چگونه صحبت کنی.
ناشناس۶۶۰۰۹۶۱۱:۰۴:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
کدوم صداقت ؟ اینکه داره افکار عمومی رو از فساد دولت و دزدی مسئولین به سمت موضوعی با اینهمه حاشیه میکشونه صداقته ؟ کی متوجه میشین که سر عوام رو به این چیزا گرم میکنن تا جیبشون رو خالی کنن ؟
ناشناس۶۶۰۲۷۹۱۲:۱۵:۴۸ ۱۳۹۷/۹/۱۲
دوست گرامی بالا حرف خوبی زدند خانواده ای که یک روز فقیر نشین هند بوده با چادر وحجاب آمده و به برکت نظام به نان نوای ومقامی رسیده حالا که پوشش اسلامی یکی از واجبات اسلام برای زن است ایراد میگیرد اگر ایشان ناراحت است هرچه که خود وخانواده اش از نظام بدست آوردند پس بدهند به رود خارج هر طور که دلش میخواهد زندگی کند
ناشناس۶۶۰۴۴۷۱۳:۴۳:۴۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
آفرین . دقیقا
ناشناس۶۶۰۸۲۰۱۸:۱۰:۴۸ ۱۳۹۷/۹/۱۲
همینه
ناشناس۶۵۹۹۹۸۱۰:۳۴:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
"روزی حجاب اختیاری خواهد شد و این بخشی از پیشرفت و توسعه است" کیا موافق هستند ؟؟
حججی۶۵۹۹۹۹۱۰:۳۴:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
حداقل مضرات پوشیدن چادر ایجاد قارچ در موی و پوست سر است
ناشناس۶۶۰۰۵۱۱۰:۵۶:۳۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
و کمبود ویتامین دی و متعاقب آن پوکی استخوان که در بین زنان ایرانی بیداد می کنه
ناشناس۶۶۰۰۵۷۱۰:۵۷:۲۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
کسانی که فکر میکنند چادر کردن کار ساده ای است یک هفته چادر سر کنند بعد نظر بدن واقعا دست ادم از بس یک حالت میمونه درد میگیره ضمنا بعضیها تو ادارات حرمت چادر را ابین برده اند چون به خاطر پست و مقام هر کاری تونستند کردن
ناشناس۶۶۰۸۲۳۱۸:۱۲:۵۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
با این حرفت فهمیدم یه بار هم چادر سر نکردی
ناشناس۶۶۰۰۸۲۱۱:۰۳:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
ان شاالله کچلی و قارچ بگیری
ناشناس۶۶۰۱۷۴۱۱:۳۵:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
انشالله شما هم لال بشی و کور که ملت از دست افکار پوسیده ات راحت بشن
سمیرا۶۶۰۴۹۹۱۴:۰۶:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
بی ادبی ........... بیداد می کند
ناشناس۶۶۰۶۰۷۱۵:۰۸:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
کسی که وسط یک بحث دعا می کنه افراد کچلی و قارچ بگیرن بی ادب نیست ؟ بی انصافی هم بیداد می کنه !
ناشناس۶۶۰۱۰۰۱۱:۰۶:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
ندزدن تو رو با اینهمه اطلاعات ذیقیمت
ناشناس۶۶۰۱۰۳۱۱:۰۷:۲۸ ۱۳۹۷/۹/۱۲
شاید شما یا اون خانومی که سرش شوره و قارچ داره ، مثل هندیها اعتقادی به حموم رفتن ندارین . چون عدم رعایت بهداشت باعث بیماریهایی میشه که بهش اشاره کردی
ناشناس۶۶۰۲۰۵۱۱:۴۵:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
واقعا شرم آوره برای پوشش نیمی از جامعه حکم صادر می کنید و از این حرفهای بی شرمانه هم خجالت نمی کشید
ناشناس۶۶۰۱۳۵۱۱:۲۰:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۱۲
کمبود ویتامین دی و ریزش موی سر
ناشناس۶۶۰۱۵۰۱۱:۲۳:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
1- لطفا بدون ارائه دلایل و مستندات قابل قبول، مطلب منتشر نفرمائید. اگر مطلب سرکار عالی درست باشد بایستی همه خانم ها چه در ایران و چه در دیگر کشور های اسلامی و مناطق سرد سیر و قطب شمال و... سرهایشان دارای قارچ باشد که قطعاً این چنین نیست و اگر هم در بعضی از افراد هم وجود داشته باشد به دلایل دیگری من جمله : عدم رعایت بهداشت فردی و ....می باشد. 2- خانم محترم، لطفا و خواهشاً اگر فامیلی شما "حججی" نمی باشد، از این نام فامیلی برای معرفی خودتان استفاده در فضای مجازی استفاده ننمائید.
ناشناس۶۶۰۵۴۳۱۴:۳۴:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
منکر کمبود ویتامین دی در دختران و زنان و پوکی استخوان در زنان ایرانی که نیستی الحمدلله ؟
ناشناس۶۶۰۲۷۴۱۲:۱۳:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
من شک ندارم تو وهابی هستی. و از فامیلی که انتخاب کردی و کامنتت مشخص است.
ناشناس۶۶۰۴۷۹۱۳:۵۶:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
مقاله پزشکی هست که اینو ثابت کرده باشه؟ معرفی کن ما هم بدونیم و بخونیم یا نه ، حرف مفت زدی؟
ناشناس۶۶۰۵۳۶۱۴:۳۲:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
فقط شما ها حق دارین بدون سند و مدرک بگین حجاب اصول اسلام و دینه ؟ بله وجود داره یه سر برو از دکترانی که توصیه می کنند دست و گردن و بخصوص شانه در یک حالت به مدت طولانی نباشه بپرس
ناشناس۶۶۰۶۳۶۱۵:۲۰:۳۸ ۱۳۹۷/۹/۱۲
پس قبول کردی که حرف چرتیه؟
ناشناس۶۶۰۶۵۱۱۵:۲۵:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۱۲
کسی که چادر سرش می‌کنه صاف صاف وای نمیسته، می‌ره به کاراش میرسه بدن در یک حالت ثابت باقی نمی مونه بلکه در حال حرکته دکتر میگه بدن باید ثابت نمونه وگرنه با پوشیدن کاپشن و کت و شلوار هم باید به بدن آسیب وارد شه
ناشناس۶۶۰۶۶۳۱۵:۳۶:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
پس این کسایی هم که از کلیپس رو سرشون برج می‌سازند هم باید گردن درد بگیرن ولی چرا هیچ آه و ناله ای از این افراد سر نمیزنه؟
ناشناس۶۶۰۵۶۲۱۴:۴۳:۵۶ ۱۳۹۷/۹/۱۲
اخه مشکل اینجاست که شما با علم هم مشکل دارید ...‌نمونه اش همین نظریه تکامل داروین
ناشناس۶۶۰۶۵۵۱۵:۲۷:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
یعنی تو فکر می‌کنی ما از نسل میمونیم من دیگه حرفی واسه گفتن ندارم
ناشناس۶۶۰۶۳۷۱۵:۲۰:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
یعنی چادریها همه قارچ پوست ومو دارند این چه اراجیفی است
فرشاد۶۶۱۲۰۳۰۵:۰۳:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۱۳
فکر کنم پوشیدن چادر غیر مشکی برای خانمها بهتر و بهداشتی تر باشد.
ناشناس۶۶۰۰۰۰۱۰:۳۴:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
چه اصراری دارین که به جامعه القا کنید لباس افراد می تونه درون و باطن آنها را نشون بده این یک شعار اول انقلابی بود که با گذشت مردم فهمیدند ظاهر موجه داشتن و جای مهر بر پیشانی و دیگر نمادهای مذهبی در لباس و ظاهر افراد هیچ ربطی به باطن پاک و صداقت و حریت قلب افراد نداره بس کنید مردم آگاه شدن دیگه
ناشناس۶۶۰۰۱۱۱۰:۴۰:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
این ننه جونم سر پیری یاد چلچلیاش افتادس
ناشناس۶۶۰۱۰۲۱۱:۰۷:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
خجالت نمی کشی با این مدل حرف زدن
ناشناس۶۶۰۱۳۷۱۱:۲۱:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۱۲
یه عده میان اینجا تز می دن که برای رسیدن به اهدافتون باید قانونی عمل کنید از این قانونی تر ؟ نماینده مجلس به نمایندگی تعدادی از مردم موضوعی را مطرح کرده هر نوع تهمت و چرت و پرت و نامربوطی که به دهانشون میاد می زنن ! واقعا با این اوضاع گوش شنوایی هست ؟؟ اگر جرات دارین این موضوع را به همه پرسی بذارین به جای تهمت زدن صفات خودت را به دیگران تعمیم نده
ناشناس۶۶۰۴۶۴۱۳:۴۹:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۱۲
اونوقت این نماینده ملت چرا راجع به دزدیهای وزارت صنعت که اتفاقا شوهرش هم اونجا معاون وزیره ، هیچ حرفی نمیزنه و جیغ و داد نمیکنه ؟؟؟!!!
ناشناس۶۶۰۰۱۵۱۰:۴۱:۳۶ ۱۳۹۷/۹/۱۲
با سلام ،نویسنده که مرد هستند چند سال چادر استفاده کرده اند که با این جدیت از راحت بودن ان صحبت میکنند؟و به خودشون اجازه میدهند از طرف همه خانمها اظهار نظر کنند
محمد۶۶۰۵۸۵۱۴:۵۵:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
آفرین - لطفا آقای نوروزی پاسخ دهند
علی۶۶۰۰۲۳۱۰:۴۴:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۱۲
اینم مثل خانم مهاجر هست. امثال این نماینده ها بودند و هستند. این مجلس بهش وفا نکنه، ادامه کارشو خواهید دید. همه هم ماشاءالله جاپای هم میزارند. مثل اینکه قلبهاشون به هم وصله!
ناشناس۶۶۰۱۰۸۱۱:۰۸:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
تهمت زدن در دین شما آزاده ؟ اونوقت شما مسلمانی ؟
جواد۶۶۰۰۳۰۱۰:۴۸:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۱۲
انسان و انسانیت حرمت دارد نه نوع پوشش
ناشناس۶۶۰۱۳۲۱۱:۱۹:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
آفرین
ناشناس۶۶۰۰۳۴۱۰:۵۰:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
انسان حرمت دارد نه چادر و لباس و ریش و محاسن
ناشناس۶۶۰۳۵۴۱۲:۵۰:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
منصفانه به خودت فکر کن. اگه واسه انسان فقیری که با لباس کثیف و بد بو می گرده حرمت قائلی و به اشخاص با توجه به ظاهرشون نمره نمی دی دمت گرم. حرفتو قبول می کنم.
ناشناس۶۶۰۰۴۸۱۰:۵۶:۰۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
جالب اینه که اکثرا اقایانی که حتی یک روز هم تجربه چادر سر کردن نداشتند ادعا می کنند که چادر سر کردن هیچ سختی ای ندارد و هیچ گردن دردی هم نمی آورد!
فیروزکلا دشت سر۶۶۰۰۵۵۱۰:۵۷:۱۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
سرکارخانم دین مادرمورد حجاب چی گفت؟ ایا گفت چادر یا پوششی که برجستگی اندام زن طوری نباشد مردنامحرم تحریک وبه گناه بیفتد ایا اسلام گفت چادر یا حوزویها؟ اگر اسلام گفت من قبول دارم بعنوان فرد مسلمان باید تابع احکام وحدود الهی باشیم اگر حوزویها وافراطیون میگویند چادر حجاب هست نخیر مگر بانوان لبنانی وفلسطینی واعراب ازچادر بعنوان پوشش استفاده میکنند؟ ایاپوشش انها برتر ازپوشش بانوان کشورمانیست؟ چرا دارید بنام دین قوانین من دراوردی را به زور به خورد مردم میدهید؟ سرکارخانم خانواده ای دوست دارن با چادر حجابشان را تکمیل کنند وافرادی هم با مانتو مهم قضیه پوشش هست نه نوع پوشش
ناشناس۶۶۰۵۰۰۱۴:۰۷:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
در اسلام حجاب اجباری وجود نداره دوست عزیز
ناشناس۶۶۰۰۵۸۱۰:۵۷:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۱۲
جالبه، نویسنده متن یک آقا هستن و دارن ادعا می کن که چادر آسیب جسمانی نمی زنه!!! :))))
ناشناس۶۶۰۰۶۴۱۰:۵۹:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
چادر هیچ قداست خاصی ندارد لطفا مستندات خود را برای اینکه به چادر قداست ببخشید اعلام فرمائید
ناشناس۶۶۰۵۶۵۱۴:۴۷:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۱۲
یه داستانی بود که روزی یک مقنی رو برده بودن چاه بکنه... مقنی هرچه میکند به آب نرسید ... اومد بالای چاه گفت این چاه برای شما آب نداره... صاحب کار گفت : این چاه اگه برای من آب نداشته باشه برای تو که نون داره.... امیدوارم معنای قداست چادر را درک کرده باشی
ناشناس۶۶۰۷۸۶۱۷:۴۳:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۱۲
"قداست چادر" رو کسی فهم می کنه که با اعتقاد کامل و برای اطاعت از امر الهی با پیروی از اهل بیت حجاب کامل رو انتخاب کرده....نه کسی که دین رو دلبخواهی میخواد....دوست داره هر قسمتی از دین رو که دلش خواست عمل کنه هر قسمتی رو نخواست عمل نکنه.
منتظر۶۶۰۰۷۰۱۱:۰۰:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
چادر میراث حضرت زهرا و حضرت زینب و پاکان و با تقوایان است آیا این پاکان هم نعوذ بالله ریاکار بوده اند؟؟؟؟؟؟ دین یک امر شخصی نیست بلکه یک امر اجتماعی است و این توجیه که هرکسی به امر دین عمل کرد ریاکار است اوج نادانی است. ضمنا داشتن چادر لیاقت می خواهد که هر کسی لیاقت پوشیدن چادر ندارد نه مثل خانم سلخشوری که برای ریا چادر سر کرده است و خودش هم به این کار اعتراف می کند. لطفا خانم سلحشوری بگوید که چه کسی او را به داشتن چادر مجبور کرده است؟؟؟؟؟؟ خانم سلحشوری لطف کن مانند زنان دیگری که مانتویی پوشیده و یا بدحجاب هستند تو هم چادرت را بردار چون لیاقت آن را نداری. بگذار چادر برای اهلش باقی بماند. ممکن است درد چادر این بار به کمرت بزند و ...
ناشناس۶۶۰۰۷۵۱۱:۰۱:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
مملکت را فساد گرفته مردم را فقر وا اسلام این جماعت برای چادر
الف۶۶۰۰۷۶۱۱:۰۱:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۱۲
کاش می‌گذاشتید حداقل یک خانم هم درباره این سخنان خانم سلحشوری نظر بدهد. نویسنده محترم آیا هیچگاه چادر سر کرده اند که به باطل بودن ادعاهای خانم سلحشوری شهادت می دهند؟
ناشناس۶۶۰۲۹۸۱۲:۲۶:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
من به عنوان یک خانم میگم، بحث اینه که خانم سلحشوری خیلی راحت میتونستند چادرشان را کنار بگذارند و اذیت نشن، این که منِ نوعی یک عملی رو انجام بدم و بعد نفی کنم خب چه کاری هست از اول انجامش نمیدم و حرمتش را از بین نمیبرم، مثل این میمونه که من پوشش ساپورت داشته باشم و بگم سردم میشه میرم بیرون خب خود شما در پاسخ به من میگید خب شلوار بپوش، بحث اینه که هیچ اجباری تو جامعه ما برای پوشش چادر نیست و این خانم میتونستن چادر سر نکنن.
ناشناس۶۶۰۵۳۲۱۴:۲۹:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
من با اینکه حجاب حرمت داره مخالفم این حرمت از کجا آمده چرا الکی مقدس تراشی می کنید ؟ یعنی زیر چادر کسی گناه نمی کنه ؟!
ناشناس۶۶۲۰۶۳۱۴:۴۴:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۱۳
خانم سلحشوری گفتند چادر آستین دار (ملی دانشجویی ) بهتر هست که دیگه نیازی به نگه داشتن و رو گرفتن نداره ..... و گفتن سالها سر کردن چادر مدل معمولی باعث آرتوروز گردن و دست درد شده بود براشون حالا عده ای بخشی از صحبت های ایشون رو پخش کردن و همه اظهار نظر می کنند الله اعلم
ناشناس۶۶۰۰۷۷۱۱:۰۱:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
چیزی که مهم انسانیت نه ظاهر ریا کار افراد
ناشناس۶۶۰۰۸۰۱۱:۰۲:۴۶ ۱۳۹۷/۹/۱۲
چادر پوشیدن یا نپوشیدن ایشون به شماها مربوط نیست. اینقدر راجب برداشتن چادر توسط ایشون حرف نزنید
ناشناس۶۶۰۰۸۶۱۱:۰۳:۳۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
چادر حرمت دارد!!!!
ناشناس۶۶۰۵۶۷۱۴:۴۸:۲۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
چه حرمتی... میشه تشریح کنید که منه غافل هم بدونم
ناشناس۶۶۰۰۹۷۱۱:۰۵:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
این خانم بایدیه چیزی بگه که اراذل خوششون بیاد اتفاقابه فکر بعداز نمایندگیشه زندگی درغرب چون همینجوری اگه بخوادبره نهتخصصی داره نه سوادی نه ...
ناشناس۶۶۰۱۶۳۱۱:۲۸:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
منظورت اینه شما تخصص و سواد داری در ضمن من با حجاب اجباری مخالفم
ناشناس۶۶۰۲۰۰۱۱:۴۴:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
نیازی نبود خانم سلحشوری در مورد چادر اظهار نظر کنه نسل جدید خودشون جمع کردند چادر و فقط در محلهایی که اجباری هست یک عده می پوشند و اقلیت خیلی کمی هم دوست دارند.
ناشناس۶۶۰۵۰۶۱۴:۱۰:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۱۲
موضوع اینه که چرا در بعضی مکانها اجباریه ؟؟
زهرا۶۶۰۰۹۹۱۱:۰۶:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
از ظاهر ایشون مشخصه کلی اضافه وزن دارن راهکاریی برای اون پیدا کنن
ناشناس۶۶۰۱۸۲۱۱:۳۸:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
کاش در تربیت شما اینقدر کوتاهی نمی شد !
ناشناس۶۶۰۴۹۵۱۴:۰۴:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
مشکل مملکت چادر و حجاب نیست مشکل ادم های بدطینت ، بدنیت و چشم چرانه
ناشناس۶۶۰۱۰۵۱۱:۰۸:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
جناب! شما صداقت دارید که چادر را مترادف حجاب قلمداد میکنید؟ یعنی خانمهایی که از جادر استفاده نمیکنند ولی پوشش را رعایت میکنند، بی حجابند؟!
ناشناس۶۶۰۱۰۹۱۱:۰۸:۳۸ ۱۳۹۷/۹/۱۲
خیلی جالبه که در مورد چادر و حرمت اون آقای "سعید نوروزی" که ظاهرا یه مرد هستن و نه یک زن مطلب مینویسه
ناشناس۶۶۰۱۱۵۱۱:۱۱:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
انسانیت حرمت دارد. پس چادر و پوشش حرمت دارد چون عین انسانیت یک خانم است.
ناشناس۶۶۰۱۹۲۱۱:۴۰:۴۱ ۱۳۹۷/۹/۱۲
کل زنان عالم ارزش ندارن فقط با حجابها دارن ! مثلا کشورهای اسلامی دیگه که زنها در اون حجاب ندارن انسان نیستند ؟ شما خدا نیستی احیانا ؟؟!! چی می زنی داداش ؟
ناشناس۶۶۰۱۱۹۱۱:۱۲:۲۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
کفش هم حرمت دارد .با نعلین و دمپایی نمیشه کار کرد.
ناشناس۶۶۰۱۹۸۱۱:۴۱:۵۶ ۱۳۹۷/۹/۱۲
آفرین
ناشناس۶۶۰۱۲۷۱۱:۱۸:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
کاش ایشان از همسرشان بعنوان معاون وزیر صنعت سئوال می کردند که برای صنعت چه کرده ای؟ برای تولید چه کرده ای؟ مدتها مشاور و معاون و مدرس و ....بوده اید چه کرده اید؟ اصلا خود ایشان در مجلس چه کرده اند؟
ناشناس۶۶۰۱۳۰۱۱:۱۹:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۱۲
خانم نماینده : مشکل مردم ، معیشت و اشتغال فرزندان آنهاست . مشکل مردم چادر یا مانتو نیست چون هر کس براساس اعتقادات خودش عمل میکند و با زور هم نمی شود کسی را مجبور به کاری کرد اما انسانها میتوانند که حرمتها را هم نگه دارند و به آنها احترام بگذارند تا زندگی زیباتر و محبت ها بهم بیشتر شود. شما نماینده محترم هم اگر واقعا به فکر مردم هستی از ورود به مسایل غیر ضرور پرهیز کن و به وظایف نمایندگی خودت که همانا تدوین قوانین خوب برای رفاه جامعه و نظارت بر حسن اجرای آنها می باشد ، بپرداز.
ناشناس۶۶۰۱۳۴۱۱:۲۰:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
مطمئنید تمام جملات منتشر شده و تقطیع و پس و پیش کردن اتفاق نیفتاده؟ چون زیاد از این اتفاقها میفته
ناشناس۶۶۰۱۳۶۱۱:۲۰:۳۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
چرا یه عده فکر می کنند مردم صغیرند و نیاز دارند تو همه کاراشون و حتی زندگی خصوصیشان مداخله کنند عزیزم چادر سلیقه ای است
ناشناس۶۶۰۱۳۸۱۱:۲۱:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
از این صادقانه تر چی می خواید؟
ناشناس۶۶۰۱۴۴۱۱:۲۳:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۱۲
قطعا تا الان نون همین حرفها و کارها را خورده الان هم دنبال همین رویه هستند. چطور ایشون از یک روستای دور افتاده الان صاحب آپارتمانهای متعدد در برجهای ولنجک شده اند؟؟ آیا سفرهای متعدد و ماشین شاسی بلند سوار شدن در گردن درد بی تاثیره؟ چطوری از دانشگاه آزاد دکتری گرفتن؟
ناشناس۶۶۰۵۲۷۱۴:۲۵:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
فقط ایشون بعد انقلاب از فرش به عرش رسیده ؟
مهدی۶۶۰۱۵۷۱۱:۲۵:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
با سلام دوستانی که از چادر دفاع می کنند ، باید خودشان چادر بپوشند تا از عوارض آن آگاه شوند و اگر عوارض نداشت به دیگران توصیه کنند . اگر عوارض داشت حجاب مناسب شان خانم ها پیشنهاد دهند و به نظر من سنجیده تر پاسخ دهند .
موسوی۶۶۰۱۵۸۱۱:۲۶:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
برداشت من از قرآن اینست که حرمت انسان از همه چیز بالاتر است .
ناشناس۶۶۰۱۶۷۱۱:۳۰:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
پوشیدن چادر دلیل داشتن حجاب نیست حجاب باید دروجود انسان باشه اعضای بدن انسان باید حجاب داشته باشه
آرمان۶۶۰۱۶۸۱۱:۳۰:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
الف جان خواهشا اول اصل صحبت های شخص رو کامل بذارید بعد روش تحلیل کنید. هرچی می گردم اصل صحبت ها نیست.
ناشناس۶۶۰۱۹۰۱۱:۳۹:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
حق الناس حرمت دارد که فعلا بابت آن رگ کسی نمی جنبد
امیر۶۶۰۱۹۶۱۱:۴۱:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
معلومه خانم سلحشوری اینهمه سال برای ریاکاری چادر پوشیده و از منافعش هم برخوردار شده. آفتاب همیشه پشت ابر نمی مونه.(((((ذلِکَ ادْنی انْ یُعْرَفْنَ فَلا یُوْذینَ )))
ناشناس۶۶۰۲۰۶۱۱:۴۵:۵۶ ۱۳۹۷/۹/۱۲
پیشنهاد می‌کنم حجاب را به رفراندم بگذارید بعد بروید سراغ چادر
ناشناس۶۶۰۲۱۵۱۱:۴۹:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
نیازی نبود خانم سلحشوری در این باره صحبت کنند نسل جدید چادر که سهله روسری رو هم گذاشته
ناشناس۶۶۰۲۲۰۱۱:۵۰:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
یادم هست در بحث روانشناختی مبحثی بود که بیان میکرد : باور زمینه رفتار و تکرار آن باعث عادت و اخلاق بیرونی ماست و آنچه فرد بعنوان پوشش دارد نشانی از باور اوست .
ناشناس۶۶۰۲۲۷۱۱:۵۴:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۱۲
من مذهبی هستم و محجبه، قبلا چادر می پوشیدم اما بخاطر دیسک گردن مجبور شدم بذارم کنار
ناشناس۶۶۰۳۳۸۱۲:۴۳:۲۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
مطمئنی خانمی؟ بعد کچل نکردی دیسکت عود نکنه؟
ناشناس۶۶۰۵۲۴۱۴:۲۲:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
چقدر شماها عصبانی هستید من هم افراد زیادی دیدم که به خاطر درد دست و گردن چادر را کنار گذاشتن
ناشناس۶۶۰۴۴۰۱۳:۴۲:۱۶ ۱۳۹۷/۹/۱۲
بنی صدر نیستی اونم چادر سرش کرد
ناشناس۶۶۰۴۷۱۱۳:۵۱:۱۸ ۱۳۹۷/۹/۱۲
زن که نیستی ولی زن نمایی
ناشناس۶۶۰۵۰۹۱۴:۱۲:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
مگه چی گفته که دارین اینطور بی ادبی می کنین ؟؟
ناشناس۶۶۰۸۹۴۱۹:۱۵:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
تو خوبی!!! معلوم نیست کی هستی اصلا
ناشناس۶۶۰۲۲۸۱۱:۵۴:۵۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
لطفا اجازه بده یک زن این موضوع رو نقد کنه،سخت بودن یا نبودنش در حوزه ی تشخیص تو نیست چون تجربه نکردی
ناشناس۶۶۰۳۱۵۱۲:۳۶:۵۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
به عنوان یک خانم چادری که با عشق چادر را انتخاب کرده میگم، اگر علاقه به انجام یک عمل داشته باشی هیچ سختی نمیبینی، بدون تعصب و بی احترامی، به عنوان فردی که هر دو پوشش را تجربه کرده میتونم بگم که شیرینی محفوظ بودن و امنیتی که چادر به آدم میده هیچوقت قابل مقایسه با پوشش ها دیگه نیست.
ناشناس۶۶۰۶۴۲۱۵:۲۲:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
این نظر شماست و محترمه کاش نظر دیگران در مورد پوشش هم برای شما محترم باشه
ناشناس۶۶۱۱۱۲۲۳:۴۱:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۱۲
نظر دیگران درباره پوشش برای من محترمه و هیچ بی احترامی نکردم فقط نظرم و نسبت به حجاب و چادر گفتم چون گفته بودن یک خانم بیاد نقد کنه و نظر بده
ناشناس۶۶۰۲۳۵۱۱:۵۶:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
درد بزرگ جامعه ما صوق دادن مردم به دروغ وریاکاریست انچه که از صحبتهای خانم سلحشوری برداشت میشود صداقت در گفتار است وناگذیر است علی رغم میل باطنی از چادر استفاده کند ولی حجاب فقط چادر نیست وبدون چادر هم میشود محجبه بود در حد عالی مثل خانمهای ترکه وغیره..
ناشناس۶۶۰۲۴۹۱۲:۰۰:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
من باحجاب اختیاری موافقم.اما از نظر پزشکی اگر بخوایم نگاه کنیم اونچیزی که باعث آسیب به ستون فقرات میشه استفاده از کفش پاشنه بلنده که هیچکس هم علیه اش موضع نمیگیره چادر واقعا چه آسیبی میزنه؟! اما از نظر سیاسی خواهش میکنم کسی فریب حرف های این خانوم نخوره انقدر بیخودی ازش حمایت نکنید خودتون هم میدونید که اون نه دلش برای من و شما سوخته نه ارزشی برای ما و هر نوع اعتقادی که داشته باشیم قائله فقط دنبال منافع خودشه.
ناشناس۶۶۰۲۷۶۱۲:۱۳:۵۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
این آقایان با این دید اصلا اهل منطق و صحبت و اصلاح نیستند راهکار عوض کردن حکومت است.
ناشناس۶۶۰۲۷۷۱۲:۱۴:۰۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
مردم و بخصوص خانمها دارن مسیر پیشرفت و بهره مندی از آزادی های مدنی رو خودشون پیدا میکنن و این بحث های بی فایده هم هیچ تاثیری رو مردم ندارد. در یک کلام مردم از مسولان جلوتر هستند.
ناشناس۶۶۰۴۶۸۱۳:۵۰:۰۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
فمنیسم
ناشناس۶۶۰۵۱۲۱۴:۱۳:۵۶ ۱۳۹۷/۹/۱۲
در مورد موضوعی که در موردش اطلاعات نداری حرف نزن این موضوع ربطی به فمنیسم نداره
ناشناس۶۶۰۶۲۵۱۵:۱۶:۲۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
آره ، حتماً تو راست میگی
ناشناس۶۶۰۶۹۵۱۵:۵۹:۵۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
فمنیسم یعنی برابری خواهی مطالعه کن بعد حرف بزن
ناشناس۶۶۰۲۹۵۱۲:۲۳:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
الان مشکل کجاست و چجوری حل میشه؟؟
هموطن۶۶۰۳۰۲۱۲:۲۷:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۱۲
انسان چه مرد وچه زن باید حیا داشته باشد و با هر نوعی حجابی می توان حیا داشت .
ناشناس۶۶۰۳۱۰۱۲:۳۲:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
خانم سلحشوری! دانسته یا نادانسته جاپای رضاخان گذاشته اید. اجرکم عندالله.
ناشناس۶۶۰۶۳۸۱۵:۲۰:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۱۲
کاش قبل حرف زدن فکر می کردی مگه ایشون چادر از سر کسی کشیده ؟ هم بی حجابی اجباری محکومه هم حجاب اجباری
ناشناس۶۶۱۲۴۴۰۷:۲۴:۴۱ ۱۳۹۷/۹/۱۳
شما اگر کمی بیشتر فکر می کردی و دنبال جواب دادن نبودی متوجه می شدی. هدف یکی است شکلش فرق می کند، یکی با قلدری، دیگری سالوسانه و با آه و ناله و دلسوزی و اشک تمساح.
ناشناس۶۶۰۳۱۸۱۲:۳۷:۲۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
مردم حجاب اجباری رو قبول ندارند چه برسه به چادر !!!
ناشناس۶۶۰۳۳۴۱۲:۴۲:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
حجاب اجباری محکوم به شکسته
ناشناس۶۶۰۴۸۶۱۴:۰۱:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
من که می گم بار، دیسکو، مجوز لخت مادر زاد گشتن و سایر موارد رو هم آزاد کنن!!!!! بشیم اروپایی. چون حجاب اول قضیه هست. بعدش نق زدن سر اینا شروع می شه!!! چه کاریه هی یواش یواش پوئن بگیریم؟
ناشناس۶۶۰۵۵۹۱۴:۴۱:۲۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
در غرب همه اینایی که گفتی آزاده، حتی در خیلی از کشورهای غیر غربی. ولی مردم لخت و عور به خیابان نمیان، گشت ارشاد هم ندارن. نوجوانان زیر سن قانونی، رانندگان، افراد در محل کار و ... الکل مصرف نمی کنن. به قانون خیلی بیشتر از ما پایبند هستن، چون قوانین شون نه براساس سلیقه عده ای ، بلکه براساس عقل و منطق و نیاز جامعه است. خود جامعه مکانیسمهای خودکنترلی را دارد. ماهم روش زور و اجبار و ون و باتوم را در پیش گرفته ایم. هر روز هم باید بیشتر هزینه بدهیم. میزان موفقیت این روش را هم خودتون دارید میبینید
ناشناس۶۶۰۵۸۷۱۴:۵۷:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۱۲
می خوای بگی در کشورهای اسلامی دیگه که حجاب اجباری نیست همه لخت و عور توی خیابون می گردند ؟ دوست عزیز جامعه ابزار خودکنترلی داره و در اروپا هم کسی لخت و مادرزاد بیرون نیست نگران نباش
ناشناس۶۶۰۷۴۴۱۷:۰۵:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
ولی با یقه باز و دامن کوتاه و شرت های جین تا کجا و..... الا ماشاء الله هست. دیدم که می گم :)
حرف حق۶۶۰۳۵۶۱۲:۵۰:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
اگر به رفاه مردم توجه میشد باور کنید مردها هم چادر می پوشیدند
یک شهروند۶۶۰۴۰۶۱۳:۱۷:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
خانم سلحشوری با حجاب مخالفت نکردن گفتن نوع حجاب مناسب رو تعریف کنیم. منظورش اینه که این نوع چادر که مرسومه و خانمها در ایران سر میکنن دست و پا گیرست بخصوص در زمان کار کردن در اداره و محل کار و دانشگاه.بنظر من این چادرهای عربی بهترند دستها آزادن و راحترند. چطور آقایان کت و شلوار عاریتی از غرب رو میپوشند خوب خانمها هم چادر عربی بپوشند.اگر هم افرادی با حجاب اجباری مخالفند که اون دیگه خودشان میدانند و بحثش جداست.
ناشناس۶۶۰۴۱۰۱۳:۱۸:۴۱ ۱۳۹۷/۹/۱۲
خودش و شوهرش گند زدند به ...
ناشناس۶۶۰۵۵۷۱۴:۴۰:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۱۲
گند به چی به ایران به مجلس به جمهوری اسلامی به اقتصاد به مردم به... به چی
ناشناس۶۶۰۴۳۲۱۳:۳۴:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۱۲
دیگه بار خودشونو بستند. حالا دیگه دخترهاشون که بزرگ شدن و نوه ها و عروس هاشون اکثرا مانتویی اونم از نوع...... هستند. حالا باید فرهنگ سازی بشه ضد چادر و حجاب.
ناشناس۶۶۰۴۳۹۱۳:۴۱:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
یا خدا! چادر هم جزء مقدسات شد!
ناشناس۶۶۰۴۵۲۱۳:۴۵:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
ارازل ضد انقلاب امیدشون به حجابه بدبختهای مفلوک
ناشناس۶۶۰۴۶۳۱۳:۴۹:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
مجری های خانم اخبار صدا و سیما با حجاب کامل میان پشت دوربین ، هیچ کدومشون هم چادری نیستن ، کسی هم بهشون چیزی نمیگه ، ازکارشون هم اخراج نشدن این خانم هم میخواد سر نکنه ، خب سر نکنه ولی دیگه ایراد بنی اسرائیلی نگیره میگن ایران ۸۰ میلیون جمعیت داره، ۶۵ میلیون دکتر راست میگن نمونش خانم «دکتر» سلحشوری
ناشناس۶۶۰۵۱۶۱۴:۱۶:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
منظور شما اینه که خانم ها شبیه مجری های صدا و سیما لباس بپوشن ؟ چشم ! فقط برو توی خیابون ببین اصلا سلیقه شما برای کسی مهم هست ؟ بی خیال خخخخخخخ
ناشناس۶۶۰۵۱۹۱۴:۱۷:۴۸ ۱۳۹۷/۹/۱۲
هر انسانی ازاد هست درمورد نوع پوشش خودش نظر بده
ناشناس۶۶۰۵۲۲۱۴:۲۱:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۱۲
بله چادر حرمت داره. چون حجاب کامله. . . و متاسفانه کسانی که درکش رو ندارند چادر سر میکنن و توهین هم میکنند. . چادر سر نکنید بعدش هر غلطی خواستید بکنید.
ناشناس۶۶۰۶۳۰۱۵:۱۹:۰۳ ۱۳۹۷/۹/۱۲
اصلا نوع پوشش ارتباطی به شخصیت افراد نداره
ناشناس۶۶۰۵۸۲۱۴:۵۴:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
اصلاحتلب دور هم جمع شدن تا کشور رو وارد چالش کنن مراقب باشیم
ناشناس۶۶۰۷۳۷۱۶:۵۸:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
خیلی از قافله عقبی عمو ، مردم خیلی وقته از اینها سبقت گرفتن ، دیگه برای این گروهها تره هم خرد نمیکنن
ناشناس۶۶۰۵۸۳۱۴:۵۵:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۱۲
کاش بانکهامون حجاب داشتن و اسم کارمزد روی ربا گرفتنشون نمیگذاشتن... کاش کاسبانمون حجاب داشتن و جنس قبل را قیمت جدید نمیفروختند ... کاش صنعت خودرو سازی حجاب داشت و هر روز از یه جای خودروها نمیزدند ... کاش کاش کاش......
ناشناس۶۶۰۶۰۱۱۵:۰۵:۱۹ ۱۳۹۷/۹/۱۲
رژ لب و لاک ناخن و هفت قلم آرایشی که مواد شیمیایی هستند ، بخش عظیمی از اون ها هم تقلبی و قاچاق ، به سلامتی افراد هیچ آسیبی نمیزنه ، ولی چادر به گردن افراد ضربه وارد می‌کنه عجب نمردیم و نگرانی نماینده مجلس برای سلامتی بانوان رو هم مشاهده کردیم
ناشناس۶۶۰۶۰۲۱۵:۰۵:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
چادر بیشتر یه پوشش ایرانیه تا اسلامی. پوشش سنتی زنان زرتشتی رو ببینید.
ناشناس۶۶۰۷۲۴۱۶:۳۳:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
در دین زرتشت چادر نبوده و اون تکه پارچه هم به عنوان تزئین زنان ثروتمند استفاده می کردند و تزئینات خاصی هم داشته حالا هر چی سنت های 2500یا 1400 سال پیش در زمان حال موضوعیت نداره
ناشناس۶۶۱۸۳۴۱۲:۵۹:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۱۳
منظورت حجابه یا کل اسلام ؟ الان فرهنگ برهنگی کاربرد داره؟
ناشناس۶۶۰۶۷۵۱۵:۴۵:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
بله چادر که حجاب برتر ه لیاقت می خواهد که بعضیا ندارند. خوب چادرشان را بردارند. البته بعضی چادر می پوشند تا بهتر به آن ضربه بزنند. مانند آنانکه صبح به پیامبر ایمان آوردند و شب کافر شدند تا بگویند ما خودمان مسلمان شدیم اما چیز خوبی نبود.
ناشناس۶۶۰۷۲۰۱۶:۳۰:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۱۲
این خانم تکراری حرف هایش ضدو نقیض است. در ثانی منافقانه است. بهتر است اول خودش را اصلاح کند و بعد برای دیگران نسخه بپیچد.
ناشناس۶۶۰۸۷۴۱۸:۵۶:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
خانم سلحشوری! روی سخنم با شماست! از "ناهار هفت رنگ" هر روز نمایندگان در مجلس چه خبر؟؟؟؟؟ لطفا فکری برای کودکان گرسنه ایران بکنید. بانوان چادری که احیانا دست درد یا گردن درد گرفته اند خودشان بلدند بر اساس احکام شرعی چه کنند.
ناشناس۶۶۰۸۹۰۱۹:۱۳:۰۸ ۱۳۹۷/۹/۱۲
در این مناظره حق کاملا با خانم سلحشوری بود... حجاب زوری و اجباری فایده ای نداشته و ندارد چون اگر داشت اوضاع شهرهای بزرگ که دیگر دست کمی از سواحل کالیفرنیا ندارد، این نبود!!!
ناشناس۶۶۰۹۲۳۱۹:۴۹:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
بحث چادر دیگه مطرح نیست ! چرا دارید وانمود غیر واقعی می کنید !! خیلی از اصول لق شده !!! شماها که هیچ ؟؟؟؟
ناشناس۶۶۰۹۳۴۱۹:۵۷:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۱۲
مردم ببین برای ساده ترین چیزها که جای بحث نداره به جون هم میفتن البته دولت خواستش همینه مردم با این مسائل پیش پا افتاده سرگرم کنه و غارتگری ادامه بده
ناشناس۶۶۱۰۰۲۲۱:۱۵:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۱۲
پوشیدن چادر توسط کارمندان خانم در بسیاری از ادارات دولتی و خصوصا زیر مجموعه قوه قضاییه و ... اجباری است
ناشناس۶۶۱۰۳۹۲۱:۵۹:۲۰ ۱۳۹۷/۹/۱۲
امثال این خانم با این حرفها دنبال محبوبیت همفکران خود برای جلب رای است یا احتمالا دنبال پناهندگی وگرنه زمان طاغوت هم اکثر خانم های ایرانی چادری بوده وکسی هم آرتروز نگرفت
ناشناس۶۶۱۰۵۷۲۲:۱۵:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۱۲
نکنه منظور سلحشوری اینه که مینی ژوب دوران پهلوی بهتره؟
ناشناس۶۶۱۳۷۴۰۹:۰۱:۴۳ ۱۳۹۷/۹/۱۳
اگر کسی بخواهد نماینده شود مجبور است که چادر سر کند .
ناشناس۶۶۱۴۱۸۰۹:۲۷:۱۵ ۱۳۹۷/۹/۱۳
اینها از حربه رواج بی عفتی دنبال جمع کردن رای از قشر دین گریز و یا بی تفاوت جامعه هستند؟؟؟ این شخص چگونه این همه سال چادر پوشیده است؟؟؟؟
ناشناس۶۶۱۹۳۹۱۳:۳۵:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۱۳
پوشش واقعی برای مرد و زن حرمت دارد اما الزاما چادر مشکی مورد نظر نیست
روح اله۶۶۲۰۶۵۱۴:۴۴:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۱۳
ایرادات منطقی نیست. طبق نقل خودتان ایشان به شکل چادر ایراد کرده که باعث آسیب ناخواسته به وی شده و باید حجاب متناسب تری تولید شود.
مریم۶۶۲۲۳۳۱۶:۱۹:۱۵ ۱۳۹۷/۹/۱۳
حتی دانشجوهای بسیج هم دیروز گفتند که صحبتهای خانم سلحشوری تحریف شده.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین